DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Cieknący olej (filtr ?)
Autor Wiadomość
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-03, 13:01   Cieknący olej (filtr ?)

Cieknie mi olej gdzies spod filtra. Przy wylaczonym silniku chyba nie, przy wlaczonym leci ciurkiem. Na bagnecie pokazuje poziom w normie. Wczoraj rano zadnej plamy w garazu nie zauwazylem, dzis plama polmetrowej srednicy. W miejscu gdzie wczoraj stalem caly dzien plamy nie widze. Wczesniej auto stalo jakis czas nieuzywane. Wyglada na to, ze stalo sie cos podczas wczorajszej jazdy. Filtr probowalem obracac - ani drgnie, wiec raczej dokrecony dobrze. Ostatnia wymiana oleju ponad 3 lata temu przy przebiegu 28000, filtr Motrio. Obecny przebieg - 55000.

Co to moze byc ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-03, 13:12   

A czemu nie wymieniłeś oleju około 45000?
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 13:21   

A na pewno cieknie spod filtra? Bo to może jednak dość "popularny" uszczelniacz na wale: http://www.daciaklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1128 ?
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-03, 13:39   

Pod auto nie wchodzilem wiec dokladnie nie wiem ale leci gdzies stamtad. Dotknalem lapa spod filtra i jest zabrudzony olejem.

Olej sie wymienia co 30000...
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-03, 15:13   

Jak ta uszczelka jest walnieta to w ktorym miejscu cieknie ? Tylko jezykiem dla laika prosze...
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 425 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18092
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 15:53   

http://www.daciaklub.pl/forum/download.php?id=987 (z tamtego tematu)
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 16:10   

To nie uszczelka pod głowicą przecieka tylko "okolice rozrządu". Jestem świeżo po wymianie w 1.4 i ASO w ramach gwarancji wymieniło zębatkę pompy olejowej , napinacz paska rozrządu plus pasek rozrządu i akcesoriów. Z własnej inicjatywy uszczelnili też miskę olejową bo pojawiały się śladowe przecieki. W sumie mam gratisową (choć wcześniejszą o 30 tys km) wymianę paska rozrządu.
Możesz spróbować podjechać do jakiegoś rozsądnego ASO i mimo że jesteś już po gwarancji zgłosić ten problem. Jeśli to ta wada którą opisano w wątku to niech zrobią fotki i wyślą do Renault Polska - może zgodzą się na sfinansowanie naprawy w całości lub w części - to jest wada fabryczna tych silników.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-03, 16:48   

Cieklo wam w tym samym miejscu (tak jakby z filtra, gora sucha, nigdzie indziej wycieku nie widze)) i tak nagle i ciurkiem, jak opisalem ?
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2011-02-03, 17:02   

DUCATI napisał/a:
Pod auto nie wchodzilem wiec dokladnie nie wiem ale leci gdzies stamtad. Dotknalem lapa spod filtra i jest zabrudzony olejem.

Olej sie wymienia co 30000...


Olej wymienia się co 30000 km lub co 2 lata ! tak podaje książka serwisowa i to w normalnych warunkach eksploatacji , a jeżeli samochód użytkuje się np. na zapylonych drogach lub głównie w mieście ( częste stanie w korkach ) itp. należy ww okres podzielić przez dwa i wtedy wymiana wychodzi raz na rok.
Większość użytkowników i tak wymienia co rok -w tym również ja( bez względu na przebieg )

Ty piszesz że ostatnia wymianę robiłeś ponad 3 lata temu więc nie dziw się że masz awarię .
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-02-03, 17:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
krakry1 


Marka: Renault / VW
Model: Captur / Up
Silnik: 1,3 TCe 130KM/60 KM
Rocznik: 2019 / 2014
Wersja: Laureate
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 1889
Skąd: lubelskie
Wysłany: 2011-02-03, 17:42   

DUCATI napisał/a:
Olej sie wymienia co 30000...
Oczywiście można jak piszesz, co 30kkm (lub co 2 lata - Jarosław P), ale dobrym zwyczajem bez względu na to co pisze książka serwisowa jest wymiana co 1 rok (chyba, że przebieg wymusza wcześniejszą wymianę). Tak robiłem we wszystkich swoich autkach. Tak tez radzą moi znajomi mechanicy.
Oczywiście, każdy robi jak chce.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-03, 17:44   

No już nie przesadzajmy że to stary olej jest przyczyną wycieku. Owszem traci lepkość wraz z przebiegiem i wiekiem ale bez przesady.
Cóż bez ustalenia miejsca przecieku to gdybologia - musisz podjechać gdzieś na kanał z dobrym oświetleniem i zlokalizować.
A może poluzował Ci się filtr oleju i cieknie spod uszczelki ?
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-03, 19:55   

Olej wymienia się faktycznie co 30000. Ale dlaczego? Producent chcąc zejść z kosztów zalecił wymiane jak ww. Natomiast do tej pory w tych silnikach wymiana była co 15000 lub 2 lata.
Oczywiście każdy robi jak chce.
Jeżeli cieknie spod filtra więc jest daleko idące prawdopodobieństwo, że jeżeli wymiana nastąpiła by przy 45000 to wymieniono by wadliwy filtr wraz z uszczelką i nikt nie mówi że przyczyną jest stary olej. Na razie jest to tylko gdybologia bez stwiedzenia przyczyny wycieku.
Oby okazło się to tylko pierdoła chociaż wadliwa zębatka nie jest straszną czy szkodliwą awarią.
Zobacz okolice rozrządu na dole czy jest zapocone koło pasowe na wale korbowym ewentyalnie okolice osłony plastikowej rozrządu. Wtedy będziesz wiedział czy to zebatka pompy.
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-03, 20:02   

A mnie kapało i to dość mocno z węża na tej mniejszej chłodnicy a silnik był zarzygany cały do połowy mechanicy też na początku myśleli że uszczelka na filtrze popuściła a potem się okazało że opaska na tym gumowym wężu. Chyba że jej nie posiadasz :?:
_________________
Pawlo
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-08, 22:39   

Od kiedy to producent dba o moje koszty ? No faktycznie... dba bym mial jak najwyzsze... :)

Jednak zgnil filtr... :)

PRzy okazji machnalem rozrzad i pasek "akcesoriow":

Pasek rozrzadu CONTI - 33
rolka napinacza EVR-costam - 113,82 (niby jakas lepsza)
Filtr oleju BOSH - 13
olej Lotos semi. 5l - 59
pasek klin. CONTI - 19
filtr powietrza Filtron - 20

NETTO

Robota 200 bez faktury

Pompe wody odpuscilem. Mechanior stwierdzil, ze stan idealny, a nie wiadomo czy nowa nieoryginalna bedzie lepsza od starej oryg.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-08, 22:51   

Daćka domagała się wymiany i cię opluła ...
No ale skoro skundliłeś już silnik półsyntetykiem to odżałuj te 7 dych i wymieniaj go co roku :-)
Zwłaszcza że prawie dwa litry już masz .... obserwuj tylko czy nie zacznie Ci teraz ubywać oleju.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-08, 22:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-08, 23:11   

Wymienie za 3 lata. Zobaczymy czy filtr Boscha lepszy... :) Skundleniem nazywasz to, ze gorzej bedzie pracowal przy temp. ponizej -30 st. zamiast -35 ?

Jakis niemiecki syntetyk Alpine byl na allegro za 50 (albo nawet 40) + wysylka, ale czas naglil...
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-08, 23:39   

Tak więc moja diagnoza okazała się w 100 %- tach trafna , ponad 3 lata bez wymiany to stanowczo za długo.
 
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 85 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3753
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-08, 23:41   

Nie tylko temperatura płynięcia różni syntetyk od półsyntetyka.
http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html
Są nawet syntetyki 15Wxx ... ba nawet 20Wxx (jak Selectol za komuny :)
Po prostu olej z bazą mineralną jest mniej trwały, szybciej traci właściwości myjące i odczyn zasadowy. Zdecydowanie szybciej się utlenia więc 3 lata na półsyntetyku to trochę przesada.
Hmm sorry za stereotypy ale Poznań w sygnaturce to zwiastuje lekkiego węża w kieszeni.
Lotos Syntetic da radę kupić za 80-90 złotych i te 30 tys na nim jest osiągalne choć uważam że 2 lata to nie jest zbyt często jak na wymianę oleju.
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2011-02-08, 23:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7480
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2011-02-09, 06:08   

Jarosław P napisał/a:
Tak więc moja diagnoza okazała się w 100 %- tach trafna , ponad 3 lata bez wymiany to stanowczo za długo.


Dodam jeszcze to co powiedziałem , że jakby wymiana była przy 45000 to by nie zgnił bo do tego czasu byłby przerobny już na żyletki przez hutę. ;-)
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 2011-02-09, 10:44   

Kratylos napisał/a:
bez obrazy ale takie użytkowanie auta - jezdze az sie urwie, naprawiam na najtanszych zamiennikach mnie odrzuca na kilometr...
kup tu potem uzywane auto w pl


Dokładnie , biada temu kto kupi "takie ZADBANE " używane auto.
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-09, 12:51   

Diagnoza byla bledna bo przyczyna byla kiepska blacha filtra, niedostosowana do polskiej soli. :P

Cytat:
Po prostu olej z bazą mineralną jest mniej trwały, szybciej traci właściwości myjące i odczyn zasadowy. Zdecydowanie szybciej się utlenia


Z linka, ktory podales chyba to nie wynika. Wiec skad... ? Poza tym tam sa chyba stare dane. Polsyntetytk lotosa jest klasy SL, nie SJ. Skoro klasa jakosciowa jest praktycznie taka sama to chyba wniosek z tego, ze jakosc obu olejow jest porownywalna... Jedynie niektore syntetyki maja lepsza klase ACEA co niby moze miec wplyw na nizsze zuzycie paliwa. Ciekawe ile w tym prawdy...

Co do dbania o auto... Olej i tak wymienilem o 5000 km wczesniej niz zaleca producent, to samo z reszta czesci. Rolka jest 2x drozsza od najtanszej, paski moze tanie, ale firma Continental raczej znana i renomowana. I skad wiadomo, ze drozsze lepsze ?
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2011-02-09, 17:01   

DUCATI napisał/a:
Diagnoza byla bledna bo przyczyna byla kiepska blacha filtra, niedostosowana do polskiej soli. :P



Na niemieckiej soli by wytrzymał :roll:
 
Jarosław P 



Marka: dacia
Model: sandero
Silnik: 1,4 MPI
Rocznik: 2009
Wersja: Laureate
Dołączył: 31 Mar 2009
Posty: 536
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-02-10, 00:08   

Diagnoza nie była błędna bo filtry oleju tak są konstruowane że mają wytrzymać góra dwa lata , a potem gniją :-)

I jeszcze taki przykład : ktoś bardzo mało jeździ powiedzmy 2000 km na rok , no tylko do kościoła i do sklepu , czyli przebieg 30000 km osiąga po piętnastu latach.
Czy w tym przypadku olej w silniku należy wymienić co 15 -lat ???
Oleju nie trzeba by wymieniać w ogóle tylko silnik , na nowy :-)

Kolega Ducati bierze tylko przebieg pod uwagę , ale chyba nie doczytał , że książka serwisowa podaje przebieg LUB pewien okres czasowy !!!
( przepraszam ,ale prościej już nie potrafię tego tematu wytłumaczyć )
Ostatnio zmieniony przez Jarosław P 2011-02-10, 00:14, w całości zmieniany 1 raz  
 
DUCATI 



Marka: DACIA
Model: LOGAN
Silnik: 1.6
Rocznik: 2005
Wersja: Ambiance
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 887
Skąd: POZNAŃ
Wysłany: 2011-02-10, 13:38   

To kolega rozumie, tylko nie wierzy slepo w zalecenia producenta nastawionego wylacznie na zysk i nie rozumie co sie olejowi moze stac od stania. Chyba na tym forum ktos pisal o przypadku, gdy ktos wcale nie wymienial w aucie oleju (wiec filtra chyba tez) i nic zlego sie nie dzialo...

Oszukany raczej nikt nie bedzie bo mam zamiar wreczyc kupujacemu ksiazke serwisowa z datami i przebiegami... O ile bede sprzedawal, a nie zlomowal...
 
Pawlo 


Marka: Dacia
Model: Logan MCV, Dokker
Silnik: 1,5dci, 1,5dci
Rocznik: 2007, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 06 Sty 2008
Posty: 332
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-02-10, 17:01   

To tak jak by z olejem we frytkownicy też niby dobry a jednak co jakiś czas się go wymienia ......
A od stania we frytkownicy to olej "jełczeje" dla zdrowia więc może to i silnikowi też jest potrzebne :roll:
_________________
Pawlo
Ostatnio zmieniony przez Pawlo 2011-02-10, 17:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne