DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Czy 10KM i 12Nm dodatkowo do silnika to dużo??
Autor Wiadomość
czapla7891 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: Lublin>Malmo
  Wysłany: 2010-08-09, 16:49   Czy 10KM i 12Nm dodatkowo do silnika to dużo??

Witam ,od niedawna zastanawiam się nad małymi modyfikacjami w silniku mojego Dusterka .Po napisaniu maila do firmy tuningującej samochody otrzymałem odpowiedź ,że po zmianie układu dolotowego powietrza mój samochód zyska dodatkowe 10KM.Taka modyfikacja będzie kosztować 1100zł.Mam więc pytanie do mądrzejszych ode mnie czy taka modyfikacja w profesjonalnej firmie sie opłaca?Jak te 10KM przełoży się na codzienną jazdę?Proszę o opinie pozdrawiam.
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2010-08-09, 17:31   

Te 10 dodatkowych kucyków to w Twoim przypadku niespełna 10% a więc na pewno bezpieczne dla samochodu. Sprawa polega pewnie na "wygładzeniu" dolotu przez co zwiększy się jego sprawność, to najmniej inwazyjna metoda w tuningu więc jeśli zadowala Cię ten niewielki przyrost mocy i realnie go potrzebujesz, to bierz śmiało tylko sprawdz co z gwarancją
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-09, 17:32   

nie opłaca się, to co uzyskasz na górze, zapłacisz słabszym dołem,
bo samym szlifem dolotu 10kucy nie dostaniesz
Ostatnio zmieniony przez adams 2010-08-09, 17:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
czapla7891 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: Lublin>Malmo
Wysłany: 2010-08-09, 17:50   

==Z silnikiem benzynowym wolnossącym tak jnne silniki Renault, modyfikacja
układu dolotowego powietrza (8-9KM / 10-12Nm)- 1100 pln z pomiarami
na hamowni. A dla wzrostu przyspieszenia Sprint Booster 1250 pln.==

Takiego dokładnie maila otrzymałem
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-09, 17:53   

Po tych dodatkowych 10 kucach stracisz gwarancję (taki tuning w razie kłopotów z silnikiem ASO uzna na 100% za modyfikację w wyniku której, nastąpił wpływ na cały silnik - a więc będzie to Twoja wina, nawet jak nie będzie).
Bowiem "Gwarancja Dacia nie obejmuje: elementów pojazdu, które zostały poddane modyfikacji, jak również wszelkich skutków tych modyfikacji dla innych części lub podzespołów"

Tak więc zawsze wmówią Ci że cokolwiek stało się z silnikiem to była wina tego tuningu.


Musisz sam zadecydować dodatkowa moc - czy spokój w razie awarii.
 
czapla7891 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: Lublin>Malmo
Wysłany: 2010-08-09, 18:43   

Krakry1 czy myślisz że taka modyfikacja może bardzo źle wpłynąć na silnik??
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2010-08-09, 19:08   

Myślę, że jak ją zrobią prawdziwi fachowcy silnikowi nic nie będzie - jednak dla ASO przy ewentualnych problemach z silnikiem, nie będzie to miało żadnego znaczenia i tak uznają że wszystkiemu winna była owa modyfikacja.
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-08-09, 20:26   

Sam dolot chyba aż 10 KM nie wygeneruje, może chodziło im też o zmodyfikowanie wydechu ?
Zastanów się najpierw nad chiptuningiem - zadzwoń do Łodzi do Jaszpolu i męcz, mają błogosławieństwo RP, więc ich modyfikacje nie zdejmują gwarancji producenta.

Jak ja do nich się dobijałem, to mnie delikatnie mówiąc olali, ale jeśli zebrałaby się jakaś grupa chętnych to może rozważą większą elastyczność w kontaktach z ewentualnymi klientami.

Tak czy inaczej z niecierpliwością czekam na efekty zrobionych modyfikacji :-D
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-09, 20:40   

Sam chip nic nie da bo jak pisalem co dodasz na górze to stracisz na dole
Czyli sam powerbox guano da, jesli cokolwiek chcesz osiagnac to dolot, wydech, tloki doprezajace ad mortum usrandum. Efekty w stosunku do kosztów są takie, że taniej i prosciej wyjdzie przekładka silnika na mocniejszy. W dodatku takich fizycznych zmian nie ukryjesz przed serwisem
 
czaju 



Marka: Dacia,Citroen,Ford
Model: Duster,C4 GP,Fusion
Silnik: 1.5@107,2.0@150,2.0@240 4x4
Rocznik: 2010.2014
Wersja: Prestige
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 06 Sty 2009
Posty: 1853
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 2010-08-09, 20:41   

wolnossący + chiptuning = małe efekty, ale chiptuning, dolot, wydech i wałek rozrządu mogą zdziałać cuda :D kiedyś myślałem o turbinie/kompresorze, ale usłyszałem gdzieś w telewizji że nie ma co robić z malucha rakiety (nie dotyczyło to tuningu) i darowałem sobie modyfikacje skromnego k7j - może chiptuning zrobię na zimę, ale chyba nic więcej...
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-08-09, 21:05   

czaju napisał/a:
chiptuning, dolot, wydech i wałek rozrządu mogą zdziałać cuda :D .

jo, erekcja przez całą zimę będzie
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-08-09, 21:15   

Tuning wolnossący.

Ten link w innym temacie sto lat temu dodał Laisar.

W zasadzie punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, bo dla mnie 10 KM bonusu to przyrost i duży (biorąc pod uwagę typ silnika) i adekwatny do kosztów +/- 1000 zł.

A "robienie" swojego auta zazwyczaj nie jest tożsame z kierowaniem się zdrowym rozsądkiem i rachunkiem ekonomicznym, dlatego argumenty o "nieopłacalności" spływają po mnie jak po kaczce. ;-)
 
czapla7891 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: Lublin>Malmo
Wysłany: 2010-08-09, 22:07   

Odpowiedzcie mi proszę jeszcze na pytanie czy według was te 10 KM to dużo czy mało w przypadku tego autka ?Czy różnica będzie odczuwalna czy tylko widziana na wykresie :?:
 
Mikele 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6
Rocznik: 2019
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 535
Skąd: Gibraltar
Wysłany: 2010-08-09, 22:14   

Pojeździj chwilkę bez klimy, a potem ni z tąd, ni z owąd włącz ją od razu na 2-3 bieg, powinno to pokazać Ci różnicę 10 KM, bo chyba tyle zabiera "z kół" włączona klimatyzacja.

Ja taką różnicę zauważam.
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-08-10, 10:16   

W tym silniku odczuwalny efekt daje wkładka sportowa filtra powietrza i dobre świece 4-elektrodowe Beru UXT1, Beru UXF79-to starszy typ.
Ja w 1.4 16V Megane po tych zabiegach silnik zbiera się od niskich obrotów elegancko. Na 5 biegu spokojnie 40-50km/h można jechać po płaskim bez szarpania. Filtr taki kupisz za 150zł ja mam od 100 tys.km Kingdragon. Świece Beru UXT1 kupowałem na allegro za 18zł/sztuka. Na UXF79 przejechałem 70 tys.km bez problemu w bardzo dobrym stanie były.
Także za 250zł odczuwalnie samochód jest żwawszy i elastyczniejszy- myślę że około 5km przybyło :-> . Mam jeszcze zamontowane magnetyzery i przy mojej jeździe to auto spala mi w cyklu mieszanym 5,5 l/100km benzyny.
Wkładka się zwraca po 4-5 wymianach zwykłego filtra bo jej nie wymieniasz ale czyścisz co 20-30tys.km.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
czapla7891 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 16V 105KM
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Kwi 2010
Posty: 30
Skąd: Lublin>Malmo
Wysłany: 2010-08-10, 18:54   

Dziękuje Wam za wszystkie Wasze opinie i porady .Jeżeli się zdecyduje na jakiekolwiek modyfikacje na pewno opisze je na tym forum, pozdrawiam
 
Ryszard 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6 benzyna
Rocznik: 22luty2011
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Lis 2010
Posty: 107
Skąd: Pleszew
Wysłany: 2011-02-12, 20:04   

TAXI AIRPORT napisał/a:
W tym silniku odczuwalny efekt daje wkładka sportowa filtra powietrza i dobre świece 4-elektrodowe Beru UXT1, Beru UXF79-to starszy typ.


Swiece BERU UX 79
PASUJĄ DO NASTĘPUJĄCYCH POJAZDÓW:

Astra 1 F I od 1995r. - wszystkie pojemności benzynowe
Corsa od 1995r. wszystkie pojemności benzynowe
Omega B –: 2.0l 8V oraz 16V, 2.2l 16V, 2.5l V6, 3.0l V6
Corsa C – wszystkie silniki benzynowe
Meriva – wszystkie silniki benzynowe
Tigra B – wszystkie silniki benzynowe
Astra II G – wszystkie silniki benzynowe
Calibra od 1995 – wszystkie silniki benzynowe
Agila – wszystkie roczniki benzynowe
Vectra A od 1994r. - wszystkie roczniki benzynowe
Vectra B – silniki: 1.6l 16V, 1.8l 16V, 2.0l 16V
Sintra – silniki: 2.2 16V, 3.0 V

nie ma Renault... ( Dacia)
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-02-12, 20:19   

Ryszard napisał/a:

Swiece BERU UX 79
PASUJĄ DO NASTĘPUJĄCYCH POJAZDÓW:

Astra 1 F I od 1995r. - wszystkie pojemności benzynowe
Corsa od 1995r. wszystkie pojemności benzynowe
Omega B –: 2.0l 8V oraz 16V, 2.2l 16V, 2.5l V6, 3.0l V6
Corsa C – wszystkie silniki benzynowe
Meriva – wszystkie silniki benzynowe
Tigra B – wszystkie silniki benzynowe
Astra II G – wszystkie silniki benzynowe
Calibra od 1995 – wszystkie silniki benzynowe
Agila – wszystkie roczniki benzynowe
Vectra A od 1994r. - wszystkie roczniki benzynowe
Vectra B – silniki: 1.6l 16V, 1.8l 16V, 2.0l 16V
Sintra – silniki: 2.2 16V, 3.0 V

nie ma Renault... ( Dacia)

nie wiem skąd czerpałeś tą wiedzę, wygląda na to, że z jakiegoś forum/portalu Opla... :lol: i dlatego nie ma żadnego model Renault/Dacii ale nie ma też innych marek... :-(
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-02-12, 20:33   

popytaj sie o mocniejszy program. dostałem ofertę + 20 KM i 60 / 80 Nm
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
mekintosz 



Marka: Citoren
Model: Berlingo
Silnik: 1.6 VTI
Rocznik: 2011
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 22 Maj 2009
Posty: 4270
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-12, 22:44   

jjmalin napisał/a:
popytaj sie o mocniejszy program. dostałem ofertę + 20 KM i 60 / 80 Nm


Poza ASO ? Jaki koszt ? Zdecydujesz sie ?
 
Auto Krytyk 


Marka: Była Dacia
Model: Logan
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-02-13, 10:58   

A gdzie ja pisałem o Beru UX79 pisałem o UXF79 i UXT1. Poza tym UXF79 juz nie kupisz , następca ma tytanowe elektrody UXT1.

Beru UXF79

http://www.beru.com/engli...8&action=step04
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY YOUTUBE AUTO KRYTYK
BLOG MOTORYZACYJNY AUTO KRYTYK
FACEBOOK AUTO KRYTYK
 
jjmalin 



Marka: Dacia
Model: Sandero + Duster
Silnik: 1.5 dCi + 1.0 TCe LPG
Rocznik: 2010 + 2021
Wersja: Stepway
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 06 Sie 2010
Posty: 729
Skąd: Pszczyna
Wysłany: 2011-02-17, 10:23   

poza ASO, zdecyduje się w wakacje, koszt do 1500
_________________


Były: Hyundai Atos Prime ( rocznik 2000 ), Fiat 126p ( rocznik 1990 ), Fiat Seicento ( rocznik 2008 ), Renault Clio ( rocznik 1998 ), Citroen C4 ( rocznik 2008 )
 
Daster 



Marka: Dacia, BMW
Model: Duster, Seria 5 E39
Silnik: 1.6/105KM, 3.0/231KM
Rocznik: 2010, 2002
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Wrz 2010
Posty: 366
Skąd: Białystok
Wysłany: 2011-02-17, 11:56   

W Bialymstoku dealer w ASO u Ambrozeja poinformowal mnie przed zamowieniem Dustera, ze tuninguja dCi na gwarancji za 1500zl. Dla benzyniakow proponuja instalacje gazowa za 2700zl tez z gwarancja tyle ze ASO, a nie RP.
Ostatnio zmieniony przez Daster 2011-02-17, 20:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
benny86 


Marka: Chevy
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2009
Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Mar 2009
Posty: 2944
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2011-02-17, 11:58   

sekwencja w ASO za 1700zł? To nie pomyłka liczbowa?
 
r70 


Marka: Dacia / Renault
Model: Duster / Captur
Silnik: 1.0Eco-G / 1.2tce
Rocznik: 2021 / 2014
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 10 Mar 2010
Posty: 1362
Skąd: Kępno
Wysłany: 2011-02-17, 13:57   

TAXI AIRPORT napisał/a:
Mam jeszcze zamontowane magnetyzery i przy mojej jeździe to auto spala mi w cyklu mieszanym 5,5 l/100km benzyny.


O!! widzę że jest jeszcze jeden (poza mną) użytkownik tego wynalazku ? ;)


Za 990zł trzeba sobie zamontować MAKSOR Reference - podobno efekty robią wrażeznie (sam nie sprawdzałem). Jak się nie sprawdzi to masz 60dni zrezygnowanie z zakupu więc niewiel ryzykujesz. A gwarancji nie stracisz, jeśli zainwestujesz w wersję z szybkozłączami -wepniesz go zamiast oryginalego przewodu paliwa.
_________________
pozdrawiam
Paweł
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne