Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Wyłączające się wspomaganie kierownicy
Autor Wiadomość
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
  Wysłany: 2014-11-23, 15:13   Wyłączające się wspomaganie kierownicy

Witam. Od około kilku dni mam problem ze wspomaganiem kierownicy a objawia się on w naste pojący sposób. Kiedy samochód stoi nie używany około 2 godzin wtedy wspomaganie nie działa ( chodzi tak jak na wyłączonym silniku ) a po przejechaniu około kilometra wspomaganie włącza się i chodzi bez zarzutów. Jeśli nie przekroczy sie miedzy odpaleniami silnika około 2 godzin to wspomaganie chodzi dobrze. Byłem z tym u elektryka i podłączyłem samochód pod komputer i pokazał sie komunikat że napięcie jest za małe i odłącza pompę wspomagania ze względu na duży pobór prądu. elektryk sprawdził alternator i regulator napięcia i są w porządku dają prad o natężeniu od 13,7 V do 14,7 V. Samochód jest z 2010r. 4x4 i silnik to 1.5dCi 110km. Co może być nie tak że ta pompa wspomagania w taki sposób się zachowuje? Pomóżcie
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3715
Skąd: Lublin
Wysłany: 2014-11-23, 15:54   

A sprawdzaliście silnik od pompy wspomagania czy jest sprawny? Czy nie pobiera za dużo prądu podczas pracy silnika?
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-11-23, 19:05   

Bład zbyt niskiego napięcia pompy wspomagania :

blad_pompy_wsp1.jpg
Plik ściągnięto 1367 raz(y) 95,47 KB

blad_pompy_wsp2.jpg
Plik ściągnięto 1063 raz(y) 73,7 KB

 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3542
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2014-11-23, 19:08   

Gdzie powstaje sygnał za niskiego napięcia? W sterowniku pompy czy w centralnym komputerze? W drugim przypadku powinny się też wyłączyć elektryczne szyby, lusterka, klima i parę zbytków (chyba gdzieś tak czytałem... :roll: ).
_________________
K4M - NOT tested on animals :!: :!: :!:
 
kakus 


Marka: dacia
Model: Stepway II
Silnik: Tce 90
Wersja: Laureate
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Wrz 2009
Posty: 432
Skąd: Wieliczka
Wysłany: 2014-11-23, 19:23   

miałem też problemy z pompą wspomagania w sandero I ( ale to też dci ). serwis mi powiedział że są one względnie bezawaryjne . .... sprawdź połączenia na kostkach łączących. mi po dzwonie nie dobrze je złączyli ...... wakacje objeździłem zastępczym ( bo w miejscu wakacji dacie widzieli pierwszy raz na oczy i wymienili pompę :-) co na powrót nic nie pomogło ).... ale po fachowej diagnozie problem znikł.....
Ostatnio zmieniony przez kakus 2014-11-23, 19:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
lubię_pierogi 


Marka: Dacia
Model: Duster Ph II 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2014
Wersja: Prestige
Dołączył: 18 Lut 2014
Posty: 73
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2014-11-23, 20:41   

Przyczyną może być osłabiony już akumulator. Przy zimnym rozruchu wykrywa zbyt duży spadek napięcia i odłącza elektryczne wspomaganie.
Zimniej się zrobiło - więc problem się "uzewnętrznił".
 
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
Wysłany: 2014-11-23, 22:07   

Jeśli chodzi o akumulator to w czasie spoczynku ma napięcie 12,5V w czasie rozruchu napięcie spada do 10V
Ostatnio zmieniony przez foxbike 2014-11-23, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
Wysłany: 2014-11-23, 22:08   

Sygnał błędu powstaje w komputerze w zakładce pompa wspomagania tak było u elektryka na monitorze pokazane nie mam wiedzy czy jest to główny komputer czy sterownik pompy ale mogę powiedzieć że elektryczne szyby, radio, światła i nadmuch działa bez zarzutów w trakcie odpalania i przez cały czas
Ostatnio zmieniony przez foxbike 2014-11-23, 22:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
Wysłany: 2014-11-23, 22:10   

Silnik pompy oraz to co wstawił corrado sprawdzę dopiero jutro ze względu na pracę w której aktualnie jestem
 
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
Wysłany: 2014-11-23, 22:14   

kakus napisał/a:
miałem też problemy z pompą wspomagania w sandero I ( ale to też dci ). serwis mi powiedział że są one względnie bezawaryjne . .... sprawdź połączenia na kostkach łączących. mi po dzwonie nie dobrze je złączyli ...... wakacje objeździłem zastępczym ( bo w miejscu wakacji dacie widzieli pierwszy raz na oczy i wymienili pompę :-) co na powrót nic nie pomogło ).... ale po fachowej diagnozie problem znikł.....


Cóż to było ta fachową diagnozą :-)
 
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
Wysłany: 2014-12-04, 20:03   

Witam po dłuższej przerwie związanej oczekiwaniem na dostawę akumulatora przez firmę kurierska. Akumulator zakupiłem firmy Bosch o parametrach 74Ah. Niestety zmiana akumulatora nie poprawiła sytuacji ze wspomaganiem.
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 56 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3744
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-12-04, 20:43   

W takim razie, trzeba sprawdzić dalej przewody ... brak przewodnicta zasilania ( 1 pin w pompie we wtyczce 2pinowej) względem masy - czyli przewodzenie od bezpiecznika z kabiny, masę też sprawdzić oczywiście czy jest mocna,
- to samo zrobić z pinem 5tym w drugiej wtyczki pompy , czyli czy jest faktycznie 12-13V

no a tak wogóle , zacząć sprawdzić styki tych dwóch bezpieczników , bo np w problemie z ABSem często wystarczyło przetrzeć styki bezpieczników. :mrgreen: 8-)

pompa_elektryka.jpg
Elementy - przewody do sprawdzenia , również podane w metodzie Renault
Plik ściągnięto 1818 raz(y) 107,69 KB

elemnty.jpg
położenie pompy (186) itd...
Plik ściągnięto 1974 raz(y) 85,21 KB

Ostatnio zmieniony przez corrado 2014-12-04, 20:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
foxbike 
Zielony listek


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5dCi
Rocznik: 2010
Dołączył: 23 Lis 2014
Posty: 7
Skąd: Sztum
Wysłany: 2014-12-13, 17:25   

Dziękuję wszystkim za pomoc w rozwiązaniu problemu ze wspomaganiem, niestety wysiadło sterowanie silnikiem pompy w pompie. koszt zregenerowanej pompy to około 400zł. W tygodniu wymiana i powinno juz być dobrze. Jeszcze raz dzięki za pomoc.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne