Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).
Jak masz hak stały tj. nierozbieralny to nic nie zrobią stróże prawa.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Z montażem/wiązką/przjściówką (ale to było dwa lata temu) przed sezonem zapłaciłem około 950 zł ( wraz z badaniem na stacji diagnostycznej) .
Czas montażu 2,5 h ( robił to na pojeździe swojego garażu - tuż przed sezonem.
Po moich poprzednich hakach wolałem wybrać dobry jakościowo i nie rdzewiejący.
Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).
Jak masz hak stały tj. nierozbieralny to nic nie zrobią stróże prawa.
Doładnie to nawet jak masz przykręcany, ale nieodpinany bez użycia narzędzi to możesz jeździć z kulą. Każdy hak jest przykręcany w jakimś miejscu, no chyba że masz zespawany z ramą.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy] Pomógł: 35 razy Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 4266 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 16:40
route2000 napisał/a:
Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).
Jak masz hak stały tj. nierozbieralny to nic nie zrobią stróże prawa.
Właśnie zastanawiam się, czy tylko haki demontowalne bez użycia narzędzi czyli popularne wpinane lub składane trzeba demontować. Mając hak na śruby do demontażu trzeba mieć klucze,, zapasowe nakrętki, do ponownego montażu klucz dynamometryczny. Zatem nie wiem, czy taki raz przykręcony podpada pod definicje nie demontowalnego ?
Założyć do przyczepy żarówki LED i nie powinno być problemu.
Odświeżę leciutko temat. Parę miechów temu zamontowałem hak z instalacją bez modułu, pierwsza jazda z przyczepką wykazała że wariują kierunki. Nie kupował i montowałem modułu bo używałem hak od święta. Parę dni temu zakupiłem nówkę funkiel przyczepkę z castoramy i tak sobie pomyślałem że sprawdzę te żarówki led zamiast modułu ... no i rzeczywiście działa. Zakupiłem żarówki led orange z allegro za 10 zł komplet zamontowałem, przejechałem przyczepką 1200km bez żadnego problemu. Wszystko ładnie pięknie :)
Tak właśnie podejrzewałem i gdyby ASO mi bez pozwolenia nie zamontowało modułu, to sam bym po prostu wymienił żarówki na LED-y w bagażniku rowerowym i też pewnie miałbym po problemie.
Witam byłem dzisiaj na przeglądzie okresowym w ASO i zapytałem się co jest powodem nie działania kierunkowskazów przy dłuższej jeździe. Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 04:58
rottweiler napisał/a:
Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?
LED-y kosztują z 10 zł/szt, więc chyba rozwiązanie jest oczywiste?
Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?
LED-y kosztują z 10 zł/szt, więc chyba rozwiązanie jest oczywiste?
Kiedyś miałem założone przez chwile diodowe żarówki, o ile w nocy świeciły to w słońcu były ledwie widoczne
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 07:17
rottweiler napisał/a:
Cav napisał/a:
rottweiler napisał/a:
Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?
LED-y kosztują z 10 zł/szt, więc chyba rozwiązanie jest oczywiste?
Kiedyś miałem założone przez chwile diodowe żarówki, o ile w nocy świeciły to w słońcu były ledwie widoczne
Obstawiam, że w starej przyczepie, to zwykłe też będą kiepskie, gorsze niż LED-y.
A przy bagażniku i dobrych odbłyśnikach, LED-y dadzą radę bez problemów.
A jak masz obawy, to zawsze można kupić mocniej świecące, tak czy tak nie będą kosztowały 300 zł.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 12:18
rottweiler napisał/a:
Możesz pokazać czego mam szukać?
Musisz sprawdzić jakie masz żarówki, które chcesz wymienić na led-y - to zależy od konstrukcji danej lampy.
Odczytujesz symbol żarówki, sprawdzasz kolor, wpisujesz je do googla, a najlepiej na allegro i sortujesz po cenie.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 13:19
Bzdura , moduł świateł kosztuje 140 PLN (7 pin) lub 246 PLN (13 pin).
http://steelcar.com.pl/45-wiazki-elektryczne
Kabla nie trzeba ciągnąć przez cały samochód bo stosowny fabryczny przewód znajduje się przy lewym środkowym słupku (wystarczy włożyć bezpiecznik w skrzynce żeby aktywować na nim napięcie).
Za stówę więcej masz bezpieczną chronioną bezpiecznikiem (podwójnym) instalację która w dodatku przejdzie legalne badania testerem na SKP i możesz podpinać dowolną przyczepę czy platformę rowerową bez dziwnego kombinowania z żarówkami czy łapówką dla diagnosty.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-21, 13:19, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 14:56
No ale żeby elektryk w ASO nie znał schematu instalacji elektrycznej ? Nie trzeba ciągnąć kabli z akumulatora bo albo jak w tym przypadku można użyć dedykowanego przewodu albo wpiąć się do skrzynki bezpieczników gdzie jest zawsze kilka wolnych gniazd z zasilaniem na stałe lub po kluczyku.
Kabla nie trzeba ciągnąć przez cały samochód bo stosowny fabryczny przewód znajduje się przy lewym środkowym słupku (wystarczy włożyć bezpiecznik w skrzynce żeby aktywować na nim napięcie).
Tyle że przy 13 pinowej wtyczce masz jeszcze dodatkowy 2 plusy i 2 masy. Jedno zależne od plusa, drugie stałe 12V na wtyczce.
I w tym momencie potrafią się robić problemy, nawet na dedykowanych modułach i instalacjach, bo o ile moduły poprawnie obsłużą światła, o tyle przy większym poborze prądu na dodatkowych pinach (ładowanie akumulatora w przyczepie) przewody powinny być przeciągnięte bezpośrednio od akumulatora (oczywiście z odpowiednim bezpiecznikiem) i posiadać odpowiedno dobrany przekrój. Niestety sam doświadczyłem jak potrafią być "spaprane" instalacje dilerskie.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016 Posty: 52 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-04, 09:55
Popieram wypowiedź kolegi - przy wiązce 13 pinowej powinny być 2 dodatkowe +, jeden "po kluczyku" a drugi bezpośrednio z akumulatora. Ten "po kluczyku" najlepiej przekaźnikiem z akumulatora i solidny przekrój - służy on do ładowania akumulatora przyczepy lub/i zasilania lodówki w przyczepie - nie są to małe amperaże. "Stały" + przeważnie służy do oświetlenia wnętrza przyczepy i zasilania np wc (na postoju rzecz jasna). Lepiej dołożyć milimetr zapasu na przekroju niż w lusterku zobaczyć duuużą pochodnię :)
Pozdrawiam
Pabloo
DrOzda, możesz napisać , który to bezpiecznik i gdzie dokładnie jest ten przewód dedykowany ?
Pytanie do tych co montowali hak Galia do Dustera z LPG czy zbiornik nie przeszkadza przy montażu ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3596 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 19:52
Hmm ponieważ zarówno w Lodgy/Dokkerze jak i Loganie/ Sandero Ph2 jest bezpiecznik i kabelek przy słupku , to sądziłem że w Dusterze Ph2 jest tak samo.
A tu zonk w Dusterze Ph1 i Ph2 trzeba ciągnąć zasilanie z akumulatora:
http://www.tech-accessoir...ocument_id=4643
Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Mar 2015 Posty: 7 Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-22, 18:59
Potwierdzam, trzeba ciągnąć przewód przez cały samochód w dusterze.
Montowałem samodzielnie hak Galia w zeszłym roku u siebie w aucie, zbiornik LPG nie przeszkadzał.
Ja zakładałem hak demontowalny tylko troszeczkę nagiąłem srebrną osłonę zderzaka. Instrukcja z postu powyżej bardzo pomocna.
Panowie, mam pytanie- czy hak Steinhof D 014 pasuje do Dustera PH 2 4WD?
Zakładał ktoś? Pytam, bo zamówiłem, a nagle mnie natchnęło, że w instrukcji nie pisze czy jest on do 2WD czy 4WD- nic tam nie pisze. Bo to że pasuje do PH 2 to producent napisał.
Zrobiłem błąd zamawiając ten hak?
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-06, 18:15
pala127 napisał/a:
Panowie, mam pytanie- czy hak Steinhof D 014 pasuje do Dustera PH 2 4WD?
Zakładał ktoś? Pytam, bo zamówiłem, a nagle mnie natchnęło, że w instrukcji nie pisze czy jest on do 2WD czy 4WD- nic tam nie pisze. Bo to że pasuje do PH 2 to producent napisał.
Zrobiłem błąd zamawiając ten hak?
Nie sądzę, w moim też nie było zróżnicowania 2WD/4WD.
A uklad (ułożenie) końcowego tłumika jest taki sam w H4M jak w K4M? Jeśli tak, to w zasadzie powinno pasować. Tego się obawiam, że w H4M może być inna puszka tłumika końcowego i wtedy d....
_________________ 22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum