Na niemieckich forach piszą o dodawaniu oleju użytkownicy mercedesów .Ale to było z czasów przed dpf. Mnie też zastanawia jak zachowa się filtr traktowany co zbiornik 150 ml oleju jak ktoś słusznie zauważył wcześniej to wyjdzie jakieś cztery litry na 20 tys a teraz dolewam około 0.5 litra oleju silnikowego na cały ten okres .
Wcześniej miałem Mercedesa Vaneo 1.7cdti (bez DPF) i mechanik z dość dobrą renomą na Śląsku, który ogarnia tylko Mercedesy w dieslu nakazał lać 100ml Mixolu na bak ropy (60l). Klekot rzeczywiście lepiej chodził, ciszej, choć smród spalin powalał na kolana.
Właśnie w tym wątku spotkały sie doświadczenia
Do pojazdów z silnikiem diesla marek VW nie ma sensu dolewać Mixolu ze względu na powyższe
W pojazdach innych marek które jednak nie spalaja oleju silnikowego dodatek mixolu może być przydatny.
Nie wiem czy zwróciliście uwagę na kartę produktu sprzedawanego na stacjhach benzynowych jako ON ( i to nie ważne czy zwykłe czy te droższe - uszlachetnione) wszystkie mają dodatek bioestrów w ilości 7 - 10 % .
A ten dodatek jeśli pamiętacie dyskusje producentów silników sprzed kilku lat jest bardzo szkodliwy dla silników diesla.
W tym przypadku mixol jest bardzo dobrym emulgatorem powodującym lepsze spalanie tych estrów . Ale być może się nie znam albo słuchałem niewłaściwych naukowców
Mylisz pojęcia, coś co polepsza spalenie to katalizator (nie chodzi mi teraz o ten w puszcze na wydechu) i takie bezpopiołowe katalizatory są dodawane do paliwa. Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników. Natomiast co do bioestrów, to one, a w zasadzie ich produkty spalania mogą być kwaśne (zależy od jakości obróbki chemicznej przed dodaniem do paliwa) i mogą być przyczyną przyspieszonej korozji. Drugi problem to wszystkie elastomerowe łączniki w układzie paliwowym (uszczelki rurki itp.), te elementy pod wpływem długotrwałej obecności bioestrów zmieniają swoją strukturę (miękną, puchną) i rozszczelnia się układ paliwowy. Z tym że to dotyczy starszych silników i dodatków z bioestrami I generacji. W instrukcji od mojego focusa z 2005 jest napisane że można tankować paliwa z biododatkami do chyba 10%, a od tamtej pory już ponad 10 lat upłyneło.
fotorobart napisał/a:
a ja nadal proszę o wyjaśnienie :
kubalonek napisał/a:
(...) W paliwie niestety jest woda
Co ma woda w paliwie do dolewania do tegoż paliwa oleju?
Też czekam na to wyjaśnienie, dodatkowo interesuje mnie jak ta woda dostaje się do tego paliwa, to znaczy jak skutecznie się z nim miesza. Bo to że z filtra mogę odpuścić klika kropli wody to wiem, i wiem skąd ona tam pochodzi.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-16, 10:44, w całości zmieniany 1 raz
Czytam że nie do końca się rozumiemy. Jak woda dostaje się do tych wtrysków, aby spowodować tą korozję? Do tej pory w silnikach jak chciało się użyć wody to stosowano dodatkowe wtryski, nie dało rady podać się jej z paliwem.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-16, 11:03, w całości zmieniany 1 raz
kolega nigdy nie miał takiego wtrysku w rękach a nie mówiąc już o rozbieraniu więc mocno teoretyzuje .
oczywiście wtrysk nie koroduje , bo nie ma tam za bardzo co korodować .
w układach CR (o których mowa ) jest to od 150 do nawet 300 barów ciśnienia w takim wtrysku
Może się jedynie zalepić od nagaru którego ilość wzrośnie po dolaniu mixolu , ale przy takim ciśnienie to prawie nie możliwe
wtrysk może się jedynie zapiec w głowicy ale to w wypadku zbyt małej ilości białego smaru .
Mowa oczywiście o bezpośrednim wtrysku
Od 150 barów, to dopiero silnik diesla na CR zaczyna odpalać , a podczas jazdy to dobija do 2000 bar. Wtryski mogą korodować, ale tak korozja pracujących elementów nie wygląda tak jak na zewnętrznej części wtrysku. Tam korozję ogląda się pod mikroskopem i liczy rozkalibrowanie dyszy wtryskiwacza w um (mikro m). Natomiast wracają do mixolu, na takie wtryski to on nie pomoże, a zaszkodzi.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Jeden wątek na ten temat liczący ponad 21 tys. postów jest tutaj: http://www.motor-talk.de/...9.html?page=605 - na stronie, która jest zalinkowana widać porównanie przydatności różnych olejów 2T do mieszania z dieslem.
Ludzie na własny koszt testowali, zamawiali ekspertyzy i używali oleju 2T do diesli, w tym także CR z DPF - skutek jest raczej pozytywny.
Karenzo i ja pisaliśmy o wtrysku CR który jest w dieslach, a temat dotyczy dodawania mixolu do oleju napędowego. Może coś nieuważnie przeczytałem, ale nie znalazłem nic o wtryskach gazu i dodawaniu mixolu do LPG
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Mylisz pojęcia, coś co polepsza spalenie to katalizator (nie chodzi mi teraz o ten w puszcze na wydechu) i takie bezpopiołowe katalizatory są dodawane do paliwa.
Jak napisałem nie jestem w tym specjalistą jedynie słucham mądrzejszych
A że mam własne gospodarstwo w tym pewien areał pod rzepakakiem, to zainteresowałem się samodzielną produkcją ON - na własne potrzeby. W testowej instalacji zostało wyprodukowanych kilkaset litrów które trafiły do rożnych badań w celu obliczenia opłacalności samodzielnej produkcji ( sporo wydaję na ON w ciągu roku)
damiaszek napisał/a:
Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników.
Z informacji po badaniach wynikało że mixol był znacznie lepszym dodatkiem niż inne środki a do tego sporo tańszy.
damiaszek napisał/a:
Natomiast co do bioestrów, to one, a w zasadzie ich produkty spalania mogą być kwaśne (zależy od jakości obróbki chemicznej przed dodaniem do paliwa)
Jakość obróbki w procesie to niestety są koszty a wiadomo że każdy producent je minimalizuje. Zwłaszcza że normy dotyczą ON jako całości a nie dodatków.
Z drugiej strony każdy wytwórca zmniejsza ilość siarki w ON a to ona odpowiada za smarowanie. A mixol właśnie smaruje układ paliwowy.
Marka: Dacia
Model: Sandero II ph 2 Open, Duster 2 Prestige
Silnik: 1,0 TCE LPG
Rocznik: 2020, 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Kwi 2013 Posty: 322 Skąd: z ?
Wysłany: 2016-03-16, 21:14
jas_pik napisał/a:
zainteresowałem się samodzielną produkcją ON - na własne potrzeby
Możesz spodziewać nalotu Urzędu Celnego i poważnych konsekwencji finansowych jeśli nie odprowadzisz akcyzy lub jeśli ją odprowadzisz, a UC uzna, że powinieneś więcej.
Skorzystałem z instalacji doświadczalnej do celów naukowych , mój wkład to 1 tona rzepaku.
Do mnie nie przylecą
Chyba że zakupią terenówki albo Dustery (a do tej pory takich nie kupowali)
Jak na dziś to się to za bardzo nie opłaca jeśli ON ma być o dobrych parametrach jakościowych.Nowoczesne ciągniki muszą mieć paliwo naprawdę dobrej jakości bo ich cena to równowartość co najmniej kilku DD.
Co prawda u mnie jeżdżą jeszcze starocia które spalą wszystko ale przy dzisiejszych cenach ON nie jest to tak bardzo opłacalne .
Ale te starocia łatwiej odpalają na mrozie z Mixolem , dlatego nie bardzo rozumiem wypowiedź
damiaszek napisał/a:
Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników.
te starocie były projektowane na inne oleje oraz paliwo .
Jak w PL pojawił się pierwszy olej syntetyczny chyba lotos jak pamiętam to też każdy to kupował i lał bo taki nowoczesny olej . Kiedy silniki były zwyczajnie do tego nie dostosowane i spalały go ogromne ilości .
To se ne vrati
Aczkolwiek pamiętam jak w 1991 wyjechałem swoim P205D do Francji z żoną na dłuższy wyjazd i po 2 kkm zobaczyłem że cała instalacja paliwowa się poci a właściwie to cieknie - ON który był sprzedawany tam tak się różnił od ON w Polsce. A mój dieselek nagle dostał i moc i szybkość.
Taka była wtedy różnica w jakości ON. I wtedy po raz pierwszy usłyszałem o tym że warto dolewać olej 2T do diesla w PL.
W swoich pojazdach stosowałem i zawsze innym polecałem stosowanie olejów syntetycznych - w skrzyni biegów i w przekładniach ale nie w silnikach.
Nie pamiętam aby ktoś lał syntetyka do starych silników - był dla nich po prostu za drogi.
Oczywiście minęło już sporo lat i technologia poszła do przodu ale pewne rzeczy wciąż się sprawdzają.
Ale te starocia łatwiej odpalają na mrozie z Mixolem , dlatego nie bardzo rozumiem wypowiedź
damiaszek napisał/a:
Mixol w żadnym wypadku nie polepsza spalania, co najwyżej zaburz i pogarsza rozpylanie paliwa i dlatego ono wolniej spalając się polepsza nastrój niektórych kierowników.
Gdyby tak było to by nie odpalały
Jak przeczytasz całość to natrafisz na mój post w którym pisałem że w klasycznych systemach wtryskowych (nie CR) mixol się sprawdzał jako dodatek detergentowy. Inne wtryski inne ciśnienia, pośrednia komora wtrysku.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ostatnio zmieniony przez damiaszek 2016-03-17, 20:44, w całości zmieniany 3 razy
. Proponowane dozowanie oleju do 2T jest absurdalnie wysokie 250ml na bak (około 50l) to przeliczając zgrubnie i w pamięci wyjdzie około 4000-6000 ppm na jeden tylko dodatek. Znaczne przedozowania dodatków jest też szkodliwe.
Tak by było gdyby to nie był olej tylko zestaw samych dodatków a z kart charakterystyki wynika że skłąd mixolu to w 75% ON ( ale może się nie znam)
damiaszek napisał/a:
Ten mit pochodzi z dawnych lat, i dodatek oleju do 2T poprawiał właściwości detergentowe. To działało, ale na startego typu wtryskach ze 100x większymi dyszami w dieslach z pośrednią komorą spalania w czasach kiedy paliwo bazowe miało inne parametry niż obecnie i dodatków było mało (oszczędzali bo były drogie i za dolary).
Niemcy też mają takie złe paliwo? Nie wierzę
Tak samo jak kiedyś współpracując z największymi koncernami paliwowymi zapoznałem się ze źródłami zakupu paliw - prawie wszystkie pochodziły z tej samej instalacji a na stacjach różniły się podawanymi parametrami i ceną
Każdy pakiet dodatków jest na jakimś rozpuszczalniku, generalnie im więcej dodatków w pakiecie tym trudniej uzyskać stabilną kompozycję z małą ilością rozpuszczalnika. W typowym pakiecie dodatki dozuje się w ilościach 100-300 ppm, a cały pakiet od 500 do 2000 ppm. Ile dokładnie jakich dodatków się dodaje to zależy od właściwości paliwa bazowego. Nigdzie nie twierdzę że Niemcy mają gorsze czy lepsze paliwo. Chodzi o to że paliwo bazowe ma przestrzeni lat zmieniło swoje parametry ( związane jest to z technologią produkcji), a produkt końcowy też zmienił swoje parametry (inne wymagania ŚKP, ekologia itp.) i takie same porady dotyczące olejów do 2T nie zmieniające się od lat są już nieaktualne. Najciekawsze we wszystkim jest to że stare technologie i stare rafinerie potrafią robić super paliwa, problemem jest tylko wydajność. A co do paliw to praktycznie wszyscy (po za jednostkowymi przypadkami) biorą paliwo końcowe z orlenu lub lotosu lub biorą od nich bazowe i sami uszlachetniają dodatkami. Stąd pewnie te różnice na stacjach w parametrach bo cena to już sprawa handlowców.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
nie dolewam nic,
kiedys wlalem jakies "STP czyszczące wtryskiwacze" przed zima , ale to raczej z nadmiaru pieniędzy i obawy przed nieodpaleniem w zimie w siarczyste niegdyś mrozy
Czytam i czytam i jedyne co wiem to to, że trzeba było kupić benzynę
Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?
Czasami sikam
Ale tylko po uprzednim zatankowaniu siebie odpowiednim paliwem?
Do rovera lałem skydda a kiedyś nakupowałm depresatorów bo na wiosennej wyprzedaży 0,5l było po 5zł zamiast 20. Wlanie kielicha na bak może pomoże a na pewno nie zaszkodzi.
Ostatnio zmieniony przez Gulliver13 2016-04-01, 10:47, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os. Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Mar 2010 Posty: 221 Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-10, 23:27
nie było nie dawno na forum . Wyjaśniam . Woda w paliwie ( benzyna ) auto na lpg bierze się często nie z powodu zanieczyszczonego paliwa a z skraplania się pary wodnej w zbiorniku paliwa . jeśli samochód mało jeździ na benzynie , to ilość wody może być dość duza - ja na przykład po tym epizodzie z zardzewiałym wtryskiwaczem benzyny, jak czyściłem zbiornik wylałem ok 2 L wody !! W czasie pracy silnika na LPG wtryski benzyny stoją , jeśli w paliwie jest trochę wody to korodują . jeżeli silnik chodzi cały czas na benzynie i lejem świeże paliwo to ta minimalna ilośc wody po prostu jest razem wtryskiwana do cylindra i już nic się nie dzieje . Dlatego współczesne instalacje dotryskują benzynę do LPG także dlatego aby nie zniszczyć wtrysków benzyny .
Natomiast dodawanie mixolu do ON to już zupełnie inna historia . Za nieporozumienie przepraszam . W każdym razie leję olej do benzyny w samochodach na LPG od kilku lat i nie miałem żadnych kłopotów z wtryskami AMEN
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum