Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-09, 23:00   

Bez przesady, z tym programowaniem wtrysków pod kraj. Po to jest oprogramowanie adaptacyjne w silnikach i czujniki spalania, aby sterownik silnika sam dobierał odpowiednie parametry. Same parametry paliwa zapisane Światowych Kartach Paliw też pozostawiają pewne pole manewru właściwościami. Te różnice to dotyczą dostosowywania silników do takich wynalazków jak paliwa z biokomponentów, albo o dużej ich zawartości, albo do paliw o LO86. Zauważ że transport drogowy musi sobie radzić od wschodu do zachodu nie zmieniając silników.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 23:04   

Moja była Daćka ma już dobrze ponad setkę tys. km za sobą. Nic się z nią nie dzieje poza puszczeniem plastikowych zaczepów od zderzaków i końcówek drążków w zawieszeniu. Silnik śmiga bez zarzutu. Żadnych dolewek. Jedyne co doradzałem po sprzedaży - tankować na markowej stacji i najtańsze paliwo - bez żadnych dodatków. Zimą nie wyjeżdżać więcej jak połowa baku, żeby w razie końcówki paliwa na stacji z lepszym się wymieszało. Póki co ta zasada działa. Daćka bezproblemowa.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-09, 23:12   

Jeżeli ktoś wie po co się siano z olejem do mostów wkładało w polonezie to dolewanie mixolu do paliwa przez handlarzy ma taki sam cel
_________________
Moje auto
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-10, 20:05   

trociny były lepsze :roll:
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-10, 20:08   

aaa może i masz racje mogłem pomieszać
_________________
Moje auto
 
hanys 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5dCi
Dołączył: 19 Sty 2016
Posty: 3
Skąd: śląsk
Wysłany: 2016-03-14, 11:02   

swego czasu byłem mooocno sceptycznie nastawiony do dolewnania czegokolwiek do gnojówki.Sam jeżdząc parę lat sadzowozem opla (astra 2.0 DTL) też nigdy niczego nie dolewałem....potem padł sterownik pompy i konieczna była wizyta u specjalisty..a tam usłyszałem własnie że warto dolewac mixolu ze względu na suchośc paliwa i możliwośc zatarcia pompy..ba gośc (jeden z bardziec cenionych serwisów boscha w okolicy),stwierdził że on robiąc regenerację pomp wsród warunków przedłużonej gwarancji wymienia punkt o konieczności dolewania mixolu.
Z czystej ciekawości zacząłem wlewa pi razy drzwi 150 ml na bak jeszcze jeżdząc astrą...a ze telepałem się nią kilka lat to każdziutki dzwięk znałem na pamięc....dolewka faktycznie sprawiała że silnik chodził lżej,bardziej miękko..
Tyle że to musi by mixol,nie nadają się do tego celu żadne inne oleje do 2t,zadne zielone,czerwone żadne do kosiarek czy innych sprzętów 2t.to ma by stary polski mixol.
Brat pracując na zachodzie pochwalił się tam że polecono mu lac mixol do paliwa (podał też cene za litr)......teraz wozi co drugi,trzeci zjazd skrzynkę z miksolami i tam to biorą....
tak więc jak leję i będę lał.....bo widzę i czuję różnicę.
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-14, 12:42   

jak jeździłem na paliwie lotniczym "starymi" dieslami lałem olej do paliwa, :-D
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-14, 16:17   

Na niemieckich forach piszą o dodawaniu oleju użytkownicy mercedesów .Ale to było z czasów przed dpf. Mnie też zastanawia jak zachowa się filtr traktowany co zbiornik 150 ml oleju jak ktoś słusznie zauważył wcześniej to wyjdzie jakieś cztery litry na 20 tys a teraz dolewam około 0.5 litra oleju silnikowego na cały ten okres .
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-14, 17:36   

hanys napisał/a:
Tyle że to musi by mixol,nie nadają się do tego celu żadne inne oleje do 2t,zadne zielone,czerwone żadne do kosiarek czy innych sprzętów 2t.to ma by stary polski mixol

A wiesz dokładnie jaka jest różnica pomiędzy Mixolem a innymi olejami do dwusuwów?
Jak nie wiesz to ja napiszę: przy zastosowaniu Mixolu końcówka rury wydechowej obojętnie jakiego silnika (samochodu, motocykla, opryskiwacza itd.) była zawsze zaolejona a przy innych jak już to delikatnie. Wniosek jest prosty słabo się spala.
Zostają nagary na tłokach i głowicy.
Chcecie zniszczyć silnik nikt tego nie broni a o ekologii też można zapomnieć!
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 17:43   

Oczywiście opisujesz rurę silnika benzynowego 2T
A dyskusja dotyczy silnika diesla i to nie konstrukcji VW który średnio zużywa 2l/1000 km czyli znacznie więcej niż zalecenia dotyczące mixolu.
Nie zauważyłem w żadnym z samochodów z silnikiem Diesla w których stosowany był mixsol zaolejenia rury wydechowaej
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-14, 18:47   

jas_pik napisał/a:
A dyskusja dotyczy silnika diesla i to nie konstrukcji VW który średnio zużywa 2l/1000 km czyli znacznie więcej niż zalecenia dotyczące mixolu

A jeździłeś dieslami VW? Chyba nie skoro takie opinie wstawiasz.
Ja ich miałem kilka i na 15tkm (od wymiany do wymiany nic nie dolewałem) a przebiegi miały ponad 300tkm.
Fiaty JTD też miałem kilka zero dolewek.
Mercedesy benzyna i Diesel to samo.
Renault Rapid 19Td , Dacia tak samo.
Nigdy nie dodawałem do ON żadnych dodatków oprócz obecnie eksploatowanego przez moją córkę Mercedesa W203 220Cdi (dotatek do czyszczenia filtra DPF z 68% zapchania zeszło na 27% po 14tkm a auto ma 300tkm)
Tak więc "Jasiu" wstydu oszczędź bo w elektronice to dobry jesteś a w reszcie blado to wygląda.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 19:49   

GORDINI napisał/a:
Tak więc "Jasiu" wstydu oszczędź

Tak się składa że przejechałem 200kkm Pasatem w ciągu 2 lat( 2011-12) w całości na autostradach , średnia prędkość przelotowa 130km/h - średnie zużycie oleju do 50 kkm było 0,8l , w zakresie 50 - 130 kkm 1,1 l, poźniej 1,5l/1000km - i to jest norma dla tego silnika - taką miałem kilkakrotnie odpowiedź z ASO( Szewczyk Warszawa) .
Ja oczywiście się nie znam na tym , byłem tylko użytkownikiem , samochód był służbowy tak że jeździłem nim na maksa - tak że nie opowiadam pierdółek czy innych urban legend z Auto Świata tylko opisuję swoje osobiste doświadczenia.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-14, 20:07   

Jak się nie oszczędza turbo to wypije :mrgreen:
Mixol lałeś czy nie?
Jeszcze zapomniałem o jednym aucie, które kupiłem nowe Ford Focus Tdci od wymiany do wymiany zero dolewek i jak na razie zero problemu u 3 właściciela po 220tkm.
Ciekawy jestem jak nowy nabytek Skoda Octavia 1,6Tdi 4x4 będzie "żarła" olej bo po 3tkm nie zauważyłem pobrania do wymiany oleju w serwisie (dostałem Voucher i skorzystałem).
Nie jeżdżę "emerycko" czas w firmie się liczy, często mam na haku przyczepę.
Sam serwisuję swoje auta (oprócz na gwarancji) a mam ich trochę. Jak dbasz to masz.
To tyle z moich wywodów.
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-03-14, 20:40   

ja tam czasami dolewam , faktycznie chodzi ciszej . Co wiecej dolewam trochę do beznzyny w mioch autkach na lpg - chodzi o to żeby nie używane wtyski do benzyny miały trochę oleju - w poprzedniej megance 2.0 B / LPG zardzewiał mi na amen wtryskiwać . W paliwie niestety jest woda
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-14, 20:55   

Do służbowego ? Z własnej kieszeni ?
Tankowanie na kartę Routex ( paliwo bez ograniczeń -ale za oleje trzeba było by płacić z własnej kieszeni) olej był dolewany przez serwis a jak pamiętam w VW na fakturze zawsze był a dolewka co najmniej 1l .
Być może przy jeździe kapeluszniczej nie bierze - tego nie wiem.
Z poprzednich moich prywatnych samochodów ( ale tylko benzynowych Ford Mondeo 1.8 do przebiegu 300kkm nie brał oleju, Ale Vectra 2.0 przy tasach jednorazowych 2000 km potrzebowała dolewki 0,5l bo poziom spadał z max do min - trasa Warszawa Nepol )
Oczywiście przy prędkościach przelotowych rzędu 90 km/h zużycie oleju jest mniejsze. Ale po to wybudowali autostrady aby jeździć szybciej.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-14, 21:30   

kubalonek napisał/a:
(...) W paliwie niestety jest woda

Co ma woda w paliwie do dolewania do tegoż paliwa oleju?
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-03-14, 21:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-15, 03:11   

kubalonek napisał/a:
ja tam czasami dolewam , faktycznie chodzi ciszej . Co wiecej dolewam trochę do beznzyny w mioch autkach na lpg - chodzi o to żeby nie używane wtyski do benzyny miały trochę oleju - w poprzedniej megance 2.0 B / LPG zardzewiał mi na amen wtryskiwać . W paliwie niestety jest woda


A możesz napisać ile tej wody jest w paliwie, bo moje doświadczenie eksperymentalne mówi mi że paliwo (zarówno on jak i benzyna) nie miesza się z wodą, a korozja pochodzi od kwaśnych produktów spalania. Woda z paliwem tworzy co najwyżej emulsję, która i tak się po jakimś czasie rozdziela. Dodatkowo nie widzę powiązania silnika benzynowego z LPG do diesla i oleju napędowego z mixolem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Roman1 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5dci
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Dołączył: 27 Sty 2016
Posty: 23
Skąd: Jarocin
Wysłany: 2016-03-15, 19:14   

GORDINI napisał/a:
Jak się nie oszczędza turbo to wypije :mrgreen:
Mixol lałeś czy nie?
Jeszcze zapomniałem o jednym aucie, które kupiłem nowe Ford Focus Tdci od wymiany do wymiany zero dolewek i jak na razie zero problemu u 3 właściciela po 220tkm.
Ciekawy jestem jak nowy nabytek Skoda Octavia 1,6Tdi 4x4 będzie "żarła" olej bo po 3tkm nie zauważyłem pobrania do wymiany oleju w serwisie (dostałem Voucher i skorzystałem).
Nie jeżdżę "emerycko" czas w firmie się liczy, często mam na haku przyczepę.
Sam serwisuję swoje auta (oprócz na gwarancji) a mam ich trochę. Jak dbasz to masz.
To tyle z moich wywodów.
octawia 1.9tdi 2008rok byłem pierwszym właścicielem okolice 1 lit dolewa ny na 15 tys renault master teraz mieści się w litrze przez pierwsze 10 tys zjadł dwa litry widocznie trafiasz na cuda techniki jeszcze nie spotkałem się z turbem które nie rzuca olejem albo mam wybitnego pecha
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-15, 20:23   

Roman1 napisał/a:
jeszcze nie spotkałem się z turbem które nie rzuca olejem albo mam wybitnego pecha

A gdzie rzuca bo nie za bardzo rozumiem.
Widocznie spotkaliśmy się w połowie. Ty masz pecha a ja szczęście.
Przy czym wątek jest o dolewaniu Mixolu, który jak mniemam nie ma wpływu na zużycie oleju.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-15, 20:57   

Właśnie w tym wątku spotkały sie doświadczenia :-D
Do pojazdów z silnikiem diesla marek VW nie ma sensu dolewać Mixolu ze względu na powyższe :mrgreen:
W pojazdach innych marek które jednak nie spalaja oleju silnikowego dodatek mixolu może być przydatny.
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na kartę produktu sprzedawanego na stacjhach benzynowych jako ON ( i to nie ważne czy zwykłe czy te droższe - uszlachetnione) wszystkie mają dodatek bioestrów w ilości 7 - 10 % .
A ten dodatek jeśli pamiętacie dyskusje producentów silników sprzed kilku lat jest bardzo szkodliwy dla silników diesla.
W tym przypadku mixol jest bardzo dobrym emulgatorem powodującym lepsze spalanie tych estrów . Ale być może się nie znam albo słuchałem niewłaściwych naukowców :evil:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
GORDINI 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,5Dci
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 5 os.
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 10 Sty 2015
Posty: 251
Skąd: SCI
Wysłany: 2016-03-15, 21:10   

jas_pik napisał/a:
Ale być może się nie znam albo słuchałem niewłaściwych naukowców

KOD, PIS i inne polityczne nacje też mają naukowców.
Wszystkie posty, które napisałem są z osobistego doświadczenia a jeżdżę autami prawie 40lat w sporcie z drobnymi przerwami 37lat
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-15, 21:20   

GORDINI napisał/a:
KOD, PIS i inne polityczne nacje też mają naukowców.


Proszę o brak polityki - takie są założenia forum
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-15, 21:59   

Skład mixolu s ---> https://www.lotos.pl/pobierz_plik/29171/
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-03-15, 22:02   

Mixol to można dodawać do starych wolnossaków, do nowych CR z DPF musi być jakiś półsyntetyk lub syntetyk klasy API TC, JASO FC, ISO L-EGD (najlepszy jest wg doświadczeń z forów niemieckich olej Addinol Super 2T MZ 406)
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-03-15, 22:09   

Niemieckie fora:
https://www.google.pl/?gf...3%B6l+im+diesel
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne