Praktycznie bardzo podobnie z tym, że..... Nie zrobiłem dokumentacji fotograficznej więc opis.
Zasilanie z brązowej wtyczki UCH gruby czerwony i czarny. Bezpiecznik 30A nr...... (dopiszę)
Sterowanie przycisku.
Zasilanie bierzemy z przewodu szarego przełącznika prędkości nawiewu i na COM przekaźnika. Z NO przekaźnika na zielony z przycisku załączenia klimy.
Czujnik wewnętrzny przed lampką oświetlenia drugiego rzędu siedzeń.
Czujnik zewnętrzny zamontowany w atrapie przedniej (grillu) przy prawej lampie. Zobaczymy jak ze wskazaniami będzie.
Nie świeci wtedy dioda na przycisku ale to dobrze bo wiadomo że nie mamy załączonej klimy w sterowaniu ręcznym.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-02, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
zamontowany termometr mam i ja przy okazji doszło gniazdo zapalniczki Wielkie dzięki Mareczku za montaż
jutro jeszcze postaram się wrzucić fotkę ze świecącym sterownikiem, na mój kalkulator warunki były juz zbyt kiepskie na robienie fotek
A tak przy okazji styk NO przekaźnika w sandero montujemy pod cienki - brązowy i pomarańczowy do kostki w panelu nawiewów. Nie piszę które piny bo nie dla wszystkich jest to jasne (czytelne), a kolory raczej każdy rozróżnia. Zasilanie z białej wtyczki UCH. Gruby czerwony "+" i czarny "-". Bezpiecznik UCH 15A.
tak wygląda ostatecznie zamontowany sterownik z termometrem zamontowany w dolnej części konsoli:
Wady/zalety takiego montażu:
nieczytelny górny wiersz ale z drugiej strony informacja o godzinie czy aktualnym ładowaniu nie jest mi potrzebna cały czas w czasie jazdy a żeby sobie zerknąć jak jest aktualnie temp. jest jak znalazł dla mnie
no właśnie mam dylemat czy ją zerwać bo nie wiem na ile szkło odporne jest na zarysowania bo jak sie porysuje może byc masakra z widocznością chyba kupie folie taka jak na telefon i będzie spokój
Poniżej filmik z testów sterownika.
Dobrałem zasilanie i wydajność prądową tak aby zaprezentować wygaszanie podświetlania. Włączenie przekaźnika powoduje spadek napięcia i wyłączenie podświetlenia. Można też podświetlanie wł/wył strzałką wstecz, np w nocy wyłączamy sobie podświetlenie.
Są dwie możliwości:
- włączyć zasilanie po stacyjce i zegar działa jako wskaźnik przejechanego czasu od odpalenia auta,
- albo zasilanie przed stacyjką i pamięć jest cały czas, napięcie startu ustawiamy tak aby po odpaleniu (ładowanie akumulatora) włączało podświetlenie, a zegar działa jako zegar.
Pobór prądu wg danych 5mA na czuwaniu i około 40mA podczas pracy. Dokładne pomiary zrobię wieczorem.
Dzisiaj poszła druga rata i na dniach będą sterowniki u mnie.
Poniżej filmik z testów sterownika.
Dobrałem zasilanie i wydajność prądową tak aby zaprezentować wygaszanie podświetlania. Włączenie przekaźnika powoduje spadek napięcia i wyłączenie podświetlenia. Można też podświetlanie wł/wył strzałką wstecz, np w nocy wyłączamy sobie podświetlenie.
Są dwie możliwości:
- włączyć zasilanie po stacyjce i zegar działa jako wskaźnik przejechanego czasu od odpalenia auta,
- albo zasilanie przed stacyjką i pamięć jest cały czas, napięcie startu ustawiamy tak aby po odpaleniu (ładowanie akumulatora) włączało podświetlenie, a zegar działa jako zegar.
Pobór prądu wg danych 5mA na czuwaniu i około 40mA podczas pracy. Dokładne pomiary zrobię wieczorem.
Dzisiaj poszła druga rata i na dniach będą sterowniki u mnie.
Panowie starowanie klimatyzacją w samochodzie polega nie na cyklicznym włączaniu i wyłączaniu sprężarki, co powoduje na duszą metę problemy zdrowotne tylko na regulacji temperatury ogrzewaniem. A klimatyzacja w zimie jak najbardziej się włączy. Producenci zalecają jej włączanie przynajmniej raz na miesiąc celem przesmarowania podzespołów i ich doszczelnienia. A temperatura, przy której klimatyzacja się nie włączy to około 4 stopni na plusie i jest mierzona nie na zewnątrz auta tylko na parowniku lub za nim, co ma zapobiegać jego zamrażaniu i tym samym zablokowaniu działania wentylacji i klimatyzacji. Jak włączysz ogrzewanie to podgrzejesz czujnik i klima ruszy
Kolego kali temat zdrowotny przerabiany na forum i każdy o tym wie. Sterownik ma za zadanie nie dopuścić do nadmiernego schłodzenia właśnie wnętrza (oraz organizmu). Jak nawiew włączysz na 1 lub 2 to klima jest praktycznie włączona cały czas a sterownik stanowi pewnego rodzaju zabezpieczenie, a kierowca nie musi myśleć, że trzeba wyłączyć bo jest za zimno.
Temat do zapisywania się na sterownik więc proszę nie poruszać rzeczy oczywistych.
Proszę poniżej skopiować listę i się dopisać.
1. marek1603 - 2szt.
2. BoloSr - 1 szt.
3.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-09-29, 18:38, w całości zmieniany 1 raz
Kolego kali temat zdrowotny przerabiany na forum i każdy o tym wie. Sterownik ma za zadanie nie dopuścić do nadmiernego schłodzenia właśnie wnętrza (oraz organizmu). Jak nawiew włączysz na 1 lub 2 to klima jest praktycznie włączona cały czas a sterownik stanowi pewnego rodzaju zabezpieczenie, a kierowca nie musi myśleć, że trzeba wyłączyć bo jest za zimno.
Temat do zapisywania się na sterownik więc proszę nie poruszać rzeczy oczywistych.
Proszę poniżej skopiować listę i się dopisać.
1. marek1603 - 2szt.
2. BoloSr - 1 szt.
3.
Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 66 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 3233 Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-08, 19:41
Cytat:
Artur, masz lepszy, nie?
Każdy swój ogonek chwali.
O widzę, że jak dziecko w piaskownicy zaczynasz pisać - "Moje lepsze niż twoje" :)
Czy ja gdzieś napisałem, że mój jest lepszy ? Nie.
Ja tylko oceniłem to urządzenie.
Może przeczytaj mój post jeszcze raz, bo widzę, że czytanie ze zrozumieniem sprawia ci problemy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum