Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 09:04 Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6. Obecnie mam Scenica I z silnikiem 1.6 90 KM i momentem obrotowym 131 Nm.
Proszę o pomoc, jaki jest silnik obecnie montowany do Sandero dostępnego w Polsce? 87 czy 84 KM? 128 czy 135 Nm ?
Może to dla niektórych być śmieszne i mało ważne, ale moje obecne auto ma katalogowo 13,7 do setki. Założyłem sobie, że kolejne musi być dynamiczniejsze :)
I tak w oficjalnym folderze Sandero (polski) mamy 13,6 do setki i 84 KM. Danych momentu obrotowego nie widzę. Na różnych stronach z danymi technicznymi mam 12,8 lub wspomniane 13,6 do setki. Przeglądałem różne strony Dacii w różnych krajach i tam jest czysta dowolność, raz silnik ma 84, raz 85 a jeszcze indziej 87 KM, moment tak samo wolna amerykanka w różnych konfiguracjach :(
Jak to jest w rzeczywistości? Z góry dzięki za jakieś merytoryczne wyjaśnienie.
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-24, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 09:25
Tak jak wcześniej pisałem, "Może to dla niektórych być śmieszne i mało ważne, ale moje obecne auto ma katalogowo 13,7 do setki. Założyłem sobie, że kolejne musi być dynamiczniejsze :)". Też jeżdżę ekonomicznie, 80-90 km/h, bez stresu, ale zawsze zdarza się na drodze sytuacja, że trzeba wyprzedzić np. autobus, traktor. Lepiej mieć wtedy pod prawą nogą większy zapas mocy, wg mnie to po prostu kwestia bezpieczeństwa. A jechanie przykładowo 60-tką za kopcącym starym busem to nic przyjemnego wg mnie :)
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-24, 21:42, w całości zmieniany 1 raz
wg mnie to czy jest 12,8 czy 13,6 s do "setki" to nie ma praktycznego/zauważalnego znaczenia... manewr wyprzedzania nawet samochodem o charakterystyce 13,6 s "do setki" nie jest problemem, wystarczy rozpoznać sytuację: rożnica predkości, miejsce na wykonanie manewru, zwiększony dystans przed manerem pozwalający nabrać większej prędkości, zmiana biegu na niższy itd. ale to na pewno wiesz a dane katalogowe są i tak danymi czysto teoretycznymi, trudnymi do skopiowania w warunkach rzeczywistych...
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 09:56
TD Pedro -> nie jestem z tych, którzy boją się zredukować o 2-3 biegi w dół, jeśli zajdzie taka potrzeba na drodze :) Zmierzam do tego, że jednak taka "prawie" sekunda mniej do setki to dużo, na logikę także lepsze przyspieszenia są przy różnych, innych wybranych wartościach (np. 60-100 na 4 biegu czy 80-120 na 5 biegu itd.). Nierzadko mam też okazję jeździć Roomsterem (jeden z pierwszych roczników, silnik 1.4 85 KM), który ma równe 13 s do setki i w porównaniu do Scenica (wiem, różnica wieku, tu silnik 8V tam 16V itd.) to rakieta - takie są subiektywne odczucia (nie licząc "dołu" do ok. 2000 obr/min).
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-24, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-21, 09:57
Marek1603 napisał/a:
Powiem ci że nie ma problemu. Przynajmniej w MCV z wyprzedzaniem. Ładujesz 3-kę i ciśniesz. Tak myślę, że w sandero będzie tylko lepiej.
Przejechałem się ostatnio Stepwayem i mnie od tego silnika odstraszył. Myślałem coby przesiąść się na Lodgy 1.6, ale przy lżejszym Stepwayu jakoś tak głośnawo się męczył i drgania drążka prawie mi do kolan dochodziły
Kto wie, gdzie w Warszawie mają Lodgy do jazd z 1.6? Może bym się jutro wybrał i zobaczył czy jest tak samo, lepiej czy gorzej.
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1700 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-21, 10:01
RenaultDacia napisał/a:
nie jestem z tych, którzy boją się zredukować o 2-3 biegi w dół, jeśli zajdzie taka potrzeba na drodze :) Zmierzam do tego, że jednak taka "prawie" sekunda mniej do setki to dużo
Oj, tym do setki bym się nie przejmował. Właśnie moment obrotowy to jest dużo. Dieslem czy turbo benzyną, które mają więcej od benzyny z większą ilością koników do setki w momencie wyprzedzania, czyli przyspieszanie z 60 do 100 km/h, albo 80 do 120 km/h na tym samym biegu to niebo a ziemia.
Miałem 1.5dCi, który miał więcej albo tyle samo do setki niż mój obecny 1.2 w benzynie. Dieslem nie musiałem zmieniać z 5-tki przy wyprzedzaniu, benzyną redukuję do 3-ki.
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 10:14
Prezes -> jasna sprawa, że w turbodieslu moment miażdży, ale osobiście nie lubię takiego "nagłego oddawania mocy" - mam okazję też jeździć autami z silnikiem 1.3 MultiJet i ta początkowa turbodziura "drażni" mnie. Nie wiem jak to jest przy 1.5 Dci.
Wracając do mojego porównania Scenica z Sandero 1.6 to Dacia MUSI być dynamiczniejsza - jest lżejsza, a do tego max moment (rozumiem, że to jest 135 Nm przy 131 Nm w Scenicu) jest położony troszkę niżej.
Ostatnio zmieniony przez RenaultDacia 2012-09-24, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
oj 13,6 do setki i wyprzedzanie na ruchliwej trasie - to jest czasami problem
- nie większy niż przy teoretycznie krótszym o 0,8 s czasie "do setki"... , jeżeli różnica prędkości będzie niewielka a miejsca "z przodu" mało to i 10,0 s "do setki" nie pomoże... każda sytuacja jest inna a to kierowca analizuje i podejmuje decyzję...
- wracajac do meritum: ważna jest charakterystyka silnika (a nie tylko parametr "do setki"), jakie są charakterystyki silników montowanych w Sandero to, z uwagi na różne rozbieżne informacje najlepiej dopytać u źródła czyli u dealera albo bezpośrednio w RP, zwracałem się w różnych sprawach (emailem) do RP i zawsze otrzymywałem szybką i konkretną informację...
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-09-21, 10:20
sandero jest lżejsze od scenica, więc przy porównywalnej mocy i momencie będzie bardziej dynamiczne. Nie bez znaczenia jest fakt,że to silnik 8-zaworowy a one mają bardzo elastyczny dół. Bez problemu można też go zaopatrzyć w LPG
Ostatnio zmieniony przez Dar1962 2012-09-21, 10:21, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Renault
Model: Megane Scenic I
Silnik: 1.6 8V 90 KM LPG
Rocznik: 1998
Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 95 Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-09-21, 10:27
Dar1962 napisał/a:
sandero jest lżejsze od scenica, więc przy porównywalnej mocy i momencie będzie bardziej dynamiczne. Nie bez znaczenia jest fakt,że to silnik 8-zaworowy a one mają bardzo elastyczny dół. Bez problemu można też go zaopatrzyć w LPG
Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate Pomógł: 7 razy Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 846 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-09-21, 13:54 Re: Jak to jest z tym silnikiem 1.6 8V ??
RenaultDacia napisał/a:
Witam.
Jestem mocno zdecydowany na zakup Dacii Sandero 1.6
Jeżeli myślisz o nowym aucie z 1,6 to już chyba się nie załapiesz bo już nie długo wchodzi Sandero II a tam raczej nie będzie silnika 1,6 tylko 0,9 90KM z turbiną.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum