Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2014-06-10, 12:53
Wymiana paska rozrządu (i pompy wody)
Autor Wiadomość
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-03, 21:46   

no właśnie - pytanie kto robi części ori do rozrządu (np. hamulce to ATE) - ma ktoś taką wiedzę?
Np na renault-części pompę wody osobno są marki DOLZ - 95,- ,Renault SKF-145,- , i ori 205,-
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2018-02-03, 22:07, w całości zmieniany 1 raz  
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-03, 22:40   

Punkt drugi tylko pimpa Magnetti Marelli
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-03, 22:42   

Ok. do przemyślenia Wuju.
Jeszcze jedno pytanie - od razu pasek wielorowkowy razem z rolkami czy tylko sam pasek?
 
jurek 


Marka: renault
Model: thalia
Silnik: 1,2 benzyna
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Wrz 2007
Posty: 1106
Skąd: krakow
Wysłany: 2018-02-03, 22:52   

Jak chodzi idealnie równo, to sam pasek. pozdr
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-03, 22:57   

jurek napisał/a:
Jak chodzi idealnie równo, to sam pasek. pozdr

Tego nie wiem myślę co kupić żeby nie uziemnić sobie auta na kilka dni bo nie będzie części w razie "W".
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2018-02-03, 23:00, w całości zmieniany 1 raz  
 
wuju 



Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 17 Kwi 2017
Posty: 409
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-03, 23:03   

W temacie Daci niestety nie pomogę. Ale w autach innych marek stosowałem części Magnetti Marelli i powiem że stosunek ceny do jakości jast jak najbardziej na plus
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-04, 06:16   

malygabrys napisał/a:
Ok. do przemyślenia Wuju.
Jeszcze jedno pytanie - od razu pasek wielorowkowy razem z rolkami czy tylko sam pasek?


Jak nie ma luzu ani nie piszczy to sam pasek.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-04, 12:47   

Pasek, napinacz zdecydowanie orYginalny. Zwykle robię tak, że kupuję oryginalną pompę i wymieniam ją raz na dwie wymiany paska (nigdy mi się nie zatarła i nie zepsuła). Jeśli planujesz wymieniać pompę za każdym razem wspólnie z paskiem, to pompę można wziąć tańszą. W ogóle zastanowiłbym się jednak czy ją wymieniać jeśli miałeś auto od nowości.

Moja metoda nigdy mnie nie zawiodła, ale każdy robi jak uważa :-)
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-04, 12:52   

Jeżeli to by było 90000 km to ok bez pompy, ale to już 150 000 km więc komplet chyba większy trzeba zrobić.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-04, 13:12   

Najlepiej żeby pompa miała metalowy wirnik a nie plastikowy.
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-04, 13:14   

Ok. Dzięki za wskazówkę. Nawet bym nie pomyślał że może być plastikowy wirnik.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-04, 13:42   

route2000 napisał/a:
Najlepiej żeby pompa miała metalowy wirnik a nie plastikowy.


Przeciez ori jest plastikowa. Nie wiem czy znajdziesz pompe wody z metalowym wirnikiem.

pompa-vodi-7701478830(3)-800x800.jpg
Plik ściągnięto 9 raz(y) 109,46 KB

_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-04, 13:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-04, 13:48   

No Shreku ''zaszczeliłeś'' mnie tym info.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-04, 13:51   

Dlaczego? Ja juz nie pamietam kiedy metalowa widzialem.


Edycja:
W seju ostatnio widialem.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Ostatnio zmieniony przez shrek 2018-02-04, 13:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-05, 11:45   

Ja kupowałem pompę z metalowym wirnikiem... :-P
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
damiaszek 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2012
Wersja: Ambiance
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Gru 2015
Posty: 545
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-05, 12:36   

Zbliżam się do 100kkm i zastanawiam się już powoli nad wymianą rozrządu. Czy w Daciach, a właściwie w K4M te pompy wody są tak mało trwałe że trzeba je tak często wymieniać? Poprzednio w focusie do 330kkm dojechał na orginalnej - rozrząd miał wg. książki przy ~220kkm bez wymiany pompy.
_________________
Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
 
pixa 



Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 05 Paź 2016
Posty: 634
Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-05, 13:13   

Moim zdaniem jedna wymiana pompy na dwa paski w zupełności wystarczy.
 
route2000 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1,6 8V MPI+LPGTECH
Rocznik: 2014
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 57 razy
Dołączył: 01 Sty 2014
Posty: 3695
Skąd: Lublin
Wysłany: 2018-02-05, 14:20   

Ok, jak pompa będzie dobra wg mechanika to czasem może nie dożyć do następnej wymiany rozrządu, bo pompa stale się kręci i czasem łożysko może się wyrobić i zatrzeć, co spowoduje zatrzymanie pompy i uszkodzenie paska co dalej może dojść do uszkodzenia silnika....
Nie wiem, czy tak warto się oszczędzać ok. 100-120 zł za pompę niż wywalić grubo ponad 2 tys, za naprawę silnika?? :->
_________________
Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
 
Marek1603 


Marka: Dacia,
Model: 1300, Lodgy, Duster
Silnik: 1.3 8V, 1.6MPI, 1.6Sce 4x4 AT
Rocznik: 1981, 2014, 2016
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 7406
Skąd: Olkusz
Wysłany: 2018-02-05, 15:38   

Wystarczy że pompa zacznie puszczać płyn i już musisz rozbierać wszystko. Czyli robocizna + pompa, a zalecają wyminę paska.
 
grzech 


Marka: Dacia
Model: Sandero
Silnik: 1.5 dci
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sie 2011
Posty: 131
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2018-02-05, 15:49   

W moim Sandero przy 56k i siedmiu latach eksploatacji zaczęła lekko łzawić. Poza tym nie było oznak zużycia.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-05, 16:12   

No jak nie bylo znakow zuzycia. Przeciez krwawila i to klasyfikowalo ja na szrot.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
dacia 


Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 08 Lut 2015
Posty: 384
Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-05, 21:19   

Kiedyś w fiacie wymienili mi przy 80 tys rozrząd bez pompy. Kila miechów i wyczekiwany wyjazd na wakacje,fura załadowana pod dach a tu pompa puszcza i wydatek podwójny i czassss . Rozrząd w/g mnie tylko w komplecie wraz z paskami wszystkimi + płyn do chłodnic
 
malygabrys 



Marka: Dacia, Dacia
Model: Duster 4*2, MCV
Silnik: 1,6 16V + LPG BRC, 1,6 MPI+LPG BRC
Rocznik: 2011 , 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 20 Sty 2011
Posty: 531
Skąd: Jastrowie
Wysłany: 2018-02-20, 22:24   

Rozrząd wymieniony. Kupiłem zestaw pasek ori i pompa Dolz (metalowy wirnik, polecana przez znajomego handlującego częściami - nie kupowałem u niego) - koszt 320,- z przesyłką, wymiana 330 pln. Wymieniony pasek akcesorów bez rolki - zero luzów.
Oglądałem pasek wyciągnięty z samochodu - żadnych spękań, uszkodzeń - żeby nie starte napisy po zewnętrznej można by pomyśleć że to nowy pasek a oglądałem go bardzo dokładnie.
Do tego oleje, filtr, płyn chłodzący i całość zamknęła się w 900pln.
Ciekawa sprawa - do układu chłodzącego w czasie tych siedmiu lat dolałem ok. 1 litr prestona - z ciekawości mechanik sprawdził temperaturę zamarzania - wyszło -50 C - płyn czyściutki, zero wtrąceń wody itp. i dziwił się że chcę wymieniać, ale poszło.
 
shrek 



Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os.
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 15 Wrz 2013
Posty: 2858
Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-21, 04:21   

malygabrys napisał/a:

Oglądałem pasek wyciągnięty z samochodu - żadnych spękań, uszkodzeń - żeby nie starte napisy po zewnętrznej można by pomyśleć że to nowy pasek a oglądałem go bardzo dokładnie.


No wlasnie o to chodzi, bo jak wyciagasz pasek po 5 lat i jest popekany lub naderwany tzn. Z3 albo nie byl wczesniej zmieniany albo popelniono blad przy montarzu.
_________________
Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
 
PiotrWie 



Marka: Opel
Model: Zafira Family
Silnik: 1,8
Rocznik: 2014
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 15 Lip 2010
Posty: 1591
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 2018-02-21, 15:42   

Na początku produkcji Dustery 1,6 2WD miały interwał co 160 tyś lub 8 lat.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne