Marka: w planach
Model: w planach
Silnik: w planach
Dołączył: 21 Lis 2015 Posty: 369 Skąd: na polnocy
Wysłany: 2016-02-11, 21:12
Wyglada zajebiscie! :D
Ale przypominam, ze zgodnie z polskimi przepisami wszystkie elementy uzyte do przerobienia zawieszenia (podniesienia) powinny miec homologacje do danego modelu samochodu!
Ostatnio zmieniony przez ken-wawa 2016-02-11, 21:13, w całości zmieniany 1 raz
Cześć.
Przeczytałem od dechy do dechy i wszystko co chciałem się dowiedzieć to wiem, ale lepiej zapytać niż błądzić i wywalać pieniądze w błoto i być mądrym po szkodzie...
Chodzi o to, że:
-mam zamiar założyć opony 215/70/16 http://www.oponeo.pl/dane...15-70-r16-100-s lub 205/70/16 - jeszcze sie zobaczy.
Żadnych większych ulepszeń nie przewiduję, jazda 50% miasto i 50% teren .
Pytanie moje brzmi: czy taka opona wejdzie i nie będzie trzeć o nadkola. Nadmienię, że przy standardzie 215/65/16 przy max skręcie opona ma około 3cm do nadkola! Czy trzeba zastosować dystanse 10mm tak jak w/w było pisane.
Proszę o trafne odp , napiszę że nie znam sie na tym i tyle.
Nikt nie chce pomóc.
Doprecyzuje pytanie! Na zimę chcę założyć trochę bardziej klockowate opony, które pozwolą mi uzyskać lepszą przyczepność w terenie i uzyskać 2-3 cm większy prześwit. Nie chcę zmieniać sprężyn i robić większych liftów. Jazda będzie nie off-roadowa tylko normalne przemieszczanie się z punktu A do punktu B w terenie z racji wykonywanej roboty. I teraz, czy zwiększenie profilu opony z 65 na 70 (80-ka jak doczytałem nie wchodzi) coś mi w tym pomoże (2-3 cm prześwitu). Gdzieś to było napisane, że opona o profilu 65 ma średnicę ...? a opona o profilu 70 ma średnicę ...? Nie mogę tego doszukać!
Czy po założeniu opony 215/70/16 nie będzie ona ocierać o wewnętrzną część nadkola. Mam małą niepewność w tym momencie, ponieważ jeżeli chcę uzyskać 2-3 cm większego prześwitu poprzez zwiększenie profilu opony to jak to się będzie miało jeżeli już teraz na standardowej oponie 215/65/16 przy maksymalnym skręcie koła opona jest oddalona od nadkola o max 5cm. Czy może zakładając 205/70/16 problemu nie będzie.
Ktoś chętny może mi to w jakiś prosty sposób wytłumaczyć.
Poszukaj u wujka Google kalkulator rozmiaru opon. Tam zobaczysz jakie rozmiary mają te opony. Nie powinno przekraczać od opon fabrycznych, bo mogą być potem przekłamania w liczniku przebiegu w km i w prędkościach.
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Dobra, przyznam sie bez bicia, że sam zapędziłem się w kozi róg i nie wiem już co i jak.
Z kalkulatora już korzystałem i wiem, że (janzet również tak pisze) średnica 722mm czyli 225/70R16 721,4mm nie wejdzie ale 215/70R16 708mm bedzie OK, poleca wtedy dystanse 10mm do ET40).
Nie znam się na tym dlatego pytam czy np. opona 205/75/16 o średnicy 713,9 mm będzie pasowała czy to już za dużo.
Kalkulatory kalkulatorami a rzeczywistość może być całkiem inna. Czy jest ktoś kto ma doświadczenie w tym temacie i może mi powiedzieć jaką oponę można założyć na felgę 16 lub 15 aby samochód podniósł się o 2-3 cm bez ingerencji w zawieszenie.
Pojechałem do wulkanizatora i przymierzyliśmy oponę 215/70/16 i to jest ta jedyna która wejdzie bez dodatkowych przeróbek. Janzet, dzięki - ty już to wiedziałeś dawno, ja musiałem sprawdzić organoleptycznie.
Marka: Daćka i "łopel"
Model: Duster 4X4
Silnik: 1,5 dCi
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 6 razy Dołączył: 22 Lis 2010 Posty: 912 Skąd: z Powołania ;-P
Wysłany: 2016-08-08, 18:14
Leśna napisał/a:
Pojechałem do wulkanizatora i przymierzyliśmy oponę 215/70/16 i to jest ta jedyna która wejdzie bez dodatkowych przeróbek. Janzet, dzięki - ty już to wiedziałeś dawno, ja musiałem sprawdzić organoleptycznie.
Dziś przeczytałem. Jeżdżę na takim rozmiarze (BFG - AT) od kilku lat - wejdzie, nie ociera, bez żadnych modyfikacji. Prędokościomierz staje sie dokładny - co na budziku, to na GPS - uważaj na dokładne fotoradary Taka opona daje ok 2 cm liftu
Ostatnio zmieniony przez ajax 2016-08-08, 18:17, w całości zmieniany 2 razy
A o co chodzi z tym ET?
Mam zakładać felgę z ET 40 + dystans 10mm czy szukać felgi z ET 50?
Czy nie kombinować i ...? No właśnie nie wiem co dalej!
Tutaj mam takie felgi http://allegro.pl/felgi-s...5586122131.html , będą pasować z tym rozmiarem opon?
Marka: Toyota
Model: GR Yaris
Silnik: 1.6
Rocznik: 2021 Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 720 Skąd: kraków
Wysłany: 2016-08-08, 20:42
ajax napisał/a:
Leśna napisał/a:
Pojechałem do wulkanizatora i przymierzyliśmy oponę 215/70/16 i to jest ta jedyna która wejdzie bez dodatkowych przeróbek. Janzet, dzięki - ty już to wiedziałeś dawno, ja musiałem sprawdzić organoleptycznie.
Dziś przeczytałem. Jeżdżę na takim rozmiarze (BFG - AT) od kilku lat - wejdzie, nie ociera, bez żadnych modyfikacji. Prędokościomierz staje sie dokładny - co na budziku, to na GPS - uważaj na dokładne fotoradary Taka opona daje ok 2 cm liftu
Też mam opony w rozmiarze 215/70r16 w nowym Dusterze.
Cooper AT3, felgi mam ET45.
Kolega ma przy Terrano takie oponki, jeździ na nich 3 sezon(lato-zima) i sobie bardzo chwali.
Docelowo będę miał dwa komplety kół, jedne na lato - oryginał (w tym okresie robię trochę km) a drugie chcę sobie sprawić na zimę (tak jak pisałem, praca wymaga ode mnie że w okresie jesienno-zimowo-wiosennym często i gęsto poruszam się po drogach leśnych (nie uprawiam żadnego off-roadu).
Dlatego, też zastanawiam się nad nimi lub nad typowymi zimówkami typu http://www.sklepopon.com/...r16-100-s-16729
Rozumiem, że im mniejsze ET tym koło jest mniej odsadzone na zewnątrz?
Ostatnio zmieniony przez Leśna 2016-08-10, 15:46, w całości zmieniany 1 raz
W końcu trafiłem tutaj: http://www.daciaklub.pl/f...r=asc&start=700 - tym co pomogli to dziękuję a tym co mają ubaw że tracę czas na "owocne" szukanie również dzida.
Ostatnie pytanie w tym temacie: ET 40 czy ET 50, co lepsze, czy żadna różnica (guma 215/70/16)
ET 40 czy ET 50, co lepsze, czy żadna różnica (guma 215/70/16)
Im mniejsze ET, tym koło bardziej na zewnątrz. Widziałem Dustera na kołach ET 35 - gdyby nie plastikowe naklejki na błotnikach, opona wystawałaby poza obrys karoserii, co nie jest dopuszczone przez prawo.
Witam
215/70R16 708mm bedzie OK, polecam wtedy dystanse 10mm do ET40).
Dzięki piku za odpowiedź ale jak się ma do tego stwierdzenie janzeta, że do ET40 poleca 10mm dystanse jak Ty piszesz że przy ET35 już było na maksa wysunięte , więc jak jedno dodamy do drugiego tzn: (ET40+10mm dystansu) wyjdzie= ET30. Dobrze myślę czy nie?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum