Hej Cav - gdzieś w internecie w opisie tego haka G80A piszą, że wymagane jest cięcie plastików - napisz proszę, czy potwierdzasz? Widzę, że masz Dustera po lifcie, i o takiego właśnie mi chodzi...
Fotki robiłeś jeszcze bez zamontowanego gniazda? Czy jakoś sprytnie schowałeś?
Tak widziałem. Z tym, że wg obrazków instrukcja dotyczy wersji 4x2 (koło zapasowe pod spodem), a z innych tematów można wysnuć wnioski, że różnice są...
Nie żebym jakoś się bał pocięcia zderzaka, ale jeśli nie ma takiej potrzeby, to chcę to powiedzieć w ASO, żeby nie poszli "wg schematu" - dla fabrycznego haka i nie przycięli bez potrzeby.
Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014 Pomógł: 8 razy Dołączył: 27 Paź 2013 Posty: 3019 Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-03-03, 18:03
lubię_pierogi napisał/a:
Hej Cav - gdzieś w internecie w opisie tego haka G80A piszą, że wymagane jest cięcie plastików - napisz proszę, czy potwierdzasz? Widzę, że masz Dustera po lifcie, i o takiego właśnie mi chodzi...
Fotki robiłeś jeszcze bez zamontowanego gniazda? Czy jakoś sprytnie schowałeś?
Widzisz przecież na zdjęciach, że zderzak nie był cięty, a wersja jest 4x4, zderzak i belka są takie same.
Gniazdo jest, schowane pod zderzakiem - wysuwa je się w miarę potrzeby (tak jak na filmiku od producenta).
Zamierzam holować niewiadówkę n126 Na ile mam się przygotować $, w Dusterze 2 2014 r. Gdzie wykonać montaż, jaki hak wybrać? Oferta na ale drogo olbrzymia.
Zamierzam holować niewiadówkę n126 Na ile mam się przygotować $, w Dusterze 2 2014 r. Gdzie wykonać montaż, jaki hak wybrać? Oferta na ale drogo olbrzymia.
Hak musi mieć atest, ponadto po zamontowaniu haka musi elektryk dokonać przyłączenia do gniazda na 7 lub 13 pinów. Dopiero z hakiem udać się do diagnosty by potwierdził prawidłowość montażu. I dopiero z wszystkimi papierami udać się do wydziału komunikacji aby potwierdzili je w dowodzie rejestracyjnym.
A gdzie zamontować to zapytaj wujka gogla (jak masz blisko Trójmiasta to tam poszukaj). Samemu to nie wiem czy dasz radę z tym podołasz, ale kto potem potwierdzi na papierze, że jest zmontowany zgodnie z normą? Ceny są różne, nie należy nadmiernie oszczędzać, bo to jest sprawa bezpieczeństwa. Cena może się oscylować w granicach 500 - 800 zł, ale nie dam dokładnej ceny. bo nie wiem.
Witam wszystkich,
Jestem na etapie samodzielnego montażu haka Dusterze 4x2. Hak produkcji Galia.
Hak będzie głównie używany do przewozu rowerów.
Prace zacząłem wykonywać bez zdejmowania zderzaka, oraz bez podnośnika. Leżąc pod samochodem jest sporo miejsca do działania
Montaż wspornika haka na prawej stronie poszedł w miarę gładko.
Po lewej stronie mam problem z wieszakiem tłumika oraz osłoną termiczną tłumika.
Zwracam się o pomoc do znawców tematu, w jaki sposób szybko i bezboleśnie:
a) zdjąć tłumik z wieszaka - tj. jak sprawnie przecisnąć końcówkę uchwytu mocowania tłumika (ma kształt stożka) przez oczko w gumowym wieszaku.
b) w jaki sposób odkręca się osłonę termiczną tłumika (chodzi o to w jaki sposób dostać się do śrubek, których końcówki są widoczne od strony tłumika). A może na końcach tych śrubek są jednorazowe spinki (blaszki)? Czyli wtedy pozostaje je usunąć i kupić nowe. Zastanawiam się jeszcze, czy nie da się jakoś odgiąć tej osłony bez jej zdejmowania.
Z góry dziękuję za pomoc.
P.S.
Jeżeli zajdzie potrzeba, to po zakończeniu prac mechanicznych &elektrycznych mogę wrzucić kompleksową instrukcję instalacji na forum.
Ostatnio zmieniony przez gregorek 2014-04-26, 19:58, w całości zmieniany 1 raz
@laisar: dzięki za linka
W instrukcjach, które widziałem ten krok nie był ujęty. Z kolei Galia nie przekazuje chyba żadnej szczegółowej instrukcji instalacji krok po kroku, bo dostałem tylko prosty schemat skręcenia haka w całość.
Mam do Was pytanie jeszcze w innej kwestii.
W przytoczonej instrukcji w kroku 12 i 13 mamy pokazany montaż śrub trzymających wsporniki haka.
W zestawie Galia, brak jest podkładki dystansowej opisanej jako b'. W wykazie części do zestawu też jej nie ujęto.
Jak widać na rysunku podkładka dystansowa wyrównuje odstęp pomiędzy profilem a długością tulei. U mnie czegoś takiego nie ma. Tuleja wychodzi dość znacznie poza szerokość profilu. Podkładka przy łbie śruby jest oddalona o ok. 1cm od profilu, wiec nie ma szans się zetknąć z profilem. Przyznam, że zastanawia mnie czy tak ma być docelowo. Czy u osób posiadających zamontowane haki Galia w ph1 macie podobny efekt?
patrzyłem na haki do DD 4x4 (półautomaty mocowanie pionowe, złącze el. chowane poprzez ćwierć obrót)
ciekawe ma Westfalia, ale nie podoba mi sie sposób montażu płyt pionowych do belki
za to ma zabezpieczanie zamka kluczyka przed brudem,
znacznie lepiej ma rozwiązane firma Thule bo płyta jest wycinana i spawana wokoło stanowi całość nawet jak spaw ulegnie uszkodzeniu minus brak zabezpieczania zamka przed brudem
a ideał to firma MVG jeśli chodzi o system składnia
i filmik jak to działa
Ostatnio zmieniony przez marszelest 2014-05-11, 14:17, w całości zmieniany 2 razy
Jak na zdjęciu widać, że zamontowałeś zwykły hak (nie automat), a na stronie galii jest też wersja automatyczna. Ile taki hak kosztował?
Niezły pomysł z prowizorycznym podjazdem.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Wrz 2010 Posty: 366 Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-06-14, 12:59
route2000 napisał/a:
Jak na zdjęciu widać, że zamontowałeś zwykły hak (nie automat), a na stronie galii jest też wersja automatyczna. Ile taki hak kosztował?
Niezły pomysł z prowizorycznym podjazdem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum