Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Lift Dustera (większy prześwit / podniesienie)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 12:03   

@piku: W prostackim skrócie: amortyzator ma po prostu pewną tolerancję "ustawienia zerowego". Jeżeli standardowo ma np 60 cm, a skok roboczy ±10 cm, to możesz go zamontować rozciągniętego na 65 cm - oczywiście kosztem skrócenia wielkości ruchu w jedną stronę, ale ciągle w wartościach dopuszczalnych przez producenta.

(Wielkości przykładowe, proszę mnie nie łapać za centymetry (; ).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2014-11-18, 12:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
wojtek_pl 


Marka: Peugeot
Model: 3008
Silnik: 2.0 HDI 165
Rocznik: 2010
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 30 Kwi 2011
Posty: 1204
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 12:06   

piku napisał/a:
Wojtek,
czyli: dłuższe sprężyny - amortyzator się "rozciąga", ale to nie szkodzi i nie wpływa na jego prace/skuteczność tłumienia. A trwałość?
Podkładki - tylko pod sprężyny? Zatem nie zmienia się twardość sprężyn, ale amor się rozciąga? Czy pod amor też idzie podkładka?
Przepraszam za tyle pytań. Ja tego po prostu nie rozumiem. A tu jeszcze dochodzi geometria, jak pisze Corrado. Z Dusterze 4x4 trzeba zrobić geometrię przodu i tyłu, jak rozumiem?

Tak, amortyzator się rozciąga. I tak, pracuje inaczej. I tak, można go urwać lub wygiąć przy maksymalnych wykrzyżach. Ale tak się robi tanio. Geometria zawieszenia zmienia się.
Lepiej jest gdy daje się dłuższe sprężyny i odpowiednio dłuższe amortyzatory, również o większym skoku, jeżeli jest to konieczne. Drożej ale lepiej. Geometria zawieszenia zmienia się.
Profesjonalnie daje się nowe sprężyny, amortyzatory, wahacze, przewody hamulcowe, kable ABS, itd. Ale tu już koszty idą w dziesiątki tysięcy złotych. Geometria zawieszenia nie zmienia się. Innymi słowy jest szansa, że auto będzie się prowadzić tak samo jak fabryczne (albo lepiej!), z poprawką na inną twardość sprężyn/amortyzatorów.
Wszystko to kwestia pieniędzy. Można przecież z Dustera zrobić wyścigówkę na Pikes Peak lub rajdówkę na Dakar. Co kto lubi.
 
piku 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1,5 dCi 110 KM/1,3 TCe 130 KM
Rocznik: 2012/2019
Wersja: Prestige
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 1358
Skąd: Prawiedniki
Wysłany: 2014-11-18, 12:07   

janzet napisał/a:
nie szastajcie tu od razu brakiem profesjonalizmu.


Janzet, przecież widzisz, że żartowałem - zerknij tam na koniec tego zdania w moim poście. Nie mam zielonego pojęcia na ten temat i się dopytuję cały czas, nie wszystko, a nawet niewiele na razie z tego rozumiem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 12:21   

Cytat:
No corrado - to napisz kto nie sprawdzał geometrii po wykonaniu zmiany sprężyn ? :?:


Keikan i miałem wątpliwości czy Ty faktycznie, bo niemożliwe że kąt pochylenia się nie zmienił i pisałeś że ok, jakbyś nawet nie widział wydruku geometrii, no ale tak jak pisałem może jeszcze jakimś cudem była w dopuszczalnym " zakresie ", chociaż nawet po zdjęciach wydaje mi się że jest "pozytyw" :roll:

janzet napisał/a:
napisał/a:
Nie było takiej potrzeby w moim aucie. Geometria zawieszenia z nowymi sprężynami została ustawiona w salonie.
Wszystko jest OK. Może jest to wymóg dotyczący jakichś konkretnych sprężyn ?
W przypadku H&R nie było również zmiany amortyzatorów.



keikan napisał/a:
Dokładnie. Pisałem do H&R i odpisali, że nie trzeba nic innego zamieniać.
Zresztą przy jeszcze wyższych sprężynach to oprócz śrub należy też wymienić amortyzatory na dłuższe i mocniejsze.

Taki zestaw do Dustera oferuje np. Ironman, ale za to komplet +5 cm kosztuje ok. 3500 PLN :(


Kolega keikan napisał do H&R i mu odpisali, więc nic innego nie zmieniał , czyli nie sprawdzał geometrii i nic nie zmieniał. Tak rozumiem tą wypowiedź.


No a tak BTW druga sprawa to chyba też wiecie że jak kąt pochylenia to i zbieżność też się zmieni ? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-11-18, 12:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-11-18, 13:15   

Jak nie znam się na żartach to jestem jednak drewniak. :oops:
Przecież piszę po to abyście wy , inni chętni na modyfikacje , nie wtopili z drogimi zakupami.
Dusterem jeżdżę w alpy w zimie i na południe europy w lecie, tysiące km na zmianę po autostradach, szutrze, kamieniach, piachu, śniegu, na zlotach PPZD - więc nie zdeformuję auta, jego właściwości, bezpieczeństwa - na przykład złymi nastawami kątów zawieszenia. Też nie chcę czterośladu, urwanych amortyzatorów po wjechaniu w teren, problemów na przeglądzie, czy w ubezpieczalni, nie chcę zwarcia w instalacji, itp, dlatego muszę czasem zrobić drożej, w serwisie, z fakturą, z dowodem prawidłowego wykonania (wydruki pomiarów geometrii mam) - ale zanim zrobię, to ryję po forach zagranicznych, pytam, sprawdzam, dlatego zmiany u mnie idą powoli. :roll:
Ktokolwiek udziela tu swoich rad , nawet jak się trafia takie rady "nie trafione" (np wsadzenie opon 205/80R16 i twierdzenie że sie zmieszczą bez sprawdzania - www.dusterklub.pl - a nie mają szans na prawidłową prace i skutki mogą być opłakane przy tym rozmiarze) to nie piszę o "braku profesjonalizmu" autorów takich rad. Udzielam swoich , sprawdzonych, udokumentowanych np zdjęciami itp.

A do liftu wracając i twardszych sprężyn , przy oponach zimowych 215/65R16 Grandtrek SJ6 czyli standardowych rozmiarowo mam dystanse 20mm. (uzyskuję ET30).
Więc auto wyżej, szerzej, twardziej siedzi i bardzo dobrze mi z tym :lol:
I jeszcze 4 chlapacze poszły do wymiany bo przy tych zmianach strasznie się ochlapywałem. Fabryczne miałem tylko z tyłu ale też były "ogólnie jednak za małe". Obecne są dłuższe i szersze, ale jeszcze trzymają fason, styl, i nie wyglądają jak płachty z ciężarówki.

Naprawdę serdecznie wszystkich pozdrawiam i chętnie pomogę i corrando i piku by byli zadowoleni jak wprowadzą jakieś takie z tego wątku zmiany do auta. :lol:
Ostatnio zmieniony przez janzet 2014-11-18, 13:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 13:46   

Tak tylko jak miał ustawione przed zmianą spręzyn już na zbieżność to po wymianie na liftowe spręzyny będzie miał już sporą zbieżność i potnie koledze te opony, nie mówiąc o prowadzeniu auta, które będzie pogorszone.

Także takie zapewnienia to można sobie wsadzić między bajki , no albo są truizmem jeśli nie porusza się po drogach publicznych .

Kupujecie opony po 400pln a nie macie na pomiar geo ze zbieżnością przodu za 100pln i to nadal upieracie się jest profesjonalizm 8-)
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 13:53   

Coś zginęła wypowiedź :roll: bodajże laisara o tym, że jakoby mała zmiana zbieżności i że homologacja producenta wystarcza do jazdy. Pewnie i wystarcza , tylko pytanie na jak długo , kiedy będzie "jadło" opony i np.łożysko piasty się odezwie. :roll:
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-11-18, 14:06   

Widzę że kolega corrado nie czyta wątku - trudno.
Ciekawe o kim tak uparcie i monotonnie w "kółko Macieja" z tą geometrią i zbieżnością pisze ? Dał by już spokój bo w wątku tym wiele razy napisano że trzeba to zrobić i ma się zgadzać, i było jak czytamy wątek to profesjonalnie w serwisie zrobione.

Wojtek..
"Można przecież z Dustera zrobić wyścigówkę na Pikes Peak lub rajdówkę na Dakar. Co kto lubi."

Dacia na Pikes Peak już jeździła, na Dakarze chyba nie, ale Duster na "Aicha des Gazeles" tak !
Ale my nie o aż takich przeróbkach chyba rozmawiamy. Przecież nie o "przeprawówkę" tu chodzi.
Nawet do przeróbek Dustera serwowanych przez ELIA, TERRANGER, ALDMobil, TEAMBHP, TAUBENREUTHER nam daleko. :-D
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 16:03   

heh, A co to za sformuowania per 3cia osoba ?
Czy do wszystkich się tak zwracasz per "on" / "ona" ? ;-)
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 16:52   

corrado napisał/a:
Coś zginęła wypowiedź :roll: bodajże laisara

Skasowałem - zawierała prawdę, ale odwidziało mi się z Tobą dyskutować.
 
janzet 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: dci "110 kucyków i jeden osioł ;-)"
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Cze 2012
Posty: 293
Skąd: Gliwice/Szałsza
Wysłany: 2014-11-18, 16:58   

Dla mnie ten wątek liftu jest skończony.
Jak ktoś chce zdjęcia i szczegóły serdecznie zapraszam na PW i www.dusterkub.pl :lol:
Nie chce mi się dyskutować z corrado :cry:
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-18, 17:48   

no i bardzo dobrze , a mi z wami :mrgreen:
 
Cav 


Marka: Kia
Model: Sportage
Silnik: 1.7 crdi 115 KM
Rocznik: 2014
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 3019
Skąd: Poznań
Wysłany: 2014-11-18, 17:53   

janzet napisał/a:

Jak się chcecie przejechać to zapraszam na jakiś zlot terenowy - wielokrotnie zapraszałem, testowaliśmy zmiany, jeździli w kilka aut itd.


Bardzo chętnie, tylko napisz gdzie i kiedy, bo jakoś mi musiało umknąć.
Tutaj zapraszałeś, czy na innych forach?
 
keikan 



Marka: Dacia
Model: Duster II 4x4 / Sandero II
Silnik: 1,3 150KM / 1,2 16V
Rocznik: 2020 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 06 Lut 2012
Posty: 1196
Skąd: Krak-OFF
Wysłany: 2014-11-19, 06:46   

corrado napisał/a:
Cytat:
No corrado - to napisz kto nie sprawdzał geometrii po wykonaniu zmiany sprężyn ? :?:


Keikan i miałem wątpliwości czy Ty faktycznie, bo niemożliwe że kąt pochylenia się nie zmienił i pisałeś że ok, jakbyś nawet nie widział wydruku geometrii, no ale tak jak pisałem może jeszcze jakimś cudem była w dopuszczalnym " zakresie ", chociaż nawet po zdjęciach wydaje mi się że jest "pozytyw" :roll:

janzet napisał/a:
napisał/a:
Nie było takiej potrzeby w moim aucie. Geometria zawieszenia z nowymi sprężynami została ustawiona w salonie.
Wszystko jest OK. Może jest to wymóg dotyczący jakichś konkretnych sprężyn ?
W przypadku H&R nie było również zmiany amortyzatorów.



keikan napisał/a:
Dokładnie. Pisałem do H&R i odpisali, że nie trzeba nic innego zamieniać.
Zresztą przy jeszcze wyższych sprężynach to oprócz śrub należy też wymienić amortyzatory na dłuższe i mocniejsze.

Taki zestaw do Dustera oferuje np. Ironman, ale za to komplet +5 cm kosztuje ok. 3500 PLN :(


Kolega keikan napisał do H&R i mu odpisali, więc nic innego nie zmieniał , czyli nie sprawdzał geometrii i nic nie zmieniał. Tak rozumiem tą wypowiedź.


No a tak BTW druga sprawa to chyba też wiecie że jak kąt pochylenia to i zbieżność też się zmieni ? :mrgreen:


Kolego.. A czy ja w którymkolwiek poście napisałem, że mam te sprężyny założone? Albo załączyłem jakieś zdjęcie z "nowymi" sprężynami?
Napisałem tylko informację, że zapytałem dystrybutora, czy potrzebuję też nowe, inne amortyzatory i odpisał, że sprężyny pasują do fabrycznych.
Ani słowa o tym, czy należy robić geometrię, czy nie.
Albo kolega nie czyta ze zrozumieniem, albo nie czyta od początku całego wątku.
Albo rzeczywiście nie zrozumiał mojej wypowiedzi ;)
Ostatnio zmieniony przez keikan 2014-11-19, 06:48, w całości zmieniany 3 razy  
 
Kwadrat 01 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,5 dci
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 15
Skąd: Warka
Wysłany: 2016-02-10, 09:18   Duster - lift 35mm plus opony MT

Lift 35mm plus oponki 235/70/16

Wysokość przed Liftem



Wysokość po montażu



_________________
www.warka-team.pl
Ostatnio zmieniony przez laisar 2016-02-11, 22:36, w całości zmieniany 2 razy  
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 10:52   

Co to za reflektory w relingach ?
_________________
Moje auto
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3696
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-02-10, 11:06   

Pewnie mini szperacze... ;-)
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Karenzo 


Marka: Dacia--> Subaru
Model: Duster 4x2 -->Forester
Silnik: 1.6 16V 105 LPG K4M 616 --> 2.0 16v FB20
Rocznik: 2012 --> 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 4551
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 11:21   

to wiem ale konkretnie jaki model i jak przymocowane
_________________
Moje auto
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-02-10, 11:40   

Karenzo napisał/a:
to wiem ale konkretnie jaki model i jak przymocowane


A tak :)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-10, 16:30   

Się mi taki marzy. Eh.
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3865
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2016-02-10, 18:29   

Marek1603 napisał/a:
Się mi taki marzy. Eh.

zbieraj więc pieniądze ;-) , jeśli się nic nie zmieni, jesienią br najprawdopodobniej będę powoli myślał o sprzedaży mojego egzemplarza - dziś ma 22 tys przebiegu, będzie dobrą bazą do zabawy w przeróbki :mrgreen: - przejechałem się i zachorowałem nieuleczalnie na forda fiestę ST. W 2017 będzie prawdopodobnie nowy model...
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2016-02-10, 18:36, w całości zmieniany 3 razy  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3675
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-10, 18:40   

mi sie podobaja felgi z jasnym rantem i opony AT terenowe , no ale to nie na jazde po miescie czy autostradach jak w moim przypadku
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-10, 18:41   

Dar1962 napisał/a:

zbieraj więc pieniądze


Łatwo powiedzieć. Trzeba by najpierw drugą połówkę przekonać, że czas najwyższy 14 letnią fabię wysłać na emeryturę.
 
BoloSr 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 90KM (115KM/260Nm)
Rocznik: 2013
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Lip 2012
Posty: 1278
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2016-02-10, 18:48   

Marek1603 napisał/a:
Dar1962 napisał/a:

zbieraj więc pieniądze


Łatwo powiedzieć. Trzeba by najpierw drugą połówkę przekonać, że czas najwyższy 14 letnią fabię wysłać na emeryturę.


to ta fabia jeszcze zyje :):)
_________________

1.5dCi 90KM (115KM/260Nm)
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2016-02-10, 18:51   

Karenzo napisał/a:
Co to za reflektory w relingach ?


Tutaj masz tego do wyboru, do koloru.
Mnie się podobają te listwy.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne