Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
Andrzej Zajczuk 


Marka: Dacia
Model: Duster SL DELSEY
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4 FAP
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 156
Skąd: BIAŁYSTOK
Wysłany: 2013-03-10, 21:07   

Ja bym się z tym nie zgodził. Jeżeli przyjmujemy, że Mixol ma za zadanie poprawić smarowanie wtrysków i pompy to lać trzeba nie zależnie czy w mieście czy na trasie.
Jeszcze w swoim DD nie wlewałem ale rozmyślam nad tym.
AjZ
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-10, 21:41   

Andrzej Zajczuk napisał/a:
Ja bym się z tym nie zgodził. Jeżeli przyjmujemy, że Mixol ma za zadanie poprawić smarowanie wtrysków i pompy to lać trzeba nie zależnie czy w mieście czy na trasie.

Jeszcze w swoim DD nie wlewałem ale rozmyślam nad tym.

Ja wlałem znacznie więcej niż ta dawka zalecana, bo na połowę baku poszło 1l w kilku partiach. Nawet trudno ocenić stężenie, ale było to coś ok. 0,8 litra na 1/4 baku. Czyli jakieś 20-25litrów.
Nic złego się nie działo. Wydaje się, że silnik pracował nieco lepiej ale trudno to ocenić.

Ostatnio zauważyłem, że silnik po rozgrzaniu ma bardzo niskie obroty. Stabilne ale niższe niż wcześniej bez dodatku mixolu. Trochę to przeszkadza, bo samochód zaczyna się trząść.

Przy drugim tankowaniu nie dodawałem już tak dużych ilości mixolu, ale mimo wszystko i tak wlałem prawie całą butelkę na bak ;-)
vulcanor napisał/a:
Nie wiem jak w tych nowych konstrukcjach z dpf ale ten silnik ma jeszcze jeden problem, panewki bez zamków które przy kiepskim oleju czy butowaniu na zimnym lubią się obracać i silnik na śmietnik. W wersji 105-110 km lubi tez korba bokiem wyjść robiąc wielką dziurę.

No i to ma być postęp? :-|

Ten sam problem dotyczył 1.9dCi. Gdzieś w internecie znalazłem informację, że jest to silnik z końca lat 80. Może nie dokładnie ten sam, ale konstrukcja z tych czasów pochodzi. Przez tyle lat można by coś poprawić...
Nie wiem jak jest z 1.5. Czy ma jakieś powiązania z 1.9?

Jeśli chodzi o butowanie zimnego turbodiesla - trzeba być debilem aby tak robić. Jeśli jakiś idiota znisczy silnik, to jest sam sobie winien.

Lukas87 napisał/a:
Powiedziano także że silniki dci na zachodzie przejeżdżają spokojnie nawet 300 tyś km a u nas ponad 100tyś i już zdarzają się awarie.

Mój 1.9dCi ma na liczniku 200tys.km i pewnie przejechał znacznie więcej w swoim życiu, a z wtryskami nic złego się nie dzieje.
Coś mi stuka ale podejrzewam, że to jednak któryś zawór. Na wiosnę biorę się za regulację.
Z opinii użytowników wynika, że 1.9 miały znacznie lepszy układ wtryskowy. Szczególnie te z początkowych lat porodukcji. Później wprowadzono drugą generację wtrysku common-rail i zaczęły się problemy.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-10, 22:06   

mekintosz napisał/a:
Jak sadzicie, czy lepiej dodac mixolu przed np dluższa trasa, gdzie silnik bedzie dlugo pracował na obrotach dobrze rozgrzany, czy wystarczy 200 ml/bak i turlac sie w miescie po 3-4 km co dwa dni caly miesiac ?


To jest obojętnie czy dłuższa trasa czy krótkie odcinki wlewasz 250ml/bak mixol czyści układ wtryskowy, konserwuje go i smaruje

Gimbo napisał/a:
Ja wlałem znacznie więcej niż ta dawka zalecana, bo na połowę baku poszło 1l w kilku partiach. Nawet trudno ocenić stężenie, ale było to coś ok. 0,8 litra na 1/4 baku. Czyli jakieś 20-25litrów.
Nic złego się nie działo. Wydaje się, że silnik pracował nieco lepiej ale trudno to ocenić.


wlewa się max 250ml/bak zapobiegawczo

Gimbo napisał/a:
Mój 1.9dCi ma na liczniku 200tys.km i pewnie przejechał znacznie więcej w swoim życiu, a z wtryskami nic złego się nie dzieje.
Coś mi stuka ale podejrzewam, że to jednak któryś zawór. Na wiosnę biorę się za regulację.
Z opinii użytowników wynika, że 1.9 miały znacznie lepszy układ wtryskowy. Szczególnie te z początkowych lat porodukcji. Później wprowadzono drugą generację wtrysku common-rail i zaczęły się problemy.


My tu cały czas mówimy o 1.5 dci a 1.9dti/dci to inna bajka choć fakt jest iż starsza generacja common rail była wytrzymalsza a dlaczego? bo ciśnienie było niższe a pompa paliwowa nie była tak wysilona
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
mekintosz 



Marka: DACIA
Model: SANDERO
Silnik: 1.5 dCi
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4264
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 22:38   

Czy wystarczy wlac 250 ml zapobiegawczo raz na kilka tankowan ? Jak sie uslyszy w koncu inny dzwiek pracy silnika mozna przestac "chrzcić" mixolem ? Wolalbym nie dolewac czegos non stop, jedynie jak pisałes zapobiegawczo od czasu do czasu.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-10, 23:32   

mekintosz napisał/a:
Jakoś z formowiczów nikt nie doświadczył obrotu panewki w naszych daciach?

Na innych forach zagranicznych to samo - nikt nie widział, nikt nie słyszał. Mit pokutuje chyba tak jak inne - dzięki pierwszej generacji, przypadkom wśród mocniejszych wersji, wadliwym egzemplarzom lub niewielkim seriom, a może także nieco zaniedbanym jednostkom.

Natomiast w ogóle była jedna akcja serwisowa z panewkami - ale w dusterowym benzyniaku 1.6 16v: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4858
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-11, 07:56   

laisar napisał/a:
nikt nie widział, nikt nie słyszał

Na allegro można znaleźć wiele samochodów z uszkodzonym silnikiem właśnie z powodu obrócenia panewki. Dotyczy to zarówno 1.9 jak i 1.5.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-11, 10:25   

@Gimbo: Daciek? Nie znajduję ani jednej szukając "panewk*".
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-03-11, 11:27   

laisar napisał/a:
@Gimbo: Daciek? Nie znajduję ani jednej szukając "panewk*".

http://otomoto.pl/renault...-C27598380.html
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-11, 12:48   

@Lukas87: Przecież nawet podkreśliłem poprzednio - w jakieś dacii?

(W renówkach to wiem, nawet znam jedną osobiście - chociaż uważam, że została "zabita" właśnie przez butowanie na zimno. Aczkolwiek fakt pozostaje faktem, że jeśli użytkownik może butować, to silnik powinien to znieść - a jeśli użytkownik nie powinien, to ma to byc techniczne ograniczone, np temparaturą).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2013-03-11, 12:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-11, 14:29   

laisar napisał/a:
@Gimbo: Daciek? Nie znajduję ani jednej szukając "panewk*".

A co to za różnica, skoro silnik ten sam?
Cytat:
(W renówkach to wiem, nawet znam jedną osobiście - chociaż uważam, że została "zabita" właśnie przez butowanie na zimno. Aczkolwiek fakt pozostaje faktem, że jeśli użytkownik może butować, to silnik powinien to znieść - a jeśli użytkownik nie powinien, to ma to byc techniczne ograniczone, np temparaturą).

Bez przesady.
Są instrukcje użytkowania. Nawet czołg nie jest idiotoodporny. Nie można przewidzieć każdej głupoty, którą mogą zrobić użytkownicy samochodów. Wiadomo, że zimnego samochodu nie powinno się "butować", w szczególności dotyczy to tych turbodoładowanych. Jeśli ktoś o tym nie wie, to niech płaci... niewiedza kosztuje.
Moim zdaniem nie powinno się katować nawet silników wolnossących, no ale to już tylko moja opinia (takie działanie "na wszelki wypadek").
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-03-11, 14:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2013-03-11, 15:59   

Z informacji które kiedyś uzyskałem z serwisu renault, te "panewkowe" awarie dotykały flotowych samochodów wyposażonych w 1.5dci 100KM, 200Nm- z pierwszych serii. Ten silnik bardzo niewiele się różnił od wersji 82km 180nm (głównie soft). Poza tym auta te miały zalecenia wymianę oleju co 30.000km. Oba te czynniki w spowodowały że silnik potrafił nie wytrzymać bezlitosnego traktowania jakie nie obce jest samochodom służbowym.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-03-11, 21:39   

r70 napisał/a:
Poza tym auta te miały zalecenia wymianę oleju co 30.000km. Oba te czynniki w spowodowały że silnik potrafił nie wytrzymać bezlitosnego traktowania jakie nie obce jest samochodom służbowym.

Identycznie sytuacja wyglądała z 1.9dCi.
Renault zalecał wymianę co 30tys.km, ale inni producenci samochodów, gdzie montowano ten sam silnik, skrócili ten dystans o połowę. Właśnie z powodu problemów z panewkami.

Jak by nie patrzeć:
1. Zimnego nie katować;
2. Zmieniać olej regularnie;

i wszystko będzie dobrze :-)

Dolewam mixolu od kilku miesięcy. Szczerze mówiąc, to nie pamiętam nawet, ile kilometrów tak przejechałem, ale było to kilka tys.
Nie zauważyłem żadnych negatywnych objawów stosowania mixolu.
Wydaje się, że silnik pracuje ciszej i bardziej równo niż poprzednio. Na biegu jałowym ma niższe obroty niż wcześniej i łatwiej wkręca się na obroty.

Testuję dalej.
Ostatnio zmieniony przez Gimbo 2013-07-19, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-04, 15:53   

Abstrahując od tematu mam pytanie czy ktoś z użytkowników 1.5 dci dolewa (dolewł) oleju T2 do diesla dziś wpadł mi w ręce ciekawy artykuł widziałem ze temat był poruszany ale jakoś niewiele faktow
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-04, 16:00   

Jak chcesz załatwić filtr cząstek stałych to dolewaj ....
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-05, 22:11   

Sam zalewam od 50tyś i jest dobrze :mrgreen: poczytaj na necie bo ludzie leją do FAP-ów DPF-ów i nic się nie dzieje
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-05, 22:49   

Roman1 napisał/a:
Abstrahując od tematu mam pytanie czy ktoś z użytkowników 1.5 dci dolewa (dolewł) oleju T2 do diesla dziś wpadł mi w ręce ciekawy artykuł widziałem ze temat był poruszany ale jakoś niewiele faktow


To jest bardzo stary mit, jeszcze z czasów klasycznych, obecnie jest to zupełnie bezsensowne, a wręcz szkodliwe. Oczywiście dodawanie oleju do 2T nie zepsuje natychmiast wtrysków, ale w dłuższym okresie nie wpłynie na nie pozytywnie. Dawno dawno temu paliwa miały inny skład (obecność zw. siarki, więcej czystych frakcji, mniej pochodzących z obróbki chemicznej) inne normy. Wtedy pakiety dodatków były dużo uboższe i dodawanie tego oleju pełniło funkcję dodatku detergentowego, obecnie pakiety dodatków zawierają takie substancje.

W fokusie 1.6 TDCI mam już 330kkm z czego dużo na paliwie z tesco :-P i jeżdżę wciąż na orginalnych wtryskach bez oznak zużycia, i nigdy nie dodawałem żadnych extra dodatków do paliwa.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-06, 08:43   

Lukas87 napisał/a:
poczytaj na necie bo ludzie leją do FAP-ów DPF-ów i nic się nie dzieje


Jakos nie chce mi sie wiezyc. Pierwsze,drugie,trzecie dolanie moze nic sie nie stanie,ale stale dolewanie nie wychodzi to na zdrowie dla fap. Po prostu skracaja jego zywot, a potem placza ze wymiana droga. No i jaki sens w tym przypadku stosowania oleji nisko popiolowych jak dorzucasz mu olej bezposrednio do paliwa. Ale kazdy robi jak chce .
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-06, 09:31   

shrek napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
poczytaj na necie bo ludzie leją do FAP-ów DPF-ów i nic się nie dzieje


Jakos nie chce mi sie wiezyc. Pierwsze,drugie,trzecie dolanie moze nic sie nie stanie,ale stale dolewanie nie wychodzi to na zdrowie dla fap. Po prostu skracaja jego zywot, a potem placza ze wymiana droga. No i jaki sens w tym przypadku stosowania oleji nisko popiolowych jak dorzucasz mu olej bezposrednio do paliwa. Ale kazdy robi jak chce .


"Wyczerpałem już jedną litrową butelkę Liqui Moly #1052 2-takt Motor-Oil, w samochodzie czeka następna, świeżo zakupiona, na kolejne tankowanie. Koszt 40zł/l, wychodzi na to samo, co tankowanie paliwa typu premium. Z tym, że zostało nieoficjalnie (na niemieckim forum) potwierdzone laboratoryjnie zdecydowane poprawienie smarności paliwa po dolewce 200-250ml na cały bak paliwa. Zauważono także wyrównanie się korekt wtryskiwaczy. Oprócz Liqui Moly #1052 polecane też są Shell VSX Advance 2T oraz Orlen Platinum 2T. Ważne, aby olej ten był półsyntetyczny, gdyż taki najlepiej się spala przy jednoczesnym nieznacznym podniesieniu temperatury spalania. Olej 2T mineralny ma zbyt niską temp. spalania i zostawia dużo osadów, z kolei pełny syntetyk ma ją dość wysoką, w wyniku czego nie spala się całkowicie w cylindrach, lecz następuje jego dopalenie w turbinie / układzie wydechowym.
Użytkownicy diesli z DPF stwierdzili rzadziej powtarzające się cykle wypalania filtra cząstek.
Dodawanie oleju 2T to ponoć metoda dość stara. Gdy powiedziałem sprzedawcy z osiedlowego Motozbytu, że potrzebuję oleju 2T w celu dodania do ropy, to się uśmiechnął pod nosem i powiedział, że to już taryfiarze od dawna praktykowali.
Warto poczytać o tym wszystkim w internecie."

http://www.mazdaspeed.pl/...130330&start=20

Mixol S

Parametry Jednostki Wartości typowe
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 6,0
temperatura płynięcia 0C -40
temperatura zapłonu 0C 85
popiół siarczanowy % 0,11

ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC
Jakość: API: TC
Parametry Jednostki Wartości typowe
lepkość kinematyczna w temp. 1000C mm2/s 9,9
temperatura płynięcia 0C -30
temperatura zapłonu 0C 70
popiół siarczanowy % 0,17

http://adwa.pl/index.php/...kociowe-wg-acea
Do silników Diesla z filtrem cząsteczek stałych w samochodach osobowych
C1 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,5%. Z obniżonym HTHS (Ford).
C2 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maksymalnie 0,8%. Z HTHS > 2,9 mPas (PEUGEOT).
C3 - Nowa klasyfikacja (od 10/2004). Oleje do silników Diesla w samochodach osobowych z filtrem cząstek stałych. Zawartość popiołów siarczanowych maks.0,8%. Z HTHS > 3,5 mPas (DaimlerChrysler i BMW).
C4 - Oleje najwyższej jakości (low-ash) do nowej generacji silników, tzw. lowSAPS.
Kompatybilne z katalizatorami typu DPF i TWC wymagające niskiego poziomu popiołu siarczanowego (poniżej 0,5%), niskiej zawartości siarki (na poziomie 0,2%) i mniejszej skłonności do odparowania.
Wymaganie dla lepkości wysokotemperaturowej HTHS minimum 3,5 cP.
Specyfikacja dla Renault: RN0720 (diesel z DPF)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2016-03-06, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-06, 10:02   

Lukas87 napisał/a:
"Wyczerpałem już jedną litrową butelkę Liqui Moly #1052 2-takt Motor-Oil, w samochodzie czeka następna, świeżo zakupiona, na kolejne tankowanie. Koszt 40zł/l, wychodzi na to samo, co tankowanie paliwa typu premium. Z tym, że zostało nieoficjalnie (na niemieckim forum) potwierdzone laboratoryjnie zdecydowane poprawienie smarności paliwa po dolewce 200-250ml na cały bak paliwa. Zauważono także wyrównanie się korekt wtryskiwaczy. Oprócz Liqui Moly #1052 polecane też są Shell VSX Advance 2T oraz Orlen Platinum 2T. Ważne, aby olej ten był półsyntetyczny, gdyż taki najlepiej się spala przy jednoczesnym nieznacznym podniesieniu temperatury spalania. Olej 2T mineralny ma zbyt niską temp. spalania i zostawia dużo osadów, z kolei pełny syntetyk ma ją dość wysoką, w wyniku czego nie spala się całkowicie w cylindrach, lecz następuje jego dopalenie w turbinie / układzie wydechowym.
Użytkownicy diesli z DPF stwierdzili rzadziej powtarzające się cykle wypalania filtra cząstek.
Dodawanie oleju 2T to ponoć metoda dość stara. Gdy powiedziałem sprzedawcy z osiedlowego Motozbytu, że potrzebuję oleju 2T w celu dodania do ropy, to się uśmiechnął pod nosem i powiedział, że to już taryfiarze od dawna praktykowali.
Warto poczytać o tym wszystkim w internecie."


To są właśnie mity, proszę podaj np. konkretne publikacje z badań (np. z czasopism z lisy SAE)

Lukas87 napisał/a:
Mixol S.............Specyfikacja dla Renault: RN0720 (diesel z DPF)


Jeżeli cały ten tekst ma udowadniać że popioły w olejach 2T są niższe niż wymagania dla olei silnikowych to pudło. Zauważ że olej silnikowy na pracować w układzie smarowania i jego ubytek podczas pracy nie jest pożądany. Takie normy są ustawiane pod sprawne silniki spalające minimalne ilości oleju.
Przyjmijmy że silnik nie wymaga dolewek i spala 1l od wymiany do wymiany czyli 1l/20kkm. Dolewając olej 2T w ilości 0,2l na tankowanie (przyjmijmy co 750km) mamy 1l/3,5kkm - czyli znacząco więcej, dodatkowo trzeba sobie uświadomić że popioły z oleju silnikowego i dolanego oleju z 2T się sumują.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-06, 10:04, w całości zmieniany 2 razy  
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-03-06, 10:57   

Przeciez w paliwie dobrej jakosci znajduja sie juz dodatki smarujace, wiec nadal twierdze,ze to bez sensu i tylko szkodzimy filtrowi Fap. Jakbym chcial dolewac mixolu do paliwa to kubilbym trabanta. ;-)
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-06, 11:21   

Owszem znajdują się dodatki: detergentowe, smarujące, przeciwpienne, depresatory, cetanowe, i cały pakiet najczęściej dozujemy w ilości około 500-1500 ppm (1000ppm to 1g na 1kg). Proponowane dozowanie oleju do 2T jest absurdalnie wysokie 250ml na bak (około 50l) to przeliczając zgrubnie i w pamięci wyjdzie około 4000-6000 ppm na jeden tylko dodatek. Znaczne przedozowania dodatków jest też szkodliwe.

Ten mit pochodzi z dawnych lat, i dodatek oleju do 2T poprawiał właściwości detergentowe. To działało, ale na startego typu wtryskach ze 100x większymi dyszami w dieslach z pośrednią komorą spalania w czasach kiedy paliwo bazowe miało inne parametry niż obecnie i dodatków było mało (oszczędzali bo były drogie i za dolary).
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-06, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Dardus 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 Blue dCi
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Lut 2015
Posty: 336
Skąd: okol. Częstochowy
Wysłany: 2016-03-06, 14:47   

Miałem ostatnio dziwny przypadek w swoim.
Nie wiem czy to miało jakiś związek z tym olejem, czy to zbieg okolicznosci, ale po tankowaniu postanowiłem pierwszy raz dolać mixolu, ok 100mml na pełny zbiornik. Po ok. 300km zapaliła się lampka świec żarowych (do tej pory nic podobnego nie występowało) i nie pomogły żadne resety, programy diagnostyczne typu (psmscan, scanmaster, piston), nie wykrywały żadnych błędów. Po przejechaniu ok 50 km, przegoniłem go konkretnie na 5 biegu, aż do odcięcia i zanim podjechałem do domu kontrolka przestała sygnalizować. Trudno teraz powiedzieć, czy to mogło mieć związek z tym olejem, bo jak na dzień dzisiejszy wszystko jest w normie, a Duster dostał tankowanie pod korek, ale już bez oleju.
Na wszelki wypadek olej wolę dolewać do silników starszaj generacji, one wszystko przyjmują. :lol:
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 22:34   

Miałem ostatnio możliwość rozmawiania z człowiekiem który był 15 lat głównym specjalistą od reklamacji silników w mercedesie . Nie po to stosuje sie olej silnikowy nisko-popiołowy aby olej lać do paliwa .
Pomysł to zabójstwo dla całego układu oczyszczania spalin , potem zbierze się nagar na wtryskach CR . Same wtryski co 50-100 tyś km powinno się wibracyjne wyczyścić przy normalnym paliwie a co dopiero takim .
Nie mówiąc już o wyższym spalaniu bo sterownik programuje się na paliwo w kraju sprzedaży .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-09, 22:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-03-09, 22:36   

W jaki sposób sterownik rozpoznaje jakość i rodzaj paliwa? pozdr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 22:42   

A gdzie tak jest napisane ?
Napisałem tylko że parametry mieszanki dobiera sie pod kontem rynku sprzedaży .
Dlatego wschodnie auta mają inne od nas .
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-09, 22:45, w całości zmieniany 3 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne