Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
czujnik temperatury silnika
Autor Wiadomość
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-09-14, 21:40   czujnik temperatury silnika

Kratylos,
Myślę,że to sprawka jesieni (temperatury), ja też ostatnio mam tylko dwie cegły. Na starym forum też ruszałem tę kwestię.
I pogodziłem się, z tym że ten typ tak ma.
P.S. Ostatnie 3 tygodnie tylko po mieście (dom-szpital-dom :-? ) o różnych porach i wynik: 8.1 L/100 km w cyklu miejskim.

Pozdrawiam PMS
 
KaS602 



Marka: KIA
Model: Rio
Silnik: 1.4 16V
Rocznik: 2012
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 1371
Skąd: Warmia
Wysłany: 2008-09-15, 07:32   

W dCi jeszcze mozna uznac za norme tylko 2 kreski, ale w benzyniaku (zwlaszcza, ze predzej tak nie bylo) moze to swiadczyc o jakims problemie. Ja obstawiam termostat albo czujnik temperatury...

Pitorres, tez mam 1.6 MPI i jeszcze nigdy (nawet przy - 15, -20 st) nie widzialem, aby po nagrzaniu bez powodu wskaznik temeratury wskazywal ponownie tylko 2 kreski...
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-09-15, 12:16   

Wskaźnik w Dacii nie jest zbyt precyzyjny, dużo lepsze są wskażniki analogowe ze wskazówką. Łatwiej obserwować temperaturę cieczy.
Proponuję prosty test. Trzeba uruchomić samochód (zimny) na postoju i sprawdzać temperaturę rury gumowej między termostatem i chłodnicą. Termostat powinien otwierać się całkowicie przy osiągnięciu temperatury cieczy ok. 90 st. Do osiągnięcia takiej temperatury (pewnie 2-3 kreska) rura powinna być zimna lub tylko lekko ciepła.
 
waski 


Marka: Dacia
Model: Logan - Laureate
Silnik: 1.4
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Paź 2007
Posty: 486
Skąd: Mysłowice
Wysłany: 2008-09-15, 13:17   

U mnie jest podobne zachowanie. Jak jeżdżę po mieście, to mam zawsze 4 kreski, ale jak wyskoczę na trasę i śmigam już sobie te 90-100 km/h to spada mi wtedy do dwóch kresek. Jeśli znowu wjadę na jakiś teren zabudowany, gdzie trzeba jechać z małymi prędkościami na niskich biegach to znowu wskakują 4 kreseczki. I tak w kółko.

A co do tego zdania wyżej że podczas szybkiej jazdy, nie mogą spaść na dwie kreski, to nie zgadzam się z tym, bo jadąc szybko, silnik chłodzony jest prze kratownicę pendem chłodnego powietrza.
Sprawdziłem to na własnej skórze, w kangoo. Jak miał siedem lat, zepsuł się czujnik termostatu, i jeżdiłem tak prze dwa lata ( wiem że nienormalny jestem), bo w żadnym warsztacie nie umieli znaleźć jego położenia, a do ASO bym nie pojechał, więc tak sobie jeździłem, starając się unikać długiego staia w korkach. Bo w lecie to zaraz temperatura leciała do góry, ale jeśli tylko wyskoczyłem na trasę, to wszystko wracało d nowrmy z temperaturą, bo chłodził go pęd powietrza.
 
psur 



Marka: Nissan
Model: NV200 Evalia
Silnik: 1.5 dCi
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 652
Skąd: DW
Wysłany: 2008-09-15, 13:47   

Też mam 1.4 i nigdy mi nie schodzi z 4 kresek po nagrzaniu. Na pewno 6 kresek jest nieprawidłowe, ale nie wiem jak to jest z dwoma - zajrzyj do instrukcji, tam coś o tym pisało.
_________________
Dacia Logan 1.4 MPI 75 KM, wersja Access + poduszka pasażera
2007 - 2012, ok. 86 tys. km
To był naprawdę fajny wóz!

www.psur.pl - moja strona o podróżowaniu po Polsce
 
czorek 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2005
Wersja: Laureate
Dołączył: 09 Cze 2008
Posty: 19
Skąd: Rogoźnik / śląskie
Wysłany: 2008-09-15, 15:47   

waski napisał/a:
U mnie jest podobne zachowanie. Jak jeżdżę po mieście, to mam zawsze 4 kreski, ale jak wyskoczę na trasę i śmigam już sobie te 90-100 km/h to spada mi wtedy do dwóch kresek. Jeśli znowu wjadę na jakiś teren zabudowany, gdzie trzeba jechać z małymi prędkościami na niskich biegach to znowu wskakują 4 kreseczki. I tak w kółko.


U mnie jest tak samo. Właśnie wczoraj wróciłem z wakacji (nota bene dlatego nie mogłem być na śląskim zlocie) i w trasie przy prędkości 90-110 km/h miałem dwie kreski, jak wjeżdżałem do miasta, gdzie światła i korki to wzrastało do czterech kresek, znów trasa i większe prędkości i znów 2 kreski.[/quote]
_________________
15.01.2010r. - 110 000 km na liczniku
 
GeRRaD 



Marka: DACIA
Model: LOGAN BlackLine ;)
Silnik: 1.4 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 918
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-15, 16:51   

.....obserwując dyskusję wysnuwam (spiskową teorię dziejów) że problem dotyczy Loganów benzynowych z pierwszych lat produkcji :-?
_________________
GeRRaD
 
Andrzej 



Marka: Dacia Logan
Model: MCV 7os.
Silnik: dci 85
Rocznik: 11.2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 556
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-09-15, 17:11   

GeRRaD napisał/a:
.....obserwując dyskusję wysnuwam (spiskową teorię dziejów) że problem dotyczy Loganów benzynowych z pierwszych lat produkcji :-?


...albo, że po trzech latach eksploatacji zaczynają padać termostaty...
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-15, 18:19   

Termostat - wykonany z cienkiej miedzianej blaszki wypełnionej gazem, płynem lub parafiną (czyli prawie ciałem stałym) NIE JEST elementem o DUŻEJ WYTRZYMAŁOŚCI, więc można go zaliczyć do materiałów eksplotacyjnych jak klocki hamulcowe, paski, napinacze i żarówki.
Jednym słowem "padnięcie" termostatu po trzech latach nie jest niczym nadzwyczajnym, zwłaszcza po gorącym lecie, gdzie jest on prawie ciągle przegrzany.
Termostat Renault Megane silnik 1.4, 1.6 - 31,80 i 36,38 PLN.
 
Pablo78 



Marka: Dacia
Model: Logan Sedan; 1310
Silnik: 1.5 dci 90 KM; 1.3
Rocznik: grudzień 2015; 1983
Wersja: Laureate2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 984
Skąd: woj. Śląskie
Wysłany: 2008-09-15, 23:31   

psur napisał/a:
Też mam 1.4 i nigdy mi nie schodzi z 4 kresek po nagrzaniu. Na pewno 6 kresek jest nieprawidłowe, ale nie wiem jak to jest z dwoma - zajrzyj do instrukcji, tam coś o tym pisało.


Potwierdzam. Zawsze było tak - chwilę 2 kreski i później wskakuje od razu na 4 i tak juz zostaje zawsze!

Nigdy nie było inaczej, niezaleznie od tego jak jadę, gdzie i jaka jest temperatura na zewnątrz. :shock:

Tak jest na pewno prawidłowo :idea:
_________________
Poprzednio: Logan 2005, Ambiance 1.4 Mpi, Marine
 
kier 


Marka: Dacia/Dacia
Model: Logan/Logan MCV
Silnik: 1.4 MPI/SCe 1.0
Rocznik: 2007/2019
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 305
Skąd: Ciechanów
Wysłany: 2008-09-16, 11:55   

Raz mialem tak w fordzie, za w miescie temperaturka szla do czerwonego a na trasie do bialego ;) az bylem zdziwiony, bo jechałem właśnie do zakopanego.
Okazalo sie ze poszła uszczelka i płyn chłodzący wyrzuciło na zewnątrz. Obiegu praktycznie nie bylo, wiec:
- w miescie temperatura do czerwonego
- na prostej drodze w normie
- gorki i doliny spadała do minimum ;) (wentylator cały czas schładzał w chłodnicy płyn, na nierównościach pojawiał się obieg i zimny płyn zastępował gorący w silniku ;)

Ale u Ciebie pewnie cos innego ;)

--
pozdrawiam
kierek
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-16, 12:11   

Mój Loganik ma już ponad 3 lata. Przez pierwsze 2,5 roku po nagrzaniu silnika zapalały się 4 kreski i NIGDY nie spadły, nawet jak było -20*.

Jakieś pół roku przed końcem gwarancji coś się spie..... i teraz na trasie raz mam raz 4, raz 2 kreski. Byłem w serwisie chyba 3 razy z tym problemem, zawsze twierdzili że wszystko jest OK. Być może nawet było OK jak mechanik zrobił 5 km, bo raz były 4 raz 2 kreski, ale chyba częściej 4 niż 2. Przy ostatniej wizycie też twierdzili że jest OK, ale podobno na wszelki wypadek wymienili termostat. Oczywiście nic się nie zmieniło, a na do dodatek gwarancja się skończyła :(

Oglądałem dokładnie śruby mocujące obudowę termostatu i wyglądają na nie odkręcane, ale być może dobrymi kluczami można odkręcić bez śladu. Teraz kombinuję od kogo pożyczyć miernik temperatury z czujnikiem do długim kablu. Jak mi się uda, to sprawdzę jak jest temperatura przy 2 i 4 kreskach, i będzie wiadomo czy to termostat (stawiam na to że jednak nie był wymieniany) czy czujnik temperatury.
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-16, 12:42   

A nie możecie pojechać do innego warsztatu a nie do ASO?
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
DAREK 


Marka: OPEL
Model: ZAFIRA
Silnik: 1.8
Rocznik: 2012
Dołączył: 18 Wrz 2007
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2008-09-16, 12:53   

daj mi namiar na dobry warsztat w lodzi w ktorym moge to sprawdzic - zazwyczaj polecane w necie ktore zajmuja sie renowkami kreca nosem i dackami nie chca sie zajmowac (dowborczykow, legionow)[/quote]

Może spróbuj najpierw sprawdzić termostat sposobem, który wcześniej opisałem, zamiast jeździć od razu po warsztatach.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-16, 12:57   

Kratylos napisał/a:
zazwyczaj polecane w necie ktore zajmuja sie renowkami kreca nosem i dackami nie chca sie zajmowac

No przecież to jest doskonale znany renówkowcom silnik, zresztą stoi na nim napisane RENAULT.
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-16, 13:14   

Ja bym pojechał jednak do takiego warsztatu i z lekka pojechał im po ambicji, coś w stylu :
Nooo panowie, nie znacie tego silnika ?? No przecież to z meganki i kangoora, no i chyba termostat taki sam, no nie róbcie sobie jaj że go nie znacie, przecież to wasz dobry znajomy ...
A i z tym termostatem, to chyba każdy mechanior by sobie poradził, to nie jest wielka filozofia, kiedyś kumplowi awaryjnie wymieniałem termostat z obudową w peugeocie, chociaż tej francuskiej myśli technicznej nigdy nie posiadałem.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-16, 13:49   

Silnik w aucie ma dwa obiegi płynu, obieg mały- w loganie MPi-blok, głowica, nagrzewnica, to zamyka termostat, gdy silnik osiągnie temp. około 86 st C, termostat otwiera się i puszcza płyn na chłodnicę/obieg duży/.Zakres temp. pracy termostatu jest jest oznaczony na termostacie, w loganie u mnie 83-86 st C. Niezależnie od stylu jazdy dobry termostat utrzymuje CIĄGLE temperaturę silnika w tej granicy. Jesli temperatura podnosi się i spada może to oznaczać wadliwą pracę termostatu. Uwaga! takie same termostaty mogą mieć inny zakres temp., np 90-96 st C.

W loganie dostęp do termostatu b. łatwy, niestety trzeba upuścić trochę płynu.

Pozdr. Loganik
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-16, 14:03   

loganik napisał/a:
w loganie u mnie 83-86 st C

hmmm w serwisówce napisane jest że do wszystkich silników (benzyniaki i diesele) termostay mają zakres pracy : początek otwarcia 89 st.C koniec otwarcia 99 +/- 2 st.C.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-16, 14:43   

To chyba odwrotnie, otwarcie 99 st., zamknięcie termostatu-89 st, jak mi powiedział znawca tematu, takie same termostaty o różnym zakresie pracy są montowane w silnikach do różnych stref klimatycznych.

Loganik
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-16, 15:03   

Przepraszam za pomyłkę, u mnie jest 83-89 st C. :lol:
Loganik
 
Mamert 


Marka: Dacia
Model: Lodgy
Silnik: 1.6 SCe 110 LPG
Rocznik: 2018
Wersja: Laureate Plus 7 os.
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Mar 2008
Posty: 1104
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-16, 15:10   

loganik napisał/a:
To chyba odwrotnie, otwarcie 99 st., zamknięcie termostatu-89 st, jak mi powiedział znawca tematu, takie same termostaty o różnym zakresie pracy są montowane w silnikach do różnych stref klimatycznych.

Loganik

Nie, jest dobrze, koniec otwarcia oznacza PEŁNE otwarcie, początek - to moment kiedy zaczyna się otwierać i poniżej tej temp. jest zamknięty.
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-16, 15:32   

Nie ma sprawy, ja przy okazji wymiany płynu wymieniłem i termostat /26zł/. Płyn to Dynagel -37st, 5 ltr -43zł, gwarancja na płyn -- 5 lat/ a zim?/ :-D

Pozdr. Loganik
 
marekwoj 


Marka: Hyundai
Model: I30 CW
Silnik: 1.6 CRDI
Rocznik: 2010
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Cze 2008
Posty: 197
Skąd: Jaktorów
Wysłany: 2008-09-17, 08:50   

loganik napisał/a:
ja przy okazji wymiany płynu wymieniłem i termostat /26zł/.


Chyba faktycznie nie ma co się zastanawiać, tylko wymienić termostat. Jak pomoże to wiadomo co było, jak nie to pomoże, to albo czujnik temperatury albo elektronika zamieniająca temperturę na te kreseczki.

Przy okazji mam pytanie, jak spuścić płyn chłodniczy ? To znaczy gdzie szukać korka :-D
I gdzie można termostat za 26 zł kupić :)

Pozdrawiam Marek
 
loganik 


Marka: Dacia
Model: Logan
Silnik: 1.4
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Wrz 2007
Posty: 583
Skąd: RZ
Wysłany: 2008-09-17, 09:18   

Niestety, nie ma korka spustowego, zdjąć węża na dole chłodnicy/nie takie proste-opaska cholernie mocna, najlepiej żabką/dla lepszego dostępu-odkręcić osłone silnika.
Termostat kupiłem w sklepie z częściami, na Alegro - 27,50. Płynu wchodzi 5,5 l. Silnik1.4 MPi.

Loganik
 
dogberry 



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.5 dCi 85 KM
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 495
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2008-09-17, 09:43   

W Łodzi nie znam bo tam nie mieszkam, ale podjedź do najbliższego warsztatu. Nie muszą robić w Renówkach.
_________________
Od 23-11-2007 do 29-10-2009r. przejechane 162 939 kilometrów.
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne