Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-11, 08:38   

A co ma mixol do wody w benzynie ? Nie pomyliło Ci się z denaturatem który mieszając się z wodą powoduje obniżenie gęstości mieszaniny woda - alkohol i pozwala ją zaciągnąć do przewodów paliwowych ?
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-04-11, 08:53   

Alkohol dodany do benzyny faktycznie powoduje iż woda może się mieszać z paliwem (oczywiście wszystko zależy od proporcji i wsp. podziału dla substancji), ale mechanizm tego mieszania jest inny i nie ma nic wspólnego z gęstością wody (1000 kg/m3) , benzyny (720-775 kg/m3), czy alkoholu (790kg/m3). Mieszanie to związane jest z właściwościami hydrofobowymi i hydrofilowymi alkoholu i benzyny i z polarnym fragmentem cząsteczki alkoholu.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-04-11, 22:42   

dolewam ok 100 ml na cały bak i to nieregularnie .
 
arnold 


Marka: Dacia
Model: Duster II
Silnik: TCe 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lut 2016
Posty: 785
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2016-04-11, 23:41   

damiaszek napisał/a:
Alkohol dodany do benzyny faktycznie powoduje iż woda może się mieszać z paliwem (oczywiście wszystko zależy od proporcji i wsp. podziału dla substancji), ale mechanizm tego mieszania jest inny i nie ma nic wspólnego z gęstością wody (1000 kg/m3) , benzyny (720-775 kg/m3), czy alkoholu (790kg/m3). Mieszanie to związane jest z właściwościami hydrofobowymi i hydrofilowymi alkoholu i benzyny i z polarnym fragmentem cząsteczki alkoholu.


Dokładnie, alkohol miesza się z polarnymi jak niepolarnymi substancjami i daje możliwość rozmieszania się wody w paliwie.
To że woda nie miesza się z paliwem nie ma nic wspólnego z gęstoscią tylko z tym że "nie lubią się za bardzo" A alkohole szczególnie z krótkim łańcuchem są "przyjacielem" obydwu substancji
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-16, 06:52   

Gulliver13 napisał/a:


Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?


Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-04-16, 06:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-04-16, 16:44   

shrek napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:


Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?


Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.


Pewnie tamte diesle nie były na common rail-u, dzisiejsze common rail-e pracują na coraz wyższym ciśnienia około 2000Bar porównując np. ciśnienie w oponie 2bar-y
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-16, 18:24   

Lukas87 napisał/a:
shrek napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:


Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?


Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.


Pewnie tamte diesle nie były na common rail-u, dzisiejsze common rail-e pracują na coraz wyższym ciśnienia około 2000Bar porównując np. ciśnienie w oponie 2bar-y


Mialem Carisme 1.9 did (silnik ze scenica na CR), Mam Lodgy, Mialem firmowe Iveco 2012, Mam Iveco 2015 wszystkie na CR

A jak sie wymienia filr paliwa co 100 tys to potem wtryski, pompa padaja.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-04-16, 18:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-04-16, 20:53   

shrek napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
shrek napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:


Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?


Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.


Pewnie tamte diesle nie były na common rail-u, dzisiejsze common rail-e pracują na coraz wyższym ciśnienia około 2000Bar porównując np. ciśnienie w oponie 2bar-y


Mialem Carisme 1.9 did (silnik ze scenica na CR), Mam Lodgy, Mialem firmowe Iveco 2012, Mam Iveco 2015 wszystkie na CR

A jak sie wymienia filr paliwa co 100 tys to potem wtryski, pompa padaja.


Wtryski nie padają tylko pompy wysokiego ciśnienia się przycierając siejąc opiłkami co w efekcie zabija wtryski. Najgorszy system to delphi w naszych daćkach, nie wiem jaki stosują w lodgy? Tutaj filtr paliwa nic nie da bo jak pompa "puści" opiłki na wtryski to już po wszystkim.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7567
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2016-04-16, 20:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne