no właśnie - pytanie kto robi części ori do rozrządu (np. hamulce to ATE) - ma ktoś taką wiedzę?
Np na renault-części pompę wody osobno są marki DOLZ - 95,- ,Renault SKF-145,- , i ori 205,-
Ostatnio zmieniony przez malygabrys 2018-02-03, 22:07, w całości zmieniany 1 raz
Marka: Peugeot
Model: 206
Silnik: 1.1 Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 409 Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-03, 23:03
W temacie Daci niestety nie pomogę. Ale w autach innych marek stosowałem części Magnetti Marelli i powiem że stosunek ceny do jakości jast jak najbardziej na plus
Marka: Dacia
Model: Sandero Open
Silnik: 1.2
Rocznik: 2016 Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Paź 2016 Posty: 634 Skąd: Wro
Wysłany: 2018-02-04, 12:47
Pasek, napinacz zdecydowanie orYginalny. Zwykle robię tak, że kupuję oryginalną pompę i wymieniam ją raz na dwie wymiany paska (nigdy mi się nie zatarła i nie zepsuła). Jeśli planujesz wymieniać pompę za każdym razem wspólnie z paskiem, to pompę można wziąć tańszą. W ogóle zastanowiłbym się jednak czy ją wymieniać jeśli miałeś auto od nowości.
Moja metoda nigdy mnie nie zawiodła, ale każdy robi jak uważa
Zbliżam się do 100kkm i zastanawiam się już powoli nad wymianą rozrządu. Czy w Daciach, a właściwie w K4M te pompy wody są tak mało trwałe że trzeba je tak często wymieniać? Poprzednio w focusie do 330kkm dojechał na orginalnej - rozrząd miał wg. książki przy ~220kkm bez wymiany pompy.
_________________ Duster 4x4 1.6 średnia z już ponad 180000 km ;)
Focus 1.6 TDCI średnia z ponad 125kkm
Ok, jak pompa będzie dobra wg mechanika to czasem może nie dożyć do następnej wymiany rozrządu, bo pompa stale się kręci i czasem łożysko może się wyrobić i zatrzeć, co spowoduje zatrzymanie pompy i uszkodzenie paska co dalej może dojść do uszkodzenia silnika....
Nie wiem, czy tak warto się oszczędzać ok. 100-120 zł za pompę niż wywalić grubo ponad 2 tys, za naprawę silnika??
_________________ Dacia nie gubi oleju, tylko tak znaczy swój teren.
Marka: dacia
Model: dacia
Silnik: 1,5 Pomógł: 2 razy Dołączył: 08 Lut 2015 Posty: 384 Skąd: Polska
Wysłany: 2018-02-05, 21:19
Kiedyś w fiacie wymienili mi przy 80 tys rozrząd bez pompy. Kila miechów i wyczekiwany wyjazd na wakacje,fura załadowana pod dach a tu pompa puszcza i wydatek podwójny i czassss . Rozrząd w/g mnie tylko w komplecie wraz z paskami wszystkimi + płyn do chłodnic
Rozrząd wymieniony. Kupiłem zestaw pasek ori i pompa Dolz (metalowy wirnik, polecana przez znajomego handlującego częściami - nie kupowałem u niego) - koszt 320,- z przesyłką, wymiana 330 pln. Wymieniony pasek akcesorów bez rolki - zero luzów.
Oglądałem pasek wyciągnięty z samochodu - żadnych spękań, uszkodzeń - żeby nie starte napisy po zewnętrznej można by pomyśleć że to nowy pasek a oglądałem go bardzo dokładnie.
Do tego oleje, filtr, płyn chłodzący i całość zamknęła się w 900pln.
Ciekawa sprawa - do układu chłodzącego w czasie tych siedmiu lat dolałem ok. 1 litr prestona - z ciekawości mechanik sprawdził temperaturę zamarzania - wyszło -50 C - płyn czyściutki, zero wtrąceń wody itp. i dziwił się że chcę wymieniać, ale poszło.
Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.5 110 hp
Rocznik: 2013
Wersja: Prestige 7 os. Pomógł: 55 razy Dołączył: 15 Wrz 2013 Posty: 2858 Skąd: Romilly sur Seine/Siemianowice Sl.
Wysłany: 2018-02-21, 04:21
malygabrys napisał/a:
Oglądałem pasek wyciągnięty z samochodu - żadnych spękań, uszkodzeń - żeby nie starte napisy po zewnętrznej można by pomyśleć że to nowy pasek a oglądałem go bardzo dokładnie.
No wlasnie o to chodzi, bo jak wyciagasz pasek po 5 lat i jest popekany lub naderwany tzn. Z3 albo nie byl wczesniej zmieniany albo popelniono blad przy montarzu.
_________________ Rzeczy niemozliwe robie od reki, a na cuda trzeba dzien poczekac.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum