Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Hak do Dustera
Autor Wiadomość
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 13:32   

to chyba za sam hak a wiązka ?
ja to planuje zwykły nie wypinany hak , bo zwykle używam go z przypadku więc nie będę go dokręcał
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-06-09, 13:35   

Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).
Jak masz hak stały tj. nierozbieralny to nic nie zrobią stróże prawa. ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4055
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 13:58   

Karenzo napisał/a:
to chyba za sam hak a wiązka ?

Z montażem/wiązką/przjściówką (ale to było dwa lata temu) przed sezonem zapłaciłem około 950 zł ( wraz z badaniem na stacji diagnostycznej) .
Czas montażu 2,5 h ( robił to na pojeździe swojego garażu - tuż przed sezonem.
Po moich poprzednich hakach wolałem wybrać dobry jakościowo i nie rdzewiejący.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-09, 14:30   

route2000 napisał/a:
Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).
Jak masz hak stały tj. nierozbieralny to nic nie zrobią stróże prawa. ;-)


Doładnie to nawet jak masz przykręcany, ale nieodpinany bez użycia narzędzi to możesz jeździć z kulą. Każdy hak jest przykręcany w jakimś miejscu, no chyba że masz zespawany z ramą.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 16:33   

z tym hakiem to jest martwy przepis ,
wiem bo mam hak od nowości auta (16 lat) a żywot jego się kończy powoli , stąd te pytania
_________________
Moje auto
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-06-09, 16:40   

route2000 napisał/a:
Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).
Jak masz hak stały tj. nierozbieralny to nic nie zrobią stróże prawa. ;-)


Właśnie zastanawiam się, czy tylko haki demontowalne bez użycia narzędzi czyli popularne wpinane lub składane trzeba demontować. Mając hak na śruby do demontażu trzeba mieć klucze,, zapasowe nakrętki, do ponownego montażu klucz dynamometryczny. Zatem nie wiem, czy taki raz przykręcony podpada pod definicje nie demontowalnego ?
 
arczi_88 



Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 MPI 84 KM
Rocznik: 2014
Wersja: Ambiance Plus
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 22 Lut 2015
Posty: 1599
Skąd: Lędziny
Wysłany: 2016-06-09, 18:50   

route2000 napisał/a:
Przepisy mówią, ze jak masz hak dokręcany a nie używasz je to nie można jechać bez przyczepy (musi być zdjęty).


W Polsce nie ma takiego przepisu.
_________________

 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2016-09-20, 15:32   

Cav napisał/a:
tomek85 napisał/a:
chriskb napisał/a:
Założyć do przyczepy żarówki LED i nie powinno być problemu.

Odświeżę leciutko temat. Parę miechów temu zamontowałem hak z instalacją bez modułu, pierwsza jazda z przyczepką wykazała że wariują kierunki. Nie kupował i montowałem modułu bo używałem hak od święta. Parę dni temu zakupiłem nówkę funkiel przyczepkę z castoramy i tak sobie pomyślałem że sprawdzę te żarówki led zamiast modułu ... no i rzeczywiście działa. Zakupiłem żarówki led orange z allegro za 10 zł komplet zamontowałem, przejechałem przyczepką 1200km bez żadnego problemu. Wszystko ładnie pięknie :)


Tak właśnie podejrzewałem i gdyby ASO mi bez pozwolenia nie zamontowało modułu, to sam bym po prostu wymienił żarówki na LED-y w bagażniku rowerowym i też pewnie miałbym po problemie.


Witam byłem dzisiaj na przeglądzie okresowym w ASO i zapytałem się co jest powodem nie działania kierunkowskazów przy dłuższej jeździe. Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 04:58   

rottweiler napisał/a:
Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?


LED-y kosztują z 10 zł/szt, więc chyba rozwiązanie jest oczywiste?
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2016-09-21, 07:08   

Cav napisał/a:
rottweiler napisał/a:
Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?


LED-y kosztują z 10 zł/szt, więc chyba rozwiązanie jest oczywiste?


Kiedyś miałem założone przez chwile diodowe żarówki, o ile w nocy świeciły to w słońcu były ledwie widoczne
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 07:17   

rottweiler napisał/a:
Cav napisał/a:
rottweiler napisał/a:
Elektryk mi powiedział że w dusterach po lifcie trzeba dodatkową instalować wiązke z modułem(300zł.) oraz prowadzić przez całe auto plus z akumulatora do zasilania tegoż modułu, bez tego grozi uszkodzeniem modułu UHC?, a kosztuje on ok. 1000zł. Jutro i tak będe w ASO więc się zastanawiam czy gdzieś taniej nie można by kupić?


LED-y kosztują z 10 zł/szt, więc chyba rozwiązanie jest oczywiste?


Kiedyś miałem założone przez chwile diodowe żarówki, o ile w nocy świeciły to w słońcu były ledwie widoczne


Obstawiam, że w starej przyczepie, to zwykłe też będą kiepskie, gorsze niż LED-y.
A przy bagażniku i dobrych odbłyśnikach, LED-y dadzą radę bez problemów.

A jak masz obawy, to zawsze można kupić mocniej świecące, tak czy tak nie będą kosztowały 300 zł.
 
rottweiler 



Marka: Suzuki| Dacia
Model: Hayabusa| Duster FL
Silnik: GSX1300R| 1.2TCE
Rocznik: 1999 | 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 113
Skąd: wrocław
Wysłany: 2016-09-21, 07:38   

Możesz pokazać czego mam szukać?
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 12:18   

rottweiler napisał/a:
Możesz pokazać czego mam szukać?


Musisz sprawdzić jakie masz żarówki, które chcesz wymienić na led-y - to zależy od konstrukcji danej lampy.
Odczytujesz symbol żarówki, sprawdzasz kolor, wpisujesz je do googla, a najlepiej na allegro i sortujesz po cenie. ;-)

Np. coś takiego:
http://allegro.pl/bay15s-...4972528408.html

Te mają jasność 160 lm, możesz szukać mocniejszych.
Ostatnio zmieniony przez Cav 2016-09-21, 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 13:19   

Bzdura , moduł świateł kosztuje 140 PLN (7 pin) lub 246 PLN (13 pin).
http://steelcar.com.pl/45-wiazki-elektryczne
Kabla nie trzeba ciągnąć przez cały samochód bo stosowny fabryczny przewód znajduje się przy lewym środkowym słupku (wystarczy włożyć bezpiecznik w skrzynce żeby aktywować na nim napięcie).
Za stówę więcej masz bezpieczną chronioną bezpiecznikiem (podwójnym) instalację która w dodatku przejdzie legalne badania testerem na SKP i możesz podpinać dowolną przyczepę czy platformę rowerową bez dziwnego kombinowania z żarówkami czy łapówką dla diagnosty.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2016-09-21, 13:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2016-09-21, 14:25   

DrOzda napisał/a:
Bzdura , moduł świateł kosztuje 140 PLN (7 pin) lub 246 PLN (13 pin).
http://steelcar.com.pl/45-wiazki-elektryczne


Ale on pewnie mówił o module z ASO, więc niekoniecznie bzdura....
To że ktoś inny robi taniej, wcale nie oznacza, że ktoś inny nie może żądać więcej.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-09-21, 14:56   

No ale żeby elektryk w ASO nie znał schematu instalacji elektrycznej ? Nie trzeba ciągnąć kabli z akumulatora bo albo jak w tym przypadku można użyć dedykowanego przewodu albo wpiąć się do skrzynki bezpieczników gdzie jest zawsze kilka wolnych gniazd z zasilaniem na stałe lub po kluczyku.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-09-21, 18:14   

DrOzda napisał/a:
Kabla nie trzeba ciągnąć przez cały samochód bo stosowny fabryczny przewód znajduje się przy lewym środkowym słupku (wystarczy włożyć bezpiecznik w skrzynce żeby aktywować na nim napięcie).


Tyle że przy 13 pinowej wtyczce masz jeszcze dodatkowy 2 plusy i 2 masy. Jedno zależne od plusa, drugie stałe 12V na wtyczce.
I w tym momencie potrafią się robić problemy, nawet na dedykowanych modułach i instalacjach, bo o ile moduły poprawnie obsłużą światła, o tyle przy większym poborze prądu na dodatkowych pinach (ładowanie akumulatora w przyczepie) przewody powinny być przeciągnięte bezpośrednio od akumulatora (oczywiście z odpowiednim bezpiecznikiem) i posiadać odpowiedno dobrany przekrój. Niestety sam doświadczyłem jak potrafią być "spaprane" instalacje dilerskie.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Pabloo 


Marka: Renault
Model: Fluence
Silnik: Limited
Rocznik: 2016
Dołączył: 31 Paź 2016
Posty: 52
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-04, 09:55   

Popieram wypowiedź kolegi - przy wiązce 13 pinowej powinny być 2 dodatkowe +, jeden "po kluczyku" a drugi bezpośrednio z akumulatora. Ten "po kluczyku" najlepiej przekaźnikiem z akumulatora i solidny przekrój - służy on do ładowania akumulatora przyczepy lub/i zasilania lodówki w przyczepie - nie są to małe amperaże. "Stały" + przeważnie służy do oświetlenia wnętrza przyczepy i zasilania np wc (na postoju rzecz jasna). Lepiej dołożyć milimetr zapasu na przekroju niż w lusterku zobaczyć duuużą pochodnię :)
Pozdrawiam
Pabloo
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-18, 12:32   

DrOzda, możesz napisać , który to bezpiecznik i gdzie dokładnie jest ten przewód dedykowany ?
Pytanie do tych co montowali hak Galia do Dustera z LPG czy zbiornik nie przeszkadza przy montażu ?















lp
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-18, 19:52   

Hmm ponieważ zarówno w Lodgy/Dokkerze jak i Loganie/ Sandero Ph2 jest bezpiecznik i kabelek przy słupku , to sądziłem że w Dusterze Ph2 jest tak samo.
A tu zonk w Dusterze Ph1 i Ph2 trzeba ciągnąć zasilanie z akumulatora:
http://www.tech-accessoir...ocument_id=4643
 
Nikas 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Nowy Duster
Silnik: 1.6 LPG
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 7
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2016-11-22, 18:59   

Potwierdzam, trzeba ciągnąć przewód przez cały samochód w dusterze.
Montowałem samodzielnie hak Galia w zeszłym roku u siebie w aucie, zbiornik LPG nie przeszkadzał.
Ja zakładałem hak demontowalny tylko troszeczkę nagiąłem srebrną osłonę zderzaka. Instrukcja z postu powyżej bardzo pomocna.
 
nita 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Dołączył: 30 Kwi 2015
Posty: 34
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2016-11-22, 20:59   

Dzięki Panowie za wyjaśnienia
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-02-06, 18:10   

Panowie, mam pytanie- czy hak Steinhof D 014 pasuje do Dustera PH 2 4WD?
Zakładał ktoś? Pytam, bo zamówiłem, a nagle mnie natchnęło, że w instrukcji nie pisze czy jest on do 2WD czy 4WD- nic tam nie pisze. Bo to że pasuje do PH 2 to producent napisał.
Zrobiłem błąd zamawiając ten hak?
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2017-02-06, 18:15   

pala127 napisał/a:
Panowie, mam pytanie- czy hak Steinhof D 014 pasuje do Dustera PH 2 4WD?
Zakładał ktoś? Pytam, bo zamówiłem, a nagle mnie natchnęło, że w instrukcji nie pisze czy jest on do 2WD czy 4WD- nic tam nie pisze. Bo to że pasuje do PH 2 to producent napisał.
Zrobiłem błąd zamawiając ten hak?


Nie sądzę, w moim też nie było zróżnicowania 2WD/4WD.
 
pala127 


Marka: Hyundai
Model: Tucson
Silnik: 1.6 GDI
Rocznik: 2018
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 56
Skąd: KRK
Wysłany: 2017-02-06, 18:22   

A uklad (ułożenie) końcowego tłumika jest taki sam w H4M jak w K4M? Jeśli tak, to w zasadzie powinno pasować. Tego się obawiam, że w H4M może być inna puszka tłumika końcowego i wtedy d....
_________________
22 miesiące przygody z Dacią i wystarczy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne