Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2017-10-30, 01:21
Jaki jest fabryczny olej silnikowy
Autor Wiadomość
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2010-12-22, 17:14   Jaki jest fabryczny olej silnikowy

Czytalem gdzies na forum ze fabryka w Dusterach ze wzgledow ekonomicznych zalewa silnik benzynowy olejem mineralnym. Czy na pierwszym przegladzie zalewaja juz wlasciwy? Jakim olejem zalewaliscie swoje Dustery w indywidualnej przedprzebiegowej zmianie oleju? Czy odczuwa sie roznice w pracy silnika?
 
dundee 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Ambiance
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Gru 2010
Posty: 27
Skąd: Slask
Wysłany: 2010-12-22, 18:59   

Raczej malo prawdopodobne: mineralne oleje Elfa zaczynaja sie od indeksu 15W.
Dafault'owo Dustery benzynowe (przynajmniej tak slyszalem) sa zalane syntetykiem excelium (czy jakos tak)
pozdrawiam
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4266
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 22:32   

Niemożliwe - skoro zalecają oleje syntetyczne w instrukcji. Współczesne silniki nowo wyprodukowane są od nowosci na syntetykach.
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2010-12-23, 08:39   

Mi przy odbiorze (Zodiac) powiedzieli, że fabrycznie jest półsyntetyk, a na pierwszej zmianie dają syntetyk. :roll:
 
billbill666 


Marka: Hyundai/Daihatsu
Model: ix35 4WD/Cuore VIII
Silnik: 2.0benz/1.0benz.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Maj 2010
Posty: 172
Skąd: PL
Wysłany: 2010-12-23, 09:38   

Z reguły na pierwszy start wszystkie marki zalewają nowe auta półsyntetykiem(10W40)choć nie jest to normą.W 2004r jak odbierałem Yariasa TOYOTA swoja autka zalewała mineralnym Castrolem(15W40)Wątpie aby Duster był zalany pełnym syntetykiem.Koszty i jeszcze raz koszty trzeba obniżyć a nie spass dawać odbiorcy.W sumie olej z pierwszego montażu wskazane zmienić do 5 tyś km od odbioru auta z salonu.
 
kisu 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110 4x4
Rocznik: była 2011 - jest 2018
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Paź 2010
Posty: 124
Skąd: Dolnośląskie
Wysłany: 2010-12-23, 11:06   

chyba to taka powszechna praktyka - jak 8 lat temu odbierałem fabię 1.4 MPI z salonu też zalana była mineralnym - a po 1500 km serwis zalecał wymianę (nieobowiązkową) bo obowiązkowa była chyba po 10.000 km - tak zrobiłem - silnik do dziś chodzi jak należy (ani grama oleju nigdy nie dolewałem) - po wymianie stan przez cały czas jest stały
 
albercik197 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Dołączył: 07 Paź 2010
Posty: 19
Skąd: Gdańsk
  Wysłany: 2011-03-13, 11:58   wymiana oleju

Witam Jeśli chodzi o rodzaj oleju w Dasterze to ja teraz byłem w serwisie Renault i wlali mi Elf exellium full-tech 0W30 i twierdzą że na takim oleju jeżdżą wszystkie silniki renault z czym do końca bym się nie zgodził ponieważ wcześniej miałem renówkę i serwis zalewał mi silnik olejem ELF Evolucion 5W30.Tak więc pewno chcą naciągać klientów na kasę. No ale cóż auto na gwarancji i innego oleju nie można wlać
_________________

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-13, 20:19   

albercik197 napisał/a:
auto na gwarancji i innego oleju nie można wlać

No bez jaj... To nieprawda jest! Można wlać dowolny, byle spełniał normy podane przed producenta auta - i tyle.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-13, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
chriskb 



Marka: Dacia
Model: Duster 4X4
Silnik: 1.5 dCi 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 11 Lut 2011
Posty: 1679
Skąd: Rotmanka
Wysłany: 2011-03-13, 21:15   

Proszę zerknąć na poniższy post

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=82837#82837
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 06:59   Fabryczny olej silnikowy

Czy ktoś wie jakim olejem są fabrycznie zalewane dacie? Poprzedni MCV z 07 wg. serwisu był zalany półsyntetykiem. Czy warto stosowac oleje wyższych klas niż zalecane? Oczywiście nie jakieś wyczynowe ale syntetyki premium.
_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2013-02-08, 09:13   

myślę,że najlepiej lać syntetyczny Elf Evolution 5W40 taki jak do DD. Bańka 5 l w necie kosztuje poniżej 100 zł - np: http://allegro.pl/elf-evo...2952600126.html
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2013-02-08, 09:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 10:21   

Ja bym nawet poszedł w Motrio w ramach tego ryczałtu serwisowego za 299 PLN.
_________________

 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-08, 11:39   

a ten jest dobry: http://allegro.pl/elf-com...2980024189.html ? bo planuje go kupić w najbliższych dniach.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 12:04   

owca65 napisał/a:
a ten jest dobry: http://allegro.pl/elf-com...2980024189.html ? bo planuje go kupić w najbliższych dniach.

Jak jeździsz na syntetyku to bez sensu przechodzić na mineralny (półsyntetyk to tak naprawdę olej z mineralną bazą i syntetycznymi dodatkami).
Tu masz od tego samego sprzedawcy za 13 złotych więcej pełen syntetyk:
http://allegro.pl/elf-5w4...2985174226.html
_________________

Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2013-02-08, 12:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-08, 12:08   

Ale już jest zalany półsyntetykiem 10W40 przez poprzedniego właściciela, więc chyba za późno już na syntetyk.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 12:10   

Jak silnik ma rozsądny przebieg i nie był katowany to nie ma problemu z powrotem na syntetyk.
_________________

 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-08, 12:13   

Mój przebieg jest nierozsądny ;D bo wynosi on 300 tys ;)
 
BogdanK 



Marka: Renault
Model: Thalia
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2005
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 26 Sty 2013
Posty: 326
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-02-08, 12:18   

Jeśli masz taki przebieg i auto dobrze jeździ na półsyntetyku - to przy nim zostań.
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2013-02-08, 12:22   

Z pólsyntetyku to już tylko możesz przejść na minerał

jan ostrzyca możesz zalać silnik jeszcze lepszymi olejami jeśli tylko budżet Ci na to pozwala :-)
_________________

 
owca65 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI + LPG
Rocznik: 2005
Dołączył: 08 Lut 2012
Posty: 57
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-02-08, 12:25   

Aha, dzięki za odpowiedzi dotyczące mojego autka. Pozdrawiam
 
Gimbo 


Marka: Mitsubishi
Model: Carisma
Silnik: 1.9 DID
Rocznik: 2002
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 133
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2013-02-08, 12:30   

BogdanK napisał/a:
Jeśli masz taki przebieg i auto dobrze jeździ na półsyntetyku - to przy nim zostań.

To jest jedna z bajek powtarzanych na wielu forach motoryzacyjnych.

"Znawcy" twierdzą, że zmiana oleju z mineralnego na syntetyczny przy dużym przebiegu spowoduje wypłukanie nagarów i rozszczelnienie silnika.

To chyba dobrze, że wszystkie syfy się wypłucze?
Zmieniłem olej półsyntetyczny na syntetyk, zrobiłem płukanie silnika i nic się nie stało. Kompletnie nic się nie dzieje. Silnik się nie rozpadł, nie zaczął gubić oleju, nie stracił mocy, nic się nie zepsuło.

Olej syntetyczny powinien lepiej spełniać swoje zadanie w niższych temperaturach niż półsyntetyk czy olej mineralny.

Generalnie najlepiej stosować się do zaleceń producenta silnika. Renault poleca oleje Elf, na stronie producenta można dobrać odpowiedni olej do każdego silnika. Czasami nie warto przepłacać za coś, co i tak nie będzie spełniać swojej funkcji, ale różnica kilkunastu zł nie robi większej różnicy.

Niektórzy twierdzą, że oleje syntetyczne wykazują większą trwałość niż mineralne... ale nie oceniam tego.

Dla spokoju zmieniłem olej półsyntetyczny na syntetyk przy przebiegu (według licznika, bo auto pewnie przejechało znacznie więcej) 150tys.km i wszystko działa jak należy.

Dodam jeszcze, że oleju nie ubywa prawie wcale. Tzn. nie dolewam między wymianami, więc chyba dobrze świadczy to o tym, że wszelkie gadki o szkodliwości oleju syntetycznego dla starszego silnika są wyssane z palca...
 
Lukas87 



Marka: Dacia
Model: Sandero I oraz MCV II
Silnik: 1.5 dci oraz 1.2 16V LPG
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 10 Paź 2010
Posty: 1103
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2013-02-08, 12:52   

Dwa lata temu kupiłem sobie motorower barton fighter zresztą jak wszystkie tanie skutery itd są chińskie to zalewają pewnie najtańszym olejem mineralnym.W tym silniku olej jest jeden który smaruje układ korbowy jak i skrzynie biegów. Od razu po zakupie wylałem olej i zalałem 10W50 pełnym syntetykiem przystosowanym do pracy mokrego sprzęgła, efekt jest taki że mam przejechane 17kkm i nic nie padło nawet sprzęgło się nie ślizga jeszcze tylko troszkę skrzynia chuczy ale to już niskobudżetowe materiały dają się w znaki zaś opinie przeczytane w internecie na temat w/w są różne przeważnie sprzęgło nie wytrzymuje 10kkm albo jakieś usterki skrzyni biegów, problem z zmianą biegów itd więc jakość oleju ma znaczenie ;-)
_________________
Dacia jest bogiem, prędkość nałogiem, sandero podstawą, turbo zabawą
Witaj Gość :)
 
jan ostrzyca 


Marka: FIAT
Model: Doblo
Silnik: 1.4 FIRE
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 2126
Skąd: Lublin
Wysłany: 2013-02-08, 14:48   

Tu nie chodzi o "przepłacanie" tylko odwrotnie. Jak się poszuka można trafić oleje o lepszych parametrach w cenach niższych niż oleje nieco gorsze.

I tak, wg załączonej tabelki przeglądów mojej Dacii , 5w40 A3B4 i 5W30 A5B5 są odpowiednikami. Z tym, że klasę A5B5 opisuje się jako najwyższą możliwą klasę jakościową. Widziałem ostatnio ten drugi w promocji jako sporo tańszy.

P1280038.JPG
Plik ściągnięto 162 raz(y) 208,17 KB

_________________
MCV RED ROOSTER 2007 1.6 MPI+LPG, 87 km, 7 os.113 000 km
MCV SILVER BULLET 2012 1.6 MPI+fabryczny LPG, 84 km, 7 os. 104 000 km
FIAT DOBLO RED SKIN 2017 1.4, LPG Tartarini 95 KM, 7 os., 90 000 km
DUSTER PRESTIGE SNOW WHITE 1.0+LPG
Ostatnio zmieniony przez jan ostrzyca 2013-02-08, 14:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2013-02-08, 16:46   

Hm, nie wiem jaka jest prawda, ale czytałem, że większość syntetyków, tak naprawdę też jest na bazie mineralnej. pozdr
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3596
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-02-08, 16:56   

Prawda jest taka że oleje syntetyczne dzielą się na takie których baza jest w pełni syntetyczna (powstaje w procesie syntezy węglowodorów do bardziej złożonych) oraz takie w których baza jest otrzymywana w procesie hydrokrakingu bardziej złożonych cząstek.
I takim niby "syntetycznym" olejem Elf jest Evolution sxr 5W30.
_________________

 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne