Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-18, 05:47 Pytanko dotyczące instrukcji obsługi
Pytanie kieruję przede wszytkim do laisara oraz zorientowanych w DTP. Brzmi ono: czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?
Już wyjaśniam o co mi chodzi: odbiór auta, to i książeczka mi się dostała, wiadomo. Na obrazkach wyraźnie widać, że wiele elementów nie pochodzi z Dacii, a z "renówki". Mowa o tylnej półce, środkowej konsoli itp. Jednak to co mnie uderzyło, to obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0. Gdyby instrukcja była dwujęzyczna - wątpliwości bym nie miał: zmiana okładki na polską, podmiana kilku stron z tabelkami i mamy gotowca po niskich kosztach. Tu jednak grafiki są wyraźnie podwojone, a silniki opisano po polsku. Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera? Czy może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu?
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-18, 05:48, w całości zmieniany 1 raz
W instrukcji jest info, ze możliwe są różnice w wyposażeniu w zależności od kraju przeznaczenia. M.in. dotyczy to istnienia w naszych instrukcjach silników 2.0 jak również są informacje o klimatyzacji dla pasażerów.
Na moje oko to był jeden tekst do wszystkich dostępnych wersji wyposażenia i przetłumaczono go. Ale mogę się mylić...
Nie ma tak dobrze
Instrukcja robiona uniwersalnie dla wszystkich potem tłumaczona i zaznaczenie, ze wszystko zalezy od kraju wystepowania.
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.
Nie tylko w Dacii tak robią. Spotkałem się z tym już u innych producentów. Tylko, że tutaj widac zmiany gołym okiem bo te samochody mocno się różnią. U innych producentów raczej dotyczy to wyposażenia samochodu lub gamy silników a nie jego wyglądu wewnętrznego.
Poza tym 2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.
czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?
Oczywiście.
miskowski napisał/a:
obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0 [...] Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera?
W tej sytuacji - jest to bardzo prawdopodobne C:
Automata też dali?
(Jakby się udało - wrzuć proszę choćby fotkę z komórki).
miskowski napisał/a:
może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu?
1) Nie. 2) Być może.
tomszafa napisał/a:
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.
No właśnie nie wszystkie - np nigdy nie było wersji z automatyczną skrzynią biegów, które są dostępne w matuszce Rassiji czy na bliskim wschodzie.
Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".
tomszafa napisał/a:
2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.
Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-18, 10:07, w całości zmieniany 1 raz
Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".
Ja u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów.
laisar napisał/a:
Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.
Ale może to być nie opłacalne ze względu na rynek, bo np. na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał - oczywiście to tylko przypuszczenia.
u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów
W tabelce na końcu? Bo o tym mowa, a wnętrze instrukcji faktycznie jest niemal idealnie uniwersalne (uwzględniając zmiany konstrukcyjne w różnych rocznikach).
tomszafa napisał/a:
może to być nie opłacalne [...] na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał
Pierwsze: być może - ale nie ze względu na drugie, tylko raczej ze względu na obawę odebrania klientów droższym modelom. Nakład kosztów na sprzedaż wersji z automatem jest bowiem przyzerowy - ASO i tak obsługują te skrzynie, tyle że w innych modelach Reno.
Podobnie jest zresztą np z dusterem dusterem (golasem) z 4x4 - gdzie indziej jest, a u nas nie ma, żeby klienci musieli wybrać jeszcze droższą wersję ):
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-18, 17:44
odbierając w lutym br swój egzemplarz dostałem instrukcję z identycznymi obrazkami. Wniosek jest jw - drukują jeden dokument na całą Europę
Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus Pomógł: 53 razy Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 3867 Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-18, 19:01
to obrotomierz benzynowy, który wykorzystują w dCi
No i to jest właśnie nowość - do tej pory wersja europejska nie obejmowała 2.0. Przy czym nie jest to żadna gwarancja, że się pojawi, a jedynie potwierdzenie, że rozmyślania nt wprowadzenia są wystarczająco zaawansowane...
Nie liczylbym na to
Moim zdaniem marne szanse na wprowadzenie tego silnika do oferty w Polsce.
Już prędzej wprowadzą do oferty 1.2 TCE co może nie byłoby takie złe.
Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"...
Sens rozważań jest zawsze Wydaje mi się, że po prostu będą raczej szli w mniejsze silniki z turbo, sprawdzone już w Renault niż montować silnik 2.0.
Ale podkreślam to moje zdanie a ja się nie znam
Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012 Posty: 197 Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-19, 10:41
laisar napisał/a:
To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?
Dobre pytanie. I tak sobie myślę, że być może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii. A może po prostu opcji silnikowo - konfiguracyjnych bedzie więcej? Na razie to i tak czysto teoretyczne rozważania, więc można pofantazjować.
No i?
Moze doszli do wniosku, ze robia jedna instrukcje dla wszystkich typów, robi je jedna firma i jedna tłumaczy bo np. tak jest taniej...
Mozesz mnie przekonywać, że jest inaczej, ale dalej podkreślam to moje zdanie a ty nie musisz się z nim zgadzać.
Pracuje od kilku lat w przemyśle motoryzacyjnym i różne zabiegi już widziałem i naprawdę nie doszukuję się w tym podtekstów pod tytułem "Dacia wprowadzi silnik 2.0 w Polsce"
Prędzej już przy okazji faceliftingu czy Dustera II pojawi się silnik benzynowy TCE.
Ale jak chcecie to możecie być przekonani o tym, że właśnie Dacia dała wam ukrytą wiadomość w instrukcji "Będzie 2.0"
Ja w to nie wierze, a jak wprowadzą jednak to schowam się do jamki
No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:
No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:
A może w poprzedniej wersji, znaczy wcześniej nie był ten silnik dostępny w ogóle, a teraz go wprowadzili do oferty w Rosji i stąd te zmiany?
W sumie to w zasadzie i tak pewnie się nie dowiemy nigdy co autor miał na myśli
No chyba, że wprowadzą 2.0...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum