Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Belki / poprzeczki na relingi - duster
Autor Wiadomość
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-02, 00:16   Belki / poprzeczki na relingi - duster

Założyłem ten temat, bo mam problem z zakupem belek na relingi. Moje wnioski są takie, że belki do Dustera to tylko Thule - 757/861 lub 775/861. Koszt takich belek to 600-700 zł. Może ktoś dopasował belki innych producentów ?
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-06-20, 20:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-02, 00:22   

(Dla ustalenia uwagi - oryginalne w ASO: 750 zł).
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-02, 13:08   

Po wizycie w salonie Renault/Dacia, gdzie, zaproponowano mi dość wysoki system belkowy z prostokątnymi poprzeczkami za jedyne 799 zł. :shock: pojechałem do "Maxa" na Al. Witosa i nabyłem zgrabne beleczki Protrack Whispbar #S43 za 649 zł
Pasują do nich uchwyty na ładunek z montażem typu Thule (na szpilki z podstawką)

http://www.whispbar.eu/
Tu można zobaczyć instrukcję montażu:
http://www.whispbar.eu/in...ofracks/S43.pdf
http://www.whispbar.eu/images/drag_graph.png

Rożnica w cenie 150 zł in minus, a dostałem eleganckie, niskoprofilowe, łatwiejsze w montażu beleczki o przekroju profilu lotniczego z turbulizatorem na krawędzi natarcia 8-)
Jak je założę to wrzucę zdjęcie.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-02, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-04, 22:45   

ja proponuje zainwestować w thule ten na paski nie pamietam numeru ale on najlepiej ze wszystkich się prezentuje i ze względu na szerokie relingi w dusterze najlepiej wygląda
_________________

 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-05, 03:05   

trojanka2, Ten Thule tj. 775 i kosztuje ok 700 zł no i jest uniwersalny. Natomiast ten Piotrres'a ma dużo plusów, ale jeden minus - za każdym razem jak się będzie go zdejmować trzeba zdemontować wszystko co jest na nim, np. uchwyty do roweru lub boxa (tak dostrzegłem w instrukcji montażu). trojanka2, a ty z jakiego korzystasz pod tego boxa na zdjęciu ?
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-12-05, 03:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-05, 11:22   

ja ogólnie przerobiłem z 10 bagazników do tego samochodu były tańsze nawet po 250 zł te włoskie z aluminiowymi belkami ale we wszystkich niepodoało mi się to że zostaje bardzo duża dziura między relingami i nie ładnie to wygląda ze względu na to że duster ma dość grube relingi i niekształtne pod wycięcia tych wszystkich bagażników
wybrałem więc ten thule nie pamiętam numeru ale innego takiego thule nie ma
na paski jest tylko jeden specjalny pod grube i szerokie relingi montaż 10 sekund rozstaw akurat w daci jest pod większość akcesoriów dodatkowych typu uchwyty rowerowe czy boksy więc dalszy montaż to też chwila
zapłaciłem za niego w łodzi 600 zł ale wydaje mi się że jest masywny aluminiowy szybki w montażu i najważniejsze dla mnie super wygląda
jest jedna mała wada między 70 a 90 km trochę gwiżdże ale ponad 100 km wszystko zanika

IMG_0012.JPG
Plik ściągnięto 1429 raz(y) 163,66 KB

_________________

 
jackthenight 



Marka: Dacia, Fiat
Model: Sandero, Tipo
Silnik: 1.4 MPI, 1.4 16V
Rocznik: 2008, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 3233
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-12-05, 11:39   

trojanka2 to zdjęcie zrobiłeś na widzewskiej koło TESCO ?
Bo wygląda jak parking przy TESCO obok przestanku .
_________________

Ostatnio zmieniony przez jackthenight 2010-12-05, 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2010-12-05, 12:15   

Fajny ten thule ale do tego plaskiego ma tez inna wade - jest wyraznie wyzszy - poza tym tamten wyglada i ma szanse dzialac tak, ze byc moze wogule nie ma sensu go zdejmowac?

Piotrres - bedziesz mial szanse posmigac z samym bagaznikiem i jakos podsumowac wrazenia dzwiekowe? Osobiscie bardzo mi sie spodobal a dzieki temu, ze jest niziutki to mozliwe, ze bym sie z boxem zmiescil nadal na parkingu w robocie (<=2m) ;)
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-05, 12:16   

wszystko się zgadza
_________________

 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2010-12-05, 13:26   

Sam box wygląda super, ale moim zdaniem belki na relingach trochę za wysokie.
Kiedyś to testowałem przy różnych samochodach, należy dobierać belki z takimi mocowaniemi aby były jak najbliżej dachu ze względu na spalanie (opór powietrza), no i zachowanie na drodze. Duster niestety jest wrażliwy na boczny wiatr i zbyt wysoki bagażnik pogorszy ten efekt.

Jeżdżenie z bagażnikiem lub samymi belkami na relingach gdy jest nie potrzebny, uważam za niepotrzebne ze wględu na gwizd powyzej 90 km/h (nie jest to przyjemne), oraz problem, gdy chcemy skorzystać z myjni szczotkowej (muszą być obowiązkowo zdjęte).
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-05, 14:48   

trojanka2, Przerobiłeś też antenę pod boxa. Możesz zdradzić, gdzie kupiłeś antenę no i ten bagażnik za 600,- zł ????? Czy sprzedają wysyłkowo ?
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-05, 14:51   

Ala z tymi belkami Piotrresa wydaje mi się, że będzie kłopot. Trzeba najpierw je zamontować, a później np. BOXA. A przy zdejmowaniu Boxa te same czynności. Nie da się zdjąć niczego razem z belkami ?
Ostatnio zmieniony przez ppart 2010-12-05, 14:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-05, 16:50   

druga sprawa to bagaznik kupiłem w łodzi są na allegro nazywają się CUBIK tylko że ja mam w tej firmie 10% upustu
antenkę przerobić to najmniejszy problem
kupujesz wszystko jedno jaki bat antenowy [w moim przypadku od fiata] ważne aby gwint był M6 tniesz go na wysokość jaka potrzebujesz i po akcji
nowy zostaje nie uszkodzony bez boxu normalnie funkcjonuje
na małym baciku jest trochę gorszy odbiór ale zawsze jest coś za coś i wygląd super
_________________

 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-05, 16:57   

pierwsz sprawa to słowa kolegi na temat wysokości boxu
nie ma czegoś takiego o czym piszesz to co widzisz na moim zdjęciu jest maksymalnym osiągnięciem co do wysokości niżej już nigdy nie będzie chyba że zaczniemy budować coś we własnym zakresie a to znacznie straci na wyglądzie
dlatego między innym zdecydowałem się na thule 775 bo był najniższy ze wszystkich testowanych
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-05, 17:41   

Dusterjack napisał/a:
Kiedyś to testowałem przy różnych samochodach, należy dobierać belki z takimi mocowaniemi aby były jak najbliżej dachu ze względu na spalanie (opór powietrza), no i zachowanie na drodze. Duster niestety jest wrażliwy na boczny wiatr i zbyt wysoki bagażnik pogorszy ten efekt.

Jeżdżenie z bagażnikiem lub samymi belkami na relingach gdy jest nie potrzebny, uważam za niepotrzebne ze wględu na gwizd powyzej 90 km/h (nie jest to przyjemne), oraz problem, gdy chcemy skorzystać z myjni szczotkowej (muszą być obowiązkowo zdjęte).


Z tego względu szukałem właśnie niskich poprzeczek, o możliwie niskim oporze.
"Firmowe" :lol: są pod tym względem (i ceny) absolutnie nie do przyjęcia.

Te, które mam mają przekrój w formie profilu lotniczego. z turbulizatorem na nosku (ot, zboczenie zawodowe)
Policzyłem, że przy 100 km/h =27,8 m/s ro=,225 kg/m^3 SCX=1,01 Duster bez poprzeczek ma opór:

Px=(½ρ*V²)SCx=478 N

Poprzeczki "Whispbar": dają deklarowany przyrost oporu o 1N a więc zaniedbywalnie mało...
To daje średnio Cx=0,0173 dla pojedynczej poprzeczek. Opór odnoszę do powierzchni belek w rzucie z góry. Myślę, że trzeba jeszcze dołożyć jakieś 10% na interferencję z autem, ale to nadal b. mało

Jeździłem z nimi ostatnio z V_max=90...95 km/h (szybciej się nie dało) i... wcale ich nie słychać. Nie wiem jak jest przy większych prędkościach.
We wtorki robię dłuższą trasę, to powiem jak to się zachowuje.
Bagażnika na narty jeszcze nie zakładałem, bo jadąc na krótki wypad by pobiegać w 1...3 osób sprzęt mieszczę w kabinie.

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-05, 17:59, w całości zmieniany 4 razy  
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-05, 18:09   

z daleka widać że fajny a mógłbys troche przybliżyć to zdjęcie
słowo firmowe to znaczy że przez kogo produkowany
_________________

 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2010-12-05, 18:21   

trojanka2 napisał/a:
pierwsz sprawa to słowa kolegi na temat wysokości boxu
nie ma czegoś takiego o czym piszesz to co widzisz na moim zdjęciu jest maksymalnym osiągnięciem co do wysokości niżej już nigdy nie będzie chyba że zaczniemy budować coś we własnym zakresie a to znacznie straci na wyglądzie
dlatego między innym zdecydowałem się na thule 775 bo był najniższy ze wszystkich testowanych


Są belki które montuje się prawie na równo z religami, nie wystają wtedy z boków poza relingi (tylko ok. 2 cm), z miesiac temu szukajac w internecie coś takiego znalazłem, ale jak na złosć nie mogę odnaleźć tej stronki, jak ją odnajdę to ją podam.

Z tego co pamiętam belki te mają trochę mniejszą dopuszczalną wagę dla bagażu.
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-05, 18:28   

już wiem co to za bagaznik ogladałem go zniechęcił mnie szerokością jest nietypowy i powiem ci że nie wpełni bym ufał co do cięzaru jaki może wytrzymać trzyma się teoretycznie na kawałku plastiku
ja czasami mam na bagazniku 120 kg siła jakoś inaczej się rozkłada na tych dwóch róznych bagażnikach
na pewno masz rację co do gwizdu u ciebie będzie najmniejszy dlatego że belki są szersze i cieńsze
i na pewno masz racje że twój ładniej wygląda w tym samochodzie
podobal mi się z wyglądu najbardziej z tych wszystkich które miałem założone na samochłód
_________________

 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-05, 19:09   

ppart napisał/a:
Ala z tymi belkami Piotrresa wydaje mi się, że będzie kłopot. Trzeba najpierw je zamontować, a później np. BOXA. A przy zdejmowaniu Boxa te same czynności. Nie da się zdjąć niczego razem z belkami ?


Najpierw zakłada się belki, a potem właściwy ładunek. Montaż na thulowe wsuwki
Nośność zestawu 75 kg. Jak dla mnie wystarczająca (narty, rowery, lekki box) generalnie chodzi mi o gabaryty ładunku niż o ciężar.

A "zestaw firmowy" oznacza dla mnie to co oferują salony Renault/Dacia:

Tylko dlaczego w FR to jest prawie dwa razy tańsze niż w PL ?

Co do szerokości, yo wnika ona ze sposobu profilowania
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2010-12-05, 19:16, w całości zmieniany 3 razy  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18015
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-05, 20:08   

Nośność dusterwoych relingów to w ogóle jakieś 80 kg, więc radziłbym nie przesadzać z załadunkiem...
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-12-05, 20:22   

laisar napisał/a:
więc radziłbym nie przesadzać z załadunkiem...

i te 120 kg na ze środkem ciężkości na wysokości 1800 mm brr.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-05, 23:46   

piotrres, Zestaw firmowy to właśnie Thule 775 tylko ze stalowymi belkami, Trojanka2 ma taki sam tylko z ALU.
 
ppart 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dCi / 1.6 Sci by Orange
Rocznik: 2010/2019
Dołączył: 03 Sie 2010
Posty: 100
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-12-05, 23:47   

trojanka2, Czy Twoje belki mają 120 cm. długości, czy są dłuższe ?
 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-06, 10:28   

tak ja mam 120 cm ale przy montażu mogli mi założyć 130 cm tylko ja nie chciałem[pamietam w innych samochodach czasami uderzałem głową] długość belek mają do tego bagażnika albo 120 albo 130
kupujesz ten zestaw że tak powiem w osobnych pudełkach jedna paczka to 4 uchwyty[tam jest kluczi zamki] a druga paczka to belki[i teraz wybierasz czy 120 czy 130] i na sam koniec masz komplet
wszystko montujesz w 5 min bo to takie proste[bedziesz miał jeszcze jakieś pytania to pisz]
_________________

 
trojanka2 


Marka: dacia
Model: duster
Silnik: 1,6mpi
Rocznik: 2010
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 15
Skąd: łódź
Wysłany: 2010-12-06, 10:40   

oczywiście masz rację co do tych bagażników one są takie same tylko ja mam belki alu
takie własnie chciałem ze względu na to 120 kg które musze przewozić dwa razy w roku ale na krótkich odlrgłościach
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne