Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci
Autor Wiadomość
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-24, 14:48   Dolewanie Mixolu-oleju 2t do ON 1.5dci

Jako że czytając na forach i widząc zdjęcia rozebranego wtrysku dci, wtryski i pompa paliwa nie maja dostatecznego smarowania olejem napędowym wskutek czego zacierają się lelmanty wtrysku i rzadziej pompy . ON stał się z latami coraz mniej smarowny poprzez ograniczenie zawartości siarki, która to smarowała elementy wtrysku.
Co ciekawe na forach moto jest multum tematow i wypowiedzi ,nawet mechaników w serwisach bosch żeby dolewać nawet do diesli CR 100-200ml Mixolu na bak. Stosunek 1:200 zapobiegawczo a leczniczo 1:50 1l Mixolu na bak.
Zrobilem eksperyment i dolałem 200ml-popularną ćwiarę na bak 50 l ON.
O dziwo silnik po przejechaniu na tej mieszance ponad 300km o wiele odczuwalnie ciszej chodzi na postoju, nie ma klepania takiego jak wcześniej.
Na razie testuję , kupiłem na stacji Mixol S Lotosu za 13zł starczy na 5 baków takze koszt mały. O dziwo lepiej lac zwykły mixol mineralny gdyż lepiej miesza się i rozpuszcza oraz spala w ON.
Zdam relacje nastepną po wyjeżdzeniu kilku baków. W kazdym razie ewidentnie praca silnika się wycisza na postoju-lepsze smarowanie wtrysków i pompy i wieksza żywotność.
Na forum clio sam serwisant polecił forumowiczowi lać do 1.5dci Mixol za każdym razem 100-200ml na bak po tym jak wymienial wtryski po zatarciu i pompę.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2010-12-01, 01:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-24, 21:26   

Bardzo ciekawe a jakiego ON lejesz do swojego baku?
 
kubalonek 


Marka: Dacia
Model: MCV , Logan
Silnik: 1.5 dci 68 KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Mar 2010
Posty: 221
Skąd: Radom
Wysłany: 2010-11-24, 22:06   

mnie też mechanik na I przeglądzie zagadał o tym mixolu.. cholera wie jak jest naprawdę .
Na pewno bio-desel dobrze smaruje - podobno aż o 3x ..
Dobrze byłoby zapytać się jakiegoś speca.
 
juro 


Marka: DD
Model: laureate 4x2
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2010r
Dołączył: 27 Sie 2010
Posty: 42
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-24, 22:54   

Kiedyś słyszałem, że na stacjach markowych typu STATOIL , BP itd olej napędowy nie wymaga dodatkowego środka do smarowania. Szerokim łukiem należy jedynie omijać stacje z ON niewiadomego pochodzenia ( nie firmowe )
_________________
juro
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-24, 22:54   

Troche poczytalem (troche dlugo :) ) i jak zwykle opinie sa podzielone, do mnie przemawia, ze cos moze byc na rzeczy natomiast sa specyfiki lepsze od mixolu szczegolnie do nowoczesnych silnikow (specjalne specyfiki do smarowania dieseli) - mixol podobno pomaga pompie ale niby nie lubi sie z wtryskami - i badz tu madry... :)
 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-11-25, 09:12   

Ale te diesle są fajne.
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-11-25, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 11:26   

Dokładnie :)
Parafrazując znany wic : "Diesel, dzielnie walczy z problemami nieznanymi w innych silnikach"
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-25, 11:31   

No niestety współczesny diesel to już nie to co dawniej. Przy dzisiejszych paliwach bezsiarkowcyh ON ma za malo smarowania w sobie dlatego trzeba dolewać :-P .
O dziwo jednemu gościowi na forum clio aso kazało dolewać mixolu po wymianie wtrysków i pompy w 1.5dci 65km, ale na pismie tego nie dali bo renault nie zaleca hehe.

Jeżeli ktoś nie chce mixolu dolewać to jest smar do diesla Kleen Flo, też go mam i dolewałem 50-100ml na bak ale 2l kosztują 60zł, a za to idzie kupić 5 l Mixolu., na razie testuje mixol 8-) .
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2010-11-25, 11:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3593
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 11:37   

Prawda jest taka że gdyby nie subwencjonowanie transportu drogowego przez mniejszą cenę ON niż benzyny (niższe podatki), produkcja osobówek z dieslem byłaby poronionym pomysłem ze względów zarówno kosztowych jak i ekologicznych. Pewnie kiedyś wyjdzie norma EURO XX której już żaden diesel nie spełni i problem się skończy.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 11:46   

RnR napisał/a:
sa specyfiki lepsze od mixolu szczegolnie do nowoczesnych silnikow


Jakie to specyfiki, z chęcią bym coś zalał do 1,9 dCi w samochodzie mojej dziewczyny...
 
krakry1 



Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-11-25, 16:17   

Cendra napisał/a:
z chęcią bym coś zalał do 1,9 dCi w samochodzie mojej dziewczyny...
A tam będziesz zalewał w samochodzie dziewczyny, zalej lepiej gdzie indziej przynajmniej będziesz miał frajdę. :-P :-P :-P
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 713
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2010-11-25, 18:05   

kubalonek napisał/a:
mnie też mechanik na I przeglądzie zagadał o tym mixolu.. cholera wie jak jest naprawdę .
Na pewno bio-desel dobrze smaruje - podobno aż o 3x ..
Dobrze byłoby zapytać się jakiegoś speca.


Tia - zostaw to w baku na 2-3 miesiące, powiedzmy latem, powiedzmy z 1/3 baka i tak kilka razy. Odechce się wtedy tego biodesla. Moc spada, śmierdzi i podatne na jełczenie jeśli jest czysty B100.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-25, 19:20   

Cendra napisał/a:
RnR napisał/a:
sa specyfiki lepsze od mixolu szczegolnie do nowoczesnych silnikow


Jakie to specyfiki, z chęcią bym coś zalał do 1,9 dCi w samochodzie mojej dziewczyny...


A to ja nie wiem - tylko powtarzalem to co wygooglalem - ale wlasnie niby sa jakies "diesel lubryfikatory" - pewnie z nimi jest fajniej/latwiej itp :)
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-25, 20:01   

Cendra napisał/a:
Jakie to specyfiki, z chęcią bym coś zalał do 1,9 dCi w samochodzie mojej dziewczyny...

Na zeszłe święta dostałem Black Arrow Skydd - ponoć ósmy cud świata. :] Nie miałem okazji się przekonać, bo zanim sobie przypomniałem, żeby go wlać, to skończyła się zima, a latem sprzedałem turbodiesla. :) Ale jak poguglasz za tą nazwą, to ludzie sobie chwalą.
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-25, 20:53   

Cendra napisał/a:
RnR napisał/a:
sa specyfiki lepsze od mixolu szczegolnie do nowoczesnych silnikow


Jakie to specyfiki, z chęcią bym coś zalał do 1,9 dCi w samochodzie mojej dziewczyny...


Są i już pisałem, nazywa się Kleen Flo Diesel Lubricant. 2l butla kosztuje 60zł:
SMAR DO SILNIKÓW DIESLA KLEEN FLO 2L.

Z tym że porownując do Mixolu to środek ten jest bardzo rzadki i śmierdzi ropą ,nie ma w nim specjalnie tłuszczu dodatkowo, nie różni się specjalnie kolorem i konsystencja od depresatora k2 ,którego tez wlewam ,żeby parafina się nie wytrąciła. :->
Ostatnio zmieniony przez Auto Krytyk 2010-11-25, 20:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
wat 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi 110
Rocznik: 2015
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 30 Lip 2010
Posty: 1145
Skąd: Zabrze/Hindenburg
Wysłany: 2010-11-26, 07:20   

Taxi cos mi sie widzi ze ty na zbiornik paliwa dolewasz z 5 l róznych dodatkow i mazideł ;) nie boisz się że przedobrzysz?
ile można mieszac wg mnie nie powinno się wrzucac jednorazowo więcej niż jeden dodatek a ty widze lejesz mixol , kenflo i jeszcze depresator i ciekawe co jeszcze może rum na kościach co wode wyciąga z ropy;)
Ostatnio zmieniony przez wat 2010-11-26, 07:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-26, 09:59   

No nic, poczekam na opinie Taxi co do Mixolu ;)
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-26, 09:59   

Nie, wczesniej lałem Kleen Flo i w zime depresator dodatkowo jak temperatura spada poniżej 0C. Teraz zamiast Kleen flo testuje Mixol a leje go tylko 200ml na caly bak , depresatora tylko 50ml także bardzo małe ilości, jakbym nalał mixola więcej to bym kopcił za bardzo hehe. Ogolnie na razie Mixol pozytywnie, wypadl lepiej od tego Kleen Flo, silnik miękko chodzi i ciszej.
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-26, 19:32   

Taxi - a stan wtryskiwaczy bedziesz mial jak ocenic po testach?

Ile miales przebiegu gdy zaczales dolewac te mazidla?
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-11-27, 12:04   

Cały czas zgłębiam temat równiez na forach zagranicznych głównie niemieckich.
Jeżeli nie chcesz miec problemów z wtryskami i pompą to trza lać mixol i tyle, na niemieckih forach mercedesa leją najdlużej do cdi olej do dwutaktów i nie mają problemów z pompami i wtryskami. Zresztą u nas na ślasku są 2 warsztaty regenerujące pompy i wtrski common rail i każdy poleca lać mixol. Większośc pomp i wtrysków jest zatarta z braku smarowania odpowiedniego przez olej napędowy.
 
Cendra 



Marka: Skoda / FSO
Model: Citigo / 125p, Syrena 104
Silnik: 1.0 / 1.5 , 0,8
Rocznik: 12 / 83, 71
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Wrz 2010
Posty: 390
Skąd: Ciechanów/Warszawa
Wysłany: 2010-11-27, 20:06   

To jutro kupuje mixol :)
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 333
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-27, 20:08   

Czy ten olej ma jakieś konkretne oznaczenie czy jak się powie że chce się mixol to będą wiedzieli o co mi chodzi.
_________________
Pawlo
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-11-27, 21:56   

Ciekawe bo niby jak czytalem po sieci to ludzie mowili, ze mixol smaruje pompe ale wtryski jakos dziwnie zuzywa/odklada nagar itp - anyway - dobrze, ze odbieram w marcu dopiero - do tego czasu pewnie zrobisz dobre pare km? :)
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-11-27, 21:57   

Pawlo zapewne chodzi o ten olej do dwusuwa: http://www.platinumoil.sz...&id_product=823 tu fora co piszą ludki o jego zbawiennym działaniu na pompę i wtryski: http://www.google.pl/sear...ved=0CG4Q1QIoAA
Ostatnio zmieniony przez billbill666 2010-11-27, 21:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
leo 


Marka: MZ, DU, Dacia
Model: ETZ, Tico, Duster
Silnik: 0.125, 0.8, 1.6
Rocznik: 1990, 1998, 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 06 Mar 2010
Posty: 529
Skąd: Dęblin
Wysłany: 2010-11-28, 22:22   

Ciekawe jeszcze, jak się będzie miała obecność Mixolu do działania FAPa... :-|
_________________
Pozdrawiam.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne