Obliczenie kryzy nie jest prostą sprawą trzeba znać kilka parametrów, między innymi
pole powierzchni przepływu medium przez otwarty termostat
A zesztą po co,.... łatwiej wstawić inny termostat i po sprawie.
Napisałem o kryzowaniu nie wiedząc żę są w sprzedaży termostaty o wyższej temperaturze otwierania, kończę temat kryzowania.
Natomiast zastanawiam się czy otwieranie temostatu powoduje zwiększenie przepływu
w sposób liniowy czy np stałoprocentowy, lub szybkootwierający, ....chyba termostaty
należą do grupy szybkootwierających.
Co do kryzy to faktycznie szkoda czasu, ale ja myślę, że nawet po wymianie termostatu zamontowanie podgrzewacza wpłynie pozytywnie na rozgrzewanie zimnego silnika i zaczynam coraz poważniej o tym myśleć, tym bardziej, że są takie rozwiązania fabryczne.
Ostatnio zmieniony przez jaro777 2011-02-07, 10:19, w całości zmieniany 2 razy
masz na myśli wymianę termostatu 83C na taki sam czy też na ten 89C?
no i wreszcie jaki jest finał tej sprawy? widziałem na zdjęciach dwa termostaty do logana 1.5dci, jeden 83C i jeden 89C, jest tam drobna róznica na obudowie, czy ktoś już zakładał ten model 89C? nie jestem pewien czy będzie pasował, nawet kiedy znalazłem sklepy z termostatem TH38089G1 (czyli 89C) i prosiłem o możliwy zwrot gdyby okazało się że termostat 89C nie pasuje do mojego logana otrzymałem ok nich info, że ten 89C nie nadaje się do mojego Logana,
więc jak to w końcu jest? da radę zainstalowac ten termostat 89C bez przeróbek czy nie?
Mnie założyli 83* ponieważ powiedzieli że taki mam w specyfikacji auta i taki tylko mogą wymienić na gwarancji.
Powiem że dużo szybciej się grzeje osiąga cztery kreski i tak zostaje.
Mnie założyli 83* ponieważ powiedzieli że taki mam w specyfikacji auta i taki tylko mogą wymienić na gwarancji.
Powiem że dużo szybciej się grzeje osiąga cztery kreski i tak zostaje.
zmieniłem termostat na nowy od gates'a, i wciąż 2 kreski a teraz przy obecnych temperaturach okres kiedy się pojawią wydłużył się z ok 2km do 5-8km.
zastanawiam się nad zamontowaniem podgrzewacza wody ale muszę rozwiązać kilka kwestii:
- wyłączanie przy temperaturze powiedzmy 86C
- włączanie z opóźnieniem, żeby układ nie startował wraz z uruchomieniem zapłonu ale dopiero po ok. 1min (zeby nie rozladowac akumulatora)
- układ podłączenia ( nie bardzo wiem, który wąż wodny jest tym właściwym - dużo ich w MCV)
- w pogrzewaczu 1.5dci np. od clio są 3 wypusty od 3 świec żarowych do podłączenia, czy ktoś zna schemat ich podłączenia?
czy ktoś ma jakiś pomysł jak rozwiązać powyższe kwestie?
Marka: .
Model: .
Silnik: . Pomógł: 10 razy Dołączył: 25 Cze 2010 Posty: 819 Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-18, 12:02
Ale to jest zbędne gdyż renault zastąpiło właśnie podgrzewacz wodny silnika grzałkami w układzie wentylacyjnym i masz ciepło razu praktycznie po włączeniu silnika.
Ja mam też teraz cały czas 2 kreski i silnik jest dogrzany do 83-85 C. 4 kreski zapalają się przy 87C. Spalanie mam w normie cały czas ostatnie 10000km 4,5-4,6l,
aktualnie z 1100 km 4,2 litra .
nie chodzi mi o temperaturę nawiewu, bo tu wszystko działa ok,
ale o niedogrzany silnik, cztery kreski widziałem tylko w lecie
przy jeździe 140km/h albo w 20-30min krokach
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-18, 12:24
Ale się niektórzy tych 4 kresek uczepili. A to jest ok. 4 stopnie różnicy na termostacie, o ile dobrze pamiętam. Nic tylko się cieszyć, że turbina szybciej się chłodzi (nic technicznego, moje luźne skojarzenie)
Z nieba mi spadliście z tym tematem! Właśnie się zastanawiałem, czy długie utrzymywanie się dwóch kresek od kilku dni to jakaś awaria czy po prostu zwiastun chłodniejszej pory roku.
Z nieba mi spadliście z tym tematem! Właśnie się zastanawiałem, czy długie utrzymywanie się dwóch kresek od kilku dni to jakaś awaria czy po prostu zwiastun chłodniejszej pory roku.
tez tak mialem w benzynie 1.6, w ASO wymienili na gwarancji termostat i jest juz ok 4 kreski jak sie nagrzeje.
u mnie od kilku dni raz tylko zapaliły się 4 kreski ale biorąc pod uwagę pogodę to chyba nic specjalnego. Jak dla mnie prosta sprawa, mocniej butujemy - więcej kresek. eko drajwing - mniej kresek
w pogrzewaczu 1.5dci np. od clio są 3 wypusty od 3 świec żarowych do podłączenia, czy ktoś zna schemat ich podłączenia?
W załączniku: 1067, 1072, 1073 - świece nr 1, 2 i 3.
Ale... w Dacii odpuściłbym sobie taki sposób podłączenia: komputer wtrysku jest raczej inny, a grzebanie się przy nim - trochę chyba jednak ryzykowane.
Proponowałbym więc zrobić to po prostu "analogowo-manualnie" - tyle że może nie na zupełnie zwykłym włączniku, ale np takim samowyłączającym się (po 12 min) jak ten od podgrzewania tylnej szyby i lusterek.
bigplik napisał/a:
który wąż wodny jest tym właściwym - dużo ich w MCV
Najlepszy byłby chyba ten doprowadzający wodę do pompy, ale trzeba by się temu jeszcze przyjrzeć...
Właśnie się zastanawiałem, czy długie utrzymywanie się dwóch kresek od kilku dni to jakaś awaria czy po prostu zwiastun chłodniejszej pory roku.
Jaki jest miesiąc/rok produkcji Twojej MCV?
Wydaje mi się, że u mnie zaczyna być problem z termostatem (10.2008). Temperatury nie są ostatnio wysokie a wentylator chłodnicy dość często się włącza.
I oczywiście jak najbardziej nada się do kompendium, ale podepnę dopiero za chwilkę - wierzę, że wszystko jest wporzo, ale na pewno nie zaszkodzi, żeby zerknęło na to jeszcze kilka par świeżych oczu... (;
monopios napisał/a:
Montaż mechaniczny na wężu tuż przed nagrzewnicą
Czyli - dokładnie: gdzie?
I czy sprawdziłeś naocznie, że w dacii będzie pasować? (;
Aczkolwiek z punktu widzenia sensu ogólnego to MSZ miejsce jest raczej średnie - lepiej chyba grzać wodę tuż przed blokiem silnika, a nie, żeby wychładzała się przejściem po całym (?) małym obiegu...
Na koniec: ciekawostka - schemat układu chłodzenia (z modusa, ale to mało istotne) z kilkoma bajerami, jak np dodatkowa pompa elektryczna, wymuszająca obieg wody (chociaż w tym chodzi chyba akurat bardziej o turbo - muszę się wczytać, bo dopiero co znalazłem).
Właśnie się zastanawiałem, czy długie utrzymywanie się dwóch kresek od kilku dni to jakaś awaria czy po prostu zwiastun chłodniejszej pory roku.
Jaki jest miesiąc/rok produkcji Twojej MCV?
Wydaje mi się, że u mnie zaczyna być problem z termostatem (10.2008). Temperatury nie są ostatnio wysokie a wentylator chłodnicy dość często się włącza.
Odbierałem go w grudniu 2008, jaki miesiąc produkcji - nie ma pojęcia...
Znalazłem w necie jeszcze takie coś, zaczerpnięte z forum megan.
Silnik dti
GRZAŁKI NURKOWE.(rys.1)
Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie posiadają komory wirowej. Lepsza jest sprawność silnika, jest on
bardziej oszczędny, ale dłużej się nagrzewa. Oznacza to problemy z ogrzewaniem w zimie.
W celu poprawienia wydajności ogrzewania układ chłodzenia silnika wyposażono w urządzenie zwane
grzałkami nurkowymi.
Układ składa się z...elementu, w który wkręcono 3 grzałki,
oporniki grzejne, przypominające świece żarowe.....i dwóch przekaźników, umieszczonych w pudełku obok akumulatora (przykład: Laguna 2). Przekaźnik 1 zasila jedną grzałkę, przekaźnik 2 dwie pozostałe.
Działanie.
Sterownik wtrysku paliwa uruchamia grzałki nurkowe, zależnie od temperatury powietrza i płynu
chłodzącego, jeśli spełnione są jednocześnie następujące warunki :
- nie włączona przednia szyba ogrzewana;
- obroty silnika powyżej 650 / min.;
- napięcie akumulatora powyżej 13,5 V;
- zakończone grzanie świec żarowych.
Grzałki nurkowe są zasilane do chwili gdy
temperatura płynu chłodzącego osiągnie 60°C.
Zmiana temperatury powietrza nie jest brana pod
uwagę przy zakończeniu pracy grzałek.
Zespół grzałek nurkowych jest zamontowany szeregowo w przewodzie wlotowym nagrzewnicy.(rys.2)
1...silnik
2...chłodnica
3...zbiorniczek płynu chłodzącego
4...nagrzewnica
5...termostat
6...grzałki nurkowe
7...kryza
8...kryza
rys 1.jpg
Plik ściągnięto 23718 raz(y) 14,86 KB
rys.2.jpg
Plik ściągnięto 567 raz(y) 26,41 KB
_________________
Ostatnio zmieniony przez monopios 2011-10-21, 17:48, w całości zmieniany 2 razy
On jest niestety do bani - tak jak napisano, opisuje tylko układ dla silników 722, 728 i 729, a te nie występują w daciach (gdzie mamy m.in. 790/794, 792/796, 896/898, do tego różniące się w zależności od fazy...).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum