"7. W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się
hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się również
do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem
1 stycznia 1968 r."
Tak że owszem, jak, mam wpisane 1500kg dla przyczepy to mogę ciągnąć 1500kg, ale nie z hamulcem najazdowym.
Znasz może jakąś przyczepę do Dustera z hamulcem nie najazdowym?
i dodatkowo:
Prawo o ruchu drogowym
Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
Tak więc sobie nic nie wymyślam, co najwyżej możemy się pospierać o interpretację tych przepisów
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-03-13, 14:14, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault/Kia
Model: Grand Scenic 2ph2/Ceed
Silnik: 1.9dci/1.6crdi
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-13, 22:25
jammo napisał/a:
Przyczepa dla silnika 1.2 TCe nie może przekraczać 1200 kg DMC, czyli waga przyczepki + ładunek. Przykładowo wjeżdżając na wagę, cała przyczepa ze swoją zawartością we wnętrzu, nie może przekraczać 1200 kg. Natomiast dla silnika 1.6 SCe jest to już tylko 1100 kg. Więcej może być tylko dla Dustera z silnikiem DCi 110 i wynosi 1300 kg. Co do ciężaru samochodu, bierzemy pod uwagę masę własną auta, bez ładunku. Dlatego uwzględniając tu inne ciężary samochodu, są im przypisane inne masy dopuszczalne przyczepy. Ogólnie DMC przyczepy, czyli wraz z ładunkiem , nie może przekroczyć masy własnej samochodu (nie dopuszczalnej).
Masz tu dla przykładu link danych Dustera2. Wpisując w rubryce odpowiedni silnik masz na samym dole w rubrykach wykaz masy przyczepy dla danego modelu Dustera z odpowiednim silnikiem.
https://www.autocentrum.p...-110km-od-2018/
skad Ci wychodzi dla 1.2tce 1200kg a dla 1,6 1100?
Nie tak szybko kolego . Co do pozycji O2 i masy DMC przyczepy bez hamulca nie ma żadnych wątpliwości jest tyle ile w dowodzie. Problem jest z O1 gdzie jest wpisane 1500kg co przekracza masę liczoną z uwzględnieniem współczynika 1.33 czyli 1800/1.33
Zarzuciłeś mi że wymyślam prawo od nowa. Stosowne zapisy znalazłem i wskazałem, bez interpretacji tylko literalnie wprost. Do masy z O2 się nie odnosiłem tylko napisałem jaka jest, i nic co jej dotyczy nie interpretowałem.
jas_pik napisał/a:
A któż Ci sprzedał te rewelacje?
Jesli w DR mamsz w rubryce O1 wpisane 1500 kg to możesz ciągnąć przyczepkę o DMC 1500 kg .
j.w
Nie wymyślaj prawa na nowo.
Ponawiam pytanie, wskaż jaką przyczepę mogę holować majac w dowodzie w O1 1500kg i DMC pojazdu 1800kg? Pamiętaj hamulec nie może być najazdowy.
Tak samo jak w drugim przypadku czyli gdy masa rzeczywista przyczepy będzie wieksza niż masa rzeczywista pojazdu, o co w przypadku Dustera z MW 1312 kg i masą przyczepy z ładunkiem np. właśnie 1500kg jest do osiągnięcia.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2018-03-14, 08:49, w całości zmieniany 2 razy
Zaczynasz wymyślać nowe prawo takimi stwierdzeniami czy tez swoją interpretacją
damiaszek napisał/a:
Tak samo jak w drugim przypadku czyli gdy masa rzeczywista przyczepy będzie wieksza niż masa rzeczywista pojazdu, o co w przypadku Dustera z MW 1312 kg i masą przyczepy z ładunkiem np. właśnie 1500kg jest osiągnięcia.
Rozpocznij od przeczytania definicji /słowniczka przy ustawach/rozporządzeniach na które się powołujesz bo zaczynasz się w tym gubić.
Może wyjasnię Ci to inaczej :
Dział III ma zastosowanie ,gdy brak jest punkt C) w przepisie z Działu II. Jeżeli producent określił w homologacji ciągnika DMC przyczepy z hamulcem ,to ta wartość w punkcie O1 DR jest świętością na terenie UE .
Też przeczytaj. Rozporządzenie "w sprawie warunków technicznych pojazdów ........" nie odnosi się do homologacji holownika czyli rozpatrywanego Dustera, ani jej nie ogranicza. Duster ma w dowodzie w O1 1500kg i tyle może mieć na haku. Problem jest w przyczepie, wspł. 1.33 dotyczy przyczepy i jej hamulca i to on jest w przypadku Dustera i 99% przyczep limitem, a nie homologacja.
Cały czas czekam na wskazanie przyczepy o DMC 1500kg z hamulcem który nie jest najazdowy i da się podpiąc do Dustera.
Cytat:
Dział III ma zastosowanie ,gdy brak jest punkt C) w przepisie z Działu II. Jeżeli producent określił w homologacji ciągnika DMC przyczepy z hamulcem ,to ta wartość w punkcie O1 DR jest świętością na terenie UE
Zapis z działu III § 14-7. w żaden sposób nie ogranicza homologacji pojazdu, odnosi się tylko do zastosowanego hamulca przyczepy.
O jaki punt C) z Działu II Ci chodzi - możesz zacytować albo dać odnośnik.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Nie wiem czego nie rozumiesz?
Dlaczego szukasz przyczepy bez hamulca najazdowego?
Rozwiązania hamowania przyczepą moga być dowolne - może być to hamulec najazdowy sterowany naciskiem lub hamulec sterowany napięciowo/prądowo.
Może być na jednej osi może być na wielu osiach .Wazna jest wyłącznie DMC oraz to czy ma hamulec czy nie .
Co chcesz żebym cytował ?
Cytat:
Dział II , par.§ 3 pkt. 4.4
dopuszczalna masa całkowita ciągniętej przez pojazd samochodowy przyczepy z
hamulcem nie może przekroczyć:
a) wartości znamionowej urządzenia sprzęgającego,
b) dopuszczalnej masy całkowitej tego pojazdu,
c) maksymalnej masy ciągniętej określonej dla tego pojazdu przez
producenta,
Jeśli w punkcie C zacytowanym powyżej producent nie określił tej masy to możesz ją wyliczyć korzystając ze wzoru podanego - czy już wyjaśnia Ci to Twoje wątpliwości ?
Jeśli w punkcie C zacytowanym powyżej producent nie określił tej masy to możesz ją wyliczyć korzystając ze wzoru podanego - czy już wyjaśnia Ci to Twoje wątpliwości ?
Nic nie wyjaśnia, przepis z działu III o 1,33 działa nadal.
Cytat:
W przyczepie o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, przeznaczonej do ciągnięcia przez pojazd,
którego dopuszczalna masa całkowita wynosi nie mniej niż 1,33 dopuszczalnej masy całkowitej przyczepy, dopuszcza się
hamulec roboczy typu bezwładnościowego (najazdowy), działający co najmniej na koła jednej osi; warunek stosuje się rów-
nież do przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 5 t, zarejestrowanej po raz pierwszy przed dniem
1 stycznia 1968 r.
Ten zapis ogranicza masę przyczepy z hamulcem bezwładnościowym, i to on ogranicza DMC przyczepy z takim hamulcem. Ale chyba EOT, bo mamy rozbieżne zdania na ten temat, a ciąganie dusterem 1350kg czy 1500kg to lekka abstrakcja - może i się da ale po co się tak męczyć.
Co powiesz na ten drugi:
Cytat:
Art. 62. 1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:
1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
Też nie obowiązuje.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ponieważ od kilku lat ciągnę rożne przyczepy i wiem że były rożne dyskusje których podłoże jest właśnie roztrząsanie przepisów wyrywkowo bez kontekstu całości prawa jak w Twoim przypadku.
Prawo należy czytać poprawnie i po kolei , Ty zaś uparcie przywołujesz to Co wg Ciebie powinno być i wychodzą Ci sprzeczności w jasno napisanymi przepisami prawa.
Przyczepa dla silnika 1.2 TCe nie może przekraczać 1200 kg DMC, czyli waga przyczepki + ładunek. Przykładowo wjeżdżając na wagę, cała przyczepa ze swoją zawartością we wnętrzu, nie może przekraczać 1200 kg. Natomiast dla silnika 1.6 SCe jest to już tylko 1100 kg. Więcej może być tylko dla Dustera z silnikiem DCi 110 i wynosi 1300 kg. Co do ciężaru samochodu, bierzemy pod uwagę masę własną auta, bez ładunku. Dlatego uwzględniając tu inne ciężary samochodu, są im przypisane inne masy dopuszczalne przyczepy. Ogólnie DMC przyczepy, czyli wraz z ładunkiem , nie może przekroczyć masy własnej samochodu (nie dopuszczalnej).
Masz tu dla przykładu link danych Dustera2. Wpisując w rubryce odpowiedni silnik masz na samym dole w rubrykach wykaz masy przyczepy dla danego modelu Dustera z odpowiednim silnikiem.
https://www.autocentrum.p...-110km-od-2018/
skad Ci wychodzi dla 1.2tce 1200kg a dla 1,6 1100?
Masz wklejony link z danych autocentrum odnośnie nowego Dustera i napisałem ci wyżej, że zmieniając sobie w rubryce po lewej stronie rodzaj silnika , automatycznie w opisach danych na samym dole, masz pokazane ciężary przyczep dla samochodu z danym silnikiem.
Marka: Renault/Kia
Model: Grand Scenic 2ph2/Ceed
Silnik: 1.9dci/1.6crdi
Dołączył: 04 Mar 2018 Posty: 16 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-03-16, 13:47
jammo napisał/a:
goorek napisał/a:
jammo napisał/a:
Przyczepa dla silnika 1.2 TCe nie może przekraczać 1200 kg DMC, czyli waga przyczepki + ładunek. Przykładowo wjeżdżając na wagę, cała przyczepa ze swoją zawartością we wnętrzu, nie może przekraczać 1200 kg. Natomiast dla silnika 1.6 SCe jest to już tylko 1100 kg. Więcej może być tylko dla Dustera z silnikiem DCi 110 i wynosi 1300 kg. Co do ciężaru samochodu, bierzemy pod uwagę masę własną auta, bez ładunku. Dlatego uwzględniając tu inne ciężary samochodu, są im przypisane inne masy dopuszczalne przyczepy. Ogólnie DMC przyczepy, czyli wraz z ładunkiem , nie może przekroczyć masy własnej samochodu (nie dopuszczalnej).
Masz tu dla przykładu link danych Dustera2. Wpisując w rubryce odpowiedni silnik masz na samym dole w rubrykach wykaz masy przyczepy dla danego modelu Dustera z odpowiednim silnikiem.
https://www.autocentrum.p...-110km-od-2018/
skad Ci wychodzi dla 1.2tce 1200kg a dla 1,6 1100?
Masz wklejony link z danych autocentrum odnośnie nowego Dustera i napisałem ci wyżej, że zmieniając sobie w rubryce po lewej stronie rodzaj silnika , automatycznie w opisach danych na samym dole, masz pokazane ciężary przyczep dla samochodu z danym silnikiem.
dokladnie to nie jest prawda. wszystkie poza 1.6 4x2 maja 1500kg, a wspomniane 1.6 4x2 ma 1200
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum