Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Matylda
Autor Wiadomość
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-25, 02:04   

On unrelated note - zakończyłem Akcję Światła Hella. :]

Podsumowując:
  1. 2 moduły Hella 1N0 010 294-001 . Można je kupić w HSK Auto, można szukać w internetach.
  2. Wtyczki do wspomnianych modułów, niestety nie udało mi się ustalić oficjalnego numeru katalogowego. "Oficjalne" wtyczki Hella do tych lamp kosztują 31 euro za sztukę. :O Wtyczki kupowane w HSK Auto kosztowały 10 PLN za sztukę. Mimo, że wyglądają podobnie, to nie są wtyczki K-Jetronic do VAGów!
  3. Automat do włączania świateł wykonany według projektu i pod cenną kuratelą JackTheNighta. :) Fajnie by było ustalić, jakie podstawki do przekaźników są wykorzystywane w Dacii (są dwa różne mocowania) i kupić takie same, wtedy podstawki z przekaźnikami do włączania świateł można by przymocować do istniejących podstawek.
  4. Adaptery mocowania Hella na Valeo, wycięte laiserem i wygięte na specjalnej machinie do wyginania. :] Kształt jest uniwersalny, potrzebne są dwie sztuki na moduł - prawa i lewa (określane przy gięciu). Plik DXF tutaj, linie gięcia na niebiesko.
Montażu dokonałem samodzielnie w warsztacie samoobługowym. Dolne osłony zderzaka trzeba zdjąć, odkręcając, co jest do odkręcenia i wyjmując spinki. Oryginalne światła przeciwmgłowe należy odkręcić i odrzucić gdzieś daleko, moduły Hella przykręcić na ich miejsce. Mocowanie jest tylko na dwie śruby, dodatkowo jest trzeci plastikowy pipek stabilizujący. Miałem lekkie obawy, czy to wystarczy (oryginalne światła Valeo są w całości z plastiku i ważą tyle co nic), ale po tym, co w międzyczasie MCVka przeszła, najwyraźniej takie mocowanie jest wystarczające. Oryginalne wtyczki należy upitolić, kable rozizolować (najlepiej za pierwszym podejściem, bo zapasu nie jest wiele ;) i zagnieść konektory, pociągnąć dodatkowy kabel z automatu do włączania, kable włożyć we wtyczki i się nie pomylić, i to zasadniczo wszystko. :)

Okazało się, że z uwagi na inny kształt klosza przy takim jak moje osadzeniu lamp robi się szczelina pomiędzy kloszem a plastikiem zderzaka. Można by ją zniwelować zmniejszając głębokość osadzenia, ale wtedy pojawi się nowy problem - śruba do regulacji pochylenia świateł zacznie kolidować z plastikową oprawką mocowania i konieczna będzie rzeźba w brązie.

Dla przypomnienia - lampa i adaptery:



Po zamocowaniu, widać śrubę regulacyjną opierającą się prawie o plastik:



Widok trochę z dołu - nie wygląda to za fajnie:



Widok trochę z góry - jest OK :) :



I na koniec speszyl bonus - film prezentujący działanie całości. :]

 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-08-26, 12:59   

Brawo!
Jest pięknie i funkcjonalnie. Normalnie zazdrość mnie zżera.
Teraz biję się z myślami: diodowo/soczewkowe Jafry czy te Helli z H15...

I mam jeszcze pytanko: czy i jakie są oznaczenia homologacyjne na szkle? Czy jest potwierdzenie atestu na oba rodzaje świateł w postaci papierzanej (instrukcja, pudełko) w postaci... zrozumiałej dla PL-policaja? ;-)
_________________
Pozdrawiam.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-26, 17:16   

Bardzo ładnie i w ogóle, bez cienia ironii, ale skoro to są dzienne na żarówki to jaki jest z nich zysk? ;) Albo może inaczej: jaka motywacja?
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 18:12   

Bebe dzięki temu lepiej widzi jak szybko jedzie i ile spala benzynki jego Matylda ;-) .. po prostu nie przyciemniaja sie zaroweczki podswietlajace zegary jak uzywa dziennych swojego patentu.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 18:14   

leo napisał/a:
Teraz biję się z myślami: diodowo/soczewkowe Jafry czy te Helli z H15...

Jeśli te Jafry mają rozstaw mocowania Valeo, to odpadnie kombinowanie z adapterem, zostanie tylko rzeźba z wtyczką. Z drugiej strony - światła Hella widziałem zamontowane na samochodzie, więc wiedziałem, czego się spodziewać, no i to Hella. Jafry wolałbym najpierw zobaczyć u kogoś, żeby nie naciąć się na jakąś minę.

leo napisał/a:
I mam jeszcze pytanko: czy i jakie są oznaczenia homologacyjne na szkle? Czy jest potwierdzenie atestu na oba rodzaje świateł w postaci papierzanej (instrukcja, pudełko) w postaci... zrozumiałej dla PL-policaja? ;-)

Są, ale nie wytłoczone na kloszu, tylko nadrukowane na dolnej krawędzi klosza. Jakie - nie pamiętam, przy okazji sprawdzę. Nie ma żadnego papieru na te światła, przychodzą w takich smętnych pudełkach Helli bez żadnych oznaczeń.

Marmach napisał/a:
Bardzo ładnie i w ogóle, bez cienia ironii, ale skoro to są dzienne na żarówki to jaki jest z nich zysk? ;) Albo może inaczej: jaka motywacja?

Wkurzało mnie jeżdżenie w dzień na światłach mijania, bo wtedy podświetlało mi deskę rozdzielczą i kiepsko było widać (mam białe tarcze zegarów), a z kolei przygasało mi podświetlenie radia. Nie dało się tematu opędzić automatycznym włączatorem świateł mijania (tzw. tryb skandynawski), bo według przepisów w przypadku braku kontrolki włączenia świateł (takie dwie patrzałki patrzące w obie strony, nie mijania) podświetlenie deski musi zapalać się razem ze światłami.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-08-26, 19:19   

bebe napisał/a:
Wkurzało mnie jeżdżenie w dzień na światłach mijania, bo wtedy podświetlało mi deskę rozdzielczą i kiepsko było widać (mam białe tarcze zegarów), a z kolei przygasało mi podświetlenie radia. Nie dało się tematu opędzić automatycznym włączatorem świateł mijania (tzw. tryb skandynawski), bo według przepisów w przypadku braku kontrolki włączenia świateł (takie dwie patrzałki patrzące w obie strony, nie mijania) podświetlenie deski musi zapalać się razem ze światłami.

Nie wierzę w ani słowo :D Powodem było na pewno zwykłe gadżeciarstwo :D

A tak na poważnie, montaż pewnie daje dobrą odpowiedź na pytanie "na ile światła dzienne różnią się od przeciwmgielnych?" ? Czy poza homologacją i pewnie rodzajem żarówek są jakieś istotne różnice w konstrukcji i działaniu?
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 19:36   

Marmach napisał/a:
Nie wierzę w ani słowo :D Powodem było na pewno zwykłe gadżeciarstwo :D

Może troszkę. :D

Marmach napisał/a:
A tak na poważnie, montaż pewnie daje dobrą odpowiedź na pytanie "na ile światła dzienne różnią się od przeciwmgielnych?" ? Czy poza homologacją i pewnie rodzajem żarówek są jakieś istotne różnice w konstrukcji i działaniu?

Są. Żarówka H15 jest o tyle śmiszna, że włókna oddzielone są od siebie (jedno świeci po jednej stronie żarówki, drugie po drugiej). Dzięki takiej konstrukcji w jednej lampie mogą być dwa różne lustra (i tak jest w tym przypadku) - lustro do strony przeciwmgłowej jest jednolite i służy do skupiania światła w strumień, lustro do strony "do jazdy dziennej" jest fasetowane i służy do rozpraszania światła. Co ma sens, bo światła przeciwmgłowe mają oświetlać drogę bezpośrednio przed samochodem, a światła do jazdy dziennej mają tylko sprawić, żeby samochód był widoczny (w dzień raczej nie ma co oświetlać). Jak bawiłem się modułem w domu, podłączyłem go na próbę do zasilacza 12V (takiej kostki, więc o niewielkiej mocy) - włókno od jazdy dziennej świeciło normalnie, włókno przeciwmgłowe ledwie zaczęło się żarzyć. Na filmie słabo widać różnicę, bo kamera w srajfonie kompensuje sobie ekspozycję w locie, a świateł przeciwmgłowych nie da się włączyć bez włączenia świateł mijania.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-26, 22:20   

Udało się skończyć kolejną rzecz - gniazdo USB do radia. Gniazdo to Neutrik NAUSB-W plus obudowa SCDX (młodyprzem, jeszcze raz wielkie dzięki! :). Umieściłem je w przedniej ściance tunelu środkowego - miejsce fajne, ale od tyłu dostać się strasznie trudno (bez zdejmowania tunelu, nie chciało mi się). Na szczęście otwór pod gniazdo wyszedł mi idealnie, więc gniazdo bardzo solidnie trzyma się na wcisk - śrubki są tylko dla urody, bo nie mają nakrętek - nie miałem już siły się szarpać. Wyszło tak:





 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-08-27, 02:11   

bebe napisał/a:
Jeśli te Jafry mają rozstaw mocowania Valeo, to odpadnie kombinowanie z adapterem, zostanie tylko rzeźba z wtyczką. Z drugiej strony - światła Hella widziałem zamontowane na samochodzie, więc wiedziałem, czego się spodziewać, no i to Hella. Jafry wolałbym najpierw zobaczyć u kogoś, żeby nie naciąć się na jakąś minę.

Wywalenie ponad siedmiu stuff to poważny wydatek, więc trzeba się mocno zastanowić. Gdyby Hella miała tańszy ten towar, brałbym ją od razu - adaptery to małe piwo (Ty zrobiłeś ładnie ciąwszy laiserem, jak sam wspominałeś ;-) , ale miejsce za fartuchem zderzaka jest na tyle niewidoczne, że nawet samemu z siakiejś blachi można byłoby mocowanie dorobić).
Tak więc obydwa rozwiązania są w podobnej cenie. No i teraz Hella:
- zalety - solidność, dobre światło żarówkowe, mocny halogen, ponoć te żarówki H15 są wieczne (ciekawe, czy należy wierzyć);
- wady - jeśli jednak żarówa się zjara :mrgreen: , to kosztuje ponad 70 zł/szt..., trzeba rzeźbić (adaptery, wtyczki, automaty), jednak te 30W w sumie zabiera.
Jafra:
- zalety - ciekawe rozwiązanie, chińszczyzna - ale solidna, mało ciągną LEDy, montaż bez rzeźby (ponoć plug & light), nie wiem, jak z automatem (pewnie też trzeba) ; :mrgreen:
- wady - bałbym się spalenia diód (chociaż ponoć to dobre diody są), nienajlepsze światło soczewkowe p/mgielne.
Poprosiłem kolegę znającego się na tych sprawach moto i mającego duże pojęcie o majsterkowaniu, żeby odwiedził sklep, obejrzał te światełka Jafry, kazał sobie podłączyć (a co, klient nasz pannn :mrgreen: ) i zdał mi relację. Uczynił to i chwalił te światła. Że niby wyrób chiński, ale sprawia wrażenie dobrej jakości (obudowa i nie tylko). Świeci LEDami jak jasna cholera, że paczać się nie da. Wadą jest p/mgielne - wiadomo, soczewa to nie to samo, co normalny halogen. Ale ogólnie gdyby cena była niższa, kupowałby od razu. I ja mu wierzę.

bebe napisał/a:
Są, ale nie wytłoczone na kloszu, tylko nadrukowane na dolnej krawędzi klosza. Jakie - nie pamiętam, przy okazji sprawdzę. Nie ma żadnego papieru na te światła, przychodzą w takich smętnych pudełkach Helli bez żadnych oznaczeń.

Aha. Spójrz, piknie pytom. Ma to dla mnie znaczenie, albowiem z doświadczenia z innego samochodu wiem, że tu mogą być problemy. Gdybym nie woził papierów z opakowań w schowku, zatrzymaliby mi 3 razy dowód. Nie trafiało do policajów, że coś, co wisi pod zderzakiem i wygląda jak halogen, halogenem nie jest... Dopiero papier ich przekonywał. A studiowali z zapałem... :-)
Jafry mają homololo na szkiełach, więc tu problem bardziej z bańki.
_________________
Pozdrawiam.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 13:58   

leo napisał/a:
adaptery to małe piwo (Ty zrobiłeś ładnie ciąwszy laiserem, jak sam wspominałeś ;-) , ale miejsce za fartuchem zderzaka jest na tyle niewidoczne, że nawet samemu z siakiejś blachi można byłoby mocowanie dorobić).

Akurat nie kierowały mną względy estetyczne, tylko wytrzymałościowe. :) Tam są jednak spore wibracje, a lampa Helli jest o wiele cięższa od plasticzanej lampki Valeo.

leo napisał/a:
Jafra:
- zalety - ciekawe rozwiązanie, chińszczyzna - ale solidna, mało ciągną LEDy, montaż bez rzeźby (ponoć plug & light), nie wiem, jak z automatem (pewnie też trzeba) ; :mrgreen:

Znalazłem te Jafry - faktycznie jazda z mocowaniem na dzień dobry odpada. Do tego piszą, że mają przejściówki do oryginalnych wtyczek od przeciwmgłowych, więc nie trzeba nic obcinać, a na zdjęciu jest jakieś plastikowe pudełeczko, więc może to automat do włączania.

leo napisał/a:
- wady - bałbym się spalenia diód (chociaż ponoć to dobre diody są),

Zdefiniuj "dobre". :) Problem z diodami o wysokiej emisji światła polega na tym, że im lepsze (lepiej świecące), tym mniej trwałe. Do tego wymagają systemu chłodzenia (radiatorów), a w tych lampach z "plastiku technicznego o wysokich parametrach odprowadzenia ciepła" nic takiego nie ma. Dopóki taka dioda padnie w chińskiej lampce za dwie stówy komplet, można po prostu kupić kolejny i wymieniać w miarę padania. Jeśli padnie dioda w lampce za 740 zł komplet, to już boli trochę bardziej. ;) Wobec takiej perspektywy 70 zeta za H15 jest do przełknięcia. ;)


leo napisał/a:
Aha. Spójrz, piknie pytom.

Prosz! :)

 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-08-27, 22:52   

bebe napisał/a:

Akurat nie kierowały mną względy estetyczne, tylko wytrzymałościowe. :) Tam są jednak spore wibracje, a lampa Helli jest o wiele cięższa od plasticzanej lampki Valeo.

Rozumiem.
bebe napisał/a:

Znalazłem te Jafry - faktycznie jazda z mocowaniem na dzień dobry odpada. Do tego piszą, że mają przejściówki do oryginalnych wtyczek od przeciwmgłowych, więc nie trzeba nic obcinać, a na zdjęciu jest jakieś plastikowe pudełeczko, więc może to automat do włączania.

Tak samo kombinowałem... ;-)
bebe napisał/a:
Zdefiniuj "dobre". :) Problem z diodami o wysokiej emisji światła polega na tym, że im lepsze (lepiej świecące), tym mniej trwałe. Do tego wymagają systemu chłodzenia (radiatorów), a w tych lampach z "plastiku technicznego o wysokich parametrach odprowadzenia ciepła" nic takiego nie ma. Dopóki taka dioda padnie w chińskiej lampce za dwie stówy komplet, można po prostu kupić kolejny i wymieniać w miarę padania. Jeśli padnie dioda w lampce za 740 zł komplet, to już boli trochę bardziej. ;) Wobec takiej perspektywy 70 zeta za H15 jest do przełknięcia. ;)

"Dobre" - bo Osram, nie no name. No i właśnie miałem na myśli "dobre", że mocno świecą... ale załamujesz mnie trochę tym twierdzeniem o padaniu jasnych diód.
Ja w ogóle wolałbym żarówkę. Może więc rzeczywiście jednak zająć się rzeźbą, tym bardziej, że przetarłeś szlak... Bo Twoje twierdzenie o koszcie żarówki vs padnięte diody przemawia do mnie.

Dzięki za foto. Makro przecudnej urody i wszystko widać. No i zabiłeś mi znów ćwieka, bom nie przypuszczał, że wszystko jest...
_________________
Pozdrawiam.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-08-27, 23:55   

leo napisał/a:
"Dobre" - bo Osram, nie no name. No i właśnie miałem na myśli "dobre", że mocno świecą...

Wiem, że to brzmi jak szaleństwo, ale istnieją w przyrodzie fani... latarek. :D Serio! :D Co więcej, mają swoje forum - www.swiatelka.pl . Generalnie z latarkami są w stanie zrobić cuda na kiju, a o LEDach wysokiej emisji wiedzą absolutnie wszystko. Poszukaj tam, czy nie ma jakichś opinii o diodach użytych w tych Jafrach, jeśli nie ma, to ewentualnie zapytaj. W najgorszym przypadku niczego się nie dowiesz, ale chyba warto spróbować, zanim się wyda siedem stów na lampki. ;)
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2012-08-31, 23:58   

Masz rację, pogrzebię tam w wolnej chwili - teraz nie dam rady (nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem). Dzięki za sznurek do latarkowiczów. :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam.
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 10:45   

Pierwszy Philips X-treme Vision spalił mi się, przejechawszy 12000 km i 7 miesięcy.
laisar napisał/a:
No to szybciutko zanotuj w kajeciku, żeby mieć pod ręką takiego jednego filipsa jak właśnie założyłeś i kontrolnie założyć go celem sprawdzenia jak będzie wyglądał stary po tym czasie - obstawiam, że też będzie widoczna różnica...

Zmieniłem na identycznego Philipsa, różnica nie jest widoczna. :P Wychodzi na to, że Osram Nightbreaker ssie po całości.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 11:02   

bebe napisał/a:
różnica nie jest widoczna

Autosugestia! <;


bebe napisał/a:
Osram Nightbreaker ssie po całości

...Ale to też jest możliwe - aczkolwiek zwykła H4 tejże firmy właśnie dobija u mnie do 30 tys. km...

(Lewy Tunsgram przekroczył już 40).
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 16:49   

Przegląd po 2 latach/30 000 km. W ramach przeglądu wymieniono olej, filtr tegoż i filtr kabinowy.

Zgłosiłem zapoconą pokrywę zaworów. Pouczono mnie, że nie pokrywa zaworów jest zapocona, ale pokrywa kolektora. :) Do wymiany jakaś uszczelka, którą trzeba zamówić, więc do zrobienia za trzy tygodnie, jak znowu będę miał popołudniową zmianę. Kontrola korozyjna nie wykazała korozji. Do skontrolowania został dach, bo przez czas trwania przeglądu (2 godziny) nie stopniał na nim lodowiec. :>

Przy okazji posiedziałem sobie w Dokkerze. :) Fajny Dokker, ale na forum czemuś cisza, więc co ja się będę wychylał. :>
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 16:51   

bebe napisał/a:
Fajny Dokker, ale na forum czemuś cisza, więc co ja się będę wychylał

Nie krępuj się - bądź pierwszy!
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 19:45   

Bebe, Dokker fajny szkoda, ze nie ma wyposazenia Lodgy ;-(
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 20:41   

mekintosz napisał/a:
Bebe, Dokker fajny szkoda, ze nie ma wyposazenia Lodgy ;-(

Czego konkretnie nie ma? Wydawało mi się, że ma wszystko to samo co Logdy, z wyjątkiem trzeciego rzędu siedzeń...
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-30, 21:01   

Wczoraj też miałem okazję "pozwiedzać" Dokkera i przyznam szczerze, że po bezpośredniej konfrontacji podoba mi się bardziej niż Lodgy. W zasadzie jedyna rzecz do jakiej mogę się przyczepić, to wielgachna półka dokładnie w połowie mojego czoła. No ale ja jestem troszkę większy od średniej krajowej... ;-) Zajmowanie miejsc z tyłu - poezja. No i bagażnik oraz dostęp do niego... :mrgreen:

Przyznam szczerze, że gdyby Dokker był dostępny w chwili gdy zamawiałem Dustera, to miałbym bardzo poważny orzech do zgryzienia. No chyba, że miałby "dusterową" benzynę pod maską. Wtedy orzecha raczej by nie było, a ja bujałbym się białym Dokkerem. ;-) Nie wiem czemu, ale odniosłem wrażenie, że siedziska przednich foteli są odrobinę dłuższe od tych, które wygniatam w Dusterze. Jakoś tak lepiej mi się siedziało.

Jednak najbardziej rozwaliło mnie auto z wyższej(?) półki - Megane Grandtour. Wersja z wyposażeniem mniej więcej na poziomie daćkowej Laureate za niecałe 53 tysiące. Dłuższą chwilę żałowałem, że takiej promocji nie było w sierpniu... ;-)
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-30, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-10-30, 21:07   

miskowski napisał/a:
Jednak najbardziej rozwaliło mnie auto z wyższej półki - Megane Grandtour. Wersja z wyposażeniem mniej więcej na poziomie daćkowej Laureate za niecałe 53 tysiące. Dłuższą chwilę żałowałem, że takiej promocji nie było w sierpniu...


nie ma czego żałować na daniach otwartych Renault Clio największym zainteresowaniem cieszyły się Dacie ;-) Clio IV odstraszało ceną. Właśnie przez ten ruch wokół sprzedawców Dacii zapomniałem się zapytać o Nowego Sandero i straciłem bezpowrotnie okazję kupna. Ale może za 3 lata ;-)
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2012-10-30, 22:06   

w dokerze którego ja oglądałem widać było że deskę rozdzielcza od strony pasażera ugniata jakaś sruba i taki fajny cycek był w lodzi podobnie ale mniejszy :-P - znaczy pod deska ale rzucało się to w oczy
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 22:33   

bebe napisał/a:
mekintosz napisał/a:
Bebe, Dokker fajny szkoda, ze nie ma wyposazenia Lodgy ;-(

Czego konkretnie nie ma? Wydawało mi się, że ma wszystko to samo co Logdy, z wyjątkiem trzeciego rzędu siedzeń...


1.5 DCI 110 KM, na obecna chwile Laureate tylko z dieslem. Moze jak wejdzie 1.2 TCE bedzie w najbogatszej wersji.
 
Marmach 



Marka: Dacia
Model: Lodgy / Peugeot 508 SW
Silnik: 1.2 TCe 115 LPG / HDi 150
Rocznik: 2015 / 2017
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Wrz 2011
Posty: 921
Skąd: Pruszków
Wysłany: 2012-10-30, 23:01   

bebe napisał/a:
Przy okazji posiedziałem sobie w Dokkerze. :) Fajny Dokker, ale na forum czemuś cisza, więc co ja się będę wychylał. :>

A które ASO, bo będę się wybierał na coroczny olej z filtrem, to może też obejrzę? ;)

EDIT: Ok, już widzę, Puławska...

Pe-es: Czyśmy się przypadkiem nie minęli na Wybrzeżu Szczecińskim przy skręcie w Okrzei w zeszły weekend? :P
Ostatnio zmieniony przez Marmach 2012-10-30, 23:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-30, 23:32   

mekintosz napisał/a:
1.5 DCI 110 KM, na obecna chwile Laureate tylko z dieslem. Moze jak wejdzie 1.2 TCE bedzie w najbogatszej wersji.

A to możliwe, w silniki nie zagłębiałem się.

Marmach napisał/a:
Pe-es: Czyśmy się przypadkiem nie minęli na Wybrzeżu Szczecińskim przy skręcie w Okrzei w zeszły weekend? :P

Bardzo możliwe. :) Chyba nawet trąbiłem/machałem kierunkowskazami/robiłem oborę. :]
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne