Ja wiem, że o felgi trzeba dbać, wyczyścić etc, ale czarne stalówki jakie miałem w poprzednim aucie były po prostu jedną wielką masakrą. Zaczęły błyskawicznie rdzewieć i nie wyglądały ciekawie.
Alufelgi - wiadomo efekt wizualny jest przy nich super. Myślałem nad tymi hybrydami ale najciekawsze jest, że wszyscy sprzedawcy zastanawiają się czy skoro są przystosowane do Dustera I to będą pasowały do II. Jeszcze lepsze są odpowiedzi z cyklu, że raczej nie będą
No i generalnie felgi hybrydowe nie są chyba na tyle popularne by móc zebrać jakieś opinie na ich temat.
P.S. Wiem, że jak zamawiałem Dustera II to tez nie było opinii na jego temat, ale 2 razy tak ryzykować ?
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-27, 12:24
Maniek27 napisał/a:
stalówki jakie miałem w poprzednim aucie były po prostu jedną wielką masakrą. Zaczęły błyskawicznie rdzewieć
i niestety w większości przypadków jest tak nadal, akcesoryjne stalówki szybko rdzewieją, więc jeśli cena nie gra zasadniczej roli, szukaj na zimę raczej aluminiowych, nawet używanych jeśli będą w dobrym stanie.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-27, 12:31
Maniek27 napisał/a:
No i generalnie felgi hybrydowe nie są chyba na tyle popularne by móc zebrać jakieś opinie na ich temat.
Poszukałem z ciekawości, co to są te hybrydy. Cytat "symbioza walorów felgi stalowej z wymogami projektowymi felgi aluminiowej". Ja zrozumiałem to tak, że wyglądem przypominają trochę alufelgę, ale rdzewieją jak zwykłe stalówki
Marek z forum chyba takie kupował do Dustera, ale rok chyba jeszcze nie minął..
Fajne rozwiązanie "nie alu" to były (nie wiem czy jeszcze są) w Sandero Stepway'u. Podobnie było w oplach. Stalowe, ale o wyglądzie alu i zasłonięte dostosowanymi kołpakami. Więc nawet jak rdzewieją to nie widać.
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-27, 14:29
hybrydowe rdzewieją w takim samym tempie jak zwykłe stalowe, które niczego nie udają
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3865 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2018-09-28, 13:24
Maniek27 napisał/a:
No to chyba nie będzie innego wyjścia jak zamówić aluminiowe
W sumie cena niewiele wyższa niż te "hybrydy"...
porozglądaj się też za używkami , będą o wiele tańsze i nie będzie ich tak szkoda na chlorek sodu
Marka: Dacia
Model: Comfort
Silnik: 1,6 SCe
Rocznik: 2019 Pomógł: 9 razy Dołączył: 17 Sie 2011 Posty: 787 Skąd: ŚLĄSK
Wysłany: 2018-09-29, 12:19
Maniek27 napisał/a:
J....Myślałem nad tymi hybrydami ale najciekawsze jest, że wszyscy sprzedawcy zastanawiają się czy skoro są przystosowane do Dustera I to będą pasowały do II. Jeszcze lepsze są odpowiedzi z cyklu, że raczej nie będą
No i generalnie felgi hybrydowe nie są chyba na tyle popularne by móc zebrać jakieś opinie na ich temat....
Zastanawia minie Twoja wypowiedź dot ew. niekompatybilności felg z Dustera I i II. Obecnie jeżdżę Dusterem I, a zamówiłem już "Dwójkę" Mam dwa komplety opon: fabryczne (jako letnie na hybrydach - są to stalówki stylizowane na alumy https://www.oponeo.pl/fel...130402#19411678 ; oraz zimówki na fabrycznych stalowych felgach. Przy sprzedaży samochodu oczywiście zostaną zamontowane fabryczne opony i felgi. Natomiast na hybrydy planuję założyć zimówki bo nowy Duster fabrycznie dostanie alumy na lato. Dzisiaj sprawdziłem na oponeo - istotnie dla Nowego Dustera (wersja z benzyną) nie ma felg, ale porównując dane innych felg modelu z silnikiem diesla okazuje się że wszystkie wymiary są identyczne. Stąd wydaje mi się, że felgi z obu modeli będą ze sobą kompatybilne, a sprzedawcy po prostu nie mają wiedzy na ten temat, a nie chce im się pogrzebać w necie.
Nawiasem mówiąc jestem bardzo zadowolony z tych felg hybrydowych, a dodatkowo wraz z nimi dostaje się kołpaczki więc jak ktoś ma alumy nie musi już szukać i inwestować w te pierdołki.
Jeśli moje spostrzeżenia są błędne proszę o ew. sprostowanie.
Pamiętajmy, że nawet jeśli nasze Bridgestony dadzą radę, to na narty do np. Czech nie pojedziemy.
Brakuje im symbolu płatka śniegu na tle góry (Three-Peak Mountain Snow Flake -3PMSF) , więc nie mają
homologacji zimowej, która jest wymagana już w wielu europejskich krajach - oczywiście w okresie zimowym.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Pianka 2018-09-29, 12:46, w całości zmieniany 1 raz
Pamiętajmy, że nawet jeśli nasze Bridgestony dadzą radę, to na narty do np. Czech nie pojedziemy.
Brakuje im symbolu płatka śniegu na tle góry (Three-Peak Mountain Snow Flake -3PMSF) , więc nie mają
homologacji zimowej, która jest wymagana już w wielu europejskich krajach - oczywiście w okresie zimowym.
Pozdrawiam
Czy to aby na pewno tak działa? Toż to każdy "anglik" z rodowitym angolem w środku dostawałby mandat za niehomologowany samochód i pewnie odbierano by mu dowód, chociaż z drugiej strony w niektóre rejony Alp zimą nie wolno wjeżdżać bez łańcuchów.
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-09-29, 22:37
Niestety tak to działa. Jeśli w okresie zimowym pojedziesz do Czech lub np. Słowację i nie masz opon z homologacją zimową to jeśli nie będziesz w stanie poruszać się sprawnie po zaśnieżonych drogach narażasz się na mandat. Czesi Słowacy Litwini wiedzą że u nas nie ma obowiązku posiadania opon zimowych i gdy przychodzi czas obowiązkowej jazdy na zimówkach lubią sprawdzać czy się do tego stosujemy. W Czechach obowiązek jazdy na zimówkach obowiązuje od 01.11 do 31.03 na Słowacji od 15.11 do 15.03 na Litwie od 10.11 do 01 04
Ja swojego Dustera odbieram za miesiąc, jednak postanowiłem że i tak kupię opony zimowe do niego. Przeglądam informację o oponach, czytam dyskusję i zastanawiam się nad kupnem sprawdzonych już przeze mnie opon, a mianowicie Dębice Frigo HP2, a Fuldą Kristall Control HP2 lub TOYO Snowprox S993. Problem mam z doborem felg, co sądzicie o felgach hybrydowych, czy może lepiej iśc w alumy?
_________________ F Uno [*] -> R Thalia [*] -> O Omega & DD II (Dustuś)
Jeśli w okresie zimowym pojedziesz do Czech lub np. Słowację i nie masz opon z homologacją zimową to jeśli nie będziesz w stanie poruszać się sprawnie po zaśnieżonych drogach narażasz się na mandat.
Dla sprecyzowania: mandatu nie dostaniemy za sam brak zimówek, ale też i nie będzie potrzeba owej "niesprawności" -- mandat będzie wówczas jeśli drogi będą zaśnieżone lub zalodzone (albo potencjalnie w kiepskim stanie).
Ale na niektórych odcinkach zimą auto musi mieć łańcuchy (znaki C-15a i C-15b) i tu nie ma bata (na szczęście jest mapka tych dróg, więc planując podróż można się przygotować).
Ja ostatecznie zdecydowałem się na zakup 16 calowych felg aluminiowych na zimę. Obecnie były to siedemnastki, więc zszedłem na jeden rozmiar mniejsze.
Opony zimowe również zostały zamówione i pewnie jutro przyjadą. Wybrałem Falkeny EUROWINTER HS01 215/65. Opinie niby mają pozytywne, więc postanowiłem sprawdzić, a obecne siedemnastki Bridgestony pozostawię na sezon letni.
Pytałem kilku znajomych, którzy na co dzień jeżdżą samochodami ciężarowymi i polecili mi, żeby nie zostawiać tych wielosezonówek na zimę. Pokazali mi również jak wygląda dobra wielosezonówka i stwierdziłem, że mogą mieć dużo racji.
Ja swojego Dustera odbieram za miesiąc, jednak postanowiłem że i tak kupię opony zimowe do niego. Przeglądam informację o oponach, czytam dyskusję i zastanawiam się nad kupnem sprawdzonych już przeze mnie opon, a mianowicie Dębice Frigo HP2, a Fuldą Kristall Control HP2 lub TOYO Snowprox S993. Problem mam z doborem felg, co sądzicie o felgach hybrydowych, czy może lepiej iśc w alumy?
Ja kupiłem właśnie Dębicę Frigo HP 2, generalnie mam dobre doświadczenia z produktami tej marki. Co do felg, to po wielu latach używania zimą felg stalowych kupiłem do DD aluminiowe, zobaczymy jak się to skończy. Zwykle stalówki po kilku latach nadawały się do malowania, natomiast osoby, które zimą jeżdżą na felgach aluminiowych kilka lat mówią mi, że nie mają takich problemów. Na Twoim miejscu wybrałbym felgi aluminiowe, przyzwoita felga aluminiowa jest niewiele droższa od dobrej stalowej. Inna sprawa, że ja mam wersję na kołach 17", a zimówki kupiłem 16", więc co zaoszczędziłem na zmniejszeniu rozmiaru opon, to wydałem na felgi aluminiowe;)
Ja w piątek zamawiałem i przed chwilą otrzymałem następujący zestaw
4x felgi aluminiowe + śruby 1299pln
4 opony Falken EUROWINTER HS01 SUV 215/65 R16 98 H = z przesyłką 1137 pln
Razem za cały zestaw na aluminiowych zapłaciłem więc 2436 co daje 609pln za koło i to na alufelgach z osobnymi śrubami i dodatkowo z workami na opony
Dodatkowo za zakup opon Falken w rozmiarze 16calowych, można otrzymać od Falkena bon na 40 pln na paliwo na Orlenie, więc mogę przyjąć, ze wyszło mi 599pln za koło.
Cześć.
Pytanie czy ktoś już miał styczność z tymi oponami
https://www.oponeo.pl/dan...-h-xl#214546473
bo zastanawiam się nad nowymi i nie mogę się zdecydować. Ostatnio jeździłem na GOODRIDE SW ...... i byłem zadowolony a teraz sam nie wiem.
Ja też przeglądałem oferty opon zimowych, bo również nie wierzę w te całoroczne Brigdestony. Wprawdzie miałem w zamiarze kupić nowe oponki, nawet takie z trochę niższej półki, żeby przy zakupie z felgami nie zrobić nadmiernych kosztów. Osobiście zdecydowałem się jednak na zakup mało używanych oponek z klasy premium. Trafiłem mało używane oponki 215x65x16 Dunlop Winter Sport5 z 2017r z bieżnikiem powyżej 7,5mm za 1000 zł, więc cena raczej dobra a i na chwilę starczą, bo niewiele człowiek jeździ. Teraz zostało mi złożyć zamówienie na zakup alufelg. Zdecydowałem się kupić też aluski czarne w szlifie za 1300 zł, coś takiego jak mam letnie 17" Maldiwy, tyle że 16". Myślałem wcześniej o komplecie zimowym 17" , ale ceny opon do 17" zabiły moje chęci . Czekam już na kuriera, aby przygotować się do zimy, chociaż coś czuję, że przy tej pogodzie, to chyba nie prędko ich jeszcze założę .
Przy okazji zerknąłem dzisiaj na zapasuwkę pod autem aby zobaczyć co to za opona. Okazało się, że jest to Continentalka, taka jak zakładali do Dustera na 16" felgach. Zauważyłem ponadto, że teraz w Dusterze jest na nim naklejka o max. prędkości do 120km/h, a niedawno czytałem yu na forum, jak ktoś z kolegów pisał , że na zapasie jest max. 80 km/h.
Mam takie pytanko jeszcze, jak to jest z tymi czujnikami ciśnienia w kołach, czy kupując drugi zestaw kół nie trzeba do nich dokupić cczujników żeby choinka się nie świeciła?
Pytam bo lada dzień będę kupował zestaw opon plus felga więc wolę się nastawić na dodatkowe koszty w razie W.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum