Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Tata Aria
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 12:05   Tata Aria

http://www.autoinfo.pl/wi...rwszy-crossover

- a MCV4x4 dalej w lesie... )':
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-18, 12:32   

No wygląda całkiem ciekawie, gdyby było w cenie porównywalnej do Dustera to może mu odebrać część klientów (z racji 7 osobowej kabiny np.)
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 15:59   

:shock:
Coraz ładniejsze samochody robią...
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 21:09   

No, nie wiem... Ja się dopiero teraz dobrze przyjrzałem - i o ile może być praktyczna, to akurat ani ładna, ani nawet "całkiem całkiem" mi się nie wydawa /:



- więcej np http://moto.pl/MotoPL/1,90109,8528874.html
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-18, 21:12   

Jak dla mnie to wszystko będzie zależeć od ceny. Wygląd jest ok - MSZ nie wyróżnia się szczególnia czy to na plus czy na minus, ale też nie o szpan chodzi w samochodach niskobudżetowych (np mcv-ka mimo wszelkich jej niepodważalnych atutach jest dla mnie średnio ciekawa z wyglądu - ale gdybym potrzebował takiego auta, miałbym gdzieś wygląd....)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 21:34   

No przecież to nie ja zacząłem opowiadać głodne kawałki o wyglądzie <; gdy tymczasem autko zapowiada się fajnie, ale właśnie tylko od strony praktycznej.


(Choć akurat MCV-ka - mimo że faktycznie żadna tam królowa elegancji - to z zewnątrz wygląda jednak dużo lepiej od Arii, której projektantom chwali się, że chcieli dać więcej miejsca nad głowami pasażerom trzeciego rzędu, ale za skopanie bocznych szyb z tyłu powinni dla odmiany odbyć jakąś pokutę...).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-18, 21:45   

No wygląd zawsze był, jest i będzie kwestią gustu, a jak sam już parokrotnie pisałeś o nim się nie dyskutuje. Jak dla mnie tylne boczne szyby są ciekawe, lepsze to niż płaski prostokąt jak dla mnie:)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-18, 22:29   

O guście nie, ale o wyglądzie - jak najbardziej można, oczywiście!

(Dlatego - nie: "mylisz się, bo są brzydkie", tylko: "a ja uważam, że są brzydkie [bo ponieważ]").


Zatem ad rem: może i lepsze niż prostokąt, ale na pewno gorsze niż jakiś trapez czy inny lepiej dopracowany wielo/obło/bok, po prostu...

I jeszcze rozstaw mogli nieco powiększyć - teraz tyłek trochę za mocno ciąży d:

(Żeby było jasne: ja nie postopnuję "bo Tata" - idea od początku mi się podobała, ale to jeszcze nie znaczy, że produkt trzeba przyjmować bezkrytycznie).
 
wox 


Marka: Renault/Suzuki
Model: Espace/Jimny
Silnik: 1,6 TCe/1,3
Rocznik: 2016/2012
Dołączył: 29 Gru 2007
Posty: 1411
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2010-10-19, 16:09   

Jak dla mnie, względy praktyczne są w stanie przeważyć kwestię nienajlepszego wyglądu.

Tego typu auto, to (oczywiście dla mnie) strzał w 10.

laisar napisał/a:
a MCV4x4 dalej w lesie... )':

Niestety, bo wolałbym Dacię od Taty

[ Komentarz dodany przez: laisar: 2010-11-04, 10:36 ]
Odpowiedź nt MCV4x4: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66277#66277.
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-10-19, 17:19   

Jeśli Aria będzie w dobrej cenie to MCV zyska bardzo groźnego konkurenta, Duster zresztą też.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Alex 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Rocznik: 2006
Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 14
Skąd: Dolny Śląsk
Wysłany: 2010-10-19, 19:18   

marektbg napisał/a:
Jeśli Aria będzie w dobrej cenie to MCV zyska bardzo groźnego konkurenta, Duster zresztą też.

Nie sądzę ,żeby Tata Aria miała atrakcyjną cenę patrząc na cenę innych modeli Taty z napędem 4x4 np. Tata Safari - 84.950zł. Tata Xenon Duble Cab - 76.950zł.
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-22, 10:29   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=66277#66277
laisar napisał/a:
W sumie przeróbka [MCV na 4x4] wydaje się naprawdę prosta

Muszę przyznać, że też myślałem o zaaplikowaniu zawieszeń z Dustera do MCV.
Od samego początku uważałem, że MCV mogłoby mieć szersze zawieszenie - byłoby wtedy o wiele mniej czułe na boczne podmuchy wiatru.


Co do Arii to nie sądzę żeby mogła być ona konkurencją dla Dacii - patrząc na jej wyposażenie myślę, że jest pozycjonowana na inny [tzn droższy] segment, A jeżeli faktycznie cenowo będzie porównywalna z Dacimi to zanim bym ją kupił zastanowiłbym się z czego ją zrobili, że jest taka tania...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-04, 10:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-10-22, 20:12   

Też jakoś nie wierzę w konkurencyjność wobec Dacii tytułowego pojazdu...

...ale tym większe właśnie pole do popisu dla rumuńskiej marki na stworzenie "hamswi" (High Mobility Multi-Convival Wheeled Vehicle) (((;
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-04, 10:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 10:11   

laisar napisał/a:
Też jakoś nie wierzę w konkurencyjność wobec Dacii tytułowego pojazdu...

...i chyba słusznie:

http://www.autoinfo.pl/wi...oniec-z-tandeta
Cytat:
Ceny w Indiach rozpoczynają się w przeliczeniu od 83 tys. zł. Topowa wersja ”Pride” to wydatek blisko 106 tys. zł. Propozycja jest więc atrakcyjna.

Nowłaśnieczyjawiem...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-11-04, 10:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 21:29   

Przy okazji oglądania siostrzanej Indici Visty dowiedziałem się, że faktycznie rozważane jest wprowadzenie Arii na polski rynek, ale główną przeszkodą jest właśnie cena, która po pierwszych kalkulacjach miałaby wynosić ok. 100 kzł - co importer ocenił (realistycznie, MSZ) na poziom nie dający większych nadziei na sukces...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-08, 21:46   

No to lipnie. Za taka kasę to wolę chevroleta orlando, który za 60 tys. zł w standardzie ma już dość sporo. Gdyby cena Arii była na poziomie średnio wyposażonej MCV-ki można by się zastanowić nad kupnem, przy cenie 100tys. zł - śmiech na sali...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 22:00   

benny86, nie przesadzasz aby? Ta Aria jest sporo większa - naprawdę 7 osobowa - ma 4WD, masę bajerów i wykończenie pewnie ze 3 klasy wyższe od najlepszego orlando... O MCV-ce nie wspominając d:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-01-08, 22:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-08, 22:02   

Ok jeśli ma być 4x4 to Captiva (wprawdzie 7 osobowa niestety) która niedługo będzie dostępna po FL
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 22:05   

Captiva to jest niestety "5 + bardzo-małe-2", a nie żadne 7 i żaden FL jej nie pomoże...
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-08, 22:10   

Siedziałeś w Captivie w ostatnim rzędzie? Nie twierdzę że to super-komfortowe miejsce ale określenie "bardzo małe" proponuję zostawić do innych samochodów, np forda Ka gdzie na tylnej kanapie bym nawet znienawidzonej teściowej w przyszłości (gdy będe takową posiadał :mrgreen: )nie posadził
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 22:16   

Ano właśnie siedziałem i stąd moja opinia - to jest dokładnie ten sam poziom rozmiarów, co w reszcie wynalazków 5+2: Scenicu, Zafirze, 5008 itp

(Usiłuję znaleźć jeszcze jakieś konkretne dane metryczne).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-08, 22:31   

Widocznie mamy inne pojęcie i/lub potrzeby w zakresie przestrzeni. Jeśli będe chciał coś, czym przewiozę NAPRAWDĘ WYGODNIE 8-9 osób to z góry podaruję sobie pseudo-komfortowe vany/kombi i kupię osobowego busa - dla kogoś może się to wydawać śmieszne, ale np krótki i niski Transit TDCI prowadzi się jak osobówka, spala niewiele więcej paliwa (przy 130km/h jakieś 9 litrów ropy), manewruje się nim jak większym suvem a przestrzeni ma nieporównywalnie więcej. Żeby hałas był dokuczliwy trzeba by non stop jechać powyżej 150km/h lub piłować obroty do odcięcia
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 23:06   

Moje pojęcie jest takie, że po zajęciu miejsca mam się o nic nie obijać (głową, łokciami, kolanami) - i skoro właśnie np connekcie, caddym czy MCV-ce jest to możliwe, to nie widzę powodu, żeby wobec innych, czasem dużo większych pojazdów stosować taryfę ulgową. Hwgh (:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-01-08, 23:14   

Ja sie tam o nic nie obijałem (choć nadto ruchliwy też nie byłem) MCV-ka dla mnie byłaby NAPRAWDĘ IDEALNA gdyby miała fabrycznie dostepne lpg i mocnego turbodiesla w ofercie (chocby 1,5 dcu 110km)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-01-08, 23:22   

benny86 napisał/a:
MCV-ka dla mnie byłaby NAPRAWDĘ IDEALNA gdyby miała fabrycznie dostepne lpg i mocnego turbodiesla w ofercie (chocby 1,5 dcu 110km)

LPG w turbodieslu? :O Słuszną linię ma nasza władza...
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne