Złozylem zamowienie, odczekalem swoje w kolejce, przyjechal samochod, bardzo ladny.
Dostalem komplet dokumentow, wplacilem pieniadze na konto salonu Renault.
Poszedlem do wydzialu komunikacji w Szczecinie, probujac zarejestrowac pojazd i ?
I sie nie da.
Czemu sie nie da?
Bo w papierach dotyczacych homologacji pojazdu, w karcie pojazdu oraz duzym zoltym dwustronnym dokumencie widnieje masa pojazdu podana jako 1250,8 kg.
Dodatkowo widnieje dopuszczalna ladownosc 479,2 co lacznie daje 1730 kg dopuszczalna mase calkowita pojazdu.
W wydziale komunikacji wpisuja jakies cyferki typu numer homologacji a wszelkie wypisane tam dokumenty typu rocznik, moc, nacisk itd itp uzupelniaja sie podobno samoczynnie. Samoczynnie ale za to nie wyswietlaja sie masy - pojazdu i ladownosc.
Kiedy urzednik probuje wpisac te wartosci to system mu odrzuca - nie mozna podawac masy pojazdu z przecinkiem. Musza to byc wartosci zaokraglone.
Urzad osyla mnie do renault, renault mowi ze wszystko ok, nowego swiadectwa homologacji dac nie chca bo twierdza ze jest ono poprawne.
Zaplacilem za samochod - nie moge nim jezdzic bo nie da sie go zarejestrowac.
Czy ktos z was mial podobny problem?
Czy ktos z was ma zarejestrowany pojazd i w karcie pojazdu widnieje masa po przecinku? Jesli tak, jak to zrobil.
Zaokraglil i co. To zgodne z prawem jest? W karcie pojazdu masz w takim razie mase z przecinkiem a w dowodzie bez przecinka i to sie przeciez nie zgadza.
Kiedy urzednik probuje wpisac te wartosci to system mu odrzuca - nie mozna podawac masy pojazdu z przecinkiem.
Dlaczego nie można - na homologacji jest wpisana masa dokładna bo inaczej się nie da tam musi być dokładna masa do 0,10
hru napisał/a:
Musza to byc wartosci zaokraglone.
Na homologacji muszą być dokładne - a w systemie skoro mają być zaokrąglone - to urzędnik winien zookrąlglić - co Cie obchodzi system - komputerowy - system to nie prawo - a urzędnik działa "tylko w granicach i na podstawie przepisów prawa /prawo publiczne/" - a nie w granicach że nie bo nie bo nie chce mu system przyjąć
hru napisał/a:
Urzad osyla mnie do renault, renault mowi ze wszystko ok, nowego swiadectwa homologacji dac nie chca bo twierdza ze jest ono poprawne.
jeśli chodzi o homologacje to zapewne waga z przecinkiem jest poprawna bo ma być dokładna - moim zdaniem to niewiedza urzędnika
Ostatnio zmieniony przez kisu 2010-11-10, 15:48, w całości zmieniany 1 raz
rozumiejąc trochę komputer który nie toleruje " , " sugerowałbym spróbować z " . ". Jeśli to co ma w bazie to typ zmiennoprzecinkowy to po kłopocie - kropka zamiast przecinka załatwia wszystko, jeśli typ całkowity to nadal wyrzuci, że coś nie tak :)
Co do zaokrąglenia myślę że to dobre rozwiązanie :)
Rozmawiałem z kumpelą, która pracowała w wydziale komunikacji i z tego co mówiła to:
zaokrąglają, niech urzędnik poda Ci przepis a nie tekst, że system nie przyjmuje
Dodatkowo te homologacje są w Wawie i jest możliwość sprawdzenia dla konkretnego modelu jakie powinny być wartości i czy te co przyniosłeś mieszczą się w tym.
Zawsze możesz iść do kierownika wydziału. No to tak na szybko co się dowiedziałem, tylko powtarzam - sam się w tym za bardzo nie rozeznaje.
No i RZ znowu górą
czyli dokładnie tak jak pisze Kolega:
PiotrWie napisał/a:
U mnie urzędnik w wydziale komunikacji sam zaokrąglił, niech nie przesadza że mu nie wolno
U mnie wszystkie wartości są zaokrąglone do całkowitych np.max.masa dopuszczalna: 1710 kg, z wyjątkiem max. nacisku na oś: 8.92 kN (uwaga, kropka o czym dalej)
P.S.:
Telepatia?!
Cztery godziny temu rozmawiałem o czymś podobnym ale w innym kontekście:
Paniu urzędniczka na poczcie zakwestionowała mi w druku przelewu na poczcie przecinka ze względu na sposób rozdzielenia cechy od mantysy liczby rzeczywistej jaką była kwota do zapłaty.
Pan dr hab. inż. został pouczony, przez Panią z wykształceniem ca. średnim iż: "przecinek oddziela tysiące, a kropka grosze"
Nieuctwo górą!
<-- !AWRUK A ja myślałem, że to w krajach anglosaskich i w programowaniu (co zrozumiałem a nie na Starym Lądzie. Amerykanizujemy się szybciej niż myślałem. Rewolucję kultiuralną czas zacząć, jak mawiał Mao Tse Tung (Mao Zhedong?) Niedługo cieć na bramie zacznie mnie pouczać, ze się np. niepoprawnie wyrażam.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-11-10, 18:02, w całości zmieniany 2 razy
Miałem podobny problem, w wydziale komunikacji po wpisaniu homologacji którą otrzymałem wraz z Dusterem Pan urzędnik mówił mi że w niej jest wszystko źle ....
Nie znam się na ich systemach ale po rozmowie z Renault Polska otzrymałem od nich drugą (inną) homologaję i wyjaśnienie o pomyłce w poprzedniej i to wystarczyło aby zarejestrować samochód.
NIe wiem czy dobrze pamiętam ale chyba na forum był też taki post iż poza wymianą homologacji któryś urząd domagał się również wymiany karty pojazdu.
Jeśli będziesz potrzebował mogę Ci przesłać skany homologacji - porównasz je z własną.
Seal: To z Weissem dobre jest ale juz wcielilem sie w jego role i robie to od tygodnia :)
Moze zmienie nazwisko, bedzie bardziej wiarygodnie.
Re ostatni post:
Bardzo proilbym o te dokumenty na adres hruga@wp.pl
Ciekawi mnie rowniez co w twoim przypadku poskutkowalo - co zmienili, czego nie zmienili i co oznaczalo to "wszystko jest tutaj zle" - wypowiedziane przez urzedniczke.
W moim przypadku jest "tu jest masa po przecinku a ja nie moge tego wprowadzic do komputera, nie moge rowniez zaokraglic, prosze przyjsc jak pan bedzie mial prawidlowy dokument bo to jest nieprawidlowo"
A tu na forum czytam ze ludzie maja mase po przecinku i wszystko gra, urzednicy zaokraglaja bo nie maja innego wyjscia.
Renault z tego co widze rowniez nie widzi tutaj klopotu - powoluja sie na niekompetencje urzednika ktory ma mase zaokraglic zeby bylo ok.
Po moim miescie jezdzi juz kilka dusterow i w jakis sposob te samochody byly rejestrowane. Jak?
Bylem, bylem. Zadzwonil do osoby, ktora miala mi rejestrowac pojazd i powiedzial ze niewiele moze. Jutro sprobuje znowu tam pojsc i poprosic go zeby zarejestrowal na zaokraglone cyferki.
Ciekawe rzeczy piszecie koledzy. Doktorat można by z filozofii zrobi. A mi to MCV w 10 minut urzędniczyny zarejestrowały, a do świadectwa homologacji do dziś nie zaglądałem.
Ciekawe rzeczy piszecie koledzy. Doktorat można by z filozofii zrobi. A mi to MCV w 10 minut urzędniczyny zarejestrowały, a do świadectwa homologacji do dziś nie zaglądałem.
Ciekawe, zgadzam się.
U mnie też był problem z homologacją, o czym dowiedziałem się jeszcze jej nie widząc, znaczy przez telefon. Zadzwonił do mnie dealer (W. Zygmuntowicz od Nazaruka w Lublinie), że niestety odbiór samochodu przedłuży się o kilka dni, bo przeanalizował przysłane przez importera papiery i znalazł błędny wpis - że niby samochód ciężarowy, a miał być osobowy... poza tym wpis ten od razu przeczył zapisowi o ilości miejsc - normalnie w osobowym jest 5 miejsc (i tak było wpisane), w ciężarowym jest bodajże 4.
Ale ja nie musiałem gimnastykować się w urzędzie komunikacji, bo sam sprzedawca sprawdził dokumenty, znalazł błąd, zadzwonił z przeprosinami (zresztą to nie jego wina przecież) i wyjaśnił sytuację. Sam przeprowadził akcję z wymianą papierów (szybko, przez kurierów), żebym dostał już poprawne i nie "bujał się" między urzędnikami. Jedyną konsekwencją było kilkudniowe opóźnienie (weekend się trafił) w rejestracji i odbiorze samochodu. Na dealera nie mogę złego słowa powiedzieć, wręcz przeciwnie - postąpił właściwie i profesjonalnie.
Tak więc nie wiem, jak to jest. Moim zdaniem u mnie było normalnie - tak, jak powinno być. Nie rozumiem, dlaczego koledzy otrzymujący dokumenty zmuszeni są do korespondencji z Renault Polska - przecież do naprawienia sytuacji powinien poczuwać się pośrednik (sprzedawca, czyli dealer), zwłaszcza jeśli sam nie znalazł błędów, lecz wskazał je nabywca po próbie zarejestrowania auta. Tak więc ja atakowałbym sprzedawcę, nie RP.
PS. W moim wyciągu ze świadectwa homologacji i/lub w karcie pojazdu jest tak: dop. masa całk. 1710 kg, dop. ład. 472.7 kg, najw. dop. nacisk osi 8.92 kN. Wartości w karcie są z kropkami, nie przecinkami. Problemu z tym nie było.
PS 2. Pani w UK zaczęła jedynie coś smęcić o braku osobnego papierka o zapłaconej akcyzie (a jakże)... Ale najstarszy stażem pan w wydziale wskazał jej zapis na fakturze o treści wyrażonej wielkimi literami, cyt.: "OŚWIADCZAMY, ŻE POSIADAMY KOPIĘ DOKUMENTU POŚWIADCZAJĄCEGO ZAPŁATĘ AKCYZY PRZEZ IMPORTERA, NA SPRZEDAWANY NINIEJSZĄ FAKTURĄ POJAZD." I problem się rozwiązał.
Rejestracja zabrała mi mniej niż pół godziny (nie było kolejki).
Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009 Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 2944 Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-13, 23:03
Pewnie 17zł - to opłata za pełnomocnictwo, niezbędne do zarejestrowania autka w imieniu np. klienta. Bezpłatnie rejestrują na podstawie pełnomocnictwa przy rejestracji przez osobę spokrewnioną w piewrszej linii
ja nie zarejstrowałem Stepway'a bo była za mała masa pojazdu gotowego do jazdy o 20 kilo... w piatek tego nie zalatwilem bo Renault Polska mialo wolne 12.11 ... w poniedzialek maja przefaksowac jakies zaswiadczenie na ktorego podstawie mam nadzieje ze zarejestruje auto ... jak nie to nie wiem co zrobie ...
_________________
Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018 Pomógł: 9 razy Dołączył: 28 Wrz 2010 Posty: 748 Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-11-14, 14:55
do dealera że sprzedał Ci trefne auto pod względem prawnym.
Czyli nie wywiązał się pewnie z umowy z zaliczką którą wpłaciłeś bo dostarczył Ci towar z wadą prawną.
Pani w urzedzie sie nawsciekala, napsioczyla na renault i na swojego szefa ktory ja osoboscie musial poprosic zeby mi zarejestrowac auto.
Wpisala dane bez kropek - do czego nie miala prawa i teraz do tych danych renault polska musi dostarczyc poprawione swiadectwa zeby mozna bylo zlozyc wniosek o wydanie stalego dowodu rejestracyjnego.
W kazdym razie juz ma 180 km przejechane. Bardzo mi sie podoba to siedzenie wysoko.
I niezle przyspiesza od 2k. Turbina jak u dentysty. Wszystko gra.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum