Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-04-11, 08:38
A co ma mixol do wody w benzynie ? Nie pomyliło Ci się z denaturatem który mieszając się z wodą powoduje obniżenie gęstości mieszaniny woda - alkohol i pozwala ją zaciągnąć do przewodów paliwowych ?
Alkohol dodany do benzyny faktycznie powoduje iż woda może się mieszać z paliwem (oczywiście wszystko zależy od proporcji i wsp. podziału dla substancji), ale mechanizm tego mieszania jest inny i nie ma nic wspólnego z gęstością wody (1000 kg/m3) , benzyny (720-775 kg/m3), czy alkoholu (790kg/m3). Mieszanie to związane jest z właściwościami hydrofobowymi i hydrofilowymi alkoholu i benzyny i z polarnym fragmentem cząsteczki alkoholu.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Alkohol dodany do benzyny faktycznie powoduje iż woda może się mieszać z paliwem (oczywiście wszystko zależy od proporcji i wsp. podziału dla substancji), ale mechanizm tego mieszania jest inny i nie ma nic wspólnego z gęstością wody (1000 kg/m3) , benzyny (720-775 kg/m3), czy alkoholu (790kg/m3). Mieszanie to związane jest z właściwościami hydrofobowymi i hydrofilowymi alkoholu i benzyny i z polarnym fragmentem cząsteczki alkoholu.
Dokładnie, alkohol miesza się z polarnymi jak niepolarnymi substancjami i daje możliwość rozmieszania się wody w paliwie.
To że woda nie miesza się z paliwem nie ma nic wspólnego z gęstoscią tylko z tym że "nie lubią się za bardzo" A alkohole szczególnie z krótkim łańcuchem są "przyjacielem" obydwu substancji
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-16, 06:52
Gulliver13 napisał/a:
Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?
Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-04-16, 06:52, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-04-16, 16:44
shrek napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:
Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?
Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.
Pewnie tamte diesle nie były na common rail-u, dzisiejsze common rail-e pracują na coraz wyższym ciśnienia około 2000Bar porównując np. ciśnienie w oponie 2bar-y
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2016-04-16, 18:24
Lukas87 napisał/a:
shrek napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:
Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?
Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.
Pewnie tamte diesle nie były na common rail-u, dzisiejsze common rail-e pracują na coraz wyższym ciśnienia około 2000Bar porównując np. ciśnienie w oponie 2bar-y
Mialem Carisme 1.9 did (silnik ze scenica na CR), Mam Lodgy, Mialem firmowe Iveco 2012, Mam Iveco 2015 wszystkie na CR
A jak sie wymienia filr paliwa co 100 tys to potem wtryski, pompa padaja.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2016-04-16, 18:26, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-04-16, 20:53
shrek napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
shrek napisał/a:
Gulliver13 napisał/a:
Czy ktoś posiadający nowszy silnik uwzględniający postulaty ekoterrorystyczne coś dolewa do baku?
Ja do baku tylko diesla leje. Posiadam drugiego diesla od nnowosci pierwszego sprzedalem z przebiegiem 340tys km. W Daciance mam ponad 80 tys. Dojezdzam drugie firmowe. W pierwszym 120 tys(sprzedany), w drugim juz 50. Nigdy nic nie dolewalem i nigdy tez nie mialem problemow z wtryskami.
Pewnie tamte diesle nie były na common rail-u, dzisiejsze common rail-e pracują na coraz wyższym ciśnienia około 2000Bar porównując np. ciśnienie w oponie 2bar-y
Mialem Carisme 1.9 did (silnik ze scenica na CR), Mam Lodgy, Mialem firmowe Iveco 2012, Mam Iveco 2015 wszystkie na CR
A jak sie wymienia filr paliwa co 100 tys to potem wtryski, pompa padaja.
Wtryski nie padają tylko pompy wysokiego ciśnienia się przycierając siejąc opiłkami co w efekcie zabija wtryski. Najgorszy system to delphi w naszych daćkach, nie wiem jaki stosują w lodgy? Tutaj filtr paliwa nic nie da bo jak pompa "puści" opiłki na wtryski to już po wszystkim.
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=7567
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2016-04-16, 20:54, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum