Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-28, 18:21
Istnieje coś takiego jak termostat. Póki silnik się nie nagrzeje płyn porusza się w małym obiegu. Dopiero po zagrzaniu się płynu do określonej temp termostat otwiera duży obieg (z chłodnicą). Gdy silnikowi grozi zejście temp poniżej określonej (ok 90 stopni) termostat "przymyka" duży obwód utrzymując tym samym temp. Zasłanianie chłodnicy nie ma zatem najmniejszego sensu. Co najwyżej można zasłonić ogólnie wlot powietrza do komory silnika ale to raczej mało rozsądne...
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2013-01-28, 19:13
Te osłony nic nie dają , testowałem zasłanianie całego wlotu i dolnego tylko w mcv 1.5 dci i spalanie wzrosło o 0,5 litra auto stało się mulaste, wynika z tego że intercooler nie spełniał zadania po konkretnym rozgrzaniu silnika, a robiłem trasy po 100-200 km naraz. W benzyniak to będzie działać lepiej bo nie ma intercoolera.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-01-28, 22:12
r_lukas napisał/a:
Istnieje coś takiego jak termostat. Póki silnik się nie nagrzeje płyn porusza się w małym obiegu. Dopiero po zagrzaniu się płynu do określonej temp termostat otwiera duży obieg (z chłodnicą). Gdy silnikowi grozi zejście temp poniżej określonej (ok 90 stopni) termostat "przymyka" duży obwód utrzymując tym samym temp. Zasłanianie chłodnicy nie ma zatem najmniejszego sensu. Co najwyżej można zasłonić ogólnie wlot powietrza do komory silnika ale to raczej mało rozsądne...
W zimę w dieslu praktycznie wcale nie włącza się duży obieg muszę sprawdzić jaka temp panuje w silniku z tego co gdzieś czytałem że nawet 85C nie przekracza w zimę. Niby czemu ma nic nie dawać zakrywanie górnego wlotu (dolny zostawiam odkryty bo tam jest chłodnica powietrza)?? To tak samo jak byśmy otwarli szyby na mrozie, na zakrytym wlocie jestem pewien że temp w komorze silnika jest większa gdyż silnik nie jest wychładzany przez lodowate powietrze. Tej zimy nie przekroczyłem spalania 5l/100km
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-01-28, 22:48, w całości zmieniany 1 raz
Właśnie o to chodzi Lukas87 w zimie diesla trzeba osłaniać żeby lodowate powietrze nie hulało wokoło i nie wychładzało bloku silnika. A zasłanianie bezpośrednio chłodnicy to co innego. Ja to jeszcze pamiętam z Poloneza bo tam silnik wyglądał jak zabawkowy w czeluści komory silnika. I tam przysłanianie kratki wlotowej miało sens bo inaczej silnik też nie mógł się nagrzać w zimie.
Są jeszcze inne metody walki z niedogrzaniem silnika, wystarczy poszukać na forum, a może ktoś pójdzie w tym kierunku i zainstaluje sobie ten patent, który jest stosowany przez koncerny samochodowe wysyłające swój produkt na Skandynawię.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-01-29, 16:53, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5 Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2010 Posty: 117 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-29, 18:29
Szajfus napisał/a:
Właśnie o to chodzi Lukas87 w zimie diesla trzeba osłaniać żeby lodowate powietrze nie hulało wokoło i nie wychładzało bloku silnika. A zasłanianie bezpośrednio chłodnicy to co innego. Ja to jeszcze pamiętam z Poloneza bo tam silnik wyglądał jak zabawkowy w czeluści komory silnika. I tam przysłanianie kratki wlotowej miało sens bo inaczej silnik też nie mógł się nagrzać w zimie.
hmm faktycznie tak się wam DCI nie dogrzewają? W sumie silnik jest dość mocno zabudowany a w dodatku od spodu jest osłona, więc po misce oleju raczej mało wieje. Ja w stepce nie zauważyłem problemu
Ps może to skutek zbyt oszczędnej jazdy (niskie obroty)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-01-29, 22:16
Powiem tak dzisiaj u mnie było +4C zrobiłem dzisiaj z 70Km (70% miasto dość płynna jazda 30% trasa) tylko dwie kreski!! jak teraz gdzieś pojadę pomierzę temp płynu
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022 Pomógł: 5 razy Dołączył: 24 Gru 2011 Posty: 549 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-30, 08:15
Potwierdzam - żadnych problemów z nagrzewaniem silnika czy wnętrza nawet przy jeździe na krótkich odcinkach.
_________________ Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
no i dalej twierdze ze w silniku wolnossacym nic nie da albo prawie nic:) sa badania,testy wystarczy poczytac przez goo gle.
IC w silniku z turbosprezarka to tzw. warunek konieczny z powodu nagrzewania się sprężonego powietrza przez turbosprezarke do temp. wiekszych 50st C
Ja byłbym skłonny założyć taką osłonę od Heko z dwóch powodów:
1. Dużo jeżdżę w mieście, mało na trasie, więc i przebiegi niewielkie i silnik spory % przebiegu jest niedogrzany. Jeżeli tą osłonę łatwo się zakłada i ściąga, to można się pobawić w ściąganie, gdy wypada mi jakaś dłuższa jazda, lub temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że osłona nie jest już przydatna. Przy takiej zimie, jak w tym roku, to pewnie więcej bym jeździł bez osłony, niż z nią.
2. Taka osłona chroni też chłodnicę od chlapania wodą z solą. Może ochrona nie jest 100%, ale na pewno mniej tej zabójczej mieszanki trafi na chłodnicę, a to zwiększa szanse na dłuższe życie chłodnicy.
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-01-13, 08:09, w całości zmieniany 1 raz
chłodnicy klimy, chciałeś napisać, która jest przed i która faktycznie u mnie już ledwo zipie a lamelki odpadają jak sie je porządnie szczotką "przeciągnie"
chłodnicy klimy, chciałeś napisać, która jest przed i która faktycznie u mnie już ledwo zipie a lamelki odpadają jak sie je porządnie szczotką "przeciągnie"
Tak. Z mojego doświadczenia chłodnica klimy leci pierwsza, jak coś się dzieje, ale zaraz po niej szlag trafia chłodnicę silnika. Myślę, że chłodnica silnika dostaje głównie od dołu,a w poprzednim aucie nie miałem osłony pod silnikiem i może dlatego padła zaraz po tej od klimy. Jakby osłonić od przodu chłodnicę klimy i zakładając, że osłona silnika w miarę skutecznie chroni od soli chłodnicę silnika, to może obie wtedy wytrzymają dłużej.
na allegro pojawiły się osłony do dusterów w cenie połowę niższej niż osłony czołowego producenta owiewek w Polsce. czy ktoś może już kupił taką osłonę, zamontował ją i może coś powiedzieć o jej jakości? osłony
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2015-01-15, 07:11, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum