Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2008-12-16, 01:08
Wyższość diesla nad benzyna
Autor Wiadomość
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 13:29   

Ja przez 12 lat jeździłem benzyną i potem benzyną z gazem (w sumie 6 samochodów) i teraz kupiłem diesla.
Przebieg roczny 15-20 tys. Jednak nie myślę już o gazowaniu, nie drży mi noga przed pomysłem wyjechania gdzieś (koszty aktualne), a i jakoś fajniej diesel od benzyny się zbiera (Duster na jazdach testowych). Poza tym mój silnik nie ma FAP, którym tak każdy straszy. Teściu przejechał Citroenem w Dieslu 10 lat i nie narzeka. Służbowe też miał Diesle i stwierdził, że nie kupi nigdy benzyny. A i przy tych 15-20 tysiącach po dwóch latach koszt silnika mi się wyrówna z zaoszczędzoną benzyną.
Kiedyś strasznie nie lubiłem Diesli, bo kopciuchy straszne. Jeszcze teraz jakieś sprowadzane 20 letnie złomy jak przycisną to aż strach jechać za takim. Ale te nowe to elegancko, nie śmierdzą, nie dymią..
P.S.
Diesle używki w Polsce lepiej trzymają ceny. Łatwiej je sprzedać. Mimo artykułów przeczących tej tezie.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2010-09-08, 13:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-08, 13:51   

Cytat:
nie ma FAP

Cytat:
nie dymią

No śmiem wątpić... <;
Po prostu tak bardzo nie widać /:
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-08, 15:25   

Prezes napisał/a:
A i przy tych 15-20 tysiącach po dwóch latach koszt silnika mi się wyrówna z zaoszczędzoną benzyną.

Po dwóch latach to raczej nie bardzo - weź pod uwagę zakup, droższe przeglądy i przede wszystkim warunki eksploatacji (miasto/trasa) - na plus wychodzi się raczej po 3-4 latach biorąc przy założeniu podany przebieg.
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-08, 20:26   

Prezes napisał/a:
Diesle używki w Polsce lepiej trzymają ceny. Łatwiej je sprzedać. Mimo artykułów przeczących tej tezie.

Tak, to prawda. Ale za parę lat to się może zmienić jak ludzie zaczną sprzedawać współczesne diesle spełniające normę Euro5.
Ale na razie jest to argument za dieslem.
_________________
 
fi 


Marka: Hyundai
Model: i10
Silnik: 1.1 SOHC
Rocznik: 2011
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2010
Posty: 285
Skąd: Wybrzeze
Wysłany: 2010-09-09, 07:21   

Prezes napisał/a:
Ale te nowe to elegancko, nie śmierdzą, nie dymią..


Prosto z salonu - owszem. Ale poczekaj, az pojezdzisz tyle, ze Ci sie ten diesel wlasnie "zwroci"
Ostatnio zmieniony przez fi 2010-09-09, 08:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-09-09, 08:13   

Jak kupowałem MCV 7-os to ceny były takie:
1.6 16V laureate 7-os +gaz w salonie=47500
1.5 dci 68 laureate 7-os=46350
1.5 dci 85 laureate 7-os=48900

Wybór oczywisty, mocniejszy diesel był droższy tylko o 1400zł do tego kupiłem Blackline ,który ma metalik w standardzie i taniej wychodzi od laureta. Spalanie mam aktualnie 4,7l ON co przy cenie ropy 4,1 i gazu 2.1 jest równe 9,2 l gazu i zasięg ponad 1000km.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
borys68 


Marka: Kia
Model: cyd kombi
Silnik: 1.6 a/t
Rocznik: 2008
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Kwi 2009
Posty: 219
Skąd: Warszawa Bielany
Wysłany: 2010-09-09, 09:16   

Ahoj!
TAXI AIRPORT - akurat w twoim przypadku, z racji profesji, dizel jest wyborem naturalnym i (moim zdaniem) właściwym.
Ile robisz rocznie - 40-60K?
Borys
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 09:05   

marektbg napisał/a:
Po dwóch latach to raczej nie bardzo - weź pod uwagę zakup, droższe przeglądy i przede wszystkim warunki eksploatacji (miasto/trasa) - na plus wychodzi się raczej po 3-4 latach biorąc przy założeniu podany przebieg.
Nie rozumiem, dlaczego mam mieć droższe przeglądy?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 09:06   

Bo nowoczesne diesle to kosmiczna technologia, wymagająca wybitnej wiedzy, która jest cenna... <;
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-10, 11:32   

Prezes napisał/a:
Nie rozumiem, dlaczego mam mieć droższe przeglądy?

Koszt przeglądu jest wyższy, okresy między przeglądowe krótsze. Ceny osprzętu silnika, czy inne części eksploatacyjne zazwyczaj też - oczywiście tym się nie przejmujemy przy nowym aucie.
Ja nikomu nie chce udowadniać, że benzyna jest lepsza od diesla czy odwrotnie. Pewnie, że na większe przebiegi jako przeciwnik LPG wybrałbym zdecydowanie diesla - ale jako samochód do miasta, na zakupy, wakacje i wyjazdy w koło komina na pewno nie.
http://www.motofakty.pl/a...zy_benzyna.html
_________________
Teoria nie zrobi z nikogo praktyka :)
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 12:21   

1. No to nie wiedziałem, że koszt przeglądu jest wyższy. A jaka jest różnica w cenie?
2. W dCi przegląd co 30 tys. km, a w benzynie jest co ile?
 
tomi 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 SCE 115
Rocznik: 2018
Wersja: Prestige
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 314
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-09-10, 12:57   

Prezes napisał/a:

2. W dCi przegląd co 30 tys. km, a w benzynie jest co ile?

To i tak dobrze bo w starszych samochodach z dCI przegląd co 20tyś i co 10tyś "przegląd mały" za 89zł.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 12:58   

http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564
 
marektbg 


Marka: Skoda
Model: Octavia Tour II
Silnik: 1,4 16V
Rocznik: 2010
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Cze 2010
Posty: 399
Skąd: Tarnobrzeg
Wysłany: 2010-09-10, 13:05   

Jeśli np. w Toyocie Avensis D4D olej wymienia się co 10tyś kkm, w Oplu CDTI niby co 30kkm ale sam serwis twierdzi, że dla turbiny dużo zdrowsza jest wymiana co 15kkm, w Fordzie TDCi niby 20kkm ale zalecają co 15kkm - to w Dacii i każdym innym samochodzie z dieslem nie zaryzykowałbym wymiany co 30kkm - bo gwarancja gwarancją, ale ona też się kończy. Jak miałem do czynienia z serwisowaniem dostawczaków - było ponad 20 samochodów i po 2-3 latach użytkowania i przebiegu 150-200kkm widać było gołym okiem, że w samochodach gdzie olej zmieniany był rzadziej chmura z wydechu była czarniejsza :-)
Ostatnio zmieniony przez marektbg 2010-09-10, 13:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
Prezes 



Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 20 Kwi 2010
Posty: 1696
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 13:23   

Co ile wymieniać to jedna kwestia (ja zawsze, a wcześniej były to same benzyny) wymieniałem co roku lub co 10 tys. km. Chodzi o różnicę dCi i benzyna. Wg cennika przytoczonego przez laisara cena przeglądu dla dCi i 1,6 16V jest taka sama. Starszych silników niższa. Cena wymiany oleju także. Tak więc nie można powiedzieć, że przeglądy są droższe dla diesla. Droższa jest tylko wymiana rozrządu, ale to zakładam nastąpi dopiero po ok. 4 latach. Poza tym okresy serwisowe się teraz zmieniły. Jak wrócę do domu postaram się zrobić foto z karty gwarancyjnej i wrzucę na forum.
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-10, 14:33   

laisar napisał/a:
http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1564

Dziwne. Diesle dedykowane są do większych przebiegów, a przeglądy mają częściej. :shock:
W KIA jest odwrotnie. Benzyna 20 tys. km. Diesel 30 tys. km.
_________________
 
bebe 
Moderator
I aim to misbehave



Marka: Jeep
Model: Grand Cherokee
Silnik: 4.7 V8
Rocznik: 2004
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 02 Sie 2010
Posty: 2384
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-09-10, 16:09   

Resident napisał/a:
Dziwne. Diesle dedykowane są do większych przebiegów, a przeglądy mają częściej.

Tak było w czasach Mercedesów W124 z 3-litrowymi wolnossącymi dieslami. :) IMHO dzisiejsze turbodiesle to po pierwsze ekonomika, po drugie - elastyczność (moment obrotowy). O trwałości, przy tym stopniu sprężania i tej precyzji (i tym samym delikatności) wtryskiwaczy chyba można zapomnieć.
 
Resident 



Marka: KIA
Model: cee'd_SW
Silnik: 1.6 DOHC CVVT 126KM
Rocznik: 2009
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 152
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2010-09-10, 20:55   

Dedykowane do większych przebiegów w tym sensie, że palą mniej, kosztują drożej. A więc zwracają się dopiero przy większych przebiegach. Poza tym nie lubią krótkich odcinków (np. dłużej się nagrzewają, filtr cząstek stałych).

Edit 13.09.2010: Diesel i LPG - fakty i mity!

Diesel jest trwalszy niż silniki benzynowe - MIT

Diesel jest tani w eksploatacji - MIT

Edit 02.10.2010: Kolejny artykuł będący kamyczkiem do ogródka diesli: Filtr cząstek stałych - ekologia popsuła Diesle.
_________________
Ostatnio zmieniony przez Resident 2010-10-02, 11:40, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne