Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
DrOzda 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 79 razy
Dołączył: 12 Maj 2010
Posty: 3598
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-03-05, 14:03   

Tak , pasek akcesoriów , dość ciężka wymiana i lepiej go zmienić bo potrafi się zerwać przy sugerowanym przebiegu.
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-03-06, 10:53   

No a jak nie osiagne 100 .000 km przez np 10 lat. Mam wrażenie że czas w latach tez jest wazny . Ja bym się sugerował 5 lat.
 
tomkasz 



Marka: Opel
Model: Astra
Silnik: 1.4 T LPG
Rocznik: 2018
Wersja: [Inna].[nie dotyczy]
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Sie 2021
Posty: 253
Skąd: małopolska
Wysłany: 2022-03-06, 11:02   

U nas w D2 1.0 LPG jest w zaleceniach serwisowych ASO dla paska akcesoriów:
150 000 km lub 6 lat i to należy traktować jako max max.
_________________
Jeździć, tankować,
Nie żałować!
Zmieniać olej i filtry,
Bo twój samochód jest za..bisty!
 
Krystian67 


Marka: Dacia
Model: Dokker
Silnik: 1.6 Sce 100 KM
Rocznik: 2017
Wersja: Outdoor
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 530
Skąd: Chorzow
Wysłany: 2022-03-06, 19:42   

No i tego się trzymajmy. Na wszystko są normy i czas.
 
xsadusx 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.6 Sce
Rocznik: Czaple
Wersja: Comfort
Dołączył: 21 Sie 2018
Posty: 19
Skąd: Czaple
Wysłany: 2022-03-09, 08:15   

Dzięki wszystkim za pomocne głosy.
_________________
Muzyka  Facebook
Gminy
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-11, 13:01   

DrOzda napisał/a:
Tak , pasek akcesoriów , dość ciężka wymiana i lepiej go zmienić bo potrafi się zerwać przy sugerowanym przebiegu.

i znów się wbiję w wątek bo prawie 100kkm na liczniku i myślę o wymianie przed osiągnieciem katalogowego 120kkm o ile ASO w wycenie podało mi jako kpl rozrząd nr katalogowy 119A07049R i to samo wyszło w innej firmie to dla paska akcesoryjnego ASO podało 117201925R (6PK1176MM) a inna firma 117202495R i kto ma rację?
Inne ASO podało mi 6PK1178 (trzecia firma) jako numer paska akcesoryjnego.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2022-12-11, 13:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
corrado 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 DCi (86KM/200Nm-130KM/300Nm)
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 14 Cze 2013
Posty: 3676
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2022-12-12, 07:53   

6PK1176MM
6PK1178

Czy jeden czy drugi, oba to te same. Różnica 2mm na długości nie ma znaczenia. Oba się nałoży i napinacz zrekompensuje różnicę w długości .

Cytat:
i znów się wbiję w wątek bo prawie 100kkm na liczniku i myślę o wymianie przed osiągnieciem katalogowego 120kkm o ile ASO w wycenie podało mi jako kpl rozrząd nr katalogowy 119A07049R


Dopiero pierwsza wymiana teraz? Jesli tak, to pózno , na pewno bym wymienił szybko....
 
Nikita_Bennet 


Marka: Dacia
Model: LOGAN pick-up+Duster 2
Silnik: oba 1.5 dCi
Rocznik: 2011 i 2018
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 28 Wrz 2010
Posty: 725
Skąd: warmia i mazury
Wysłany: 2022-12-12, 08:14   

w karcie z ASO mam wymiana przy 120kkm a chcę ciut przed choć w obu poprzednich autach oryginalne paski wyglądały bardzo dobrze wg mechaników.
a 6 lat jeszcze nie minęło.
Ostatnio zmieniony przez Nikita_Bennet 2022-12-12, 08:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
rgr 


Marka: AR/Dacia
Model: 156/Sandero
Silnik: 2.0TS / 1.4 MPI
Wersja: Laureate
Dołączył: 25 Lis 2011
Posty: 108
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2023-09-10, 11:50   

Chcę zrobić "grubą" wymianę paska, bo już wszystkie czasowe interwały przekroczyłem, mimo że kilometrowych nie :) Czyli wymianę rozrządu z pompą, paskiem alternatora, olejem i wszystkim co warto przy tej okazji zrobić.

I pytanie -- kupić w ASO czy jakiś zaufany sklep na Allegro?

Już z postów wypisałem sobie (Samochód Sandero I, silnik 1.4 75KM bez LPG):
- pompa wody
- płyn chł.

- pasek i napinacz rozrządu
- pasek długości ???? i napinacz akcesoriów <-- co to jest?

- olej (wybrałem synt. Venol Gold Synthesis 5W-40 za 110zł)
- filtr oleju Filtron

- pasek alternatora (co jeszcze potrzeba?)

Ile teraz robocizna powinna kosztowa?
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne