Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 08:34   

Istotne jest to, że o ile kilometraż się zmienia, to czas - nie.
 
ouragan 



Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Dołączył: 04 Paź 2007
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 10:04   

Mimo, że można było po 90.000 zrobiłem już p 60.000. Jeżdżę głównie po mieście, hamuje silnikiem więc nie ryzykowałem.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-06-15, 13:41   

A czy ktoś z Was wymieniał rozrząd samodzielnie, ewentualnie widział/wie jak to się robi ? Potrzeba jakiś "specjalistycznych" narzędzi. Oczywiście oprócz młotka i kluczy :mrgreen:

Pierwszą wymianę robiłem w ASO, ale myślę aby drugą zrobić samodzielnie. Z tym silnikiem nie mam doświadczeń, ale przy poprzednich samochodach sam wymieniałem.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-15, 14:06   

Ja, ja, ja wiem - przynajmniej teoretycznie, wg serwisówki... (((;
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-06-17, 13:38   

Buraczek skończył 5 lat i przejechał 75500 km.
I tak sobie myślę czy w tym, czy w przyszłym roku.

ouragan napisał/a:
Jeżdżę głównie po mieście, hamuje silnikiem więc nie ryzykowałem.

Jeżdżę głównie po mieście, lecz prawie nigdy nie hamuje silnikiem, więc ..... się zastanawiam.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-06-17, 13:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-06-17, 13:48   

@stempik: http://www.daciaklub.pl/f...p?p=53800#53800 - myślę, że nie sposób się nie zgodzić, nie ma się więc co zastanawiać.

Za to następna wymiana - to oczywiście zupełnie inna bajka (;
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2010-07-13, 17:29   

Ja dzisiaj wymieniłem przy przebiegu 92000tyś komplet z pompą wody. Pasek i rolka napinająca w stanie idealnym, w kazdym bądź razie nie miały sladów jakiegokolwiek zużycia, natomiast pompa wody, miała już przeciek, który nie był poważny ale już dość spory.
Ostatnio zmieniony przez waski 2010-07-13, 18:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2010-07-13, 20:21   

Być może właśnie ze względu na pompę zalecana wymiana przy 60000, a w nowszych modelach 90000.
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-15, 11:57   

Marek1603 napisał/a:
Być może właśnie ze względu na pompę zalecana wymiana przy 60000, a w nowszych modelach 90000.
Jak wymieniałem rozrząd przy 60 tyś (w ASO, bo jeszcze gwarancja była) to pompy nie wymienili, stwierdzili że jest OK. Obecnie mam 106 tyś przebiegu i ubytków płynu nie ma, więc pewnie pompa wytrzyma do 120 tyś, może i dłużej, bo się zastanawiam czy jest sens po 60 tyś wymieniać.
Ostatnio zmieniony przez marekwoj 2010-07-15, 11:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
Beckie 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2008
Wersja: Arctica 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 2064
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-07-16, 20:12   

Lepiej poczekać aż się popsuje... a w razie czego wozić ze sobą 5l baniak z wodą.
W escorcie pompa tak ciekła, że trzeba było codziennie dolewać piątkę. Jeździł tak kilka miesięcy. :mrgreen:
_________________
 
Auto Krytyk 


Marka: .
Model: .
Silnik: .
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 25 Cze 2010
Posty: 819
Skąd: Polska
Wysłany: 2010-07-17, 16:04   

Pompę zawsze z rozrządem lepiej wymienić, sama pompa to koszt 100-150zł. Przy nowym pasku i napinaczach bardzo szybko może skończyć żywot i trzeba zaś płacić robociznę za rozrząd.
_________________
KANAŁ MOTORYZACYJNY
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-17, 20:05   

Poza tym pompa nie tylko może przeciekać, zdarza się że się zaciera, powodując zerwanie paska rozrządu i dalsze konsekwencje ( najczęściej kompleksowy remont silnika - znane są mi takie przypadki w Renówkach a przecież to te same silniki - dlatego bezpieczniej wymieniać pompę przy rozrządzie.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-07-17, 20:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
MarkD 


Marka: Skoda
Model: Fabia Kombi
Silnik: 1.2 TSI
Rocznik: 2011
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 18 Cze 2010
Posty: 279
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-07-17, 20:41   

Co 60 tys km to lekka przesada wymieniać pompę (120 tyś to jeszcze rozumiem). Chyba, że znany jest fakt felernych pomp itp.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-17, 21:02   

Renault poleca w K4M co 100 000, mechanicy zajmujący się długo Renówkami co 90 000, ale to twój samochód i twoje ryzyko.
Ostatnio zmieniony przez PiotrWie 2010-07-17, 21:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2010-07-19, 08:49   

PiotrWie napisał/a:
zerwanie paska rozrządu i dalsze konsekwencje ( najczęściej kompleksowy remont silnika - znane są mi takie przypadki w Renówkach a przecież to te same silniki
Jesteś pewien że te silniki walą tłokiem w zawory ? Stara konstrukcja silnika z niezbyt dużym stopniem sprężania mogła by być bezkolizyjna. No, chyba że wyszli z założenia, że ASO więcej zarobi.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-19, 11:53   

Ostatnie silniki bezkolizyjne w Renault były montowane w R 19 i były to silniki gażnikowe. Myślę że w Dacii są te same silniki, ew. z innym osprzętem - by spełniały normy spalania.
 
adams 


Marka: Chevrolet
Model: Aveo
Silnik: 1.2
Rocznik: 2004
Dołączył: 08 Lip 2010
Posty: 97
Skąd: Toruń
Wysłany: 2010-07-20, 11:17   

Bezkolizyjne silniki mają stopień sprężania poniżej 1:8,5 mniej wiecej. Nie wiem czy na rynku w ogóle takie występują, jeszcze niedawno były Volva w które ładowano LPT turbo o niskim doładowaniu i mocno odpreżając silnik - one były bezkolizyjne
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-23, 11:56   

adams napisał/a:
Bezkolizyjne silniki mają stopień sprężania poniżej.....

Ne bardzo rozumiem co ma jedno do drugiego
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-23, 12:21   

No jak - odległość tłoka od szczytu komory spalania, nie?
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2010-07-23, 13:42   

Ech z tą pompą, dylemat bez mała lotniczy: "fail-safe" czy "save-live" ?
W moim byłym Loganie (II 2005) nic nie ciekło, za to przy wymianie rozrządu nie wymieniono pompy, ponieważ mechanik uznał, że jest ona w b. dobrym stanie.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
stempik 



Marka: dacia
Model: logan
Silnik: 1,4mpi
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Maj 2008
Posty: 698
Skąd: Łódź
Wysłany: 2010-07-26, 09:31   

laisar napisał/a:
No jak - odległość tłoka od szczytu komory spalania, nie?

Są silniki z minimalnym zagłębieniem w tłoku a stopień sprężania pozostaje stosunkowo wysoki. Były nawet takie diesle.
Ostatnio zmieniony przez stempik 2010-07-26, 09:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2010-07-26, 10:20   

Są, ale nie w Renault, a więc i nie w Dacii
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-26, 10:30   

Jak wiadomo - wyjątki tylko potwierdzają reguły... (((:
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 582
Skąd: RZ
Wysłany: 2010-07-26, 12:39   

piotrres napisał/a:
Ech z tą pompą, dylemat bez mała lotniczy: "fail-safe" czy "save-live" ?
W moim byłym Loganie (II 2005) nic nie ciekło, za to przy wymianie rozrządu nie wymieniono pompy, ponieważ mechanik uznał, że jest ona w b. dobrym stanie.


U mnie przy wymianie tak samo!
 
aaryt 



Marka: Dacia
Model: Logan Lauréate
Silnik: 1.5 dci
Dołączył: 17 Wrz 2007
Posty: 64
Skąd: gdzies w FR
Wysłany: 2010-08-03, 09:21   

We francuskiej ksiazce serwisowej stoi: co 120.000km lub co 5 lat :)
_________________
Logan 1.5 dCi '06 Lauréat
Przebieg: 298kkm
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne