Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1083
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-03-09, 22:08   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Te preparaty mają podstawową wadę są rzadkie i nie smarują tak jak mixol.


Opierasz to na badaniach ? czy na tym co ci się wydaje ? biorąc pod uwagę "rzdkość" lepiej stosować do silnika minerala 15w30 niż syntetyk 0w40.
Powiem szczerze, że ja jednak trochę bym się bał. Co innego w starym klekocie z 80lat, gdzie nie było EGRa anie innych "warżliwych" dodatków, ale w nowoczesnym silnku, nie bardzo...
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-09, 22:49   

dzisiejszy mixol a mixol 20 lat temu to juz nie to samo sam jestem pod wielkim wrazeniem ze po dzisiejszych 50km silnik ucichł i to wyraźnie klekotanie mocno się zmniejszyło a lałem cały czas dodatek keen flo smar do diesli ale to nie to samo co mixol może nie będe lał mixol co bak ale tak co 5 bak ja bym sie tym nie przejmował że coś się może stać gdyz taka ilosc mixolu na 50l to jak kropla w morzu ktora spelnia swoje zadanie. Wszyscy mysla o mixolu syf,nagar itd a tak naprawde zawiera substacje rozpuszczające i smarujące
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:02   

Przed dolaniem MIXOLU zapytajcie filtr DPF/FAP w swoim aucie czy go strawi bez problemu? :mrgreen: i czy owy MIXOL jest olejem niskopopiołowym bo dziwnym trafem wszyscy producenci silników diesla zalecają lać oleje niskopiołowe w silnik a tu jakby nie patrzył lejemy go do ON.Oby to nie były pozorne przyjemności z wyciszenia silnika i kosztowne dla Was :-(
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-09, 23:03   

ci co leją mixol nie maja jeszcze dpf-a
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-09, 23:06   

wat napisał/a:
ci co leją mixol nie maja jeszcze dpf-a


dokładnie ciekawe jak by wygladala sprawa z dpf-em :roll:


billbill666 napisał/a:
i czy owy MIXOL jest olejem niskopopiołowym bo dziwnym trafem wszyscy producenci silników diesla zalecają lać oleje niskopiołowe w silnik


tu chodzi o olej silnikowy a my dolewamy olej ale do ropy


billbill666 napisał/a:
Oby to nie były pozorne przyjemności z wyciszenia silnika i kosztowne dla Was :-(


sami serwisanci zalecaja lac mixol nawet serwis boscha
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-03-09, 23:09, w całości zmieniany 2 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-09, 23:10   

a ten do kosiarek i pił dolewał ktoś?
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-09, 23:14   

podobno jest lepszy bo lepiej się spala mam zamiar wytestować :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:14   

No właśnie kolego olej niskopopiołowy, a ten Mixol to gdzie Ci się spala?w garczku u mamy na kuchni czy piecu? :mrgreen: czy w silniku i idzie w wydech przez FAP a te nie lubią popiołu w nadmiarze.Zalecać to sobie mogą bo z tego żyją.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-09, 23:17   

billbill666 napisał/a:
No właśnie kolego olej niskopopiołowy, a ten Mixol to gdzie Ci się spala?w garczku u mamy na kuchni czy piecu? :mrgreen: czy w silniku i idzie w wydech przez FAP a te nie lubią popiołu w nadmiarze.Zalecać to sobie mogą bo z tego żyją.

fapa zawsze mozna wyciac i po bólu
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:22   

wat tylko po co diesla z FAP-em kupować?Sugeruję zamiast MIXOLU dolać "rzepakowego"z Biedronki :mrgreen: przynajmniej za Wami będzie miło frytkami waliło :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-03-09, 23:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-09, 23:24   

Lukas87 napisał/a:
taka ilosc mixolu na 50l to jak kropla w morzu ktora spelnia swoje zadanie

Tu mam wątpliwości. Jeżeli taka mała ilość ma zauważalny wpływ na pracę silnika (chodzi cicho i nie klekocze) to może mieć też zauważalny wpływ na pracę FAP-a. Tylko FAP-a nie słychać więc nie wiadomo od razu, że może działać gorzej.

wat napisał/a:
fapa zawsze mozna wyciac i po bólu

ale dopiero po gwarancji

Znalazłem temat odnośnie czyszczenia FAP-a myjką ciśnieniową, w razie co to się go umyje ;-)
http://megane.com.pl/1sce...fap-vt24619.htm
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-03-09, 23:25   

billbill666 napisał/a:
wat tylko po co diesla z FAP-em kupować

pokaż nowe auto z silnikiem diesla bez fapu - chętni się z pewnością znajdą:)
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-09, 23:25   

dlatego kupiłem jeszcze bez fapu a olełum z biedrony kiepsko sie spala i zabija wtryski a mixol jest kultowy
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-09, 23:32   

wat napisał/a:
fapa zawsze mozna wyciac i po bólu

Nie do końca :-P
Ja też tak myślałem. Kolega kupił używaną Toyotę Aurisa 2,2 i zapchał mu się FAP. Chciał wyciąć ale okazało się po konsultacjach w warsztacie, że ma komputer nie Boscha tylko jakiejś firmy na D i nie da rady. Biedak ma problem bo nie ma zamienników a w ASO krzyknęli mu 6300 zł.
Także zanim będziecie chcieli wyciąć FAPa to upewnijcie się w warsztacie specjalistycznym, czy wasz komputer na to pozwala.
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2011-03-09, 23:34   

czasem kwestia fachury znajmek wycinał w 607 i pól roku tez sie otałaz znalazł odpowiedniego fachowca i juz 2 latka bez fapu i bez problemów sobie śmiga choc ostatni dwu masa powiedziała papa ;)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-09, 23:36   

benny86 zawsze można benzynkę kupić a nie diesla z FAP-em i się z nim mordować aby po gwarancji go wywalić.Wg mnie zbędne koszty.Nowe auta bez fap/dpf na wschodzie Europy znajdziesz ;-) wat na pewno masz fap/dpf lub coś w tym stylu bo to ustrojstwo stało się standardem w dieslach od 2005r tylko może 1 generacji i mniej rujnującej portfel ;-) W Skodach z tego okresu(2005-06)było akurat odwrotnie.Seal chodzi zapewne o DENSO,firma-córka TOYOTY,produkują dla nich i innych marek japońskich elektrykę.
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2011-03-10, 00:30, w całości zmieniany 3 razy  
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 09:41   

jacusb napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
taka ilosc mixolu na 50l to jak kropla w morzu ktora spelnia swoje zadanie

Tu mam wątpliwości. Jeżeli taka mała ilość ma zauważalny wpływ na pracę silnika (chodzi cicho i nie klekocze) to może mieć też zauważalny wpływ na pracę FAP-a. Tylko FAP-a nie słychać więc nie wiadomo od razu, że może działać gorzej.


fapa nie posiadam więc jeden problem mniej i na pewno lanie mixolu co 5 baków nie zaszkodzi a pomoże co dziwne po wlaniu mixolu auto jeszcze mniej kopci i jest to stwierdzenie użytkowników tutejszego forum oraz osób z innych for.
Co do spalania to na pewno lepiej się spala w dieslu gdyż mieszanka wybucha pod dużo większym ciśnieniem niż w benzynie i ma wyższa temperaturę. Jak ludzie jeździli dieslami na samym oleju z biedronki :mrgreen: a tu tylko taka ilość na cały bak 8-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
Ostatnio zmieniony przez Lukas87 2011-03-10, 09:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-10, 11:57   

Lukas87 więc co masz zamiast FAP-a?oświeć mnie bo nie wiem :-( auto masz nowe.Na rzepaku z Biedronki-Stonki :mrgreen: to śmigały wózki z normą EURO2 a tam nie było co popsuć w wydechu i samym silniku.
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 16:08   

wersja 85km jeszcze bez fap-u była do konca 2010 zalezalo to kiedy sie zamówiło autko obecnie fap jest tylko w wersji 90km FAP po prostu u mnie nic nie ma zamiast fap-u jest rura :mrgreen:
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-10, 21:35   

Lukas87 napisał/a:
obecnie fap jest tylko w wersji 90km FAP

A właśnie, że nie :-P i jest jeszcze w 75KM, 90KM i 110KM
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-10, 21:42   

A co leja za granica? Czy jest jakis watek o tym we francji np?
_________________
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 22:47   

Seal napisał/a:
Lukas87 napisał/a:
obecnie fap jest tylko w wersji 90km FAP

A właśnie, że nie :-P i jest jeszcze w 75KM, 90KM i 110KM


z tego co ja widzialem to tylko przy wersji 90km mowie o sandero pisalo fap
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-03-10, 22:49   

przy 75 nie ma. jest w 90 i 110 KM
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2011-03-10, 22:51   

Ponawiam pytanie,co masz zamiast FAP-a aby Twój silnik spełnił normę EURO4?To że nie ma to żadna odpowiedź lukas87 :-/
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2011-03-10, 22:57   

nie ma fapa bo jest EGR EGR - Exhaust Gas Recirculation (recyrkulacja gazów spalinowych) - redukcja NOx a żeby autko spełniało euro 5 stosuję się fap proste
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne