Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Zakrywanie chłodnicy w zimie
Autor Wiadomość
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-01-28, 17:32   

Szkoda tylko że Heko nie produkuje osłon tak jak np.do Kangura
_________________
Pawlo
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-28, 18:21   

Istnieje coś takiego jak termostat. Póki silnik się nie nagrzeje płyn porusza się w małym obiegu. Dopiero po zagrzaniu się płynu do określonej temp termostat otwiera duży obieg (z chłodnicą). Gdy silnikowi grozi zejście temp poniżej określonej (ok 90 stopni) termostat "przymyka" duży obwód utrzymując tym samym temp. Zasłanianie chłodnicy nie ma zatem najmniejszego sensu. Co najwyżej można zasłonić ogólnie wlot powietrza do komory silnika ale to raczej mało rozsądne...
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-01-28, 19:13   

Te osłony nic nie dają , testowałem zasłanianie całego wlotu i dolnego tylko w mcv 1.5 dci i spalanie wzrosło o 0,5 litra auto stało się mulaste, wynika z tego że intercooler nie spełniał zadania po konkretnym rozgrzaniu silnika, a robiłem trasy po 100-200 km naraz. W benzyniak to będzie działać lepiej bo nie ma intercoolera.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-01-28, 22:12   

r_lukas napisał/a:

Istnieje coś takiego jak termostat. Póki silnik się nie nagrzeje płyn porusza się w małym obiegu. Dopiero po zagrzaniu się płynu do określonej temp termostat otwiera duży obieg (z chłodnicą). Gdy silnikowi grozi zejście temp poniżej określonej (ok 90 stopni) termostat "przymyka" duży obwód utrzymując tym samym temp. Zasłanianie chłodnicy nie ma zatem najmniejszego sensu. Co najwyżej można zasłonić ogólnie wlot powietrza do komory silnika ale to raczej mało rozsądne...


W zimę w dieslu praktycznie wcale nie włącza się duży obieg muszę sprawdzić jaka temp panuje w silniku z tego co gdzieś czytałem że nawet 85C nie przekracza w zimę. Niby czemu ma nic nie dawać zakrywanie górnego wlotu (dolny zostawiam odkryty bo tam jest chłodnica powietrza)?? To tak samo jak byśmy otwarli szyby na mrozie, na zakrytym wlocie jestem pewien że temp w komorze silnika jest większa gdyż silnik nie jest wychładzany przez lodowate powietrze. Tej zimy nie przekroczyłem spalania 5l/100km
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2013-01-28, 22:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
Szajfus 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 16v Hi Flex
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate BlackLine 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2013
Posty: 54
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-29, 13:15   

Właśnie o to chodzi Lukas87 w zimie diesla trzeba osłaniać żeby lodowate powietrze nie hulało wokoło i nie wychładzało bloku silnika. A zasłanianie bezpośrednio chłodnicy to co innego. Ja to jeszcze pamiętam z Poloneza bo tam silnik wyglądał jak zabawkowy w czeluści komory silnika. I tam przysłanianie kratki wlotowej miało sens bo inaczej silnik też nie mógł się nagrzać w zimie.
 
monopios 



Marka: DACIA
Model: Sandero
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Arctica
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 12 Gru 2010
Posty: 980
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 2013-01-29, 15:11   

Są jeszcze inne metody walki z niedogrzaniem silnika, wystarczy poszukać na forum, a może ktoś pójdzie w tym kierunku i zainstaluje sobie ten patent, który jest stosowany przez koncerny samochodowe wysyłające swój produkt na Skandynawię.
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2013-01-29, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
Tomash88 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.6
Dołączył: 22 Sty 2013
Posty: 14
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2013-01-29, 15:49   

Tylko żebyście nie zapomnieli wyciągnąć tego kartoniku, bo na wiosnę może być nie przyjemnie jak uszczelka pod głowicą będzie do roboty.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 733
Skąd: Puławy
Wysłany: 2013-01-29, 16:43   

http://allegro.pl/grzalka...2987888096.html
Ja mam do LPG ,ale i do dci nadaje się.
_________________
48piotr
 
r_lukas 


Marka: Fiat, Dacia
Model: Bravo, Stepway
Silnik: 1.6, 1,5
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Maj 2010
Posty: 117
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-01-29, 18:29   

Szajfus napisał/a:
Właśnie o to chodzi Lukas87 w zimie diesla trzeba osłaniać żeby lodowate powietrze nie hulało wokoło i nie wychładzało bloku silnika. A zasłanianie bezpośrednio chłodnicy to co innego. Ja to jeszcze pamiętam z Poloneza bo tam silnik wyglądał jak zabawkowy w czeluści komory silnika. I tam przysłanianie kratki wlotowej miało sens bo inaczej silnik też nie mógł się nagrzać w zimie.


hmm faktycznie tak się wam DCI nie dogrzewają? W sumie silnik jest dość mocno zabudowany a w dodatku od spodu jest osłona, więc po misce oleju raczej mało wieje. Ja w stepce nie zauważyłem problemu
Ps może to skutek zbyt oszczędnej jazdy (niskie obroty) ;-)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-01-29, 22:16   

Powiem tak dzisiaj u mnie było +4C zrobiłem dzisiaj z 70Km (70% miasto dość płynna jazda 30% trasa) tylko dwie kreski!! jak teraz gdzieś pojadę pomierzę temp płynu ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Piotrek721015 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci 90 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Wrz 2010
Posty: 443
Skąd: ZGY
Wysłany: 2013-01-30, 07:08   

U mnie w mrozy ok. -10 st. C cztery kreski temperatury silnika pojawiały się po przejechaniu ok. 6-8 km w trasie, tak wiec na ogrzewanie nie narzekam.
 
pluto 



Marka: DUSTER I 1,5 dCi 90KM
Model: TESLA model 3 LR
Silnik: 440 KM
Rocznik: 2021, 2022
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 24 Gru 2011
Posty: 549
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2013-01-30, 08:15   

Potwierdzam - żadnych problemów z nagrzewaniem silnika czy wnętrza ;-) nawet przy jeździe na krótkich odcinkach.
_________________
Tesla 3 LR 82 kWh 4x4 440 KM 2022r. - 14,0 kWh/100 km
Renault ZOE II 52 kWh 2020r. - 13,0 kWh/100 km
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 11:28   

Heko ma w swojej ofercie już zasłony zimowe do daci .
http://www.heko.com.pl/in...ka=8&szukajkod=
http://www.e-heko.com/pl/...4=18804&string=


Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-10, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 12:03   

kiepsko, na pewno nie do diesla, bo zasłania intercooler ... a wtedy nie "ciągnie" i więcej pali.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 12:28   

Z góry spłynie powietrze które spokojnie ochłodzie intercooler .
A raczej nie będzie co chłodzić bo powietrze w zime nie będzie za gorące .
_________________
Moje auto
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 13:02   

nic nie spłynie
ps. Zastanów sie dlaczego FMIC jest znacznie lepszy w chłodzeniu niż SMIC i porównaj sobie z wynikami 8-)
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 14:01   

Ale jak pisałem o dolocie do K4M gdzie przenosiłem wlot z silnika na zewnątrz samochodu to zapierałeś się że to nic nie daje :->

jeżeli to prawa to te kilka stopni różnicy temperatury powietrza nie wpłynie znacząco na silnik
http://www.honda-crx.info...t=6321&start=45

fakt osiągi spadną ale coś za coś .

Może w lato zrobię wydech ogarnę w pełni dolot powietrza i lece na hamowanie ostatecznie sprawdzić moje rozwiązanie
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2015-01-10, 14:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 15:32   

no i dalej twierdze ze w silniku wolnossacym nic nie da albo prawie nic:) sa badania,testy wystarczy poczytac przez goo gle.
IC w silniku z turbosprezarka to tzw. warunek konieczny z powodu nagrzewania się sprężonego powietrza przez turbosprezarke do temp. wiekszych 50st C
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-10, 16:33   

w lotnictwie ten temat jest na tyle istotny że przy starych silnikach śmigłowych różnica jest znaczna
http://www.flightsafetyco...es/takedis2.jpg
_________________
Moje auto
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-12, 08:25   

Ja byłbym skłonny założyć taką osłonę od Heko z dwóch powodów:

1. Dużo jeżdżę w mieście, mało na trasie, więc i przebiegi niewielkie i silnik spory % przebiegu jest niedogrzany. Jeżeli tą osłonę łatwo się zakłada i ściąga, to można się pobawić w ściąganie, gdy wypada mi jakaś dłuższa jazda, lub temperatura powietrza jest na tyle wysoka, że osłona nie jest już przydatna. Przy takiej zimie, jak w tym roku, to pewnie więcej bym jeździł bez osłony, niż z nią.

2. Taka osłona chroni też chłodnicę od chlapania wodą z solą. Może ochrona nie jest 100%, ale na pewno mniej tej zabójczej mieszanki trafi na chłodnicę, a to zwiększa szanse na dłuższe życie chłodnicy.
Ostatnio zmieniony przez Lajkonik 2015-01-13, 08:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-12, 12:20   

chłodnicy klimy, chciałeś napisać, która jest przed i która faktycznie u mnie już ledwo zipie a lamelki odpadają jak sie je porządnie szczotką "przeciągnie" 8-)
 
Lajkonik 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Cze 2012
Posty: 1133
Skąd: Kraków
Wysłany: 2015-01-13, 08:17   

corrado napisał/a:
chłodnicy klimy, chciałeś napisać, która jest przed i która faktycznie u mnie już ledwo zipie a lamelki odpadają jak sie je porządnie szczotką "przeciągnie" 8-)

Tak. Z mojego doświadczenia chłodnica klimy leci pierwsza, jak coś się dzieje, ale zaraz po niej szlag trafia chłodnicę silnika. Myślę, że chłodnica silnika dostaje głównie od dołu,a w poprzednim aucie nie miałem osłony pod silnikiem i może dlatego padła zaraz po tej od klimy. Jakby osłonić od przodu chłodnicę klimy i zakładając, że osłona silnika w miarę skutecznie chroni od soli chłodnicę silnika, to może obie wtedy wytrzymają dłużej.
 
waldek72 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1,6 16v
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2014
Posty: 279
Skąd: Białystok
Wysłany: 2015-01-14, 10:04   

na allegro pojawiły się osłony do dusterów w cenie połowę niższej niż osłony czołowego producenta owiewek w Polsce. czy ktoś może już kupił taką osłonę, zamontował ją i może coś powiedzieć o jej jakości? osłony
Ostatnio zmieniony przez waldek72 2015-01-15, 07:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2015-01-14, 22:58   

link link link
_________________
Moje auto
 
piotrek400 



Marka: Dacia
Model: 2x Logan, 2x Logan MCV, Logan II, Logan III
Silnik: 1.4MPI, 2x1.6MPI, 1.2 16V, 1.0SCE, 1.0TCE
Rocznik: 2005, 2005, 2008, 2014, 2017, 2022
Wersja: Logan
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2011
Posty: 307
Skąd: Polska centralna
Wysłany: 2015-01-15, 09:17   

http://allegro.pl/oslona-...4905795165.html

może ten link pomoże?
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne