Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-29, 10:00   

Jeżeli nie będziesz dolewał więcej jak 100-200ml na bak to nic się nie stanie to będzie mniej niż 0.5% paliwa. O dziwo przy wcisniećiu mocniej gazu mniej dymi teraz niz wcześniej, ja sobie będę dolewał na bak 200ml na pewno nie zaszkodzi.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2010-11-29, 11:37   

Myślę,że wtryskom też nie zaszkodzi, bo przecież nie pracują one w tak wysokiej temp. cylinder>tłok aby mówić o nagarze. pozdr
 
straszna_maruda 


Marka: Renault
Model: Megane 2 ph2
Silnik: 1.6
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 251
Skąd: ETM
Wysłany: 2010-11-29, 18:02   

TAXI AIRPORT napisał/a:

Jeżeli nie chcesz miec problemów z wtryskami i pompą to trza lać mixol i tyle, na niemieckih forach mercedesa leją najdlużej do cdi olej do dwutaktów i nie mają problemów z pompami i wtryskami. Zresztą u nas na ślasku są 2 warsztaty regenerujące pompy i wtrski common rail i każdy poleca lać mixol. Większośc pomp i wtrysków jest zatarta z braku smarowania odpowiedniego przez olej napędowy.


No ale kolega Dogberry przelatał 160 tys. i wtrysków zdaje się nie zatarł...
http://www.daciaklub.pl/f...ighlight=#21113

Lanie miksolu moim zdaniem to brednie jeśli ma się dobre paliwo. Jak kantują na stacji to i parafina zimą i wtryski szybko też zdechną. Znam kilka diesli z przebiegami pow. 150 tys. tankowane nie na najtańszym paliwie i wynalazkach i nie mają kłopotów z wtryskami. Jak ktoś się łąsi na parę groszy bo taniej to potem przepłaca w naprawach.

DrOzda napisał/a:
Prawda jest taka że gdyby nie subwencjonowanie transportu drogowego przez mniejszą cenę ON niż benzyny (niższe podatki), produkcja osobówek z dieslem byłaby poronionym pomysłem ze względów zarówno kosztowych jak i ekologicznych. Pewnie kiedyś wyjdzie norma EURO XX której już żaden diesel nie spełni i problem się skończy.


Nie bój żaby :mrgreen: . Już w 2012 ropa bedzie droższa na stacjach niż benzyna bo stawki akcyzy jej podskoczą.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-29, 19:35   

A tak apropo jakosci - czy na neste ON jest "dobrej jakosci" czy nie?
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-01-14, 23:13   

taxi jak Ci idzie zgłebianie tematu mixolu?
i jak eksperyment w dłuzszym czasie, efekty na dłuższą mete, cały czas tak sam a moze się jakies negatywy pojawiają stosowania miksolu
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-15, 12:13   

Dolałem już 2 litry mixolu czyli jakieś 8-9 baków paliwa. Przejechałem prawie 10 tys.km dolewając 200ml na pełny bak. Najlepiej dolewać przed zatankowaniem wtedy się paliwo idealnie wymiesza.
Polecam mixol tylko z orlenu albo lotosa jest żółty i rzadki tak jak ropa.Cena 12-13zł za litr. Kupiłem raz na lukoilu to był bardziej gęsty i brązowy.
Silnik sobie cyka cicho nie dymi, pełna moc, odpala idealnie. Będę dolewał cały czas.
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-01-15, 13:48   

Taxi Airport jestem osobiście zainteresowany tematem - podawaj co jakiś czas swoje spostrzeżenia w tym temacie. Przy Twoich przebiegach informacje będą przydatne dla użytkowników dCi.
 
leszeks
[Usunięty]

Wysłany: 2011-01-15, 14:56   

Taxi Airport, jestem osobiście zainteresowany tym tematem, zwłaszcza że miałem z tym problemy

http://www.daciaklub.pl/f...er=asc&start=16

Jak możesz, opisuj swoje doświadczenia.

Mój przebieg 22kkm, paliwo cały czas Verva z Orlenu - może trzeba jeździć na gorszym?
Ostatnio zmieniony przez leszeks 2011-01-15, 15:03, w całości zmieniany 4 razy  
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-16, 12:30   

ja dzisiaj zakupiłem 1l Mixol-u na Orlenie ( 10,90 ) wlalem tak na oko z 200 ml. zobaczymy co z tego bedzie
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-16, 13:09   

A wiadomo moze jak ten mixol dziala jesli mamy w aucie FAP? Teoretycznie jesli jest go malutko i rzeczywiscie ladnie sie spala bez dymienia itp to nie powinien nic zmieniac - ale czy sa jakies praktyczne moze juz dane? Z tego co czytam to rzeczywiscie glownym problemem dCI sa wtryskiwacze i to dolewanie moze miec sens - zamierzam spytac mechanikow przy odbiorze co o tym mysla... podobnie jak o tym co ile wymieniac olej i czy te 30 to jednak nie bajka -(a tyle chyba jest w Dusterku?) co ile Ty TAXI wymieniasz olej u siebie?
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-01-16, 13:21   

ja leje to http://allegro.pl/kleen-f...1387505323.html tylko ze kupilem duze opakowanie za 50 pare zlotych i wystacza na 3000L zupki ;-) leje to od pierwszego tankowania nie wiem czy to coś daje ale silnik lepiej pracuje na moje oko i jak wyjechalem z salonu to palil o 1,5l wiecej niz teraz po podaniu tego spalanie do 5,5 max nie wiem czy to cos daje do tego spalania ale po wlaniu tego stopniowo spadalo a mam dopiero 600km zrobione
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-16, 18:37   

Ja mam przeglądy co 20 tys km i co tyle zmieniam olej.
Z tego co wiem dci 110 ma wtryski i pompę siemensa albo boscha która jest o wiele mniej awaryjna. Ale nie zaszkodzi dolewać 100-200ml na pełny bak. Koszt dodatkowy to 2-3 zł na bak. Najlepiej zaopatrzyć się w butelkę po wódce 100 albo 200ml i sobie rozdzielać po tankowaniu i wozić ze sobą. Wtedy mamy pewność że wlewamy stałą dawkę i nic się nie rozlewa przy wlewaniu.
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-16, 19:06   

a wlewasz przed czy po tankowaniu?? bo wg mnie przed byloby lepiej bo sie wymiesza z wlewaną ropą
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-01-16, 19:28   

Pewnie że lepiej przed.
_________________
Pawlo
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-01-16, 19:51   

Właśnie przed tankowaniem się dolewa, po to mam nalane w buteleczkę, że przed tankowanie wlewam cała flachę 200ml i tankuje do pełna elegancko się miesza wszystko wtedy. Zobaczymy czy wtryski i pompa wytrzymie 150-200 tys.km bo już przy przebiegach 80-100 tys.km ludzie mają problemy niestety. :-|
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-16, 20:10   

Dzieki Taxi - mialo byc lac i jezdzic a tu takie dylematy sie szykuja :)
_________________
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-16, 20:24   

no to ja dzis dolalem ale wczoraj tankowalem. ale mam caly litr ze sobą w bagażniku. chyba ze bede szklanke wozil ze sobą do odmierzania
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-01-16, 20:35   

a ten płyn działa też na inne diesle?
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-01-16, 21:18   

pewnie innym nie zaszkodzi
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-01-16, 22:15   

maciek127 napisał/a:
a ten płyn działa też na inne diesle?


to nic innego jak olej który onegdaj był niezbędny dla silników dwusuwowych w samochodach m.in.: Wartburg, Trabant, Syrena... teraz też jest używany w różnych urządzeniach z dwutaktem: piły spalinowe, kosy spalinowe i niektóre kosiarki...
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-01-31, 16:26   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Ja mam przeglądy co 20 tys km i co tyle zmieniam olej.
Z tego co wiem dci 110 ma wtryski i pompę siemensa albo boscha która jest o wiele mniej awaryjna. Ale nie zaszkodzi dolewać 100-200ml na pełny bak. Koszt dodatkowy to 2-3 zł na bak. Najlepiej zaopatrzyć się w butelkę po wódce 100 albo 200ml i sobie rozdzielać po tankowaniu i wozić ze sobą. Wtedy mamy pewność że wlewamy stałą dawkę i nic się nie rozlewa przy wlewaniu.


A czy Twój sposób eksploatacji nie nakazywałby jednak zmiany oleju co 10.000 ?

Co do samego mixolu jako dodatku do ON, czytałem że na pompę i na wtryski działa bardzo dobrze, niestety potrafi zasyfić turbo.

Ja dolewam Liqui Moly i jestem zadowolony (i mam nadzieję że moje klekoty też ;) ) Losztuje to tyle ile tankował zamiast zwykłego oleju, wzbogacanego. A bardziej wierzę temu dodatkowi niż w "super ON" na stacjach.

RnR; 1.5DCI 110 FAP w dusterze ma system OCS. Czyli 30.000km to max które pozwoli zrobić na jedej zmianie. Ale jeśli OCS uzna że Twój sposób exploatacji wymaga częstszych zmian, to będzie Cię częściej prosił na zmiany. Może nawet co 8.000km (te 8.000 to konkretny przypadek, kangura z tym silnikiem) ? Także nie martw sięo to że 30.000 to za wiele ;)
_________________
pozdrawiam
Paweł
Ostatnio zmieniony przez r70 2011-01-31, 16:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-01-31, 19:19   

r70 - Dzieki! Po to wlasnie czytam to forum zeby sie czegos dowiedziec i znowu sie dowiedzialem. Tym razem, ze bede mial taki fajny system :D (No i moze zalozymy watek o tym co ludzie o nim mysla i czy wskazania sa poprawne moze? :) )
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-09, 12:24   

także dzisiaj dolałem mixolu S zobaczymy jak wypadnie test, zastanawiałem się także nad olejem do kosiarek/pił spalinowych bodajże jest to syntetyczny olej i nie robi tyle nagaru i lepiej się spala poniżej zamieszczam skład mixolu S ;-)

_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1084
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-03-09, 15:41   

nie boicie się że ten mixol zawali wam EGRa i turbinę ? Jest tyle dodatków do paliw, sprawdzonych firm, są nawet takie które oficjalnie zaleca producent układów wtryskowych.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-03-09, 16:59   

Te preparaty mają podstawową wadę są rzadkie i nie smarują tak jak mixol. 200ml mixolu na bak paliwa bez problemu się spala i smaruje i czyści pompę i wtryski.
O dziwo przed dolewaniem mixolu przy gwałtownym przyspieszaniu sporo zakopcił,
teraz jak dolewam mixol ten efekt nie występuje. Silnik chodzi cicho i nie klekocze.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne