Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-05, 09:59 Autostrady (i drogi krajowe?) płatne od połowy 2011 roku
Na Śląsku na pewno A1 i A4, ale dopiero pod koniec 2011 roku. Także samochody osobowe, co jest skrzętnie ukrywane. Niektórzy twierdzą, że taki pośpiech wynika z chęci złupienia kibiców przyjeżdżajacyh na Euro 2012
Podpisano umowę na e-myto, system ma być gotowy w lipcu 2011 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oraz konsorcjum Kapsch podpisały we wtorek umowę na zaprojektowanie, dostawę oraz obsługę Krajowego Systemu Poboru Opłat - poinformował rzecznik GDDKiA Marcin Hadaj. System ma być gotowy 1 lipca 2011 roku.
System, który zastąpi winiety dla ciężarówek i autobusów (pojazdów powyżej 3,5 t.), ma zostać uruchomiony 1 lipca 2011 r.
Jak poinformował rzecznik, spodziewane zyski Skarbu Państwa wynikające z zainstalowania systemu, do 2018 roku wyniosą 19,5 mld zł. "Wielkość przychodów z systemu ETC (Krajowego Systemu Poboru Opłat) w ciągu obowiązywania umowy, czyli w latach 2011-2018 szacowana jest na 19,5 mld zł. System obejmie docelowo ok. 2000 km autostrad, 5000 km dróg ekspresowych i 600 km dróg krajowych. W poszczególnych latach przychody Skarbu Państwa będą wynosić od ponad 360 mln zł do 3,7 mld zł" - poinformował rzecznik w komunikacie.
Konsorcjum Kapsch deklaruje, że wybuduje system za 4,9 mld zł. Konkurencyjna oferta konsorcjum MyToll opiewała na 6,5 mld zł.
System zastąpi winiety dla ciężarówek i autobusów. System, który zastąpi winiety dla ciężarówek i autobusów (pojazdów powyżej 3,5 t.), ma zostać uruchomiony 1 lipca 2011 r. Elektroniczny system poboru opłat, w przeciwieństwie do innych metod, takich jak np. winiety, uzależnia wysokość pobieranej opłaty za przejazd od faktycznej liczby przejechanych kilometrów. Samochody korzystające z systemu mają być wyposażone w niewielkie przekaźniki, natomiast na płatnym odcinku autostrady, zostanie umieszczone urządzenie z anteną. Dzięki systemowi mikrofalowemu antena "skomunikuje" się z zamontowanym w pojeździe urządzeniem, a na pojazd "nałożona" zostanie opłata. Wysokość opłat i szczegóły techniczne nie są jeszcze znane.
Kapsch wprowadził taki system w Austrii, Czechach i Szwajcarii. Ostatni kontrakt został podpisany z Republiką Południowej Afryki.
Także samochody osobowe, co jest skrzętnie ukrywane
Pitolenie d: - wystarczy poguglać na ten temat, żeby się okazało, że jest to wałkowane od dawna (ale fakt: bez większych efektów, bo "kryzys", i min-fin ciągle liczy, liczy, liczy...). Natomiast taka już ludzka przypadłość, że głośno robi się o czymś dopiero, jak terminu jest tuż-tuż. (Wystarczy sobie przypomnieć co się co roku dzieje od połowy kwietnia w kwestii podatków - jakby je tyle co wprowadzili...).
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 12:30 Re: Autostrady (i drogi krajowe?) płatne od połowy 2011 roku
ian napisał/a:
Na Śląsku na pewno A1 i A4, ale dopiero pod koniec 2011 roku. Także samochody osobowe, co jest skrzętnie ukrywane.
Przecież A1 już jest płatna, nie wiem jak z A4, bo całej nie przejechałem. Firmy - koncesjonariusze autostrad to nie instytucje charytatywne, jak zbudowali, to teraz łoją kasę, ot i cała historyja.
KSPO to co innego - obejmuje wszystkie drogi we władaniu GDDKiA, dokładnie tak samo jak obecnie funkcjonujące winiety. Niestety, elektroniczny KSPO nie obejmuje samochodów osobowych i motocykli. Piszę "niestety", bo po jego wprowadzeniu kierowcy ciężarówek będą sobie jechać, jak biali ludzie, gdzie i jak im wola, a na koniec tylko ich zczardżuje, ile przejechali, za to ja będę nadal pałował się na bramkach, szukał drobnych, klepał piny, itp. :/
O ile mi wiadomo, nie ma planu wprowadzenia opłat za korzystanie z dróg innych niż autostrady dla pojazdów osobowych i motocykli.
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 14:41 Re: Autostrady (i drogi krajowe?) płatne od połowy 2011 roku
bebe napisał/a:
...
KSPO to co innego - obejmuje wszystkie drogi we władaniu GDDKiA, dokładnie tak samo jak obecnie funkcjonujące winiety. Niestety, elektroniczny KSPO nie obejmuje samochodów osobowych i motocykli. Piszę "niestety", bo po jego wprowadzeniu kierowcy ciężarówek będą sobie jechać, jak biali ludzie, gdzie i jak im wola, a na koniec tylko ich zczardżuje, ile przejechali, za to ja będę nadal pałował się na bramkach, szukał drobnych, klepał piny, itp. :/
O ile mi wiadomo, nie ma planu wprowadzenia opłat za korzystanie z dróg innych niż autostrady dla pojazdów osobowych i motocykli.
W moim mniemaniu wprowadzenie oplat na realnie przejechane km przez ciezarowki spowoduje odplyw kierowcow z autostrad. Beda szuka oszczednosci i tylko w uzasadnionych ekonomicznie przypadkach beda korzystali z autostrad. Jechalem w czwartek z Warszawy do Nowego Tomysla przez A2. Glownie ciezarowki oraz troszke osobowek. Zazwyczaj drogie samochody wiozace zamoznych kierowcow. Moja Dacia byla jednym z niewialu pojazdow potencjalnie statystycznego sredniozamoznego Kowalskiego. Teraz placi sie 3x12 zl za przejazd ale juz buduja dwa punkty poboru oplat pomiedzy Strykowem a Koninem na odcinku GDDKiA. Jak dociagna do Warszawy pewnie beda kolejne bramki. Okaze sie ze podroz z Warszaqwy do Poznania moze koszt paliwo + 70-90 zl w jedna strone. Jak sie jedzie okazyjnie na wakacje moze sie oplaca. Ewentualnie jak grupa studentow jedzie do Poznania i sie skladaja wszyscy pasazerowie. Jeli ktos ma codziennie korzystac z A2 pewnie wybierze drogi lokalne.
Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2384 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 16:27 Re: Autostrady (i drogi krajowe?) płatne od połowy 2011 roku
mekintosz napisał/a:
W moim mniemaniu wprowadzenie oplat na realnie przejechane km przez ciezarowki spowoduje odplyw kierowcow z autostrad. Beda szuka oszczednosci i tylko w uzasadnionych ekonomicznie przypadkach beda korzystali z autostrad.
Pytanie, czy faktycznie będzie im się to opłacać? Po wprowadzeniu KSPO ciężarówki będą płacić za przejazd autostradami, ekspresówkami i drogami krajowymi. Nie wiem, na ile różne będą opłaty za przejazd daną klasą drogi, nie wiem czy w ogóle będą się różnić. Na pewno mają być uzależnione od masy pojazdu i od spełnianej normy spalania. Ewentualny odpływ ciężkiego ruchu na drogi lokalne ma być powstrzymywany odpowiednimi przepisami. Tak więc ciężarówki i autobusy będą płacić za faktycznie przejechany dystans niezależnie od tego, jaką klasą drogi się poruszały. Do tego znaczącym kosztem dla transportu jest czas, bo klient czeka, kierowcy trzeba zapłacić, itd., więc IMHO jest spora szansa, że przejazd autostradą, mimo ewentualnego wyższego kosztu za kilometr, może być bardziej dla spedytorów opłacalny.
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-05, 17:51
Siedze na weeku we Wrocławiu od Krakowa na A4 dwie bramki po 8zł (od Katowic do samych Niemiec jedziemy za friko). W zeszłym tygodniu byłem w Poznaniu na A2 od Strykowa 2 bramki po 13zł - ale kolejne dwie praktycznie gotowe do otwarcia - wiec 200km z Łodzi do Poznania będzie kosztować 52zł jeśli nowe bramki też będą po 13zł. Strasznie drogo na szczęście firma płaci
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-05, 19:01
marektbg napisał/a:
wiec 200km z Łodzi do Poznania będzie kosztować 52zł jeśli nowe bramki też będą po 13zł.
Przy takich cenach normalny śmiertelnik z daleka będzie omijać autostrady. Za taką kasę mam paliwa na przejechanie około 220 km. Skorzystać z takiej autostrady mógłbym może z raz w roku - np. wyjeżdżając na wakacje (aby zaoszczędzić czas). Częstsze z niej korzystanie nie jest na nasze kieszenie. Tak więc będziemy mieć (jak będziemy) ładne autostrady - które przy okazji będą trochę pustawe.
Ostatnio zmieniony przez krakry1 2010-11-05, 19:20, w całości zmieniany 1 raz
ostatnimi czasy miałem przyjemnosc posmigac troche po Belgijskich autostradach co prawda odleglosci tylko do 100 km od Brukseli ale o oplatach nie ma mowy a klase tych autostrad to mysle ze mozna porównac z naszymi ekspresówkami ale i tak przyjemnie sie leci a placic nie trzeba
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4270 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-06, 04:33
tolkiszon82 napisał/a:
ostatnimi czasy miałem przyjemnosc posmigac troche po Belgijskich autostradach co prawda odleglosci tylko do 100 km od Brukseli ale o oplatach nie ma mowy a klase tych autostrad to mysle ze mozna porównac z naszymi ekspresówkami ale i tak przyjemnie sie leci a placic nie trzeba
Slyszalem ze sa one w nocy oswietlone na calej dlugosci a nie jak w Polsce w miejscach zjazdow. Czy to prawda ?
przynajmniej mam taką nadzieję.
Zresztą - gdzie w Europie nie byłem, to jak płaciłem za wjazd na autostradę, to wiedziałem za co płacę (vide Chorwacja), a nasza Polska? ojoj...
Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Dołączył: 17 Cze 2010 Posty: 399 Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-06, 15:45
Będą jeździć auta służbowe i tiry - do Wrocka z Tarnobrzega mam 450km - w tym 290 A4 i jestem zazwyczaj po 4,5h na miejscu - jakbym jechał prywatnie swoim autem nie słuzbowym też w tej chwili wydałbym te 32zł w obie strony zamiast tłuc się przez Częstochowę i Jędzrzejów 7-8 godzin.
_________________ Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
Marka: Dacia
Model: Logan Ambiance
Silnik: 1390 cm, 75 KM
Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 548 Skąd: Katowice
Wysłany: 2010-11-09, 10:53
Cytat:
A1 już jest płatna
Na Śląsku płatny jest na razie tylko fragment A4 od Mysłowic do Krakowa.
Bardzo duże środki mają zostać w ciągu najbliższych 2-3 lat wyłożone na modernizację drogi numer 78 od Siewierza do Jędrzejowa. Jej fragmentem jest obwodnica Siewierza, częściowo już otwarta. Całość oddana zostanie do użytku na początku 2011 roku. Jeśli stan lokalnych dróg zostanie poprawiony, ruch na nich wyprowadzony poza duże miejscowości, a połączenia z innymi drogami wykonane jako bezkolizyjne ludzie uciekną na pewno z płatnych autostrad. To taka wewnętrzna alternatywa i konkurencja...
_________________ Skoda 105 S (1982-1989), Polonez 1500 SLE (1989-2000), 3×Fiat 126p (19??-2002), czasami pożyczane Daewoo Tico, Skoda Felicia
Ostatnio zmieniony przez ian 2010-11-09, 10:54, w całości zmieniany 1 raz
W Holandii są oświetlone autostrady (w większości), więc można przyjąć, że rzut beretem w Belgii też.
To chyba w innej Holandii niz ta, w ktorej ja mieszkam
Nie mowie - sa oswietlone fragmenty (polowa Randstad) - ale to nie wiekszosc. Wiekszosc jest jednak nieoswietlona.
Co do Belgii to nie wiem - na pewno jakies fragmenty nieoswietlone sa, pamietam z wypadow. U nich jest o tyle sympatycznie, ze za oswietlenie placa Niemcy w ramach reparacji wojennych - to moga sobie swiecic
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum