Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2020-08-01, 21:55
wspomaganie/asystent nagłego hamowania BAS/EBA
Autor Wiadomość
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
  Wysłany: 2010-11-03, 09:22   wspomaganie/asystent nagłego hamowania BAS/EBA

Czy zauważyliście u siebie coś takiego.
raz podczas gwałtownego hamowania włączyły mi sie światła awaryjne, jest to prawdopodobnie związanie z ABS i EBD przynajmniej tak jest w innych samochodach. możliwe, że jest jakiś czujnik szybkości naciśnięcia pedału hamulca i włącza automatycznie awaryjne. udało mi sie zaobserwować to tylko raz...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 09:56   

Zasadniczo, moduł UCH (czyli "komputer" sterujący niektórymi funkcjami daciek) rzeczywiście ma zdaje się taką opcję, ale fabrycznie jest ona zazwyczaj nieaktywna - byłby to chyba pierwszy przypadek jej działania w Dacii, o którym słyszałem...
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-11-03, 10:15   

Nie wiem, może przez pomyłke mi tą opcję uaktywnili :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-03, 10:20   

W sumie fajnie, ale... prowokuje to do zastanowienia się: ciekawe co jeszcze? (;
 
robertp1983 



Marka: FSO / Dacia
Model: 125p / Logan
Silnik: 1,5 / 1,4 MPI
Rocznik: 1990 / 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 14 Lut 2010
Posty: 416
Skąd: WARSZAWA
Wysłany: 2010-11-03, 10:24   

jak zauważe coś jeszcze to dam znać :mrgreen:
raczej przez przypadek nie walnąłem w przycisk łokciem... :lol:
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-03, 18:22   

robertp1983 napisał/a:
możliwe, że jest jakiś czujnik szybkości naciśnięcia pedału hamulca i włącza automatycznie awaryjne.

Asystent nagłego hamowania występuje nie tylko w Dusterze, lecz również w nowych Loganach: http://www.dacia.pl/gama-...bezpieczenstwo/
i reaguje na prędkość wciskania tego pedału a nie tylko na jego położenie:

W chwili wykrycia przez system nagłego hamowania, czyli w chwili szybkiego naciśnięcie pedału hamulca, w układzie hamulcowym wytworzone zostaje maksymalne ciśnienie hamowania, przewyższające ciśnienie jakie wytworzył kierowca naciskając na pedał hamulca. Pozwala to na wykorzystanie pełnych możliwości hamulców oraz wcześniejsze zadziałanie układu ABS. Ciśnienie to zostaje utrzymane w układzie hamulcowym do chwili w której nastąpi całkowite puszczenie pedału hamulca. W układzie tym przez sprzężenie z układem ABS nie występuje ryzyko zablokowania kół, dzięki czemu układ umożliwia nam również płynne ominięcie przeszkody zapobiegając wpadnięciu samochodu w poślizg. Często w momencie nagłego hamowania włączane są również światła awaryjne co pozwala na ostrzeżenie kierowców jadących za nami i niebezpieczeństwie na drodze. W Dusterze układ ten dodatkowo wstępnie napina pasy bezpieczenstwa.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-03, 18:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-03, 18:36   

piotrres napisał/a:
W Dusterze układ ten dodatkowo wstępnie napina pasy bezpieczenstwa.


Bardzo ciekawie to brzmi - osobiscie zastanawialem sie czy mamy napinacze pasow ;) (widac mamy :) ) - gdzie dokopales sie do takich szczegolow odnosnie dzialania eba w dusterku? Bardzo brakuje mi wlasnie zrodla w ktorym tego typu niuanse mozna by sprawdzic.
Ostatnio zmieniony przez RnR 2010-11-03, 18:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-03, 19:18   

W instrukcji na str. 1.16 jest mowa jedynie o napinaczu:"...zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić SIŁOWNIK, który natychmiast skraca pas."
Jak widać system może uruchomić rzeczony siłownik, kiedy opóźnienie jest wystarczająco duże, bądź właśnie system reaguje na prędkość wciskania pedału hamulca. Bo chyba nie chodzi siłownik na pironabój :-D
Sam doświadczyłem działania tego czegoś, kiedy oswajając swojego "Dragstera" mocno przyhamowałem, i okazało się, że pas sam się skrócił w części obojczykowej. Nie miało to związku z "leceniem na deskę"...

laisar napisał/a:
W sumie fajnie, ale... prowokuje to do zastanowienia się: ciekawe co jeszcze? (;

No właśnie zastawiam się jaki "potencjał innowacyjności" zostawił sobie producent :lol:

Jak kupowałem Logana (2005) to nic w mat. reklamowych nie było o podgrzewanych lusterkach. Dowiedziałem się o nich jak włącznyłem ogrzewanie tylnej szyby.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-03, 19:25, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-03, 19:59   

piotrres napisał/a:
W instrukcji na str. 1.16 jest mowa jedynie o napinaczu:"...zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić SIŁOWNIK, który natychmiast skraca pas."
Jak widać system może uruchomić rzeczony siłownik, kiedy opóźnienie jest wystarczająco duże, bądź właśnie system reaguje na prędkość wciskania pedału hamulca. Bo chyba nie chodzi siłownik na pironabój :-D
Sam doświadczyłem działania tego czegoś, kiedy oswajając swojego "Dragstera" mocno przyhamowałem, i okazało się, że pas sam się skrócił w części obojczykowej. Nie miało to związku z "leceniem na deskę"...


A jest ta instrukcja gdzies dostepna online? Chetnie umililbym sobie czekanie lektura :)
Ostatnio zmieniony przez RnR 2010-11-03, 20:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-03, 21:23   

RnR napisał/a:
A jest ta instrukcja gdzies dostepna online? Chetnie umililbym sobie czekanie lektura :)


Piotrresowi chodziło o fabryczną książeczkę, którą dostałeś odbierając auto. Nb MSZ do kitu jest ta instrukcja, jedna z gorszych, jakie widziałem. Zbyt mało informacji - może wystarczają gospodyniom domowym, ale ja zaspokojony się nie czuję. :mrgreen:

@ Piotrres, jeśli oprócz cytowanej instrukcji "wyniuchałeś" coś ciekawego, podziel się, proszę... Strasznie mało literatury jest na interesujący nas temat DD.
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2010-11-03, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-03, 21:26   

leo napisał/a:

Piotrresowi chodziło o fabryczną książeczkę, którą dostałeś odbierając auto.


Tylko, ze ja odbieram w... marcu (no i mam nadzieje, nie pytal bym jak sierota gdybym mial te dzielo w domu :) )

Jest gdzies moze wersja elektroniczna coby poczytac w trakcie oczekiwania?
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-03, 21:46   

piotrres napisał/a:
W instrukcji na str. 1.16 jest mowa jedynie o napinaczu:"...zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić SIŁOWNIK, który natychmiast skraca pas."
Jak widać system może uruchomić rzeczony siłownik, kiedy opóźnienie jest wystarczająco duże, bądź właśnie system reaguje na prędkość wciskania pedału hamulca. Bo chyba nie chodzi siłownik na pironabój :-D
Sam doświadczyłem działania tego czegoś, kiedy oswajając swojego "Dragstera" mocno przyhamowałem, i okazało się, że pas sam się skrócił w części obojczykowej. Nie miało to związku z "leceniem na deskę"...


To świetnie.
W sandero jak już to są pirotechniczne napinacze pasów i włączają się tylko raz podczas zderzenia.
Co do włączania awaryjnych to na pewno nie ma w Sandero.
Już niedługo zima to Dusterowcy mogą na śliskiej nawierzchni łatwo sprawdzić, czy faktycznie włączają się awaryjne podczas gwałtownego hamowania.
_________________

 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-04, 01:13   

RnR napisał/a:
Tylko, ze ja odbieram w... marcu (no i mam nadzieje, nie pytal bym jak sierota gdybym mial te dzielo w domu :) )
Jest gdzies moze wersja elektroniczna coby poczytac w trakcie oczekiwania?


Aha... To przepraszam, nie wiedziałem. Po prostu masz zbyt sugestywny opis dustera w profilu, a na datę nie zwróciłem uwagi.
Wersji elektronicznej DD nie widziałem, ale gdzieś na Chomiku znalazłem instrukcję fabryczną Logana. Tak naprawdę to niewiele się różni ona od instrukcji Dustera, stanowi rozszerzenie i dopasowanie do innego samochodu. Większość tekstów po prostu jest dokładnie taka sama.
_________________
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez leo 2010-11-04, 01:15, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-04, 08:01   

Dzieki - to moze zmienic rocznik na ---- jeszcze? ;)
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 14:54   

Panowie, siłownik przy zderzeniu a nie hamowaniu. Może jednak chodzi o pirotechniczny nabój a nie jakis silniczek skracajacy pas ? On dziala raczej jednorazowo przy bum !
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-04, 16:33   

mekintosz napisał/a:
Panowie, siłownik przy zderzeniu a nie hamowaniu. Może jednak chodzi o pirotechniczny nabój a nie jakis silniczek skracajacy pas ? On dziala raczej jednorazowo przy bum !


Tia - tzn napewno sa takie silniczkowe i bylo by super gdyby w trakcie awaryjnego hamowania juz zaciagalo pasy ale pytanie - czy Duster cos takiego ma czy nie :)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-04, 17:19   

RnR napisał/a:
Dzieki - to moze zmienic rocznik na ---- jeszcze? ;)


O, zmieniłeś... teraz widzę od razu. :mrgreen:
Gdybyś jeszcze zmienił miejsce zamieszkania POL na jakieś konkretniejsze, rozważyłbym możliwość pożyczenia Ci mojej instrukcji fabrycznej (gdyby okazało się, że mieszkasz w moich okolicach). :lol:
_________________
Pozdrawiam.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-04, 19:03   

leo napisał/a:

O, zmieniłeś... teraz widzę od razu. :mrgreen:
Gdybyś jeszcze zmienił miejsce zamieszkania POL na jakieś konkretniejsze, rozważyłbym możliwość pożyczenia Ci mojej instrukcji fabrycznej (gdyby okazało się, że mieszkasz w moich okolicach). :lol:


Zmienilem - ale na instrukcje przyjdzie mi chyba poprostu poczekac ;)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-04, 23:31   

Przejrzałem skrupulatnie dokumentację i nie znalazłem najmniejszej wzmianki o skracaniu pasa przy hamowaniu...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-05, 20:34   

laisar napisał/a:
Przejrzałem skrupulatnie dokumentację i nie znalazłem najmniejszej wzmianki o skracaniu pasa przy hamowaniu...


Moze nie wszystko napisali - kolega wspominal, ze czul zaciskajacy sie pas - moze ktos posiadajacy juz Dusterka moglby powtorzyc eksperyment? (Tylko popatrzcie najpierw w lusterka zeby nie bylo na mnie ;) )
 
tolkiszon82 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 16V
Rocznik: "--"
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 22 Lip 2010
Posty: 117
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-05, 20:36   

moze to niebyl zaciskajacy pas tylko blokada zadziałala i dlatego poczuc mozna bylo go mocniej na klatce piersiowej
_________________
Przepraszam za orografie :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 21:02   

RnR napisał/a:
Moze nie wszystko napisali

W serwisówce i katalogu części? Bardzo wątpię...
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-05, 21:05   

laisar napisał/a:
RnR napisał/a:
Moze nie wszystko napisali

W serwisówce i katalogu części? Bardzo wątpię...


No tak - jak nie ma jakiegos silownika to samo sie nie naciagnie - btw - pirotechniczne napinacze sa tak?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-05, 21:20   

Są.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-05, 21:29   

laisar napisał/a:
Są.


Dzieki - to sie liczy.

Btw - jakies crash testy albo zdjecia z wypadkow Dusterkow gdzies powoli wyplynely? Dziwne, ze Dacia jakos nie pokazuje wlasnych wynikow? (ale chyba wiekszosc(wszyscy?) producentow tego nie robi?)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne