Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 


Poprzedni temat :: Następny temat
klimatyzacja półautomatyczna - sterownik
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-26, 18:29   

Mam też dobrą wiadomość.

Będzie możliwość zamówić w terminie późniejszym już dowolną ilość sterowników.
 
48piotr 


Marka: Dacia
Model: DUSTER 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Duster
Pomógł: 4 razy
Wiek: 71
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 726
Skąd: Puławy
Wysłany: 2012-11-26, 18:49   

Marek1603 napisał/a:
Będzie możliwość zamówić w terminie późniejszym już dowolną ilość sterowników

I z "Daćki"zrobicie "BMWicę" :mrgreen: :mrgreen:
Nie żebym się wyśmiewał-ja się cieszę. ;-)
Jak to mawiają: i do przodu. :mrgreen: :mrgreen:
_________________
48piotr
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 534
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-11-26, 20:31   

wat napisał/a:
to wypatrujemy testów miejmy nadzieję pomyślnych


Tak jest... sam jestem ciekaw.
Myślę nad jedną sprawą i sam nie wiem... Wiemy, że do zadziałania klimy potrzebne jest wciśnięcie klawisza i włączenie nawiewu (chociaż na I stopień). Jeżeli termometr przejmie sterowanie przekaźnikiem klimy, co w tym momencie będzie działo się z nawiewem? Czy po automatycznym wyłączeniu klimatyzacji nawiew też się sam wyłączy (mimo pokrętełka w pozycji "WIAĆ")? Wątpię. :?:
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-26, 21:15   

Ja mam nawiew zawsze włączony na 2 po za nielicznymi przypadkami 1 oraz 3.
Z powyższego nie widzę powodu, abym go zmieniał w inne położenie.

Wg mnie nie jest to klima strefowa więc nie radzę dawać na full (4) bo można się zaraz załatwić, a właśnie na 2 stopniowo się schłodzi i nie będzie szoku termicznego.

Oczywiście dla wymagających wkładasz dodatkowy przekaźnik z dwoma stykami i jeden załącza klimę, a drugi styk nawiew np: na 2 (przełącznik zawsze na 0).
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 534
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-11-27, 23:21   

Ja zaś wolę jeździć z wyłączonym nawiewem; oczywiście uruchamiam go, gdy jest to potrzebne, jednak gdy nie jest to konieczne, po prostu wyłączam na 0. Stąd moje pytanie.
Marek1603 napisał/a:
Oczywiście dla wymagających wkładasz dodatkowy przekaźnik z dwoma stykami i jeden załącza klimę, a drugi styk nawiew np: na 2 (przełącznik zawsze na 0).

Aha... No nic, zobaczymy. W razie czego przecież nie ma problemu, żeby "klimatronic" ;-) załączać dwoma ruchami, podobnie jak to się dzieje obecnie, przy klimie maualnej.
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2012-11-27, 23:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-28, 06:11   

Wszystko będzie jak do tej pory tylko zamiast wciśniętego przyciska klimy będzie układ go symulujący plus:
- pilnowanie temperatury zadanej
- wskaźnik napięcia instalacji (ładowania)


Wczoraj przetestowałem wstępnie sterownik i jest oki z jednym ale. Po zaniku napięcia kasuje się zegar o czym jest info na sterowniku. Zadałem pytanie czy nie da się podać drugiego zasilania podtrzymującego pamięć (wolne piny na złączu zasilającym i czujników).
W przeciwnym razie można go traktować jako wskaźnik czasu od odpalenia auta. Też jakiś bajer. Jak na Orlenie 2h jazdy 20min odpoczynku.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-29, 11:36   

Poniżej filmik z testów sterownika.
Dobrałem zasilanie i wydajność prądową tak aby zaprezentować wygaszanie podświetlania. Włączenie przekaźnika powoduje spadek napięcia i wyłączenie podświetlenia. Można też podświetlanie wł/wył strzałką wstecz, np w nocy wyłączamy sobie podświetlenie.

Są dwie możliwości:
- włączyć zasilanie po stacyjce i zegar działa jako wskaźnik przejechanego czasu od odpalenia auta,
- albo zasilanie przed stacyjką i pamięć jest cały czas, napięcie startu ustawiamy tak aby po odpaleniu (ładowanie akumulatora) włączało podświetlenie, a zegar działa jako zegar.

Pobór prądu wg danych 5mA na czuwaniu i około 40mA podczas pracy. Dokładne pomiary zrobię wieczorem.

Dzisiaj poszła druga rata i na dniach będą sterowniki u mnie.

http://imageshack.us/clip...chtoixvgir.mp4/
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-11-29, 11:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
maciek 


Marka: Renault
Model: Kadjar
Silnik: TCE140
Rocznik: 2019
Pomógł: 22 razy
Wiek: 28
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3488
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-11-29, 11:42   

Marek1603, jaki ma nik facet z allegro od klimy :?:
_________________
Zapraszam na www.testauto.pl
Znajdziesz na nim testy m.in.: Dacii Lodgy, Dustera, Renault Kadjar, Skody Octavi, praktycznie całej gamy Toyoty czy Forda
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-29, 11:49   

Masz w pierwszym poscie tego tematu link do aukcji. Tylko pisz mu o sterowniku klimy.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-11-29, 11:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-11-29, 21:55   

Właśnie zrobiłem pomiary prądu przy zasilaniu 12V i jasność wyświetlacza 95%.

1. 60mA (0,06A) - włączona pamięć + wyświetlacz + przekaźnik klimy
2. 35mA (0,035A) - włączona pamięć + przekaźnik klimy
3. 30mA (0,03A) - włączona pamięć + wyświetlacz
4. 5mA (0,005A) - włączona pamięć wyświetlacz wygaszony

Z powyższego wynika, że nawet jeżeli będzie przypadek 2 to nie ma mowy o zbytnim obciążeniu aku i obawie o jego rozładowanie. No chyba, że będzie z miesiąc auto stało. ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-02, 20:14   

Sterowniki jeszcze nie przyszły ale trwają prace nad ramkami ozdobnymi.
Jutro dalsze prace szlifierskie przy dopasowaniu kształtów, a potem polerka pleksi.

 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 534
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-02, 21:11   

Marek1603 napisał/a:
Sterowniki jeszcze nie przyszły ale trwają prace nad ramkami ozdobnymi. Jutro dalsze prace szlifierskie przy dopasowaniu kształtów, a potem polerka pleksi.


To dobrze, bo tymczasem ramka "ozdobnie" nie wygląda... ;-)
Gdzie zamierzasz zamontować?
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-02, 21:55   

Na podsufitce przed lampką (MCV).

Robię hurtowo cztery naraz. :-P
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 534
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-02, 22:13   

Ano właśnie! "Przed" lampką, znaczy między szybą a lampką, czy między lampką a bezmiarem hektarów podsufitki płynącej ku tyłowi auta?
Dziś intensywnie nad tym rozmyślałem, czy ten wyświetlacz wlezie w ten pasek podsufitki między szybą przednią a lampką... czy też pozostaje montaż na tej większej części wybrzuszenia podsufitki (w MCV jest chyba tak samo, jak w DD).
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-03, 06:01   

leo napisał/a:
między lampką a bezmiarem hektarów podsufitki płynącej ku tyłowi auta?


Sam wyświetlacz ma wymiary 73x46mm. Jest jeden mankament. Gniazdo przyłączeniowe jest od dołu, a nie od tyłu. Podsufitkę należy wyciąć dość pasownie, aby go nie było widać i było estetycznie. Ja natomiast przemyślałem sprawę i robię ramkę "ozdobną", maskownicę.
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 534
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-03, 19:24   

Coraz bardziej nie mogę się doczekać. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-03, 21:58   

No i wyrzeźbiłem.



Wyświetlacz ustawiony na 95% podświetlenia
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1115
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-12-03, 22:13   

nie ma co pełna kultura :-D
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-04, 06:13   

No jeszcze trochę trzeba dopieścić na polerce, bo na razie tak na szybko.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-05, 11:23   

Dostałem info, że dzisiaj mają wysłać pozostałe sterowniki bo były jakieś problemy z dostawą przekaźników i dopiero wczoraj doszły.

Czy ktoś jest chętny też na taką ramkę?

Bo jak co to muszę dokupić pleksi i wyrzeźbić. Koszt samej ramki 3zł. Nie liczę już rękodzieła. :mrgreen:
Możecie też poczekać jak zamontuję i wtedy zdecydować.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-12-05, 11:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1115
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-12-05, 11:38   

a możesz cyknąc fote jak to bedzie wyglądało na tej pólce pod guzikami szyb choć ty chyba jej nie masz albo masz inną
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-05, 12:30   

Masz na myśli tą między konsolą zmiany biegów (miejsce na kubki), a konsolą nawiewów?

Proszę przykładowe zdjęcia.



Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-12-05, 21:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1115
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-12-05, 23:16   

dokładnie o to mi chodziło dzięki Mareczku
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 97 razy
Wiek: 45
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7041
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-06, 06:31   

Ze mną jak z dzieckiem. Mówisz i masz.

Powiem ci że też nieźle wygląda. Pozostaje tylko kwestia upchnięcia (zamaskowania) gdzieś kabli.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Wiek: 41
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1115
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-12-06, 07:40   

ja tam mam kawałek póleczki i mam nadzieje że się to tam wepchnie jakoś
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne