Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
klimatyzacja półautomatyczna - sterownik
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-06, 19:19   

No i przyszły, są.

Właśnie pomału sprawdzam je i będę wysyłał kto chciał.






W innym temacie który założę później podam przykładową instrukcję montażu sterownika ze zdjęciami itd. Tutaj będzie odnośnik.

http://www.daciaklub.pl/f...p=150835#150835
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-12-06, 20:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-06, 20:01   Instrukcja montażu termometru - sterownika klimatyzacji.

Instrukcja będzie dotyczyła montażu termometru - sterownika klimatyzacji manualnej z http://www.daciaklub.pl/f...p=141341#141341

Wygląd sterownika.




Wykonujemy ramkę ozdobną z pleksi.





Przykładamy teraz wykonaną ramkę do podsufitki


i odznaczamy pisakiem.


Następnie bierzemy skalpel lub coś ostrego i wycinamy równiutko po linii z takim małym od dołu wycięciem na wtyczkę (poprawię zdjęcie jutro)


Wygląda to tak




Teraz bierzemy takiego wkręta i wkręcamy - wykręcamy w podsufitkę w miejsce gdzie mają być śrubki mocujące. podsufitka jest na tyle twarda że spokojnie możemy potem wkręcić śrubki i będzie się trzymał.


Ja zastosowałem do ramki śrubki stożkowe M4x15 i pomalowałem na czarno spray-em.



Teraz wkładamy sterownik do ramki. Odwracamy do góry nogami i dociskamy lekko, aby zrównała się ramka z frontem sterownika. Następnie silikonem traktujemy na około oprócz gniazda przyłączeniowego.


Przekaźnik przykleiłem do tej kolorowej taśmy przewodów izolacją. Odlutowałem przewód z gniazdem zapalniczki i w jego miejsce zamontowałem gniazdo bezpiecznikowe z przewodem czerwonym jako "+" (bezpiecznik mały rurkowy, szklany) i kawałek czarnego przewodu jako "-". Skleiłem następnie przewody w miejscu ich łączenia w koszulkach termokurczliwych.


CDN.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2015-04-13, 11:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-06, 20:58   

Świetnie. :-)
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-08, 17:32   

CD. Elektryka

Pierwsza opcja zasilania układu z lampki sufitowej ale zegar będzie wtedy pełnił rolę wskaźnika czasu od odpalenia auta.
UWAGA! Wspólna blaszka, która idzie do żarówek to jest "+". Natomiast przez przełączniki idzie "-".

Zdemontowałem półkę, przeciągnąłem przewód z czujnikiem i umieściłem go w otworze przed półką.



Po zamontowaniu półki


Następnie zdemontowałem plastikową osłonę słupka przedniego


I przeciągnąłem dwa przewody. Jeden 2x0,5mm2 w kierunku deski rozdzielczej (modułu UCH) oraz 3x0,5mm2 do przycisku klimy. Przeciągnąłem również przewód czujnika temp. zewn. tyle, że pójdzie w okolice drzwiowego włącznika oświetlenia wewnętrznego.


Pod lutowałem przewody pod zasilanie sterownika i przekaźnik


Pierwsza opcja podłączenia zasilania.
Jeżeli chcemy używać zegara jako wskaźnika przejechanego czasu od odpalenia auta.
Pod lutowałem przewody do lampki sufitowej i wszystko poskręcałem. Od dołu jest gniazdo przyłączeniowe instalacji samochodowej.


Druga opcja zasilania. Jeżeli chcemy używać zegara jako wskaźnika czasu.
Podłączamy przewód 2x0,5mm2 pod zasilanie sterownika, a drugi koniec pod moduł UCH.
Pin A1 masa "-"
PIN A3 plus "+" zasilnia modułu UCH z bezpiecznika F29. Podawane jest cały czas.
Końcówki miernika wpięte właśnie pod te piny.


Wyciągamy białą wtyczkę z UCH i rozbieramy ją poprzez zwolnienie zatrzasków białych ( na zdjęciu niestety widoczne tylko czarne ponieważ białe się zlały)



Wyciągamy bezpiecznik F29 i lutujemy przewody. Pod czarny minus i czerwony plus.


Niezbyt udane zdjęcie pod lutowanych przewodów.

Składamy wszystko z powrotem.

Następnie demontujemy konsolę środkową
Wciskamy płaski wkrętak od dołu i pociągamy w kierunku drzwi kierowcy.

Potem trochę wyżej i resztę już rękami demontujemy.


Demontujemy osłony licznika (daszek), licznik i prowadzimy przewód (szary) w kierunku konsoli i wiązki przewodów do przycisków i panelu klimy.


Wypinamy wtyczkę z panelu klimatyzacji


I rozbieramy ją zwalniają zaczepy wyciągając połówkę wtyczki z trzema przewodami.


Następnie zwalniamy zaczep i wyciągamy wsuwkę z przewodem.


Lutujemy do brązowego przewód od styku NO


Składamy połówkę wtyczki i demontujemy drugą część.
Do brązowego (pierwszy stopień nawiewu) lutujemy przewód COM przekaźnika sterownika.


Następnie przecinamy przylutowany przewód (od przekaźnika) i wlutowujemy rezystor 560Ω i zabezpieczamy go koszulką termokurczliwą.


Wpinamy wtyczkę do panelu klimatyzacji i montujemy konsolę. Styk jest wpięty równolegle do przycisku więc jest możliwość ręcznego sterowania klimatyzacji przy wyłączonym automatycznym sterowaniu.
Należy uważać też, aby nie wcisnąć przycisku podczas sterowania w automacie ponieważ nie będzie ono realizowane (sterowanie ręczne).
Przemyślałem parę za i przeciw i stwierdziłem że takie rozwiązanie będzie optymalne.

Teraz montujemy czujnik temperatury zewnętrznej w słupku obok włącznika drzwiowego oświetlenia wnętrza.
Demontujemy tapicerkę poniżej UCH i uszczelkę na progu kierowcy, a następnie wykładzinę z plastikową listwą układając przewód czujnika wzdłuż wiązki.


Odchylamy osłonę słupka i uszczelkę (zaślepkę) otworu przeprowadzając przewód.




Teraz robimy dziurę w gumie przeprowadzamy czujnik i montujemy.




Czujnik w tym miejscu przekłamuje o około 2st. na plus więc chyba będzie zmiana umiejscowienia aby dobrze ustawić miganie wskaźnika podczas wykrycia gołoledzi. Przewody można spokojnie przedłużyć bez wpływu na pomiar temperatury.
Na razie póki co to cieszymy się z wykonanych prac i możliwości odczytania temperatur oraz sterowania klimatyzacji w automacie.

Uwaga!
Proszę ze względów zdrowotnych nie ustawiać temperatury wyłączenia poniżej 18st. (jest możliwość do 15st.)
Ustawianie załączenia tylko do 25st. ale fizycznie odczytuje i załącza powyżej.






Napięcie startu ustawiłem na 13V, bo przy 12,7 nie chciał się jeszcze wyłączać. I wygląda to tak.
http://imageshack.us/clip...sydohhnouf.mp4/
http://img16.imageshack.u...isydohhnouf.mp4


Przyciskiem wstecz można w szybki sposób wyłączyć/włączyć podświetlanie np: w nocy.

Strona producenta z parametrami
http://elemot.pl/produkty/termometr-vtech/


Instrukcja obsługi ogólna (nie zwracać uwagi na obudowę). Instrukcja ta nie w pełni zgadza się z naszym sterownikiem ponieważ pewne funkcje zostały zmienione na nasze potrzeby. Trochę zabawy w pstrykanie i będzie wszystko wiadomo.
http://elemot.home.pl/kre..._v-tech-pro.pdf

CDN.
Podłączenie przewodu przycisku oraz montaż czujnika temp. zewn. Na dzisiaj wystarczy bo zimno.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-04-14, 10:48, w całości zmieniany 11 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-09, 18:56   

Mała uwaga. Dioda czerwona we wtyczce jest nie podłączona w żadnym sterowniku i pełni tylko funkcję zaślepienia otworu. Kupowane gotowe wtyczki od producenta i dlatego.

Wysyłka do:
yakov,
leo,
art.

Ustawiam napięcie startu na 12V i załączenie klimy 25st. i wyłączenie 24st.
Jakby się zaświecił i zgasł to załączenie przez przycisk wstecz. Wtedy wchodzimy do menu przez OK i zmieniamy wartość napięcia startu. Jest też funkcja dopasowania wartości wskazań napięcia. Należy zrobić pomiar miernikiem i go odpowiednio ustawić.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2012-12-09, 18:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-10, 02:53   

Hehe... Na razie czytam i niewiele rozumiem. Wzrokowiec jestem, muszę zobaczyć, dotknąć... ;-)
Tak więc wyglądam już listonosza. :->
_________________
Pozdrawiam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-10, 06:04   

Dzisiaj wsiadam do autka i -6st. na zewnątrz w domu było -15. :-)

Miejsce montażu jest, powiedziałbym idealne. Nie przeszkadza kierowcy w jeździe nocą, a jeżeli pasażerom z tyłu przeszkadza zawsze można wyłączyć podświetlanie lub zmniejszyć jego procentową wartość.

Zgodnie ze słowem po pracy adresuję i wysyłam.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-10, 17:09   

Wysłane. Proszę o info jak dojdzie.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-11, 21:18   

Dzisiaj zauważyłem fajną sprawę. Podjechałem na zakupy pod biedronkę, wysiadam, załączyłem centralny, a podświetlenie działa nadal. Idę po wózek i wracam a wyświetlacz pomału się wygasza. Normalnie jak w jakimś BMW. :mrgreen: :mrgreen:

Napięcie startu ustawione na 13V i dlatego taki efekt zwłoki w wygaszaniu, ponieważ napięcie musi spaść około 1 wolta (ładowanie jest około 14V, a powinno być 14,4 bez obciążenia).
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-11, 21:51   

Prościzna, też to zrobiłem że wygasza się, podświetla stopniowo - pikuś :)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-11, 22:28   

Zrobić to to wiem, że prościzna. Chodzi mi o sam efekt wieczorem.

No to sobie jeszcze dopisz, żeby po chwili ci wygasał .
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-11, 22:55   

Marek1603 napisał/a:
No to sobie jeszcze dopisz, żeby po chwili ci wygasał .


Tylko po co ? :shock:
Już to stopniowe przygasanie i podświetlanie zaczyna mnie irytować i chyba to wyłączę, bo jednak najlepiej jest jak gaśnie od razu i zapala się od razu po przekręceniu kluczyka.
A tak zamykasz auto i jeszcze ci się świeci w środku i jak zapomnisz to nie wiesz w nocy czy zostawiłeś lampkę zapaloną czy nie. A znów przy uruchamianiu samochodu czekaj jak te wszystkie Witam, Sritam i stopniowe podświetlenie ci się rozjaśni abyś mógł wreszcie zobaczy wyczekiwaną temp. - wkurza już mnie to.
Ja chce szybko odczytać temp. a nie tracić czas na oglądanie podświetlania, napisów Witam, Sritam, Dobranoc i inne tego tupu bzdety.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-12-11, 22:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-12-12, 00:31   

Chyba musisz sobie zrobic jakies chamskie powitanie bo chyba nerwa strasznego masz na to wiec wydziel moze termometrowi z buta i Ci przejdzie ;-)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-12, 06:01   

No właśnie Artur.

Mnie nie denerwuje bo zaświeca się od razu, a gaśnie jak mnie już nie ma w aucie. :-)
Lampki używam tylko sporadycznie i świadomie ją włączam i wyłączam, a kluczykiem sobie potrafię po ciemku trafić. ;-) :mrgreen:
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2012-12-12, 08:47   

wat napisał/a:
Chyba musisz sobie zrobic jakies chamskie powitanie bo chyba nerwa strasznego masz na to wiec wydziel moze termometrowi z buta i Ci przejdzie ;-)

WAT, z metody z buta, czyli metody bezradności wyrosłem już jakieś 20 lat temu.
Teraz bezradny nie jestem, więc mogę sobie to kulturalnie wyłączyć, przeprogramować na coś innego, więc nie skorzystam z twojej rady.

Marek1603 napisał/a:
Mnie nie denerwuje bo zaświeca się od razu, a gaśnie jak mnie już nie ma w aucie. :-) Lampki używam tylko sporadycznie i świadomie ją włączam i wyłączam, a kluczykiem sobie potrafię po ciemku trafić.

To ciekawe, że nie tolerujesz lampki samo przygaszającej się, a tolerujesz przygaszający wyświetlacz z termometru - raczej jesteś jeszcze pod wrażeniem nowego zakupu.
Każdy ma swoje gusta i lubi to co lubi, ja akurat jednak po dwu letnim doświadczeniu z termometrem, w którym mogę przeprogramować wszystko, stwierdziłem, że funkcje przygasania/wygaszania wyświetlaczy są całkowicie zbędne, ale jak to w życiu, jeden lubi blondynki, a inny brunetki.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2012-12-12, 08:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-12, 09:29   

Może i jestem pod wrażeniem ale nie to jest w tym najważniejsze tylko to że wsiadam do auta i wiem jak jest temperatura.
A do zapalającego wyświetlacza przyzwyczaje się równie szybko jak do nie działającej lampki, której aktualnie mogło by dla mnie nie być (znaczy zapalania po otworzeniu drzwi).
 
art 


Marka: Dacia
Model: Sandero/ Logan II
Silnik: 1.4 MPI + LPG lovato/ 1.5 dCi
Rocznik: 2010/ 2013
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2012-12-12, 22:20   

oj widzę że czeka mnie niezła zabawa :D tyle tylko że ja nie będę montował tego w podsufitce ;)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-12-13, 20:07   

Marek1603 napisał/a:
Wysłane. Proszę o info jak dojdzie.

Cześć. Dziś doszło! Dzięki, Marku. Gdy znajdę trochę czasu, będę knuł z podłączeniem.
_________________
Pozdrawiam.
 
yakov 


Marka: Jeep
Model: Compass
Silnik: 1.4
Rocznik: 2019
Dołączył: 18 Paź 2011
Posty: 152
Skąd: Sko-Kam
Wysłany: 2012-12-13, 20:31   

Ja też dzisiaj dostałem - bardzo dziękuję.
Jako że zimno dość :-) to montaż w samochodzie zostawia na cieplejszy termin (jutro tylko próba).
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-13, 20:55   

No to fajnie, że wszystkie doszły.

Dzisiaj znowu trochę powalczyłem. Aktualizacje właśnie robię.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2012-12-13, 21:41   

Częściowo uaktualnione zostały pierwsze dwa posty.
Zostało podłączyć przewody pod przycisk klimy i zamontować czujnik temp zewnętrznej. No i oczywiście zrobić dokumentację fotograficzną. :-P
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-01-27, 20:57   

Montaż zakończony.

Jeżeli komuś nasuną się jakieś uwagi proszę pisać to uaktualnię, dopiszę, wytłumaczę.

Proszę pisać tylko na temat montażu.

Na tematy techniczne sterowania itd proszę pisać tutaj (jak na wstępie) http://www.daciaklub.pl/f...der=asc&start=0
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2013-01-27, 21:15   

Jeżeli mogę coś wtrącic to moim zdaniem umiejscowienie czujnika na dole oslony przedniego nadkola poprawi dokładnośc wskazań temperatury zewnętrznej.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-01-27, 22:18   

Demontaż licznika jest zbędny.
Kabel można było poprowadzić dołem nad wykładziną nad pedałmi, którędy również są poprowadzone orginalne wiązki przewodów.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-01-27, 22:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7403
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-01-28, 08:25   

chriskb napisał/a:
Jeżeli mogę coś wtrącic to moim zdaniem umiejscowienie czujnika na dole oslony przedniego nadkola poprawi dokładnośc wskazań temperatury zewnętrznej.


Myślałem o tym tylko muszę sprawdzić czy dostanie przewód, bo sterownik jest w podsufitce. Jest jeszcze trochę zapasu więc może dostanie. Na razie jest za zimno aby grzebać.


jackthenight napisał/a:
Demontaż licznika jest zbędny.
Kabel można było poprowadzić dołem nad wykładziną nad pedałmi, którędy również są poprowadzone orginalne wiązki przewodów.


Można i tak ale rozeznawałem przy okazji podłączenie regulatora pracy przerywanej wycieraczek. A druga sprawa lepiej, moim zdaniem pod licznikiem, bo i tak trzeba by wyjechać do góry, aby poprowadzić z wiązką do panelu klimatyzacji.

Oczywiście każdy zrobi jak mu będzie lepiej.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne