Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014 Pomógł: 10 razy Dołączył: 10 Mar 2010 Posty: 1113 Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-03-09, 22:08
TAXI AIRPORT napisał/a:
Te preparaty mają podstawową wadę są rzadkie i nie smarują tak jak mixol.
Opierasz to na badaniach ? czy na tym co ci się wydaje ? biorąc pod uwagę "rzdkość" lepiej stosować do silnika minerala 15w30 niż syntetyk 0w40.
Powiem szczerze, że ja jednak trochę bym się bał. Co innego w starym klekocie z 80lat, gdzie nie było EGRa anie innych "warżliwych" dodatków, ale w nowoczesnym silnku, nie bardzo...
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-09, 22:49
dzisiejszy mixol a mixol 20 lat temu to juz nie to samo sam jestem pod wielkim wrazeniem ze po dzisiejszych 50km silnik ucichł i to wyraźnie klekotanie mocno się zmniejszyło a lałem cały czas dodatek keen flo smar do diesli ale to nie to samo co mixol może nie będe lał mixol co bak ale tak co 5 bak ja bym sie tym nie przejmował że coś się może stać gdyz taka ilosc mixolu na 50l to jak kropla w morzu ktora spelnia swoje zadanie. Wszyscy mysla o mixolu syf,nagar itd a tak naprawde zawiera substacje rozpuszczające i smarujące
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:02
Przed dolaniem MIXOLU zapytajcie filtr DPF/FAP w swoim aucie czy go strawi bez problemu? i czy owy MIXOL jest olejem niskopopiołowym bo dziwnym trafem wszyscy producenci silników diesla zalecają lać oleje niskopiołowe w silnik a tu jakby nie patrzył lejemy go do ON.Oby to nie były pozorne przyjemności z wyciszenia silnika i kosztowne dla Was
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:14
No właśnie kolego olej niskopopiołowy, a ten Mixol to gdzie Ci się spala?w garczku u mamy na kuchni czy piecu? czy w silniku i idzie w wydech przez FAP a te nie lubią popiołu w nadmiarze.Zalecać to sobie mogą bo z tego żyją.
No właśnie kolego olej niskopopiołowy, a ten Mixol to gdzie Ci się spala?w garczku u mamy na kuchni czy piecu? czy w silniku i idzie w wydech przez FAP a te nie lubią popiołu w nadmiarze.Zalecać to sobie mogą bo z tego żyją.
taka ilosc mixolu na 50l to jak kropla w morzu ktora spelnia swoje zadanie
Tu mam wątpliwości. Jeżeli taka mała ilość ma zauważalny wpływ na pracę silnika (chodzi cicho i nie klekocze) to może mieć też zauważalny wpływ na pracę FAP-a. Tylko FAP-a nie słychać więc nie wiadomo od razu, że może działać gorzej.
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-09, 23:32
wat napisał/a:
fapa zawsze mozna wyciac i po bólu
Nie do końca
Ja też tak myślałem. Kolega kupił używaną Toyotę Aurisa 2,2 i zapchał mu się FAP. Chciał wyciąć ale okazało się po konsultacjach w warsztacie, że ma komputer nie Boscha tylko jakiejś firmy na D i nie da rady. Biedak ma problem bo nie ma zamienników a w ASO krzyknęli mu 6300 zł.
Także zanim będziecie chcieli wyciąć FAPa to upewnijcie się w warsztacie specjalistycznym, czy wasz komputer na to pozwala.
czasem kwestia fachury znajmek wycinał w 607 i pól roku tez sie otałaz znalazł odpowiedniego fachowca i juz 2 latka bez fapu i bez problemów sobie śmiga choc ostatni dwu masa powiedziała papa ;)
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:36
benny86 zawsze można benzynkę kupić a nie diesla z FAP-em i się z nim mordować aby po gwarancji go wywalić.Wg mnie zbędne koszty.Nowe auta bez fap/dpf na wschodzie Europy znajdziesz wat na pewno masz fap/dpf lub coś w tym stylu bo to ustrojstwo stało się standardem w dieslach od 2005r tylko może 1 generacji i mniej rujnującej portfel W Skodach z tego okresu(2005-06)było akurat odwrotnie.Seal chodzi zapewne o DENSO,firma-córka TOYOTY,produkują dla nich i innych marek japońskich elektrykę.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-03-10, 00:30, w całości zmieniany 3 razy
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 09:41
jacusb napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
taka ilosc mixolu na 50l to jak kropla w morzu ktora spelnia swoje zadanie
Tu mam wątpliwości. Jeżeli taka mała ilość ma zauważalny wpływ na pracę silnika (chodzi cicho i nie klekocze) to może mieć też zauważalny wpływ na pracę FAP-a. Tylko FAP-a nie słychać więc nie wiadomo od razu, że może działać gorzej.
fapa nie posiadam więc jeden problem mniej i na pewno lanie mixolu co 5 baków nie zaszkodzi a pomoże co dziwne po wlaniu mixolu auto jeszcze mniej kopci i jest to stwierdzenie użytkowników tutejszego forum oraz osób z innych for.
Co do spalania to na pewno lepiej się spala w dieslu gdyż mieszanka wybucha pod dużo większym ciśnieniem niż w benzynie i ma wyższa temperaturę. Jak ludzie jeździli dieslami na samym oleju z biedronki a tu tylko taka ilość na cały bak
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-03-10, 09:41, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz. Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Maj 2010 Posty: 172 Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-10, 11:57
Lukas87 więc co masz zamiast FAP-a?oświeć mnie bo nie wiem auto masz nowe.Na rzepaku z Biedronki-Stonki to śmigały wózki z normą EURO2 a tam nie było co popsuć w wydechu i samym silniku.
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 16:08
wersja 85km jeszcze bez fap-u była do konca 2010 zalezalo to kiedy sie zamówiło autko obecnie fap jest tylko w wersji 90km FAP po prostu u mnie nic nie ma zamiast fap-u jest rura
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG Pomógł: 11 razy Dołączył: 10 Paź 2010 Posty: 1103 Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 22:57
nie ma fapa bo jest EGR EGR - Exhaust Gas Recirculation (recyrkulacja gazów spalinowych) - redukcja NOx a żeby autko spełniało euro 5 stosuję się fap proste
_________________ Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum