Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-02, 17:11   

Jeżeli pasek jest dobrze napięty, to ja bym jeszcze trochę poczekał. A jeżeli wymiana to poza ASO bo tysiak za wymianę paska to lekkie przegięcie.
 
mike 


Marka: Dacia
Model: Logan Laureate
Silnik: 1,5 dci
Rocznik: 2006
Dołączył: 20 Paź 2007
Posty: 81
Skąd: Legionowo
Wysłany: 2009-05-02, 19:12   

Wymiana rozrządu po 34 tysiącach to nadgordliwość, chyba że są jakieś oznaki jego zużycia. Wtedy jednak serwis powinien chyba uznać to za wadę i usunąć usterkę w ramach gwarancji.
_________________
1,5 dci Laureate
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-05-02, 20:05   

Andrzeju, masz rację, no bo od kiedy liczyć te 4 lata? daty produkcji auta?, daty sprzdaży? a jak stało u dilera z pół roku i dopiero wtedy sprzedał? Dlatego pewnie będę sie sugerował przebiegiem a nie latami. Tym bardziej że w aucie wszystko ok, pasek czyściutki, prawidłowo naciągnięty, nic nie cieknie. Pozdr. Loganik
 
Kamyk23 


Marka: Dacia
Model: Logan Sedan
Silnik: 1,5 dci 85
Rocznik: 2008
Wersja: Prestige
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Lut 2008
Posty: 41
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-03, 06:58   

W Focie komplet kosztuje poniżej 200 PLN. Pytanie do fachowców: Czy 1,4 Renault z przed 17 lat - bo to jest motor jeszcze z R19 - jest kolizyjny, czy bezkolizyjny?. Jeżeli jest bezkolizyjny to zerwanie poaska wiąże się tylko z przymusowym holowaniem.

Jeżeli twój samochód jest garażowany, to ryzyko uszkodzenia poaska jest w chwili obecnej małoprawdopodobne. Większym ryzykiem jest awaria pompy wody.

Ja bym spokojnie dojeździł do 60 000 i dopiero to zrobił.
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2009-05-03, 21:29   

5 lat od daty zakupu możesz spokojnie jeżdzić. pozdr
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-03, 21:43   

Kratylos napisał/a:
pasek nie tylko sie zuzywa gdy jedziesz ale z czasem sam traci wlasciwosci - nawet przy duzo mniejszym przebiegu wiec jak bym dla swietego spokoju wymienil...

Pamiętaj, że jest z gumy a czas robi swoje.
 
centercar 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4MPI
Rocznik: 2006
Wersja: Arctica 5 os.
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 37
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-04, 08:59   

dokladnie a po takim czasie tez pasek wielorowkowy bo te lubia sie wkrecac pod obudowe rozrzadu przy peknieciu
_________________
Części samochodowe - Logan i nie tylko , PW lub gg 13601321
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2009-05-04, 09:02   

Podobno na trwałość wpływa jeszcze styl jazdy (szybkie zmiany prędkości itp.). Nie wiem jak wygląda sprawa eksploatacji w trudnych warunkach, kiedyś było zalecane skracanie przebiegów międzyprzeglądowych przy trudnych warunkach eksploatacji.
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2009-05-06, 14:10   

loganik napisał/a:
Logan 1.4 MPi, 2005r. przebieg 34kkm, w czerwcu minie 4 lata, wymieniać rozrząd/pasek+ rolka/ czy nie?


moja (1.4 MPi, 2005r.) przejechała 65000 i pewnie poczekam do 90000
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-05-06, 18:11   

W takim razie ja też spokojnie do przodu :mrgreen:
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-06, 19:17   

Z wymianą paska jest jak z ruską ruletką :lol: Ja np kiedyś przejąłem od rodziny blisko pełnoletnie UNO z niskim przebiegiem (ok 80 tys km) z oryginalnym paskiem i bez kłopotu prześmigałem jeszcze ponad 20 tys. (do sprzedaży).Inna sprawa że łatwiej szło ryzykować bo w UNO FIRE rozrząd był bezkolizyjny :lol: :lol: :lol:
_________________
GeRRaD
 
Mariusz 


Marka: była Dacia, jest Toyota
Model: Sandero, Auris Touring Sports
Silnik: 1,6 (132 KM)
Rocznik: 2015
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 10 Paź 2008
Posty: 1500
Skąd: Ozorków
Wysłany: 2009-05-07, 17:48   

Mojemu koledze za wymianę paska rozrządu w silniku 1,4 ASO Przyguccy wyceniło na przeszło 2 tys zł.Czy to możliwe?
_________________

 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-07, 20:08   

Kratylos napisał/a:
Mariusz napisał/a:
Mojemu koledze za wymianę paska rozrządu w silniku 1,4 ASO Przyguccy wyceniło na przeszło 2 tys zł.Czy to możliwe?


cena jest zryczaltowana wg cennika dacia polska na 1200 zl - czesci i robicizna


:shock: :shock: :shock: no to "jadą po bandzie" Taka polityka cenowa przekłada się na serwisowanie pogwarancyjne aut w ASO :-/
_________________
GeRRaD
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-05-10, 20:40   

Ja mam pytanie - wybieram się na przegląd po 4 latach - prawie 60 000km
czy razemz rozrządem wymienić pompę wody?
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2009-05-10, 21:18   

Przy 60 kkm radzę wymienić również pompę. Pytanie: wybierasz się do ASO? cholernie drogo jeśli auto po gwarancji, sama robocizna ok 1 tys. Ja rozglądam się za solidnym warsztatem. Pozdr.
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-11, 08:43   

Rozrząd w naszych popularnych silnikach Renault wymieni prawie każdy kowal :lol: Nie jest to wiedza tajemna wymagająca specjalistycznej aparatury dostepnej tylko w ASO
_________________
GeRRaD
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-05-11, 16:05   

Witam
Jednak zdecydowałem się na ASO pomógł mi w tym jeden temat na forum
http://www.daciaklub.pl/f...light=rozrz%B1d
Zostawiłem autko oszacowali że cały przegląd z wymianą oleju, filtrów
i rozrządu zajmnie im ponad 3h wieczorem odbieram.
W serwisie powiedzieli że te pompy wytrzymują więcej niż 120tys km
i że mechanik sprawdzi czy nie cieknie, i czy nie ma luzów na łożyska
jeśli pompa jak nowa nie wymieniać. No nie wiem ale chyba jeśli dobra
to nie wymienię. Wycinili mi cały przegląd z cenami olejów, filtrów, rozrządu, świec
i robocizna na około 1400 PLN więc tak oczekuję na telefon z ASO.
Napiszę co wyszło...
 
andwod 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 26
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2009-05-11, 19:21   

Ok
Już po przeglądzie wymienili filtry, olej, świece, pasek klinowy i rozrząd (komplet)
bez pompy wody - stwierzili że spokojnie drugie 60 tys pociągnie.
Przypomniałem sobie przy odbiorze że mam jeszcze kuponik
z poprzedniego przeglądu - zapłaciłem 1289,88 PLN

Wydaje mi się że jak na ASO nienajgorzej
Płyny do chłodnicy i hamulcowy nie trzeba było wymieniać (-30'C)

mogę polecić ASO DĄBROWSCY - ZABRZE
Ostatnio zmieniony przez KaS602 2009-05-11, 20:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
Seal 


Marka: Dacia
Model: Duster 4X2
Silnik: 1,5 dCI 110 KM
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Mar 2009
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2009-05-17, 13:14   

Tak sobie przeglądałem cennik serwisowy Dacii pod kontem wymiany kpl. paska rozrządu i mam pytanie do kolegów. Dlaczego przy silniku 1,4 75KM; 1,6 87KM cena się waha między 672-1510 zł to przecież jest ponad 100% a przy pozostałych silnikach różnica jest średnio 100 zł :?:
Wydawało mi się, że przy starszej konstrukcji to powinno być taniej :shock:
 
Gość

  Wysłany: 2010-06-14, 11:11   Kiedy wymienić pasek rozrządu??

Witam wszytskich! Na dniach kupiłem sobie Logana 1.4 MPI 2005r. Ma przejechane 67 tys i się zastanawiam czy już go wymieniać czy poczekać do 90 tys ?? Z góry dziękuje za podpowiedz!!
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-14, 12:18   

Cześć!

Fabryka zaleca: "co 90 tys. km albo 4 lata" - dla rocznika 2005 odpowiedź jest więc chyba jasna... (:
 
Potworny 



Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1,6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 216
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-14, 12:20   

Koszt wymiany w porównaniu do ewentualnego remontu po zerwaniu paska jest niewielki.....
_________________

 
Gość

Wysłany: 2010-06-14, 12:23   

Wielkie dzięki za informacje! Pozdrawiam :)
 
El Diablo 


Marka: Renault
Model: Scenic
Silnik: 1.6
Rocznik: 2000
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 54
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-14, 19:48   

Hej!
Przerabiałem ten temat na wiosnę.Autko w marcu skończyło 5 lat i postanowiłem wymienić rozrząd, pompe i pasek akcesoriów z napinaczem.Koledzy w książce serwisowej stoi jak byk:Wymiana rozrządu i p.akcesoriów co 60.000km lub 4 lata(Dotyczy Logana z 2005r).Ja miałem 50.000km i 5 lat.Ale pompa juz miała niewielki otwór, przez który niedługo zaczełoby ubywać płynu.Także nie radze długo czekać.Pasek rozrządu był w porządku, natomiast p.akcesoriów wyrobiony. Chwila pracy specjalisty i troszkę kaski i głowa spokojna na 4 lata.Radzę wymienić jak najszybciej i życzę szerokości :-D
Pozdrawiam 8-)
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-06-15, 07:03   

laisar napisał/a:
Fabryka zaleca: "co 90 tys. km albo 4 lata"
U mnie w książce serwisowej jest co 60 tys, i tak też wymieniłem.

Inna sprawa, że widziałem książkę serwisową jakiejś Renówki z tym samym silnikiem i tam było co 90 tyś.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne