Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
doczekalem się
Autor Wiadomość
rks 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: radom
Wysłany: 2010-10-31, 12:07   doczekalem się

Hej Witam wszystkich klubowiczów.
Wreszcie odebrałem swijego dasterka to jest 20.10.2010.
Czarna perła, 4x2,1.5 dci 85 k,pakiet look,skórzana kierownica i tapicerka, podłokietnik,itd.
Ogólne wrazenie super, autko b.ładne.Trochę słychać pompę wspomagania ale tak ma być podobno.Na luzie coś tam srzypi jak jest zimny silnik.A założyłem mu zimowe opony michelinki alpin la cośtam.
Na razie 500 km przebiegu.W książce jest napisane żeby docierać silnik(przez 1500km nie przekraczać 2500 obr.a pełną żywotność silnik uzyskuje po 6000, a sprzedawca twierdził że silnik jest dotarty na hamowni. i bądź mądry?
_________________
rks
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-10-31, 12:25   

Zrobisz jak zechcesz, ale ja mimo wszystko stosowałbym się do zaleceń z książki, to stara sprawdzona metoda na pewno nie zaszkodzi autku
A poza tym gratuluję nabytku
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2010-10-31, 13:10   

Witaj. Również przyłączam się do przedmówcy i gratuluję wyboru oraz stosuj się do zaleceń z książki. Ja osobiście po wielu konsultacjach twierdzę, żeby nie przekraczać 2500 obr/min przez 3000 km.
Pozdrawiam
_________________

 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-10-31, 14:27   

Witaj i gratulacje. :mrgreen:

rks napisał/a:
Trochę słychać pompę wspomagania ale tak ma być podobno
Masz pod maską dokładnie to samo co ja. I moim pierwszym wrażeniem była "zbyt głośna" praca tej pompy - ale to norma - ten typ tak ma.
 
yarocz 



Marka: DACIA
Model: Logan MCV
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Ambiance 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 455
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-10-31, 14:36   

Witaj........ ;-)
_________________

 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7414
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-10-31, 14:45   

Witaj.

Co do docierania to najważniejsze żeby nie przeciążać silnika tzn nie dawać w pi..... ;-)
Gratuluję zakupu.
 
greg1367 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 26 Sie 2010
Posty: 343
Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2010-10-31, 15:13   

Witamy i zadowolenia z Drakuli :-)
_________________
D u s t e r D r a k u l a
 
WhiteDragon 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dci 85 kM
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Paź 2009
Posty: 310
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2010-10-31, 17:00   

Witaj!
_________________
WhiteDragon
 
Jaro717 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Łódź/Zgierz
Wysłany: 2010-10-31, 17:35   

Witaj,gratulacje :lol:
_________________

 
rks 
Zielony listek


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 9
Skąd: radom
Wysłany: 2010-10-31, 21:05   hej

dzięki wszystkim za dobre rady, mułego użytkowania
_________________
rks
 
Jaro717 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 4
Skąd: Łódź/Zgierz
Wysłany: 2010-10-31, 21:08   

Gratulacje!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D
_________________

 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-10-31, 21:20   

Congrats :)
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-01, 10:57   

Witaj.
_________________
 
SAJSEN 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.4
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Dołączył: 12 Wrz 2008
Posty: 142
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-01, 20:05   

Witaj
ja odrazu jezdzilem normalnie
w pelnym zakresie obrotow i jest ok
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-02, 08:10   

Witaj :-)
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-11-03, 14:55   

witaj :lol:
 
Tommy 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-11-05, 20:38   Re: doczekalem się

Gratuluję świetnrgo wyboru :-D
rks napisał/a:
Na razie 500 km przebiegu.W książce jest napisane żeby docierać silnik(przez 1500km nie przekraczać 2500 obr.a pełną żywotność silnik uzyskuje po 6000, a sprzedawca twierdził że silnik jest dotarty na hamowni. i bądź mądry?

Z tego co wiem to w tej chwili wszystkie silniki są docierane na hamowni. W związku z tym chyba bardziej odpowiednim określeniem było by "układanie" silnika, niż docieranie. Zresztą zwał jak zwał, ale warto nie męczyć motoru zgodnie z zaleceniami producenta, bo to z pewnością może mu tylko i wyłącznie wyjść na dobre, co znaczy, że jak się dobrze motor ułoży, to z pewnością się odpłaci i będzie się dobrze i bezproblemowo sprawował przez długi czas.
Poza tym wydaje mi się, że podobna sytuacja jest z turbinami, gdzie niby od jakiegoś czasu niby nie trzeba ich studzić przed wyłączeniem silnika. Jednak jak się tego nie robi, to serwis jest zadowolony i ma kolejnego klienta, któremu padło turbo ;-) i biznes się kręci.
_________________
Duster wreszcie u mnie :-D
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-05, 20:45   Re: doczekalem się

Tommy napisał/a:

Poza tym wydaje mi się, że podobna sytuacja jest z turbinami, gdzie niby od jakiegoś czasu niby nie trzeba ich studzić przed wyłączeniem silnika. Jednak jak się tego nie robi, to serwis jest zadowolony i ma kolejnego klienta, któremu padło turbo ;-) i biznes się kręci.


o ile sie nie mysle i niejestem o tym przekonany ale cos mi sie obilo o uszy ze w Lagunie III zastosowali jakis system który nie wyłaczy silnika dopuki nie wystudzi turbiny czy jakos tak
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
Tommy 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 benzyna
Wersja: Laureate
Dołączył: 13 Cze 2010
Posty: 37
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-11-05, 20:51   Re: doczekalem się

Cytat:
o ile sie nie mysle i niejestem o tym przekonany ale cos mi sie obilo o uszy ze w Lagunie III zastosowali jakis system który nie wyłaczy silnika dopuki nie wystudzi turbiny czy jakos tak

Jeżeli tak jest to było by to w sumie potwierdzenie moich przypuszczeń, że coś jest nie halo z informacjami na temat postępowania z turbinami.[/quote]
_________________
Duster wreszcie u mnie :-D
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-05, 20:56   

chyba masz racje turbo to turbo musi wychamowac i do tego czasu misi byc chlodzone olejem a jak sie zgasi auto to olej odplywa i zawsze według mnie bedzie istanialo ryzyko uszkodzenia
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 21:16   

O turbo: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=36908#36908 (i reszta tematu).
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne