Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
klimatyzacja półautomatyczna - sterownik
Autor Wiadomość
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-02, 21:40   

No dobra pierwszy zamontowany w LODGY kolegi lsk.

Kto następny.
Dobra, dobra tylko się nie pchać. ;-)

Czas montażu około 5h więc sami rozumiecie, że jedna osoba w jedną sobotę. Chyba że dłużej będzie widno i cieplej się zrobi to można w tygodniu.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-02, 21:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-02-02, 21:42   

Montaż w LODGY.

Praktycznie bardzo podobnie z tym, że..... Nie zrobiłem dokumentacji fotograficznej więc opis.

Zasilanie z brązowej wtyczki UCH gruby czerwony i czarny. Bezpiecznik 30A nr...... (dopiszę)

Sterowanie przycisku.
Zasilanie bierzemy z przewodu szarego przełącznika prędkości nawiewu i na COM przekaźnika. Z NO przekaźnika na zielony z przycisku załączenia klimy.
Czujnik wewnętrzny przed lampką oświetlenia drugiego rzędu siedzeń.
Czujnik zewnętrzny zamontowany w atrapie przedniej (grillu) przy prawej lampie. Zobaczymy jak ze wskazaniami będzie.

Nie świeci wtedy dioda na przycisku ale to dobrze bo wiadomo że nie mamy załączonej klimy w sterowaniu ręcznym.

Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-02-02, 21:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-05-12, 09:33   

zamontowany termometr mam i ja przy okazji doszło gniazdo zapalniczki ;-) Wielkie dzięki Mareczku za montaż
jutro jeszcze postaram się wrzucić fotkę ze świecącym sterownikiem, na mój kalkulator warunki były juz zbyt kiepskie na robienie fotek

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0029_zmniejszacz-pl_197393.jpg
Plik ściągnięto 408 raz(y) 57 KB

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0027_zmniejszacz-pl_782169.jpg
Plik ściągnięto 404 raz(y) 83,28 KB

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0025_zmniejszacz-pl_398546.jpg
Plik ściągnięto 384 raz(y) 86,11 KB

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0026_zmniejszacz-pl_74127.jpg
Plik ściągnięto 399 raz(y) 85,5 KB

_s0.zmniejszacz.pl_DSC_0024_zmniejszacz-pl_964374.jpg
Plik ściągnięto 333 raz(y) 91,09 KB

Ostatnio zmieniony przez wat 2013-05-12, 09:58, w całości zmieniany 2 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-05-12, 09:57   

A tak przy okazji styk NO przekaźnika w sandero montujemy pod cienki - brązowy i pomarańczowy do kostki w panelu nawiewów. Nie piszę które piny bo nie dla wszystkich jest to jasne (czytelne), a kolory raczej każdy rozróżnia. :mrgreen: Zasilanie z białej wtyczki UCH. Gruby czerwony "+" i czarny "-". Bezpiecznik UCH 15A.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-05-13, 10:26   

tak wygląda ostatecznie zamontowany sterownik z termometrem zamontowany w dolnej części konsoli:
Wady/zalety takiego montażu:
nieczytelny górny wiersz ale z drugiej strony informacja o godzinie czy aktualnym ładowaniu nie jest mi potrzebna cały czas w czasie jazdy a żeby sobie zerknąć jak jest aktualnie temp. jest jak znalazł dla mnie

Póki co jestem w pełni zadowolony

Zdjęcie-0037.jpg
Plik ściągnięto 380 raz(y) 214,69 KB

Zdjęcie-0036.jpg
Plik ściągnięto 324 raz(y) 199,08 KB

Zdjęcie-0035.jpg
Plik ściągnięto 296 raz(y) 179 KB

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-05-13, 10:33   

Zerwij sobie tą folię ochronną z wyświetlacza. ;-)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1146
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2013-05-13, 10:35   

no właśnie mam dylemat czy ją zerwać bo nie wiem na ile szkło odporne jest na zarysowania bo jak sie porysuje może byc masakra z widocznością chyba kupie folie taka jak na telefon i będzie spokój
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-05-13, 10:48   

To zależy co masz zamiar wozić na tej półeczce. A z folią na telefon też mi przyszło na myśl.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-19, 05:09   

Kontynuujemy temat coby nie zakładać nowego.

Jest potrzeba zamówienia termo - sterowników z pierwszego postu ale warunkiem jest zamówienie 10szt. aby utrzymać cenę 150zł

Przykład http://www.daciaklub.pl/f...light=monta%BFu
Jak na razie, z poprzedniej partii, jeden przypadek awarii ale to na własne życzenie został popsuty. :mrgreen:

Proszę poniżej skopiować listę i się dopisać.
1. marek1603 - 2szt.
2.
 
wieza 



Marka: Dacia
Model: LODGY
Silnik: 1,5
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 26 Cze 2008
Posty: 1919
Skąd: ŁÓDŹ
Wysłany: 2013-09-19, 08:05   

Marek1603 napisał/a:
Poniżej filmik z testów sterownika.
Dobrałem zasilanie i wydajność prądową tak aby zaprezentować wygaszanie podświetlania. Włączenie przekaźnika powoduje spadek napięcia i wyłączenie podświetlenia. Można też podświetlanie wł/wył strzałką wstecz, np w nocy wyłączamy sobie podświetlenie.

Są dwie możliwości:
- włączyć zasilanie po stacyjce i zegar działa jako wskaźnik przejechanego czasu od odpalenia auta,
- albo zasilanie przed stacyjką i pamięć jest cały czas, napięcie startu ustawiamy tak aby po odpaleniu (ładowanie akumulatora) włączało podświetlenie, a zegar działa jako zegar.

Pobór prądu wg danych 5mA na czuwaniu i około 40mA podczas pracy. Dokładne pomiary zrobię wieczorem.

Dzisiaj poszła druga rata i na dniach będą sterowniki u mnie.

http://imageshack.us/clip...chtoixvgir.mp4/


na lato jak najbardziej fajna sprawa ale w zime? czy jesien gdzie jest dużo wilgoci klima właczona od razu pomaga :) nie paruja okienka :)
_________________
Przede wszystkim przestronnosc w aucie co dajeLodgy i MCV w dobrej cenie ;)
Stan licznika 115,000 i koniec
Lodgy 120000km i rośnie
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-19, 08:10   

wieza napisał/a:
Marek1603 napisał/a:
Poniżej filmik z testów sterownika.
Dobrałem zasilanie i wydajność prądową tak aby zaprezentować wygaszanie podświetlania. Włączenie przekaźnika powoduje spadek napięcia i wyłączenie podświetlenia. Można też podświetlanie wł/wył strzałką wstecz, np w nocy wyłączamy sobie podświetlenie.

Są dwie możliwości:
- włączyć zasilanie po stacyjce i zegar działa jako wskaźnik przejechanego czasu od odpalenia auta,
- albo zasilanie przed stacyjką i pamięć jest cały czas, napięcie startu ustawiamy tak aby po odpaleniu (ładowanie akumulatora) włączało podświetlenie, a zegar działa jako zegar.

Pobór prądu wg danych 5mA na czuwaniu i około 40mA podczas pracy. Dokładne pomiary zrobię wieczorem.

Dzisiaj poszła druga rata i na dniach będą sterowniki u mnie.

http://imageshack.us/clip...chtoixvgir.mp4/


na lato jak najbardziej fajna sprawa ale w zime? czy jesien gdzie jest dużo wilgoci klima właczona od razu pomaga :) nie paruja okienka :)

toc szybciej odparowuje :)
tylko ze klima nie zalaczy sie chyba w ujemnych temperaturach jezeli dobrze pamietam :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-19, 08:26   

Ale możesz włączyć wtedy ręcznie przyciskiem. W lecie włączasz w auto sterownik (u mnie nawet w zimie w auto) i nie myślisz o tym.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-19, 08:31   

Ale klima nie wlaczy sie przy jakies tam temperaturze na dworze i to chyba ponizej 5 stopni czy jakos tak.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-19, 08:52   

No wiadomo, że się nie włączy.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-19, 09:48   

Dobra pytanie :)
Kto ma ten sterownik w Dusterze zamontowany ???
Najlepiej jakby byl kolo zapalniczki:):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-19, 10:32   

Ajax w Gliwicach.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-09-19, 10:49   

Marek1603 napisał/a:
Ajax w Gliwicach.


Wiem :)
Tylko ze on ma w podsufitce :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
kali 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1,4
Rocznik: 2006
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 1133
Skąd: Pabianice
Wysłany: 2013-09-29, 10:59   

Panowie starowanie klimatyzacją w samochodzie polega nie na cyklicznym włączaniu i wyłączaniu sprężarki, co powoduje na duszą metę problemy zdrowotne tylko na regulacji temperatury ogrzewaniem. A klimatyzacja w zimie jak najbardziej się włączy. Producenci zalecają jej włączanie przynajmniej raz na miesiąc celem przesmarowania podzespołów i ich doszczelnienia. A temperatura, przy której klimatyzacja się nie włączy to około 4 stopni na plusie i jest mierzona nie na zewnątrz auta tylko na parowniku lub za nim, co ma zapobiegać jego zamrażaniu i tym samym zablokowaniu działania wentylacji i klimatyzacji. Jak włączysz ogrzewanie to podgrzejesz czujnik i klima ruszy
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-09-29, 18:37   

Kolego kali temat zdrowotny przerabiany na forum i każdy o tym wie. Sterownik ma za zadanie nie dopuścić do nadmiernego schłodzenia właśnie wnętrza (oraz organizmu). Jak nawiew włączysz na 1 lub 2 to klima jest praktycznie włączona cały czas a sterownik stanowi pewnego rodzaju zabezpieczenie, a kierowca nie musi myśleć, że trzeba wyłączyć bo jest za zimno.
Temat do zapisywania się na sterownik więc proszę nie poruszać rzeczy oczywistych.

Proszę poniżej skopiować listę i się dopisać.
1. marek1603 - 2szt.
2. BoloSr - 1 szt.
3.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-09-29, 18:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2013-10-07, 19:34   

Marek1603 napisał/a:
Kolego kali temat zdrowotny przerabiany na forum i każdy o tym wie. Sterownik ma za zadanie nie dopuścić do nadmiernego schłodzenia właśnie wnętrza (oraz organizmu). Jak nawiew włączysz na 1 lub 2 to klima jest praktycznie włączona cały czas a sterownik stanowi pewnego rodzaju zabezpieczenie, a kierowca nie musi myśleć, że trzeba wyłączyć bo jest za zimno.
Temat do zapisywania się na sterownik więc proszę nie poruszać rzeczy oczywistych.

Proszę poniżej skopiować listę i się dopisać.
1. marek1603 - 2szt.
2. BoloSr - 1 szt.
3.



Rezygnuje.
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-07, 22:25   

I wcale się nie dziwię, że rezygnujesz - ten termometr to tandeta - widziałem, bawiłem się tym - nie warte ceny.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-07, 22:27, w całości zmieniany 3 razy  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-10-08, 05:23   

BoloSr, akcja i reakcja. Wcale się nie dziwię, że w pewnym sensie chcesz mi zrobić na złość. To nie jest przymus więc nie ma sprawy.

Artur, masz lepszy, nie?
Każdy swój ogonek chwali.
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-08, 19:41   

Cytat:
Artur, masz lepszy, nie?
Każdy swój ogonek chwali.

O widzę, że jak dziecko w piaskownicy zaczynasz pisać - "Moje lepsze niż twoje" :)
Czy ja gdzieś napisałem, że mój jest lepszy ? Nie.
Ja tylko oceniłem to urządzenie.
Może przeczytaj mój post jeszcze raz, bo widzę, że czytanie ze zrozumieniem sprawia ci problemy.
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2013-10-08, 20:01   

jackthenight napisał/a:

czytanie ze zrozumieniem sprawia ci problemy.


Musiałem się zniżyć do twojego poziomu, bo ty też nie rozumiałeś na zlocie jak cię prosiłem.

Przepraszam nie mogłem się powstrzymać.

Mówi się trudno, że aż 10 osób ma tandetę w aucie. Nam ona nie przeszkadza.
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2013-10-08, 20:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2013-10-08, 20:07   

Ja wtedy byłem pod wpływem dużej ilości alkoholu, a ty nie rozumiesz nawet na trzeźwo. :)

Marek1603 napisał/a:
Musiałem się zniżyć do twojego poziomu

Przestań być taki gburowaty, bo wyżej srasz niż du.e masz, po za tym nie ładnie to świadczy o moderatorze, o przepraszam o pseudo moderatorze.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2013-10-08, 20:11, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne