Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-29, 10:00
Jeżeli nie będziesz dolewał więcej jak 100-200ml na bak to nic się nie stanie to będzie mniej niż 0.5% paliwa. O dziwo przy wcisniećiu mocniej gazu mniej dymi teraz niz wcześniej, ja sobie będę dolewał na bak 200ml na pewno nie zaszkodzi.
Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6 Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Wrz 2007 Posty: 251 Skąd: ETM
Wysłany: 2010-11-29, 18:02
TAXI AIRPORT napisał/a:
Jeżeli nie chcesz miec problemów z wtryskami i pompą to trza lać mixol i tyle, na niemieckih forach mercedesa leją najdlużej do cdi olej do dwutaktów i nie mają problemów z pompami i wtryskami. Zresztą u nas na ślasku są 2 warsztaty regenerujące pompy i wtrski common rail i każdy poleca lać mixol. Większośc pomp i wtrysków jest zatarta z braku smarowania odpowiedniego przez olej napędowy.
Lanie miksolu moim zdaniem to brednie jeśli ma się dobre paliwo. Jak kantują na stacji to i parafina zimą i wtryski szybko też zdechną. Znam kilka diesli z przebiegami pow. 150 tys. tankowane nie na najtańszym paliwie i wynalazkach i nie mają kłopotów z wtryskami. Jak ktoś się łąsi na parę groszy bo taniej to potem przepłaca w naprawach.
DrOzda napisał/a:
Prawda jest taka że gdyby nie subwencjonowanie transportu drogowego przez mniejszą cenę ON niż benzyny (niższe podatki), produkcja osobówek z dieslem byłaby poronionym pomysłem ze względów zarówno kosztowych jak i ekologicznych. Pewnie kiedyś wyjdzie norma EURO XX której już żaden diesel nie spełni i problem się skończy.
Nie bój żaby . Już w 2012 ropa bedzie droższa na stacjach niż benzyna bo stawki akcyzy jej podskoczą.
taxi jak Ci idzie zgłebianie tematu mixolu?
i jak eksperyment w dłuzszym czasie, efekty na dłuższą mete, cały czas tak sam a moze się jakies negatywy pojawiają stosowania miksolu
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-15, 12:13
Dolałem już 2 litry mixolu czyli jakieś 8-9 baków paliwa. Przejechałem prawie 10 tys.km dolewając 200ml na pełny bak. Najlepiej dolewać przed zatankowaniem wtedy się paliwo idealnie wymiesza.
Polecam mixol tylko z orlenu albo lotosa jest żółty i rzadki tak jak ropa.Cena 12-13zł za litr. Kupiłem raz na lukoilu to był bardziej gęsty i brązowy.
Silnik sobie cyka cicho nie dymi, pełna moc, odpala idealnie. Będę dolewał cały czas.
Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate Pomógł: 12 razy Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 1889 Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-15, 13:48
Taxi Airport jestem osobiście zainteresowany tematem - podawaj co jakiś czas swoje spostrzeżenia w tym temacie. Przy Twoich przebiegach informacje będą przydatne dla użytkowników dCi.
leszeks [Usunięty]
Wysłany: 2011-01-15, 14:56
Taxi Airport, jestem osobiście zainteresowany tym tematem, zwłaszcza że miałem z tym problemy
A wiadomo moze jak ten mixol dziala jesli mamy w aucie FAP? Teoretycznie jesli jest go malutko i rzeczywiscie ladnie sie spala bez dymienia itp to nie powinien nic zmieniac - ale czy sa jakies praktyczne moze juz dane? Z tego co czytam to rzeczywiscie glownym problemem dCI sa wtryskiwacze i to dolewanie moze miec sens - zamierzam spytac mechanikow przy odbiorze co o tym mysla... podobnie jak o tym co ile wymieniac olej i czy te 30 to jednak nie bajka -(a tyle chyba jest w Dusterku?) co ile Ty TAXI wymieniasz olej u siebie?
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-16, 13:21
ja leje to http://allegro.pl/kleen-f...1387505323.html tylko ze kupilem duze opakowanie za 50 pare zlotych i wystacza na 3000L zupki leje to od pierwszego tankowania nie wiem czy to coś daje ale silnik lepiej pracuje na moje oko i jak wyjechalem z salonu to palil o 1,5l wiecej niz teraz po podaniu tego spalanie do 5,5 max nie wiem czy to cos daje do tego spalania ale po wlaniu tego stopniowo spadalo a mam dopiero 600km zrobione
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-16, 18:37
Ja mam przeglądy co 20 tys km i co tyle zmieniam olej.
Z tego co wiem dci 110 ma wtryski i pompę siemensa albo boscha która jest o wiele mniej awaryjna. Ale nie zaszkodzi dolewać 100-200ml na pełny bak. Koszt dodatkowy to 2-3 zł na bak. Najlepiej zaopatrzyć się w butelkę po wódce 100 albo 200ml i sobie rozdzielać po tankowaniu i wozić ze sobą. Wtedy mamy pewność że wlewamy stałą dawkę i nic się nie rozlewa przy wlewaniu.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-16, 19:51
Właśnie przed tankowaniem się dolewa, po to mam nalane w buteleczkę, że przed tankowanie wlewam cała flachę 200ml i tankuje do pełna elegancko się miesza wszystko wtedy. Zobaczymy czy wtryski i pompa wytrzymie 150-200 tys.km bo już przy przebiegach 80-100 tys.km ludzie mają problemy niestety.
to nic innego jak olej który onegdaj był niezbędny dla silników dwusuwowych w samochodach m.in.: Wartburg, Trabant, Syrena... teraz też jest używany w różnych urządzeniach z dwutaktem: piły spalinowe, kosy spalinowe i niektóre kosiarki...
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-31, 16:26
TAXI AIRPORT napisał/a:
Ja mam przeglądy co 20 tys km i co tyle zmieniam olej.
Z tego co wiem dci 110 ma wtryski i pompę siemensa albo boscha która jest o wiele mniej awaryjna. Ale nie zaszkodzi dolewać 100-200ml na pełny bak. Koszt dodatkowy to 2-3 zł na bak. Najlepiej zaopatrzyć się w butelkę po wódce 100 albo 200ml i sobie rozdzielać po tankowaniu i wozić ze sobą. Wtedy mamy pewność że wlewamy stałą dawkę i nic się nie rozlewa przy wlewaniu.
A czy Twój sposób eksploatacji nie nakazywałby jednak zmiany oleju co 10.000 ?
Co do samego mixolu jako dodatku do ON, czytałem że na pompę i na wtryski działa bardzo dobrze, niestety potrafi zasyfić turbo.
Ja dolewam Liqui Moly i jestem zadowolony (i mam nadzieję że moje klekoty też ;) ) Losztuje to tyle ile tankował zamiast zwykłego oleju, wzbogacanego. A bardziej wierzę temu dodatkowi niż w "super ON" na stacjach.
RnR; 1.5DCI 110 FAP w dusterze ma system OCS. Czyli 30.000km to max które pozwoli zrobić na jedej zmianie. Ale jeśli OCS uzna że Twój sposób exploatacji wymaga częstszych zmian, to będzie Cię częściej prosił na zmiany. Może nawet co 8.000km (te 8.000 to konkretny przypadek, kangura z tym silnikiem) ? Także nie martw sięo to że 30.000 to za wiele ;)
_________________ pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-31, 16:29, w całości zmieniany 1 raz
r70 - Dzieki! Po to wlasnie czytam to forum zeby sie czegos dowiedziec i znowu sie dowiedzialem. Tym razem, ze bede mial taki fajny system :D (No i moze zalozymy watek o tym co ludzie o nim mysla i czy wskazania sa poprawne moze? :) )
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-09, 12:24
także dzisiaj dolałem mixolu S zobaczymy jak wypadnie test, zastanawiałem się także nad olejem do kosiarek/pił spalinowych bodajże jest to syntetyczny olej i nie robi tyle nagaru i lepiej się spala poniżej zamieszczam skład mixolu S
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 9 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1101 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-03-09, 15:41
nie boicie się że ten mixol zawali wam EGRa i turbinę ? Jest tyle dodatków do paliw, sprawdzonych firm, są nawet takie które oficjalnie zaleca producent układów wtryskowych.
Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-09, 16:59
Te preparaty mają podstawową wadę są rzadkie i nie smarują tak jak mixol. 200ml mixolu na bak paliwa bez problemu się spala i smaruje i czyści pompę i wtryski.
O dziwo przed dolewaniem mixolu przy gwałtownym przyspieszaniu sporo zakopcił,
teraz jak dolewam mixol ten efekt nie występuje. Silnik chodzi cicho i nie klekocze.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum