Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Dołączył: 02 Sie 2010 Posty: 2388 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-18, 15:53 Crashtest przy 193 km/h!
Raczej jako ciekawostka, bo rzadko która Dacia rozwinie tak kosmiczną prędkość. :) Stary Ford Focus vs Betonowa Ściana przy 193 km/h (120 mph). Nie dla osób z "kiepawą pikawą". ;)
http://fwd.channel5.com/f...0mph-mega-crash
Eksperyment fajny, choć jego wartość jest raczej naukowo-poznawcza - bardziej praktyczne i przemawiające są MSZ testy "auto vs auto", najlepiej w jakichś życiowych sytuacjach (czołówka 2x 100 kmh albo boczne przy 90 kmh).
Aczkolwiek do niektórych "Mistrzów Kiery" i tak nic nie dotrze...
Czasem warto zobaczyć, co się dzieje z samochodem w trakcie kolizji przy dużej prędkości. Obecnie samochody dają duże poczucie bezpieczeństwa- x poduszek, dobre wyniki crashtestów... okazuje się, że przy większych prędkościach poczucie to jest złudne- praw fizyki się nie oszuka...
Bardzo słusznie, warto, ale dlatego wolałbym ilustrację bardziej prawdopodobną niż przyyyy...walenie w ścianę przy prawie 200 kmh na blacie - mimo wszystko mało mamy Zientarskich na filarach, a dużo więcej wjazdów pasków w boki punciaków przy 90-120kmh...
(W 2010: potrącenia pieszych 28%, boczne 27%, czołówki 11%, tylne 11%, różne 18,5% oraz - zawierające chyba ściany - inne 3,5%).
jakie tu gwiazdki, crash testy czy poduszki - tu nie było gdzie ręki włożyć a co dopiero człowieka.
Fakt że 190km/h + ściana na całym świecie, w całej historii pewnie było tyle że możnaby policzyć na palcach jednej ręki... nie to nie jest tak że to jest czołóweczka 2x100km/h - samochody są plastyczne i warto o tym pamiętać - samochody wyglądają inaczej, ale dla ich pasażerów to chyba bez znaczenia...
No i widać jak samochód wygląda w porównaniu z F1 (chociażby Kubica po Silverstone) - tutaj został jeden kawałek, tak tysiąc(!)
Marka: Ford
Model: Focus III
Silnik: 1.6 EB 150KM
Rocznik: 2013
Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 150 Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-10-19, 07:35
Był nawet odcinek Mythbusters, gdzie pokazali, że zderzenie czołowe dwóch identycznych aut jadących z tą samą prędkością niszczy oba auta tak, jakby każde z nich walnęło w ścianę z tą prędkością. Prędkości się nie sumują.
Porównywanie konstrukcji bolidu i zwykłego samochodu na okoliczność wypadku mija się z celem. Po pierwsze masa jest prawie dwukrotnie mniejsza, po drugie kierowca siedzi w monokoku który jest praktycznie niezniszczalny , po trzecie systemy HANS itd.
Wreszcie włókno węglowe zupełnie inaczej pochłania energię niż blachy.
Zresztą większość tragicznych wypadków ostatnio to uderzenie w głowę Senna ,Wheldon czy rok temu w GP2 no i prawie Massa.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-10-19, 15:10, w całości zmieniany 1 raz
Zderzenie dwóch identycznych aut jadących naprzeciw z V=130km/h dokładnie centralnie - jest równoważne zderzeniu jednego takiego auta z V=130km/h z betonowym lustrem, czyli ścianą. Odbiją się od siebie - jak od ściany.
Jednak zniszczenia w pierwszej sytuacji będą dwa razy poważniejsze, gdyż betonową ścianę wystarczy pobielić na nowo, a tylko jedno auto jest do kasacji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum