DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Pytanko dotyczące instrukcji obsługi
Autor Wiadomość
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-18, 05:47   Pytanko dotyczące instrukcji obsługi

Pytanie kieruję przede wszytkim do laisara oraz zorientowanych w DTP. Brzmi ono: czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?

Już wyjaśniam o co mi chodzi: odbiór auta, to i książeczka mi się dostała, wiadomo. ;-) Na obrazkach wyraźnie widać, że wiele elementów nie pochodzi z Dacii, a z "renówki". Mowa o tylnej półce, środkowej konsoli itp. Jednak to co mnie uderzyło, to obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0. Gdyby instrukcja była dwujęzyczna - wątpliwości bym nie miał: zmiana okładki na polską, podmiana kilku stron z tabelkami i mamy gotowca po niskich kosztach. Tu jednak grafiki są wyraźnie podwojone, a silniki opisano po polsku. Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera? Czy może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu? :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-18, 05:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotr. z 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 LPG fabryczny (tfu!)
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 19 Lip 2011
Posty: 807
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-10-18, 07:40   

To ja się wetnę...

W instrukcji jest info, ze możliwe są różnice w wyposażeniu w zależności od kraju przeznaczenia. M.in. dotyczy to istnienia w naszych instrukcjach silników 2.0 jak również są informacje o klimatyzacji dla pasażerów.
Na moje oko to był jeden tekst do wszystkich dostępnych wersji wyposażenia i przetłumaczono go. Ale mogę się mylić...
_________________
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-18, 08:05   

Nie ma tak dobrze :mrgreen:
Instrukcja robiona uniwersalnie dla wszystkich potem tłumaczona i zaznaczenie, ze wszystko zalezy od kraju wystepowania.
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.
Nie tylko w Dacii tak robią. Spotkałem się z tym już u innych producentów. Tylko, że tutaj widac zmiany gołym okiem bo te samochody mocno się różnią. U innych producentów raczej dotyczy to wyposażenia samochodu lub gamy silników a nie jego wyglądu wewnętrznego.
Poza tym 2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 10:02   

miskowski napisał/a:
czy podczas składu możliwe jest wymienienie całego tekstu i w miarę bezwysiłkowe zastąpienie go innojęzycznym, z całkowitym pominięciem grafik?

Oczywiście.


miskowski napisał/a:
obecność w tabelkach wersji z silnikiem 2.0 [...] Czyżby szykowała się niespodzianka w Fazie Drugiej Dustera?

W tej sytuacji - jest to bardzo prawdopodobne C:

Automata też dali?

(Jakby się udało - wrzuć proszę choćby fotkę z komórki).


miskowski napisał/a:
może to tylko "detepowe" sztuczki i polityka finansowa koncernu?

1) Nie. 2) Być może.


tomszafa napisał/a:
Są po prostu opisane wszystkie wersje jakie wystepuja na różnych rynkach.

No właśnie nie wszystkie - np nigdy nie było wersji z automatyczną skrzynią biegów, które są dostępne w matuszce Rassiji czy na bliskim wschodzie.

Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".


tomszafa napisał/a:
2.0 u nas na pewno nie bedzie bo nie spełnia norm europejskich.

Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.
Ostatnio zmieniony przez laisar 2012-10-18, 10:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-18, 13:14   

laisar napisał/a:


Jest to zatem: "wszystkie wersje w grupie rynków".



Ja u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów.

laisar napisał/a:

Nie chce mi się szukać, ale jeśli faktycznie w żadnej renówce, gdzie występował z Euro4, nie zauktualizowano go do Euro5, to dostosowanie go teraz nie jest żadnym wielkim wyczynem technicznym.


Ale może to być nie opłacalne ze względu na rynek, bo np. na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał - oczywiście to tylko przypuszczenia.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
Ostatnio zmieniony przez tomszafa 2012-10-18, 13:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 13:27   

tomszafa napisał/a:
u siebie w instrukcji mam opisane auto z automatyczna skrzynią biegów

W tabelce na końcu? Bo o tym mowa, a wnętrze instrukcji faktycznie jest niemal idealnie uniwersalne (uwzględniając zmiany konstrukcyjne w różnych rocznikach).


tomszafa napisał/a:
może to być nie opłacalne [...] na naszym rynku taki silnik by się słabo sprzedawał

Pierwsze: być może - ale nie ze względu na drugie, tylko raczej ze względu na obawę odebrania klientów droższym modelom. Nakład kosztów na sprzedaż wersji z automatem jest bowiem przyzerowy - ASO i tak obsługują te skrzynie, tyle że w innych modelach Reno.

Podobnie jest zresztą np z dusterem dusterem (golasem) z 4x4 - gdzie indziej jest, a u nas nie ma, żeby klienci musieli wybrać jeszcze droższą wersję ):
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-18, 15:41   

Wrzucam kilka skanów. Od razu zaznaczam, że podobnych "strzałów" jest w instrukcji duuuużo więcej, z ilością oleju dla silnika dwulitrowego włącznie.

Skan_004.jpg
Plik ściągnięto 183 raz(y) 170,54 KB

Skan_003.jpg
Plik ściągnięto 167 raz(y) 170,77 KB

Skan_002.jpg
Plik ściągnięto 151 raz(y) 109,46 KB

Skan_001.jpg
Plik ściągnięto 189 raz(y) 139,38 KB

Ostatnio zmieniony przez miskowski 2012-10-18, 15:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2388
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 17:32   

W obsztrukcji do MCVki też jest automat. Jak mnie kiedyś zeprze to se przełożę. :>
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-18, 17:44   

odbierając w lutym br swój egzemplarz dostałem instrukcję z identycznymi obrazkami. Wniosek jest jw - drukują jeden dokument na całą Europę
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-18, 18:49   

Łeeeee... Miałem cichą nadzieję, że odkryłem pilnie strżeżoną tajemnicę, a tu po prostu lecą po kosztach... :mrgreen:
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4273
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 18:56   

Tak samo jak z identycznym obrotomierzem diesel/benzyna ;-)
 
Dar1962 



Marka: była Dacia
Model: był Duster 4x4 szary bazalt
Silnik: był 1,6 16v
Rocznik: był 2012
Wersja: Laureate Plus
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 3867
Skąd: Włodawa
Wysłany: 2012-10-18, 19:01   

to obrotomierz benzynowy, który wykorzystują w dCi
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-18, 19:59   

Dar1962 napisał/a:
drukują jeden dokument na całą Europę

No i to jest właśnie nowość - do tej pory wersja europejska nie obejmowała 2.0. Przy czym nie jest to żadna gwarancja, że się pojawi, a jedynie potwierdzenie, że rozmyślania nt wprowadzenia są wystarczająco zaawansowane...
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-18, 21:46   

Ha! Czyli jednak wykryłem spisek. :mrgreen:

Dostanę medal? :mrgreen:
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-19, 09:54   

miskowski napisał/a:


Dostanę medal? :mrgreen:


Nie liczylbym na to :mrgreen:
Moim zdaniem marne szanse na wprowadzenie tego silnika do oferty w Polsce.
Już prędzej wprowadzą do oferty 1.2 TCE co może nie byłoby takie złe. :roll:
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 10:01   

miskowski napisał/a:
Dostanę medal?

Z ziemniaka! (;


tomszafa napisał/a:
marne szanse

Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"...
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-19, 10:21   

laisar napisał/a:

Być może - ale jest o tyle lepiej, że jest jakiś sens w rozważaniu tych szans. Rok-dwa lata temu odpowiedź była prosta: "zero szans"...


Sens rozważań jest zawsze ;-) Wydaje mi się, że po prostu będą raczej szli w mniejsze silniki z turbo, sprawdzone już w Renault niż montować silnik 2.0.
Ale podkreślam to moje zdanie a ja się nie znam :mrgreen:
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 10:30   

To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?
 
miskowski 



Marka: Dacia/Renault
Model: Duster 4x2/Fluence Intens
Silnik: 1,6/1,6
Rocznik: 2012/2016
Wersja: Laureate Plus
Dołączył: 21 Sie 2012
Posty: 197
Skąd: Śląsk. Ten niższy ;)
Wysłany: 2012-10-19, 10:41   

laisar napisał/a:
To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?


Dobre pytanie. I tak sobie myślę, że być może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii. A może po prostu opcji silnikowo - konfiguracyjnych bedzie więcej? Na razie to i tak czysto teoretyczne rozważania, więc można pofantazjować. ;-)

A order poproszę z jakiejś szlachetnej odmiany. :mrgreen:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 10:54   

miskowski napisał/a:
może Faza Druga będzie próbą stworzenia segmentu premium. Oczywiście na miarę Dacii

Oby nie... ale na szczęście nowy logan i nowe sandero nie wyglądają, żeby zmierzały w tym kierunku, mimo poprawienia w nich kilku rzeczy.


(Najlepsza byłaby bryza, ale dawno nie widziałem...).
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-19, 12:02   

laisar napisał/a:
To po co je umieścili w instrukcji, w której w poprzednim wydaniu ich nie było?


Po to, żeby nie tworzyć kilku instrukcji. Nie doszukujcie się w tym wyrafinowanych strategii firmy Dacia.
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 12:16   

laisar napisał/a:
w poprzednim wydaniu ich nie było
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-19, 12:20   

laisar napisał/a:
laisar napisał/a:
w poprzednim wydaniu ich nie było


No i?
Moze doszli do wniosku, ze robia jedna instrukcje dla wszystkich typów, robi je jedna firma i jedna tłumaczy bo np. tak jest taniej...
Mozesz mnie przekonywać, że jest inaczej, ale dalej podkreślam to moje zdanie a ty nie musisz się z nim zgadzać.
Pracuje od kilku lat w przemyśle motoryzacyjnym i różne zabiegi już widziałem i naprawdę nie doszukuję się w tym podtekstów pod tytułem "Dacia wprowadzi silnik 2.0 w Polsce"
Prędzej już przy okazji faceliftingu czy Dustera II pojawi się silnik benzynowy TCE.
Ale jak chcecie to możecie być przekonani o tym, że właśnie Dacia dała wam ukrytą wiadomość w instrukcji "Będzie 2.0"
Ja w to nie wierze, a jak wprowadzą jednak to schowam się do jamki :mrgreen:
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18102
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-10-19, 12:35   

tomszafa napisał/a:
robia jedna instrukcje dla wszystkich typów

No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:
 
tomszafa 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 4x2 + LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Delsey
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 343
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2012-10-19, 12:39   

laisar napisał/a:
tomszafa napisał/a:
robia jedna instrukcje dla wszystkich typów

No właśnie chodzi o to, że tak jest cały czas (: - instrukcja jest jedna, różni się tylko językiem oraz tymi tabelkami na końcu, które są z grubsza zgodne z możliwą ofertą na danym rynku. Zatem najtaniej było nie robić nic nowego, tylko po prostu dodrukować egzemplarzy. Skoro jednak zadano sobie trud i właśnie wydano kasę na nową wersję - to co prawda dalej nie ma pewności, że 2.0 faktycznie wprowadzą, ale oznacza to, że jest taka potencjalna możliwość. A wcześniej jej nie było w ogóle... Nie ma więc tu żadnych przekonań, ani ukrytych wiadomości. Ufff [:


A może w poprzedniej wersji, znaczy wcześniej nie był ten silnik dostępny w ogóle, a teraz go wprowadzili do oferty w Rosji i stąd te zmiany?
W sumie to w zasadzie i tak pewnie się nie dowiemy nigdy co autor miał na myśli ;-)
No chyba, że wprowadzą 2.0...
_________________
www.smfoto.pl

www.dusterklub.pl - KLUB DUSTERA
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne