Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-05-13, 09:21
Gdyby była prawdziwa zima to słabe. Mieliły na topniejącym śniegu, gdzie auta na zimówkach spokojnie ruszały. Ale dało się ze śniegu leśnej dróżki wyjechać, więc trochę zimowe są. Żałowałem więc, że nie mam innych opon tej zimy całe dwa dni Myślałem o zmianie, ale to już kolejna taka zima i chyba zaryzykuję na kolejną i nie zmieniam opon.
Mam pytanie do wszystkich posiadaczy Dustera z oponami Bridgestone Dueler Sport H/P Sport AS.
Jakie są wasze wrażenia po zimie, jak się Wam jeździło z tymi oponami?
Czy gdybyście mieli możliwość, wymienilibyście je na inne całosezonówki?
W zeszłym roku kupiłem zimówki, ale jakoś specjalnie nie spieszyłem się z ich założeniem (głównie z racji posiadania napędu 4x4) i przez parę dni jeździłem po śniegu w mieście na Bridgestone'ach, o których piszesz. Generalnie dają radę, nie tańczy się na nich jak na letnich, ale... to jednak nie są zimówki i tak jak koledzy piszą- w góry nie polecam opon wielosezonowych. Sporo jeździłem po mocno ośnieżonych podjazdach na zimówkach i powiem tak- na całorocznych bałbym się w takie warunki pojechać.
Koledzy
Jaki maksymalny rozmiar opon (o jakim profilu) można założyć do Dustera II na oryginalne felgi 17 cali, żeby nie było problemów, że o coś ocierają?
Chodzi o to, że oryginalnie mam Bridgestone Dueler 215/60R17.
Chciałbym założyć opony typu AT o wyższym profilu.
Czy opony 215/65R17 lub 215/70R17 będą pasować, czy szukać tylko rozmiarów dokładnie takich jak fabryczne?
Jak chcesz założyć wyższy profil ma 17-tkach to licz się ze spadkiem dynamiki, większym zużyciem paliwa i przekłamywaniem licznika prędkości i kilometrów, o alarmie ciśnienia w oponach nie wspomnę. Generalnie widzę same słabe strony tego pomysłu, jak już wyższy profil, ale na 16-tkach.
_________________ Browar domowy Mariampol
Ostatnio zmieniony przez Obywatel MK 2020-03-18, 14:38, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 331 Skąd: KR
Wysłany: 2020-03-18, 14:44
Obywatel MK napisał/a:
Jak chcesz założyć wyższy profil ma 17-tkach to licz się ze spadkiem dynamiki, większym zużyciem paliwa i przekłamywaniem licznika prędkości i kilometrów, o alarmie ciśnienia w oponach nie wspomnę. Generalnie widzę same słabe strony tego pomysłu, jak już wyższy profil, ale na 16-tkach.
A to wyższy profil, na 16 nie będzie powodował powyższych?
Uzasadnij.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
wyższy profil na 16 nie będzie powodował powyższych?
No jeżeli zgodnie z normami zostanie zachowana sumaryczna średnica koła, to oczywiście nie - np: 215/60R17 => 215/65R16 (
(W tym przypadku mimo zwiększenia profilu ze 129 do niemal 140 mm to faktyczna średnica akurat _zmniejszy_się_ o prawie 4 mm, więc efekty będą nawet odwrotne).
Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Mar 2014 Posty: 331 Skąd: KR
Wysłany: 2020-03-18, 15:25
laisar napisał/a:
wojtek013 napisał/a:
wyższy profil na 16 nie będzie powodował powyższych?
No jeżeli zgodnie z normami zostanie zachowana sumaryczna średnica koła, to oczywiście nie - np: 215/60R17 => 215/65R16 (
(W tym przypadku mimo zwiększenia profilu ze 129 do niemal 140 mm to faktyczna średnica akurat _zmniejszy_się_ o prawie 4 mm, więc efekty będą nawet odwrotne).
Ja to wiem, ale kolega powyżej chyba nie.
W Fieście zmieniłem rozmiar ze 195/50R15 na 195/55R15 i same plusy: komfort nieco większy, wskazania prędkościomierza bliższe rzeczywistości (mniej zaniża prędkość), spadku dynamiki czy wzrostu spalania nie zauważyłem.
Wracając do DD ludzie z powodzeniem zakładają 215/70R16, więc takie 215/65R17 będzie jak najbardziej OK. Problem może być ze znalezieniem opony AT, w tym rozmiarze, zwłaszcza wielosezonowej.
_________________ miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lip 2010 Posty: 1591 Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2020-03-19, 09:37
Ja już drugi sezon jeżdżę na Michelinach Crossclimatach, zdarzyło mi się pojechać w góry, akurat naet po świeżych opadach i nie widziałem na śniegu różnicy pomiędzy pomiędzy nimi a poprzednio używanymi zimówkami BF Goodrich. Jeśli opona ma atest 3PMSF to jest pełnoprawną oponą zimową - przeszła testy dopuszczające ją w zimie, przy polskim klimacie jest to rozwiązanie wg mnie idealne - bo widzę poprawę w zachowaniu na mokrym zimnym w stosunku do zimówek, latem tez zachowują się dobrze - przynajmniej przy prędkościach jakie osiąga Duster. Oczywiście nie są to opony typu AT - ale do jazdy po szosie i drogach polnych, czasem dość mocno zniszczonych wystarczające.
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-20, 03:39
keikan napisał/a:
Jakkolwiek czekam wciąż na informację, czy ktoś z kolegów/koleżanek ma założone opony o większym profilu przy rozmiarze 17 cali
Policz w PLN ile będziesz musiał czekać, bo wyliczenie może być dosyć wymowne.
Normalnie kiedy ktoś kupił wersję z felgami maldive, to ma na nich dość dobre do jazdy duelery. Małe opory toczenia, dobrze sprawujące się na mokrym, dodatkowo nadające się na lekki teren. Te nacięcia pod dużym kątem na bieżniku są aby łatwiej się pozbywać błota i tego co tam się przylepi. Lekkiego błota, aby była jasność. Nie sądzę, aby wielu osobom chciało się je zdejmować, aby bardziej dustera uterenowić. Sensowniejszym rozwiązaniem jest zakup kompletu stalowych felg 16 cali, wyczarowanie czujników ciśnienia i założenie na to drugiego kompletu zimowo-terenowego.
Z drugiej strony oferta opon na felgi 17 calowe jest dużo ciekawsza, ale to kosztuje ekstra. Jakoś nie widzę sensu użytkowego przekładania opon na te same felgi. Rozumiem, że sens ma zmiana zima, lato, ale jak ma się gdzie koła przechować, to zawsze wygodniej operować drugim kompletem. Jednak wrócę do 17-tek. Komplet felg to 1900PLN, komplet opon 2000PLN. Czyli na zachciankę wo wyłożenia 4 tysie. Rozumiem że można na zachciankę położyć i 80, ale zakup dustera jest zawsze usprawiedliwiony i słuszny. Jednak to auto imo ma zdolności do pokonywania złych dróg, gdzie przejadą traktory, terenówki oraz duster, ale jednak to są dalej drogi, a tu szaleć z gumami za bardzo nie ma sensu. Na offroad to grzeczna osobówka do jazdy i jakaś zmota do remontu, zawsze jest do remontu, nawet po remoncie. Pamiętaj, że czekać na informację możesz tylko od tych, co kupili 4x4. Jednak 99% z nich nie wykorzystuje w pełni możliwości auta. Ten procent zdecydowanie wydłuży czas oczekiwania. ;)
Na maldiwy można założyć opony do szerokości 235, tylko czy wejdą. Rozmiar opon ogranicz przy pomocy pomiaru prędkości GPSem. Sprawdź ile % na górkę pokazuje ci licznik i maksymalnie o tyle % możesz mieć większą średnicę. Przekroczysz, a będziesz łamał prawo o fałszowaniu odczytu licznika.
A i jak kto nie wiedział
D=2*[Szerokość]*[profil/100]+[średnica felgi w calach]*25,4
Wynik w milimetrach.
Ostatnio zmieniony przez sluka 2020-03-20, 03:44, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Ford
Model: Focus
Silnik: 1,6 Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Lut 2020 Posty: 48 Skąd: Poznań
Wysłany: 2020-03-20, 14:12
Pedros napisał/a:
sluka napisał/a:
wyczarowanie czujników ciśnienia
Duster II nie ma czujników ciśnienia w kołach.
Jesteś w 100% pewien?
Jeśli tak, to jedna z niewielu dobrych wiadomości w ostatnim czasie.
Cytat:
Dokładnie, ma w ABS-ach i jak mu coś nie pasuje w ilości obrotów to wywali chamski błąd.
Różnica ciśnień zmierzona też miała wpływ na ABSy. Zmienia się średnica koła i prędkość obrotowa. System zaczyna krzyczeć.
Wiadomo jaka musi być różnica ciśnień/średnicy koła, aby ABS wyrzucał błędy?
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-23, 12:24
Pedros napisał/a:
Możesz wyjaśnić co masz na myśli pisząc ,,inne"?
Inne - tzn. o innych wymiarach niż sa podane w świadectwie homologacji. Tam nie ma żadnych przeliczników, czyli np. 18 calowe felgi nie mają homologacji albo szersze opony..
Inne - tzn. o innych wymiarach niż sa podane w świadectwie homologacji. Tam nie ma żadnych przeliczników, czyli np. 18 calowe felgi nie mają homologacji albo szersze opony..
I tak i nie. Jeśli chodzi o autocasco jest to scenariusz dość prawdopodobny i wiele zależy od warunków zawartej umowy. W razie roszczenia z tytułu OC ubezpieczyciel musi wypłacić świadczenie i nie ma tak dużego pola manewru jak w przypadku AC. Może natomiast żądać regresu ze strony sprawcy. W obu jednak przypadkach ubezpieczyciel musi wykazać, że inne ogumienie miało wpływ na przebieg zdarzenia a to już wiąże się często z opiniami rzeczoznawców, postępowaniem sądowym itp.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1695 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-03-25, 21:32
A potem się tłumacz.. a to że ESP mogło źle zadziałać, ABS mógł zadziałać inaczej, etc. etc. Tu wolę regulaminowo.
Jak miałem Peugeota, dali mi w promocji do zakupu opony zimowe, to zwróciłem po kilku dniach (założone były na felgach), bo miały niehomologowany rozmiar. A było to, co mnie zdziwiło w serwisie. Ktoś mnie ostrzegł, że mogą być problemy, a takich wolałbym unikać.. Choć w aktualnych czasach... ehhh...
zmieniłem rozmiar ze 195/50R15 na 195/55R15 i same plusy: komfort nieco większy
Bardzo wyraźnie odczuwałem to w jednej z użytkowanych Octavii, gdzie opony letnie miały niższy profil i felgę 16", a zimówki dali mi wyższe, za to na 15" felgach.
Teraz mam felgi 17" i są bardzo komfortowe z oponami oryginalnej wielkości (215/60R17). Gdyby jednak ktoś myślał o komplecie zimowym (opony + felgi), chyba doradziłbym 215/65R16- na takich jeździłem w DD1 i takie mam jako koła rekreacyjne z oponami AT (muszę dokupić śruby do felg stalowych...). Oprócz komfortu i bezpieczeństwa kół/felg na kiepskich drogach, dochodzi jeszcze jedna zaleta takiego kompletu - znacznie tańsze i felgi, i opony, a także większy wybór opon w tym rozmiarze.
Ostatnio zmieniony przez piku 2020-03-26, 12:48, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum