Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-03-15, 22:32   

a ja nadal proszę o wyjaśnienie :
kubalonek napisał/a:
(...) W paliwie niestety jest woda

Co ma woda w paliwie do dolewania do tegoż paliwa oleju?
 
podsiar 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 dCi 90
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 12 Mar 2016
Posty: 90
Skąd: Góra Siewierska
Wysłany: 2016-03-16, 09:42   

Roman1 napisał/a:
Na niemieckich forach piszą o dodawaniu oleju użytkownicy mercedesów .Ale to było z czasów przed dpf. Mnie też zastanawia jak zachowa się filtr traktowany co zbiornik 150 ml oleju jak ktoś słusznie zauważył wcześniej to wyjdzie jakieś cztery litry na 20 tys a teraz dolewam około 0.5 litra oleju silnikowego na cały ten okres .


Wcześniej miałem Mercedesa Vaneo 1.7cdti (bez DPF) i mechanik z dość dobrą renomą na Śląsku, który ogarnia tylko Mercedesy w dieslu nakazał lać 100ml Mixolu na bak ropy (60l). Klekot rzeczywiście lepiej chodził, ciszej, choć smród spalin powalał na kolana.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-16, 10:39   

jas_pik napisał/a:
Właśnie w tym wątku spotkały sie doświadczenia :-D
Do pojazdów z silnikiem diesla marek VW nie ma sensu dolewać Mixolu ze względu na powyższe :mrgreen:
W pojazdach innych marek które jednak nie spalaja oleju silnikowego dodatek mixolu może być przydatny.
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na kartę produktu sprzedawanego na stacjhach benzynowych jako ON ( i to nie ważne czy zwykłe czy te droższe - uszlachetnione) wszystkie mają dodatek bioestrów w ilości 7 - 10 % .
A ten dodatek jeśli pamiętacie dyskusje producentów silników sprzed kilku lat jest bardzo szkodliwy dla silników diesla.
W tym przypadku mixol jest bardzo dobrym emulgatorem powodującym lepsze spalanie tych estrów . Ale być może się nie znam albo słuchałem niewłaściwych naukowców :evil:


Mylisz pojęcia, coś co polepsza spalenie to katalizator (nie chodzi mi teraz o ten w puszcze na wydechu) i takie bezpopiołowe katalizatory są dodawane do paliwa. Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników. Natomiast co do bioestrów, to one, a w zasadzie ich produkty spalania mogą być kwaśne (zależy od jakości obróbki chemicznej przed dodaniem do paliwa) i mogą być przyczyną przyspieszonej korozji. Drugi problem to wszystkie elastomerowe łączniki w układzie paliwowym (uszczelki rurki itp.), te elementy pod wpływem długotrwałej obecności bioestrów zmieniają swoją strukturę (miękną, puchną) i rozszczelnia się układ paliwowy. Z tym że to dotyczy starszych silników i dodatków z bioestrami I generacji. W instrukcji od mojego focusa z 2005 jest napisane że można tankować paliwa z biododatkami do chyba 10%, a od tamtej pory już ponad 10 lat upłyneło.

fotorobart napisał/a:
a ja nadal proszę o wyjaśnienie :
kubalonek napisał/a:
(...) W paliwie niestety jest woda

Co ma woda w paliwie do dolewania do tegoż paliwa oleju?


Też czekam na to wyjaśnienie, dodatkowo interesuje mnie jak ta woda dostaje się do tego paliwa, to znaczy jak skutecznie się z nim miesza. Bo to że z filtra mogę odpuścić klika kropli wody to wiem, i wiem skąd ona tam pochodzi.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-16, 10:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-03-16, 10:52   

Woda w paliwie powoduje korozję układu paliwowego w tym wtrysków, o czym pisał kolega. pozdr
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-16, 11:02   

Czytam że nie do końca się rozumiemy. Jak woda dostaje się do tych wtrysków, aby spowodować tą korozję? Do tej pory w silnikach jak chciało się użyć wody to stosowano dodatkowe wtryski, nie dało rady podać się jej z paliwem.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-16, 11:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-16, 13:37   

kolega nigdy nie miał takiego wtrysku w rękach a nie mówiąc już o rozbieraniu więc mocno teoretyzuje .
oczywiście wtrysk nie koroduje , bo nie ma tam za bardzo co korodować .
w układach CR (o których mowa ) jest to od 150 do nawet 300 barów ciśnienia w takim wtrysku
Może się jedynie zalepić od nagaru którego ilość wzrośnie po dolaniu mixolu , ale przy takim ciśnienie to prawie nie możliwe

wtrysk może się jedynie zapiec w głowicy ale to w wypadku zbyt małej ilości białego smaru .
Mowa oczywiście o bezpośrednim wtrysku
_________________
Moje auto
Ostatnio zmieniony przez Karenzo 2016-03-16, 13:39, w całości zmieniany 3 razy  
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-16, 14:22   

Od 150 barów, to dopiero silnik diesla na CR zaczyna odpalać ;-) , a podczas jazdy to dobija do 2000 bar. Wtryski mogą korodować, ale tak korozja pracujących elementów nie wygląda tak jak na zewnętrznej części wtrysku. Tam korozję ogląda się pod mikroskopem i liczy rozkalibrowanie dyszy wtryskiwacza w um (mikro m). Natomiast wracają do mixolu, na takie wtryski to on nie pomoże, a zaszkodzi.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-03-16, 15:17   

Lukas87 napisał/a:
Niemieckie fora:
https://www.google.pl/?gf...3%B6l+im+diesel


Jeden wątek na ten temat liczący ponad 21 tys. postów jest tutaj: http://www.motor-talk.de/...9.html?page=605 - na stronie, która jest zalinkowana widać porównanie przydatności różnych olejów 2T do mieszania z dieslem.
Ludzie na własny koszt testowali, zamawiali ekspertyzy i używali oleju 2T do diesli, w tym także CR z DPF - skutek jest raczej pozytywny.

Jak ktoś woli poczytać po polsku to może na forum avensis http://avensis.info/viewt...afcadab00862b95 (ale tu jest tylko ok 2000 postów)
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2016-03-16, 15:50   

Kolega pisał wyraznie o wtrysku w benzynie z gazem. pozdr
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-16, 16:58   

chodziło mi o MPa
pomyliłem jednostki
_________________
Moje auto
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-16, 19:35   

Karenzo i ja pisaliśmy o wtrysku CR który jest w dieslach, a temat dotyczy dodawania mixolu do oleju napędowego. Może coś nieuważnie przeczytałem, ale nie znalazłem nic o wtryskach gazu i dodawaniu mixolu do LPG :-P
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-16, 20:41   

damiaszek napisał/a:
Mylisz pojęcia, coś co polepsza spalenie to katalizator (nie chodzi mi teraz o ten w puszcze na wydechu) i takie bezpopiołowe katalizatory są dodawane do paliwa.

Jak napisałem nie jestem w tym specjalistą jedynie słucham mądrzejszych :mrgreen:
A że mam własne gospodarstwo w tym pewien areał pod rzepakakiem, to zainteresowałem się samodzielną produkcją ON - na własne potrzeby. W testowej instalacji zostało wyprodukowanych kilkaset litrów które trafiły do rożnych badań w celu obliczenia opłacalności samodzielnej produkcji ( sporo wydaję na ON w ciągu roku)
damiaszek napisał/a:
Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników.

Z informacji po badaniach wynikało że mixol był znacznie lepszym dodatkiem niż inne środki a do tego sporo tańszy.

damiaszek napisał/a:
Natomiast co do bioestrów, to one, a w zasadzie ich produkty spalania mogą być kwaśne (zależy od jakości obróbki chemicznej przed dodaniem do paliwa)

Jakość obróbki w procesie to niestety są koszty a wiadomo że każdy producent je minimalizuje. Zwłaszcza że normy dotyczą ON jako całości a nie dodatków.
Z drugiej strony każdy wytwórca zmniejsza ilość siarki w ON a to ona odpowiada za smarowanie. A mixol właśnie smaruje układ paliwowy.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
krimar 


Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 321
Skąd: z ?
Wysłany: 2016-03-16, 21:14   

jas_pik napisał/a:
zainteresowałem się samodzielną produkcją ON - na własne potrzeby

Możesz spodziewać nalotu Urzędu Celnego i poważnych konsekwencji finansowych jeśli nie odprowadzisz akcyzy lub jeśli ją odprowadzisz, a UC uzna, że powinieneś więcej.
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-16, 22:36   

Skorzystałem z instalacji doświadczalnej do celów naukowych , mój wkład to 1 tona rzepaku.
Do mnie nie przylecą :evil:
Chyba że zakupią terenówki albo Dustery (a do tej pory takich nie kupowali)
Jak na dziś to się to za bardzo nie opłaca jeśli ON ma być o dobrych parametrach jakościowych.Nowoczesne ciągniki muszą mieć paliwo naprawdę dobrej jakości bo ich cena to równowartość co najmniej kilku DD.
Co prawda u mnie jeżdżą jeszcze starocia które spalą wszystko ale przy dzisiejszych cenach ON nie jest to tak bardzo opłacalne .
Ale te starocia łatwiej odpalają na mrozie z Mixolem , dlatego nie bardzo rozumiem wypowiedź
damiaszek napisał/a:
Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników.

Gdyby tak było to by nie odpalały :oops:
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-16, 22:45   

te starocie były projektowane na inne oleje oraz paliwo .
Jak w PL pojawił się pierwszy olej syntetyczny chyba lotos jak pamiętam to też każdy to kupował i lał bo taki nowoczesny olej . Kiedy silniki były zwyczajnie do tego nie dostosowane i spalały go ogromne ilości .
_________________
Moje auto
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 00:50   

To se ne vrati :-D
Aczkolwiek pamiętam jak w 1991 wyjechałem swoim P205D do Francji z żoną na dłuższy wyjazd i po 2 kkm zobaczyłem że cała instalacja paliwowa się poci a właściwie to cieknie - ON który był sprzedawany tam tak się różnił od ON w Polsce. A mój dieselek nagle dostał i moc i szybkość.
Taka była wtedy różnica w jakości ON. I wtedy po raz pierwszy usłyszałem o tym że warto dolewać olej 2T do diesla w PL.
W swoich pojazdach stosowałem i zawsze innym polecałem stosowanie olejów syntetycznych - w skrzyni biegów i w przekładniach ale nie w silnikach.
Nie pamiętam aby ktoś lał syntetyka do starych silników - był dla nich po prostu za drogi.
Oczywiście minęło już sporo lat i technologia poszła do przodu ale pewne rzeczy wciąż się sprawdzają.
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-17, 20:05   

jas_pik napisał/a:

Ale te starocia łatwiej odpalają na mrozie z Mixolem , dlatego nie bardzo rozumiem wypowiedź
damiaszek napisał/a:
Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników.

Gdyby tak było to by nie odpalały :oops:


Jak przeczytasz całość to natrafisz na mój post w którym pisałem że w klasycznych systemach wtryskowych (nie CR) mixol się sprawdzał jako dodatek detergentowy. Inne wtryski inne ciśnienia, pośrednia komora wtrysku.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-17, 20:44, w całości zmieniany 3 razy  
 
jas_pik 



Marka: Mitsubishi
Model: Outlander PHEV
Silnik: 2,0
Rocznik: 2014
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 02 Lut 2014
Posty: 4052
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-03-17, 21:00   

damiaszek napisał/a:
. Proponowane dozowanie oleju do 2T jest absurdalnie wysokie 250ml na bak (około 50l) to przeliczając zgrubnie i w pamięci wyjdzie około 4000-6000 ppm na jeden tylko dodatek. Znaczne przedozowania dodatków jest też szkodliwe.

Tak by było gdyby to nie był olej tylko zestaw samych dodatków a z kart charakterystyki wynika że skłąd mixolu to w 75% ON ( ale może się nie znam) :-D

damiaszek napisał/a:
Ten mit pochodzi z dawnych lat, i dodatek oleju do 2T poprawiał właściwości detergentowe. To działało, ale na startego typu wtryskach ze 100x większymi dyszami w dieslach z pośrednią komorą spalania w czasach kiedy paliwo bazowe miało inne parametry niż obecnie i dodatków było mało (oszczędzali bo były drogie i za dolary).

Niemcy też mają takie złe paliwo? Nie wierzę :lol:
Tak samo jak kiedyś współpracując z największymi koncernami paliwowymi zapoznałem się ze źródłami zakupu paliw - prawie wszystkie pochodziły z tej samej instalacji a na stacjach różniły się podawanymi parametrami i ceną
_________________
http://bit.ly/3n82hb8
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-18, 08:24   

Każdy pakiet dodatków jest na jakimś rozpuszczalniku, generalnie im więcej dodatków w pakiecie tym trudniej uzyskać stabilną kompozycję z małą ilością rozpuszczalnika. W typowym pakiecie dodatki dozuje się w ilościach 100-300 ppm, a cały pakiet od 500 do 2000 ppm. Ile dokładnie jakich dodatków się dodaje to zależy od właściwości paliwa bazowego. Nigdzie nie twierdzę że Niemcy mają gorsze czy lepsze paliwo. Chodzi o to że paliwo bazowe ma przestrzeni lat zmieniło swoje parametry ( związane jest to z technologią produkcji), a produkt końcowy też zmienił swoje parametry (inne wymagania ŚKP, ekologia ;-) itp.) i takie same porady dotyczące olejów do 2T nie zmieniające się od lat są już nieaktualne. Najciekawsze we wszystkim jest to że stare technologie i stare rafinerie potrafią robić super paliwa, problemem jest tylko wydajność. A co do paliw to praktycznie wszyscy (po za jednostkowymi przypadkami) biorą paliwo końcowe z orlenu lub lotosu lub biorą od nich bazowe i sami uszlachetniają dodatkami. Stąd pewnie te różnice na stacjach w parametrach bo cena to już sprawa handlowców.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
Gulliver13 



Marka: Dacia
Model: 1310p/Duster 4x4
Silnik: 1.3/1.5
Rocznik: 1983/2015
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-04-01, 09:02   

Czytam i czytam i jedyne co wiem to to, że trzeba było kupić benzynę :mrgreen:

Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3668
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-01, 10:09   

nie dolewam nic,
kiedys wlalem jakies "STP czyszczące wtryskiwacze" przed zima , ale to raczej z nadmiaru pieniędzy :lol: i obawy przed nieodpaleniem w zimie w siarczyste niegdyś mrozy :lol:
 
fotorobart 



Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 720
Skąd: kraków
Wysłany: 2016-04-01, 10:09   

Gulliver13 napisał/a:
Czytam i czytam i jedyne co wiem to to, że trzeba było kupić benzynę :mrgreen:

Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?

Czasami sikam :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez fotorobart 2016-04-01, 11:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
Gulliver13 



Marka: Dacia
Model: 1310p/Duster 4x4
Silnik: 1.3/1.5
Rocznik: 1983/2015
Dołączył: 27 Mar 2014
Posty: 62
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2016-04-01, 10:46   

fotorobart napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:
Czytam i czytam i jedyne co wiem to to, że trzeba było kupić benzynę :mrgreen:

Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?

Czasami sikam :mrgreen:


Ale tylko po uprzednim zatankowaniu siebie odpowiednim paliwem? ;-)

Do rovera lałem skydda a kiedyś nakupowałm depresatorów bo na wiosennej wyprzedaży 0,5l było po 5zł zamiast 20. Wlanie kielicha na bak może pomoże a na pewno nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez Gulliver13 2016-04-01, 10:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-10, 23:27   

nie było nie dawno na forum . Wyjaśniam . Woda w paliwie ( benzyna ) auto na lpg bierze się często nie z powodu zanieczyszczonego paliwa a z skraplania się pary wodnej w zbiorniku paliwa . jeśli samochód mało jeździ na benzynie , to ilość wody może być dość duza - ja na przykład po tym epizodzie z zardzewiałym wtryskiwaczem benzyny, jak czyściłem zbiornik wylałem ok 2 L wody !! W czasie pracy silnika na LPG wtryski benzyny stoją , jeśli w paliwie jest trochę wody to korodują . jeżeli silnik chodzi cały czas na benzynie i lejem świeże paliwo to ta minimalna ilośc wody po prostu jest razem wtryskiwana do cylindra i już nic się nie dzieje . Dlatego współczesne instalacje dotryskują benzynę do LPG także dlatego aby nie zniszczyć wtrysków benzyny .
Natomiast dodawanie mixolu do ON to już zupełnie inna historia . Za nieporozumienie przepraszam . W każdym razie leję olej do benzyny w samochodach na LPG od kilku lat i nie miałem żadnych kłopotów z wtryskami AMEN
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3694
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-11, 07:13   

kubalonek napisał/a:
W każdym razie leję olej do benzyny w samochodach na LPG od kilku lat i nie miałem żadnych kłopotów z wtryskami AMEN

Olej Mixol??? Ile i w jakiej proporcji? :shock:
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne