DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Jogger, inteligentne ładowanie a kuny (odstraszacz Bielik)
Autor Wiadomość
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-09-25, 17:01   Jogger, inteligentne ładowanie a kuny (odstraszacz Bielik)

Fabryczny akumulator (dwa miesiące), w sobotę zamontowany odstraszacz do kun (bdb oceniany https://allegro.pl/oferta/samochodowy-ultradzwiekowy-odstraszacz-kun-gryzoni-do-samochodu-auta-bielik-15438785946), w niedzielę trasa 200km, poniedziałek, wtorek i środa samochód bez ruchu a dziś środa już komunikat, że akumulator słaby i że mam uruchomić silnik. Czy to jest żart czy ten słynny inteligentny system ładowania akumulatora? Nie da się go wyłączyć? Czy jestem zmuszony odmontować system antykunowy? Możecie coś doradzić? Dzięki!
Ostatnio zmieniony przez Seweryn480736 2024-09-25, 17:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Łukasz_M 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: Blue dCi 95
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lis 2019
Posty: 389
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2024-09-25, 17:25   

Naładuj akumulator, zmierz pobór prądu z odstraszaczem oraz bez i się dowiesz czy to ten odstraszacz. To inteligentne ładowanie trzyma akumulator poniżej max pojemności co nie znaczy że dopuszcza do jego rozładowania. Zasadniczo ładuje tyle że nie do max.
 
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-09-25, 18:08   

Naładować ładowarką czy jazdą i alternatorem?
 
Marcyś 


Marka: Dacia
Model: Sandero Stepway
Silnik: 0.9 Tce
Rocznik: Xll 2019
Wersja: Techroad
Dołączył: 13 Kwi 2024
Posty: 145
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2024-09-25, 18:45   

Ładowarką automatyczną
 
wojtek013 



Marka: Ford/Dacia
Model: Fiesta/Duster
Silnik: 1,4i LPG/ Blue dCi 115 4WD
Rocznik: 2013 Trend, GoldX/2020 Ptestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Mar 2014
Posty: 369
Skąd: KR
Wysłany: 2024-09-25, 19:27   

Mam takie coś od początku praktycznie i nigdy nie rozładował aku, a mam dodatkowo jeszcze autoalarm.
No chyba, że coś nie tak z odstraszaczem, lub jakiś inny powód.
Zmierz pobór prądu.
_________________
miała być Sandero Laureate tce, jest Fiesta mk7, no i Duster
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 929
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2024-09-25, 21:20   

Ha, to ciekawe. Ja zainstalowałem antykunę w Peugeocie 508 i w Lodgy. W Logdy nie ma najmniejszych problemów, no ale nie ma żadnych inteligentnych układów... W Żeżocie odkąd mam tego piskacza, to praktycznie przestał działać start-stop, chyba że naładuję akumulator ładowarką, albo przejadę jakąś długą trasę - ale na długo nie starcza.
 
eio 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV II
Silnik: 1.0 SCe B4DB400
Rocznik: XII 2017
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 26 Sty 2018
Posty: 944
Skąd: EL
Wysłany: 2024-09-25, 22:11   

Mam antykunę. Błyska, mruczy. Nie rozladowuje aku (mój aku jest zwykły, nie efb). Juz nie wiem czy antykuna odstrasza. Około roku temu zobaczyłem ślady kuny. Obejrzała i zachwycila sie odstraszaczem. W prezencie zostawiła mi czerstwą bułkę.
 
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-09-26, 08:59   

Nie mam prostownika - musiałbym kupić. Mam na coś zwrócić uwagę podczas kupna? Czy taki będzie OK? https://allegro.pl/oferta/prostownik-12v-i-24v-ladowarka-do-akumulatora-akumulatorow-samochodowy-12-14883723920
Ostatnio zmieniony przez Seweryn480736 2024-09-26, 09:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
Michał B24 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 90tce
Rocznik: 2021
Wersja: Comfort
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Mar 2017
Posty: 1084
Skąd: Chwaszczyno
Wysłany: 2024-09-26, 10:07   

Te z Lidla są OK
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3949
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-26, 10:08   

Najważniejsze- sprawdzić ile mA pobiera Twoja antykuna podczas pracy. Najlepiej "na żywo" zmierzyć miliamperomierzem i się okaże, czy w ogóle może to mieć wpływ na akumulator.
Moja antykuna (firmy Viano) pobiera nominalnie 15mA plus dodatkowo 5mA jeżeli zostają wyzwolone błyski.
Taki pobór prądu, pod kątem rozładowania akumulatora jest absolutnie pomijalny.
U siebie mam autoalarm, antykunę i kamerkę-rejestrator na przód i tył, pracującą w trybie parkingowym.
Podładowanie akumulatora w naszym wypadku naprawdę niewiele daje- samochód szybko zadba o to, aby już po kilku dniach doprowadzić go ponownie do stanu niedoładowania- niestety tak działa system inteligentnego ładowania. A samymi komunikatami o akumulatorze na ekranie komputerka nie należy się po prostu przejmować i normalnie jeździć, taki komunikat to tylko informacja, że system zaczyna (tylko chwilowo) dbać bardziej o akumulator.
Nie wiem po co to wprowadzili- chyba aby stresować niepotrzebnie kierowcę.
A przejechanie długiej trasy wcale nie oznacza efektywnego ładowania akumulatora, wręcz przeciwnie, zwłaszcza jeżeli to lato, pora dzienna i włączonych jest mało odbiorników prądu na pokładzie. Wtedy mamy długie okresy bez ładowania (napięcie instalacji około 12V) a ładowanie pojawia się w miarę rozładowywania się akumulatora i zawsze podczas hamowań silnikiem. No to jak zakończysz jazdę akurat po takim okresie bez ładowania, to zaraz po wyłączeniu silnika będziesz miał na akumulatorze 12-12,3V. To ile ma być po nocy czy po weekendowym postoju? :lol:
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-09-26, 10:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
Seweryn480736 


Marka: Dacia
Model: Jogger 2024
Silnik: 1.0 TCe 100 ECO-G
Dołączył: 09 Sie 2024
Posty: 34
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2024-09-26, 10:15   

Dziękuję, może faktycznie jest tak jak piszesz Dymek. Wedle producenta pobór pradu antykuny w stanie czuwania Ic=15mA, w czasie generowania błysków świetlnych IL=10mA, podczas generowania sygnału dźwiękowego Is=21mA. W sumie ok. 432 mA na dobę.

Napięcie aku mierzyć przy zgaszonym zapłonie? Do jakiego poziomu napięcie jest w normie/akceptowalne?
Ostatnio zmieniony przez Seweryn480736 2024-09-26, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dymek 



Marka: DACIA
Model: Sandero Stepway
Silnik: TCe 90
Rocznik: XII 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 117 razy
Dołączył: 01 Cze 2017
Posty: 3949
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2024-09-26, 10:36   

Seweryn480736 napisał/a:
Wedle producenta pobór pradu antykuny w stanie czuwania Ic=15mA, w czasie generowania błysków świetlnych IL=10mA, podczas generowania sygnału dźwiękowego Is=21mA.

Ale sygnał dźwiękowy jest chyba generowany cały czas podczas czuwania, nie? Urządzenie "pika" podczas czuwania? Czy są jakieś dwa rodzaje sygnału?

Cytat:
Napięcie aku mierzyć przy zgaszonym zapłonie? Do jakiego poziomu napięcie jest w normie/akceptowalne?
Napięcie na akumulatorze najlepiej zmierzyć sobie po dłuższym postoju, np. po nocy i oczywiście bez uruchamiania silnika, no i multimetrem, który pokazuje prawdę a nie takim, co ma dokładność +/-0,5V. Nie wiem jak to tam wygląda w Joggerze, bo u mnie w Sandero2 od nowego mam napięcia po nocy rzędu 11,6-11,8V i wszystko działa normalnie, silnik odpala nawet w największe mrozy itd. Nawet na starym akumulatorze, gdy było 11,3V nie było najmniejszych problemów z niczym. Tu ważna jest wydajność prądowa akumulatora a nie poziom napięcia.
Ale na pewno gdyby to był któryś z nowych modeli Dacii, to takie komunikaty o akumulatorze miałbym codziennie. Na szczęście w poprzedniej generacji nie ma w ogóle żadnych komunikatów tekstowych na komputerku, więc jest błogi spokój :mrgreen:
Pamiętaj, że to wszystko zupełnie nie pasuje do normalnych, dawnych teorii o prawidłowym stanie akumulatora, gdy nie było tej całej "inteligencji ładowania". Dawniej przyjmowało się, że po wyłączeniu silnika napięcie sprawnego akumulatora powinno być zbliżone do 12,9V a po dłuższym postoju do 12,3-12,5V i że dłuższe rozładowanie akumulatora poniżej 12V kończy się jego szybkim zgonem. A tu mamy nową rzeczywistość...
Ostatnio zmieniony przez Dymek 2024-09-26, 10:54, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne