1. Jaki zestaw polecasz ? ( bez pompy wody ) sama rolka ,pasek i sruby .. ?
-Gates, INA, albo inne ?
Kieruje sie ku INA ...
2. Czy blokadke walka rozrzadu mozna czyms zastapic ? np wiertlem - slyszalem, ze pasuje ladnie wierlo 8mm czy 9mm ... ?
Pytam sie, bo na allegro mozna bez problemu kupic blokade walu korbowego za niedrogie pieniadze , ale blokada walku r. jest wiele drozsza ... 2 x ...
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-27, 21:41
Ja kupowalem w znanyn sklepie interetowym renault. Wszystkie renowki jakie robie kupuje u nich.
Dzis robilem fokusa 1.6 mk1 na Getes i nie mialem zadnych zastrzezen co do zestawu pasek, napinacz, komplet srub. Jezeli Ina ma w komplecie pasek, napinacz, sruba walu, za dobra kase i to Tobie odpowiada- to biez.
Co do blokad to ja bralem tu http://allegro.pl/blokada...6287743886.html , jezeli chcesz wymiar to jutro, bo graty zostawilem u goscia z Focus-a. Napisze jutro. Walek rozrzadu faktycznie mozna zablokowac jakims wiertlem, ale wymiar na ta chwile nie znam. Wal jak masz klin to nie musisz, mozesz zrobic na marker. No, ale wiadomo z blokadami pewniej. Jak chcesz to podjedz do mnie i wez ze soba pare Polskich browarow to zalatwimy sprawe szybko Jezeli potrzebujesz wyjasnienia to dzwon nr przesle na PW.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-01-27, 21:43, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2017-01-28, 17:05
corrado, Jak bedziesz sie bral za rozrzad to pamietaj,ze k9k sa dwa rodzaje rozrzadow.
Z Klinem taki jak ja pokazalem: Klin na wale i fasolki na walku rozrzadu (trzy sruby)
Bez klina : Zebatka na wale nie ma klina (kolo plywajace) u gory na walku nie ma fasolek.
Blokady do obu takie same. Filozofia ta sama co wyzej.
W zalaczniku zwymiarowalem moje blokady. Blokada walka moze bys zwykly pret, wiertlo , itd tylko wymiar musi sie zgadzac.
Untitled.jpg
Plik ściągnięto 1672 raz(y) 110,49 KB
Ostatnio zmieniony przez shrek 2017-01-28, 17:48, w całości zmieniany 1 raz
Dzięki za info :) Czyli kupię blokadę wału korbowego i pójdzie wiertełko 8mm.
Tak, u mnie są "fasolki" też tak zwane, na kole pasowym wałka rozrządu .
Aha, jeszcze pytanko na zaś, choć teraz chyba nie będę wymieniał pompy wody, czy dajecie jakiś silikon między blok a uszczelkę metalową pompy wody ? Czy nie trzeba tam "niczym chlapać" tylko wystarczy dostarczona uszczelka ?
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-10, 14:56
Uszczelka pod głowicą czy padł tzn. zawory zderzyły się z tłokami ? Bo jeśli to drugie to chyba taniej kupić używany z rozbitka niż się bawić w naprawy. Pasują bez problemu od Renówek tej samej mocy ....
Uszczelka pod głowicą czy padł tzn. zawory zderzyły się z tłokami ? Bo jeśli to drugie to chyba taniej kupić używany z rozbitka niż się bawić w naprawy. Pasują bez problemu od Renówek tej samej mocy ....
Dziura w tłoku.. Oznaczenie mojego silnika to H5FC402. Które z Renault będą pasowały p&p?
Pozdrawiam
Pierwszy przypadek na forum więc trochę dziwne zwłaszcza, że jeden w kolegów zrobił już dobrze ponad 200kkm tym silnikiem w lodgy. Nie to żebym się czepiał ale ...
Najpierw szukasz informacji o ustawieniu rozrządu, a potem piszesz, że wysiadł ci silnik (dziura w tłoku).
Jakim cudem przeskoczył łańcuch, żeby ci zawory zrobiły dziurę?
Może go sam wymieniałeś i źle założyłeś?
Co ile wymieniałeś olej?
Silnik brał olej (dolewałeś między wymianami)?
Jakieś zdjęcia tłoka, łańcucha, kół zębatych masz?
Ostatnio zmieniony przez Marek1603 2017-02-14, 11:40, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2012
Wersja: Laureate 7 os. Pomógł: 79 razy Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 3598 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-02-14, 12:02
Wypalenie tłoka w tym silniku to wina najprawdopodobniej wadliwych wtryskiwaczy benzyny - pojawiające się pojedyncze przypadki kwalifikują się na akcję ich sprawdzenia albo wręcz wymiany. Ale Renault woli chować głowę w piasek, a tym szczęśliwcom którym się to zdarzy w trakcie gwarancji bez szemrania wymieniają silniki. Jak ktoś ma pecha no to płacze i płaci.
Acha kod Twojego silnika to H5FT 402 ....
Ostatnio zmieniony przez DrOzda 2017-02-14, 12:10, w całości zmieniany 2 razy
Mam dostęp do materiałów w cenach hurtowych i chciał bym spróbować swoich sił i samodzielnie wymienić rozrząd i pompę wody .
Mam wszystkie narzędzie i serwisówke w razie czego samochód nie jest potrzebny mi do dojazdów do pracy .
Z listy zakupów :
SKF - Pompa wodna + zestaw paska rozrządu (Układ chłodzenia)
VKMC 06020
SKF -Pasek wielorowkowy
VKMV 6PK1822
MOTUL – INUGEL OPTIMAL 5L X2 (płyn do chłodnic )
Do wymontowania jest
-pasek akcesoriów
- koło pasowe akcesoriów wału korbowego (wymieniać ? )
- zawieszenie elastyczne z prawej strony . (wymieniać na zapas ?)
Czy silikon do pompy wody jest w zestawie czy trzeba kupić ?
Czy skręcać wszystko na moment jak w manulau skoro żaden mechanik tego nie robi ?
Czy się za to brać skoro nigdy rozrządu nie robiłem ?
W silniku 1,6 (16V) jest trochę więcej niż 1,6(8V) jeśli znasz się na mechanice to sobie poradzisz jeśli nie to nie radziłbym. Poczytaj pliki w pdf-ie w związku że portal nie przyjmuje tak dużych podzieliłem na części.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum