DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
1.2 16V SANDERO i LOGAN SEDAN
Autor Wiadomość
TinTin 


Marka: Toyota
Model: Corolla
Silnik: 1.3 XLI
Dołączył: 17 Lip 2010
Posty: 33
Skąd: Spain
Wysłany: 2010-11-20, 14:45   1.2 16V SANDERO i LOGAN SEDAN

Hmm. Temat pewnie już był tu na forum poruszany, ale warto do niego jednak wrócić. Motorek 1.2 16V na zachodzie jest już od dawna.

RYNEK POLSKI --- > Pewnie w LOGANIE MCV nie będzie jako podstawa... Raczej 1.6 16V :-/ . Ja wiem... większa masa auta, ale jak by nie patrzeć dla niewymagających te 75KM by też wystarczyło. Tym bardziej, że 1.4 8V też miał przecież 75KM :mrgreen:

Będzie w MCV 1.2 16V? Może ktoś coś wie?


Sandero.jpg
Plik ściągnięto 351 raz(y) 38,88 KB

 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-20, 16:49   

Bez jaj, MCV-ka z motorem 1.2 75koni... ja tam do ścigantów nie należę, ale kurde to ma być rodzinne kombi a nie miejska riksza
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 18:59   

MCV 1.2 16v pozowliłbym wjeźdzam na bus pas ;d zabierze tylu ludzi ile autobus, przy podobnej prędkości ;d
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18100
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-20, 20:15   

W MCV-ce raczej 1.2 nie będzie - do Accessa trafił już po prostu 1.6 8v (84 KM @ Euro5).
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-21, 00:17   

Cendra wpakujesz do MCV-ki 120 osób i przewieziesz je choćby 30-40km/h przez miasto:D?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-21, 00:35   

Mój kolega z pokoju obok twierdzi, że Clio II 1.4 8V da się jeździć a 1.2 16V już nie bardzeńko...
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-21, 12:18   

Clio III 1.2 16v moim zdaniem nie jeździ :/
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-21, 12:26   

Piotres kolega widocznie nie potrafi przyzwyczaić się do 16-zaworówki. Jak przesiadłem się ze starego escorta na Aveo też miałem wrażenie że jest lekko mułowaty bo jeżdziłem na zbyt niskich obrotach (przy 2,5tys zmieniałem bieg) Teraz zmieniam między 3-3,5tys, autko jezdzi o wiele dynamiczniej, a spalanie poniżej 6 litrów w cyklu mieszanym z przewagą miasta
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-21, 16:06   

laisar napisał/a:
W MCV-ce raczej 1.2 nie będzie - do Accessa trafił już po prostu 1.6 8v (84 KM @ Euro5).

Ale 1.2 TCE to mogli by dać i nikt by się nie obraził.
Marzenie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-21, 16:24   

Chyba tylko jak ktoś sobie małego swapa zrobi, kupując silnik np z rozbitka, anglika itp:)
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-21, 19:20   

TCE wejdzie w 2020r. :lol:
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-21, 20:46   

marektbg napisał/a:
TCE wejdzie w 2020r.


ee tam będzie wcześniej niż się spodziewamy, poczekamy do 2 generacji TCE to w Dacii się pojawi wcześniejsza, choć 1,2TCE to akurat kiepski silnik :-/
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-11-21, 21:01   

benny86 napisał/a:
kolega widocznie nie potrafi przyzwyczaić się do 16-zaworówki. Jak przesiadłem się ze starego escorta na Aveo też miałem wrażenie że jest lekko mułowaty bo jeździłem na zbyt niskich obrotach (przy 2,5tys zmieniałem bieg)

To jak ja po Loganie ( vide: stopka) okazało się, że 1.6 16V pali mniej, jak później niż w 1.6 8V zmieniam biegi.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-21, 22:17   

Piotres czyli Duster (a więc z natury mniej oszczędna auto - Cx, masa itp) pali Ci mniej niż ex-Logan? Miłe zaskoczenie... Ja już wiem ze każdy kolejny samochód będzie z szesnastazoworową benzynówką, a jak przebiegi będą większe to sekwencja Landi Renzo w sprawdzonym warsztacie i śmigam za bezcen (vide:aveo 7-7,5litrów lpg) :mrgreen:
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-11-21, 22:20   

No właśnie, o ile skodowe TSI są chwalone, o tyle o TCE cisza albo "takie se". Coś wiecie więcej?
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-21, 22:25   

Sąsiad ma Scenika tce jako służbówkę (chyba 130 koni ale nie ejstem pewien) i mówi że pod względen dynami tak sobie, nie wybija się ani na plus ani na minus, za to spalanie w oszczędnej, pozamiejskiej jezdzie prawie tak niskie jak diesel
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-11-21, 22:45   

benny86 napisał/a:
Sąsiad ma Scenika tce jako służbówkę (chyba 130 koni ale nie ejstem pewien) i mówi że pod względen dynami tak sobie, nie wybija się ani na plus ani na minus, za to spalanie w oszczędnej, pozamiejskiej jezdzie prawie tak niskie jak diesel


a mi się obiło o uszy że są 1,4 TCE dynamiczne a spalanie jest większe w porównaniu do TSI
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 539
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-11-22, 09:18   

1,4 TCE 130 KM w Grand Scenicu to 9,9 w mieście, 5,9 poza miastem i 11,5 s. do "setki".
Dodatkowo można mieć ciastko i zjeść ciasto, czyli i mieć benzynę i móc niewielkim kosztem założyć chip albo box do 150 KM 8-)
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-11-22, 09:39   

Myślę, że ten cały downsizing odbije się wszystkim czkawką - silniki FSI też miły być lekiem na całe zło a za długo ich nie produkowali, jak będzie z następnymi wynalazkami czas pokaże, zaraz do małych uturbionych silników zaczną wkładać koła dmumasowe i będzie kolejna ość w gardle - nie ma się co czarować, turbiny w małych silniczkach są malutkie i tym samym nie będą długowieczne - w Skodach jak czytam jak padnie turbina w 1.4 TSI to wiele osób wkłada większą turbinę od 1.8TSI, żeby mieć dłużej spokój. Ostatnio w VW była akcja serwisowa 1.4TSI ale wersji 160KM.
Nawet jak wsadzą do Dacii silniki TCE to zapominajmy o tanim serwisie i długowieczności tych jednostek.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Ammianus 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 323
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-22, 15:24   

silnik silnikiem, ale zeby plastików nie zmieniali :lol:
_________________
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-11-22, 15:48   

jeśli na lepsze - czemu nie, a już na pewno mogliby przeprojektować kokpit (okolice sterowania radiem, nawiewem itp) bo trochę archaicznie to wygląda
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-11-23, 12:50   

marektbg napisał/a:
Myślę, że ten cały downsizing odbije się wszystkim czkawką
I chyba dobrze myślisz. Efekty takich działań już widać na przykładzie diesli. Kiedyś silnik diesla był praktycznie nie do zużycia, przebiegi kilkaset tyś km nikogo nie dziwiły. Współczesne diesle mniej palą, są mocniejsze itp, ale niestety bardziej awaryjne. I nie inaczej będzie z benzyną :(

Jak ktoś kupuje nowy samochód i jeździ 100 czy nawet 200 tyś, to może awarii nie doczeka, ale kolejny właściciel będzie miał problemy. A to zapewne wpłynie na ceny używanych, więc i nabywca nowego też odczuje skutki.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-11-23, 12:52, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne