Za otwarte drzwi i bagażnik powinny być punkty dodane na nie odjęte, bo przecież jest ułatwiony dostęp do poszkodowanych!
(btw ciekawe dlaczego nie odjęli punktów za otwarcie się klapki wlewu paliwa przy czołówce, co jest widoczne na filmie...)
A tak na poważnie, to pomijając powyższe kontrowersje, to test zapewne jest miarodajny jeśli chodzi o porównanie z innymi testami z tego roku, natomiast stwierdzenie że "Duster zdobył tylko 3 gwiazdki w teście zderzeniowym" mija się z prawdą, gdyż test już dawno przestał być tylko "zderzeniowy".
Swoją drogą, denerwujący jest ten optymistyczny komentarz z daciagroup.com. Mogli się bardziej postarać...
Niestety, jeszcze gorzej: 0 - słownie: zero. A to dlatego, że na 1* trzeba mieć przynajmniej 5% - 0,35 pkt. - za "systemy bezpieczeństwa"...
(Na 2* - 15%, 1,05 pkt, itd).
Natomiast pomijając "piszczałki", to w zderzeniu czołowym, tylnym, ochronie dzieci oraz pieszych wynik Twojego auta byłby taki sam - a jedyną niewiadomą pozostaje wpływ braku bocznych poduszek na efekty zderzenia z tej strony.
Przyjmijmy zatem, że wynik będzie podobny jak w Sandero: brak poduszek to obniżenie punktacji w każdym z czterech regionów ciała o jeden poziom - czyli z dusterowych 13,2 pkt. na maksymalnie możliwe do uzyskania 16 zostaje 9.
No to w sumie da to "golasowi" (zaokrąglając z ostrożności nieco w dół) 22 pkt z 36 za ochronę dorosłych - czyli 69%, co dalej dawałoby mu szanse na... 4* <: (aczkolwiek już słabe, bo widełki są od 65 do 79).
Natomiast nawet w najgorszym wypadku wynik testów bocznych nie byłby chyba raczej gorszy niż 6 pkt., które są absolutnym minimum do ogólnych 3*...
Wnioski pozostawiam zatem do samodzielnego wyciągnięcia (;
denerwujący jest ten optymistyczny komentarz z daciagroup.com
Tak naprawdę, cały czas, jest to jedyny prawdziwy problem Dacii - wizerunek... Bo napisali przecież prawdę - wynik testu jest w porządku, faktycznie dobrze świadczy o konstrukcji Dustera. Tylko jakoś tak wygląda nieciekawie. Jak... jak... jakaś tam sama daćka d(;
Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,0 TCi 4x2
Rocznik: 2010 był, teraz 2019
Wersja: Prestige Pomógł: 3 razy Dołączył: 26 Sie 2010 Posty: 343 Skąd: prawie Łódź :)
Wysłany: 2011-02-24, 14:46
laisar napisał/a:
greg1367 napisał/a:
mój "golas" ma chyba tylko jedną gwiazdeczkę
Niestety, jeszcze gorzej: 0 - słownie: zero. A to dlatego, że na 1* trzeba mieć przynajmniej 5% - 0,35 pkt. - za "systemy bezpieczeństwa"...
To żeś mnie już dobił dałem na msze a proboszcz jeszcze powiedzieli ,czemu synu kupiłeś auto od wampira,tosto on z diabłem przystaje i teraz masz synu tego skutki
_________________ D u s t e r D r a k u l a
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-02-24, 14:47, w całości zmieniany 1 raz
Dziwna sprawa: Dacia Duster to niby "class: Small Off-Road 4x4" - ale w "Comparable" są tylko Terios i Pinin
Doczytałem się, więc odszczekuję: hau, hau (; - "porównywalne" wg EuroNCAP są tylko te, które oprócz segmentu mieszczą się jednocześnie w przedziale wagowym ±150 kg do sprawdzanego auta.
Laisar - a jak w koncu jest z tymi napinaczami? W katalogu sa jak byk a tu zgadzam sie na filmach ewidentnie widac, ze ich nie bylo - jak to jest naprawde? Moze wlasciciele Laureate mogli by sie wypowiedziec?
W katalogu sa jak byk a tu zgadzam sie na filmach ewidentnie widac, ze ich nie bylo - jak to jest naprawde? Moze wlasciciele Laureate mogli by sie wypowiedziec?
ja u siebie dłuuuugo szukałem i nie znalazłem (no chyba, że źle szukałem )...
Wysłany: 2011-02-24, 21:03 ja dam 5* bo liczy sie też kierowca
laisar napisał/a:
Bo napisali przecież prawdę - wynik testu jest w porządku, faktycznie dobrze świadczy o konstrukcji Dustera. Tylko jakoś tak wygląda nieciekawie. Jak... jak... jakaś tam sama daćka d(;
Racja laisar, nie jest żle.
A biorąc pod uwagę że, kierowcy DD (daciek) jeżdżą ostrożniej, bo nie mając kasy, nie są zmanierowani jak szpanerzy w drogim BMW, (którzy bezmyślnie wierzą że ich drogie autko uratuje przed prawami fzyki), więc kierowcy DD mając więcej wyobraźni i kultury na drodze zawsze dokładają sobie jedną lub dwie gwiazdki spoko !!! .
Jestem pewien.
....Kiedyś znajomy powiedział mi że nie kupi mercedesa, bo kierwcy mercedesa to buce i zawsze uważają ze mają racę. Hmm przesadzasz. Ale kiedyś zacząłem to obserwować na drodze i się zgadza. I jest jak w tym teście: http://www.joemonster.org...zic_Mercedesem_
albo http://www.joemonster.org...rowca_Mercedesa
Zerknijcie sami na drodze ..
Niezmanierowani kierowcy DD uwierzcie w siebie ! Macie gwiazdkę plus
Cała ta dyskusja świadczy o tym, że testy Euro NCAP mają wymiar bardziej marketingowy niż ewaluacyjny. Historia zna takie przypadki, gdy producent natychmiast po kiepskim wyniku (poprzednia C-klasa) dokładał np. kontrolkę niezapięcia pasów aby cieszyć się 5***** w teście EURO NCAP. No fantastyczne- auto jest bardziej bezpieczne bo przypomina o niezapiętych pasach, a co z tymi. co zapinają pas na stałe za plecami żeby ten wkurzający brzęczyk oszukać?
Obejrzałem dokładnie filmiki, porównałem i stwierdzam: napinaczy w dusterze nie było.
Ten szczegół widać też na wszystkich filmikach z testów innych samochodów - w tych z napinaczami białe "kokardki" zostają wyraźnie cofnięte w momencie zderzenia...
piotrres napisał/a:
Zdaje się, że Sandero wypadło lepiej przy zderzeniu ze słupem
Na filmie wygląda, że niemal identycznie - inna ocena to chyba raczej zmiana systemu punktowania...
Zauważyliscie dostateczna ochronę kręgosłupa szyjnego w teście "smagnięcia biczem" ? Myślałem, ze nowe zagłówki będą co najmniej zadowalające.
Tu jest chyba ciut gorzej jak przy starych, w Sandero...
Bo nowe są zdaje się właśnie wyłącznie w Sandero z pakietem bezpieczeństwa - a dusterowe są identyczne, jak w zwykłym Sandero.
Jest tylko jeden problem: to, co dla inżyniera jest sukcesem, a dla marketingoida osiągnięciem założonych celów - nie musi i pewnie raczej nie będzie takie dla klientów. Bo mało kto będzie się wczytywał w wyniki i nad nimi zastanawiał tak jak my - dominuje raczej podejście kolegi od piotrresa albo poniższe:
Cytat:
Sandero w 2008 r. dostalo 3 gwiazdki. Minely az 3 lata i znow Dacia a bardziej Renault nie odrobilo pracy domowej. Szkoda.
I to nie zarzut, mekintoszu, bo powyższa opinia jest zupełnie naturalna - czas leci i można by oczekiwać widocznej poprawy. A jak jej nie widać, to choćby rzeczywiście była, to wizerunek cierpi...
Niestety, Dacii pozostaje tylko liczyć tak jak do tej pory na ponadprzeciętny rozsądek swoich klientów...
1. Qrczę cale moje świadome życie ktoś się odwołuje do mojego ponadoprzeciętnego rozsądku. "są takie chwile w życiu żółwia..."
2. Mam taką schizofreniczną sytuację jako klient i jako inżynier-mechanik (jako student brałem nawet udział w crash-teście samolotu rolniczego-nie, nie jako manekin ) i wiem, że to co zaakceptuje inżynier, czy traumatolog, to niekoniecznie użytkownik.
Z drugiej strony jeżeli widzisz, że byle badziewstwo dostaje 4* to...po prostu przykro.
3. Jako zwolennik Partii Umiarkowanego Postępu w Granicach Rozsądku (to K. Czapek) oczekuję "postępu postępowego" a nie "postępu bocznego",
skoro "Sandero+" ma lepsze zagłówki i napinacze pasów, a Duster nawet w wersji Laureate nie ma, to o co chodzi?
No właśnie, będę sobie musiał wyjaśnić jedną rzecz: w specyfikacji Dustera (Laureate) rzeczone napinacze były natomiast z testu (Laisar 100% racji!) wynika, że ich nie ma.
Powstaje wiec pytanie? Jakąż wersję w końcu rozbito?
P.S.
Jechałem dzisiaj do Przemyśla, bocznymi drogami (żeby uniknąć korków w Jarosławiu i Przeworsku) zaliczyłem, taki dziwny oscylacyjny poślizg, z którego po pewnym czasie, udało mi się wyjść, i westchnąłem do ESP.
2 godziny później rozmawiałem z kolegą, który mniej więcej w tym samym czasie omc nie miał wypadku z powodu... wadliwego działania jakiegoś czujnika w ESP ("szarpanie silnikiem" i uporczywe ściąganie na lewo). Rzecz dotyczyła 6-letniego Volva. I bądź tu mądry!
48Piotr: Jechałem jak bebe, bo się nawet inaczej nie dało (cóż, nie jestem PeHowcem): 100% trasy śnieg, biały lód świeży śnieg+lód, breja pośniegowa, do wyboru do koloru
SpikeMike napisał/a:
No fantastyczne- auto jest bardziej bezpieczne bo przypomina o niezapiętych pasach, a co z tymi. co zapinają pas na stałe za plecami żeby ten wkurzający brzęczyk oszukać?
To są kandydaci do Nagrody Darwina.
Prace B+R ("ewaluacyjne" jak się to ładnie w j. polskim nazywa) nie maja nic wspólnego z ENCAP, jeżeli jednak pewna działalność o charakterze marketingowym, wymusza podniesienie poziomu bezpieczeństwa to tylko przyklasnąć.
Z drugiej strony jeżeli DD obrywa za takie oto pie...dolety:
...information provided to the driver regarding the status of the airbag is not sufficiently clear. The dangers of using a rearward facing seat in that seat without first disabling the airbag were clearly explained, but the label was not permanently attached to the sun visor.
to ja się strasznie dekompensuję.
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-26, 00:42, w całości zmieniany 2 razy
Marka: Dacia --> Renault
Model: Duster 2 --> Kadjar
Silnik: 1.2 TCe 1.5 dCi EDC
Rocznik: 2017(m2018) --> 2017
Wersja: Prestige Pomógł: 7 razy Dołączył: 20 Kwi 2010 Posty: 1696 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-02-25, 08:54
No nic, Dacia piszczka dodatkowego nie dała i komentarze na forach internetowych bezcenne: "Jaka cena taki wyrób", "Wyrób chińczykopodobny", etc. W Raporcie Turbo też Duster został wyróżniony, że jako jedyny zdobył najniższą ilość gwiazdek. Oj marketingowcy się nie postarali.. Teraz w opinii publicznej będzie krążyć wieść, że nie dość że Duster się przewraca, to jeszcze jest w nim tak bezpiecznie, jak w maluchu.
Ostatnio zmieniony przez Prezes 2011-02-25, 08:55, w całości zmieniany 1 raz
Duster dostał 3 gwiazdki. Nie chcę próbować wybielać, spodziewałem się że o 5 nie ma najmniejszej mowy, ale dziwi mnie jedna rzecz. Czy to są jeszcze crash testy, skoro o ilości gwiazdek przestało decydować zachowanie się przedziału pasażerskiego i obrażenia ludzi w środku, a zaczęło posiadanie przez auto sygnalizatorów niezapiętych pasów, albo ESP ?
Wiem, że to są bardzo ważne rzeczy, zwłaszcza ESP, ale podczas zderzenia w niczym nikomu nie są w stanie pomóc. W tych najnowszych testach 3 pojazdy uzyskały wyniki ochrony pasażerów takie same, lub nieco niższe. Wszystkie 3 mają po 4 gwiazdki za systemy wspomagające kierowcę.
Czy to są jeszcze crash testy skoro mniej punktów dostaje się "za niemanie" ogranicznika prędkości ???
Co jeszcze ciekawsze to o ilości gwiazdek decyduje wybór wersji samochodu. Łatwo więc manipulować wynikami. Ja mam wersję Dustera z ESP i dlaczego takiej nie testowali?
Co jeszcze ciekawsze to o ilości gwiazdek decyduje wybór wersji samochodu. Łatwo więc manipulować wynikami. Ja mam wersję Dustera z ESP i dlaczego takiej nie testowali?
Bo mogło być 5* Testy też nie za darmo Ktoś za to płaci i chce mieć wyniki A u "nich" to nie ma "fryzjera" Pewnie mają
Wg mnie realnym problemem jest brak możliwości zamowienia do każdej wersji ESP. System ten wg mnie realnie poprawia bezpieczeństwo na drodze i bardzo zalowalem ze nie moglem doposoażyć wybranej wersji w ten system (moglbym nawet dodać 2x1200zł jeśli byłaby tylko taka opcja.
Gwiazdki byłby wtedy na pewno 4!
A tak pozostaje mi po prostu toczyć sie po drodze i bardziej uważać na innych.... :(
Może skrócą się czasy oczekiwania na auto w polskich salonach (i sprzedawcy będą bardziej skorzy do dorzucania gratisow) chociaż dla mnie to marne pocieszenie...
A czy opóźnienie 10-cio miesięczne tego testu to normalna taktyka w stosunku do wszystkich aut?????
Dlaczego nie był przeprowadzany w pierwszej połowie zeszłego roku??
Czym się przejmujecie i tak w naszym kraju średnia wieku aut to 10 lat do tego większość to pomalowany import z za Odry- z doświadczenia wiem że takie auta nie mają szans z nowym autem przy czołówce.Co do bezpieczeństwa pieszych to żaden SUV z względu na podniesione zawieszenie i wysoko umieszczoną maskę nie za dobrze wypada w takich testach.
Ja śledzę NCAP od niedawna, ale na pierwszy rzut oka widać częste róznice między komentarzami a wynikami albo duży wpływ rzeczy nie mających znaczenia przy wypadku (typu widoczność instrukcji zapięcia pasów czy wyłączenia poduszki).
Popieram, że crash testy powinny zostać crash testami.
Cudów po samochodzie "budżetowym" się nie spodziewałem i nie doszukiwałbym się w ncap jakichś celowych manipulacji (co najwyżej złego podejścia do testów). Myślę jednak, że suv Dacii jest bezpieczniejszy niż wiele mniejszych samochodów, które dostały tyle samo/mniej gwiazdek.
Nawiasem mówiąc popatrzyłem sobie na testy kilku samochodów, którymi jeździłem z ubiegłych lat. Czyżby kiedyś nie robili uderzenia z tyłu?? No to tak to nic dziwnego, że wiele starszych, ściętych z tyłu samochodów dostało tyle samo/więcej gwiazdek.
Ostatnio zmieniony przez Vincent 2011-02-25, 12:14, w całości zmieniany 1 raz
Jak sprawdzić, czy mam napinacze pirotechniczne bez rozbijania auta?
Bo mój DD wg specyfikacji technicznej je posiada.
W instrukcji obsługi Dustera na str. 1.16 jak wół stoi:
"Napinacz Przy włączonym zapłonie, w przypadku uderzenia czołowego i zależnie od siły uderzenia, system może uruchomić siłownik, który natychmiast skraca pas(...)"
Instrukcja w ogóle wymienia 3 elementy:
-napinacze pasów
-ogranicznik napięcia pasa obojczykowego
-czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
_________________ Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?
Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)
Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-02-26, 00:37, w całości zmieniany 1 raz
A tak pozostaje mi po prostu toczyć sie po drodze i bardziej uważać na innych.... :(
Hejjj bez przesady, ocena to prawie 4 gwiazdki ( jak nie liczyć ochrony dla pieszych )
A o ile byś jechał szybciej na niebezpiecznej, śliskiej drodze autem z lepszym wypasem ? Nie uratuje technologia mało przykładów wypadków w wypasionych furach...
Panie i Panowie, te testy to lipa, dwa dni temu o tym było. Wyobraźcie sobie Dustera naprzeciw tego małego pięciogwiazdkowca - wynik wiadomy. Z betonową ścianą testują w NCAP, ale to fikcja - nikt normalny nie wali czołowo w ścianę, jak już to rykoszetem (gdy zakręci samochodem, zahaczy o inny i odbije się) i wtedy wyniki z czołówki są niemiarodajne. Jak wali w drugi pojazd to wszystko zależy od tego, czy jest to rower, czy lokomotywa. Duży może więcej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum