Strona korzysta z plikow cookie w celu realizacji uslug zgodnie z Polityka prywatnosci.

Mozesz okreslic warunki przechowywania lub dostepu do cookie w Twojej przegladarce lub konfiguracji uslugi.

DACIA Klub Polska  
  •  FAQ  •   Szukaj  •   Użytkownicy  •   Grupy  •  Rejestracja  •   Zaloguj  • 

 Ogłoszenie 
JEDNA SPRAWA = JEDEN TEMAT

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: laisar
2012-03-01, 10:23
Duster w EuroNCAP
Autor Wiadomość
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-03, 11:41   

Jak widać powyżej, obecnie rzecz wcale nie leży tak naprawdę w kosztach (tj. oczywiście po stronie producenta) - nie licząc zderzaka, który jak się dowiedziałem wymagałby właściwie wyłącznie innego ukształtowania, to w tej chwili Dusterowi do 5* (bez zderzaka: silnych 4*) wystarczyłoby po prostu udostępnienie wszystkich i tak już w nim istniejących opcji.

I po przemyśleniu coraz bardziej dochodzę do wniosku, że EuroNCAP powinien wręcz karać za takie marketingowe sztuczki, jako sztucznie ograniczające bezpieczeństwo - bo np w przypadku Dustera nie ma przecież żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby chętni klienci nie mogli sobie zapłacić za napinacze czy ESP... /:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-05, 23:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
jacusb 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1.5 dCi 110KM
Rocznik: 2011
Wersja: Duster
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 209
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-03, 11:49   

laisar napisał/a:
I po przemyśleniu coraz bardziej dochodzę do wniosku, że EuroNCAP powinien wręcz karać za takie marketingowe sztuczki, jako sztucznie ograniczające bezpieczeństwo - bo np w przypadku Dustera nie ma przecież żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby chętni klienci nie mogli sobie zapłacić za napinacze czy ESP... /:

Jest jedno podstawowe przeciwskazanie (nietechniczne)- nie chce tego właściciel. Może za kilka lat UE przy współpracy z EuroNCAP wprowadzi listę akcesoriów jakie można dokupić do wszystkich samochodów jednakową dla wszystkich producentów. I kara dla Dacii za brak możliwości dokupienia kurtyn powietrznych, napinaczy itp.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-03, 12:00   

@jacusb: Mam wrażenie, że czegoś nie rozumiesz w słowach "chętni klienci" - tylko nie wiem czego... (;

(Ale na wszelki wypadek podkreśliłem ową potencjalną chęć także w oryginalnym poście).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-03, 12:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-03, 14:41   

laisar napisał/a:
takie marketingowe sztuczki, jako sztucznie ograniczające bezpieczeństwo - bo np w przypadku Dustera nie ma przecież żadnych technicznych przeciwwskazań, żeby chętni klienci nie mogli sobie zapłacić za napinacze czy ESP... /:


Otóż to!
Wg mine"takie sztuczki" nie są moralnie obojętne, stąd moja wczorajsza uwaga o cynizmie.
Ale co tam! kulawy francuski geniusz amoralności C.-M. de Talleyrand mawiał:

"To gorzej niż zbrodnia, to błąd!"
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
maciek 


Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: TCE 100 LPG
Rocznik: 2020
Wersja: Prestige
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 3531
Skąd: Lublin
Wysłany: 2011-03-04, 16:12   

ciekawe jak by się spisał Duster w teście takim
http://www.autokrata.pl/a...oto-gallery-box
_________________
Jestem handlowcem w salonie Carrara w Lublinie. Szukasz oferty na Nową Dacie? Pisz PW lub na e-mail

 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-05, 17:09   

Porównanie wyników wszystkich obecnie przetestowanych Daciek:

Logan / Sandero / Sandero+ / Duster

(2 poduszki przednie + pasy / + ograniczniki napięcia pasów / + napinacze pasów + 2 poduszki boczne / - napinacze)

kierowca

/ / /


pasażer

/ / /


bok

/ / /


słup

brak / brak / /




Ogólnie pewnie wszystko widać, ale wnioski szczegółowe opiszę wkrótce, jak w przypływie czasu uda mi się je zgrabnie spisać. Zatem: cdn. (;
 
eplus 



Marka: Dacia
Model: Duster
Silnik: 1,6
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 15 Wrz 2010
Posty: 3487
Skąd: podkarpackie
Wysłany: 2011-03-05, 21:23   

laisar napisał/a:
Pozostają piesi: minimum 40% do 5*, czyli prawie 15 pkt. - i nie bardzo wiem, co trzeba by zmienić... No, ale inżynierowie pewnie wiedzą (; - i jakoś potrafią to zrobić nawet w SUV-ach).

Może dodać na zderzaku jakąś migającą czerwoną lampkę albo pipek czy gwizdek jak na zwierzynę, żeby ostrzegały i odstraszały pieszych?
A poważnie to chyba to, co ma to pancerne chińskie Volvo, czyli system automatycznego wykrywania i omijania pieszych (jeszcze jedno diabelstwo, które będzie decydować za kierowcę - oby zawsze słusznie...).
Niech mi to w końcu ktoś wytłumaczy, czemu w tej reklamie jakiś goły biegł ulicą? Czy tak się wykosztował na auto, że gacie musiał zastawić? Bo za niektórymi pomysłami nie "nadałżam".
:mrgreen: :-P :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Ten w czerwonych skarpetkach to ma inną orientację :?:
A ci z kolcami naokoło głowy ... :?:
Cywilizacja analfabetów, wszystko opisane obrazkami, :evil: Na mikrofalówce też ikonka "Nie służy do suszenia zwierząt domowych"... :shock:
Czas się chyba już pakować do lepszego świata.
Ostatnio zmieniony przez eplus 2011-03-06, 06:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-05, 23:32   

eplus napisał/a:
chyba to, co ma to pancerne chińskie Volvo, czyli system automatycznego wykrywania i omijania pieszych

No, nie - trochę się podowiadywałem i już przecież napisałem kilka postów wcześniej:

"[zderzak] wymagałby [do wyższej oceny] właściwie wyłącznie innego ukształtowania"

(Głównie chodzi o unikanie wyraźnych, ostrych krawędzi oraz zmierzanie w kierunku ideału, którym jest podobno obły klin - najlepiej zdaje się sięgający od nawierzchni do dachu (; ).

Więcej: http://www.euroncap.com/C...protection.aspx (albo EuroNCAP.com / OUR TESTS / The tests explained / Pedestrian protection, bo nie wiem czy linka jest stała).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-05, 23:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-06, 10:51   

Protection can be improved with pedestrian friendly bumpers, which deform when they hit a pedestrian’s leg.
1. Protection is improved if the leg is impacted low down, away from the knee, and if the forces are spread over a longer length of leg.
2. For the leading edge of the bonnet, improvements can result from the removal of un-necessarily stiff structures.


Czyli noga powinna być uderzona możliwie nisko kolana, ergo kurtyna zderzaka rozbudowana bardziej w dół: to oczywiście zmniejsza nasz ukochany kąt natarcia (i poprawia aerodynamikę) który już okazał się dla mnie sporą wartością.

Przed właściwą strukturą zderzaka dać np wypełniacz ulowy, lub piankowy)
Co do krawędzi natarcia klapy, to można by ją wyoblić i i opuścić nieco niżej (kosztem tej górne,zaślepianej części wlotu powietrza)

Zaraz, zaraz tak było na początku, teraz... patrz załącznik

Liczyłem, na to że "mięsistość" klapy poza względami stylizacyjnymi wynika z zastosowania struktury deformowanej, na okoliczność spotkania z pieszym. A tu nic z tego...

P.S.:
Krtku, co do wyoblonego klina: sprawdziłem na Grand Scenicu kolegi: ja bym w nim jak raz przyrżnął głową w szybę.

duster_zderzaki.jpg
Dałoby się zrobić
Plik ściągnięto 344 raz(y) 44,43 KB

_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-06, 10:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-06, 14:30   

piotrres napisał/a:
urtyna zderzaka rozbudowana bardziej w dół: to oczywiście zmniejsza nasz ukochany kąt natarcia (i poprawia aerodynamikę)

Jak pewnie pamiętasz, i na to znaleźliśmy już sposób (choć przy innej okazji): zderzak musi po prostu zmieniać swój kształt, dostosowując do aktualnych zadań ("teren / parkowanie", "miasto", "autostrada"). Co prawda na razie pozostają zwyczajne materiały i sterowanie ręczne , ale w przyszłości można by pewnie liczyć na nieco więcej "inteligencji" u obu... (;


Ad PS: Za mało siedzę w temacie, żeby oszacować odległość od ideału GSa oraz za słabo znam Ciebie, żeby ocenić Twoje oddalenie od inżyniersko pojmowanej "średniej istoty homo sapiens" (((:
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-06, 15:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-06, 21:03   

laisar napisał/a:
piotrres napisał/a:
kurtyna zderzaka rozbudowana bardziej w dół: to oczywiście zmniejsza nasz ukochany kąt natarcia (i poprawia aerodynamikę)

... i na to znaleźliśmy już sposób (choć przy innej okazji): zderzak musi po prostu zmieniać swój kształt, dostosowując do aktualnych zadań ("teren / parkowanie", "miasto", "autostrada"). Co prawda na razie pozostają zwyczajne materiały i sterowanie ręczne , ale w przyszłości można by pewnie liczyć na nieco więcej "inteligencji" u obu... (;


Jestem za! Samochód morficzny (morphing car? la voiture morphique? das Formveränderungfahrzeug® jaa! :-P ) a może po prostu transformers ? :lol:
Sterowanie? Najlepsze automaty są ręczne! :lol:
Co do "pewnego rozwiązania"(dot. aero-hydrodynamiki DD: to jestem już bliski kształtów przednich osłon kół przednich. Dzięki tegorocznej zimie. No ale to K-O-T
Aha, był kiedyś taki patent na "podbierak" zapobiegający wpadnięciu pieszego pod auto. Ale się nie przyjął w glebie realnego świata


W poprzednim poście (niewielkim) chciałem wskazać, na to, że Dacia już miała rozwiązanie (vide: "pyszczek" DD-C po lewej stronie mojego fotomontażu)która poprawiałaby 2 w jednym: i bezpieczeństwo pieszych i aerodynamikę.
No ale po co to? W końcu to tylko Dacia na nie Renault/Nissan :evil:
Dla zachowania kąta rampowego można by podciąć lekko dolną kurtynę.I byłoby OK



laisar napisał/a:
Ad PS: Za mało siedzę w temacie, żeby oszacować odległość od ideału GSa oraz za słabo znam Ciebie, żeby ocenić Twoje oddalenie od inżyniersko pojmowanej "średniej istoty homo sapiens" (((:



Do tego co napisałem o Grand Scenicu II wystarczy moje 183 cm wzrostu.
Pozdrawiam,
PioTr(url) ;-)

P.S>:

eplus napisał/a:
Cywilizacja analfabetów, wszystko opisane obrazkami, :evil: Na mikrofalówce też ikonka "Nie służy do suszenia zwierząt domowych"... :shock:

A gremlin się suszył i jak skończył! Podobnież nie włazi się do malaksera! :-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-06, 22:44, w całości zmieniany 4 razy  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-16, 11:23   

maciek napisał/a:
ciekawe jak by się spisał Duster w teście takim
http://www.autokrata.pl/a...oto-gallery-box


lub w tym:

http://www.autokrata.pl/a...-osobowych-9913
ten ostatni "test" został już przeprowadzony:
http://www.francuskie.pl/wiadomosci/6628

"Jesienią ubiegłego roku podróżowałem „gierkówką” i widziałem, jak Škoda bodajże Octavia wjechała w tył Dacii Duster. Na rumuńskim SUV-ie, jak się łatwo domyślić, nie zrobiło to większego wrażenia, co niespecjalnie dziwi – tego typu najechania zwykle bardziej widowiskowo doświadczają samochód nacierający od tyłu(...)"
Ach, te wredne te SUVki!
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
Dusterjack 



Marka: Dacia/Jeep
Model: Duster/Grand Cherokee
Silnik: 1,5 dCi 110 4x4/ 3.0 CRD 4x4
Rocznik: 2011 / 2016
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 319
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2011-03-19, 20:14   

http://www.youtube.com/watch?v=6chV6x32AS4
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-20, 12:46   

http://www.daciaklub.pl/f...p?p=80557#80557
laisar napisał/a:
nowe [zagłówki] są zdaje się właśnie wyłącznie w Sandero z pakietem bezpieczeństwa - a dusterowe są identyczne, jak w zwykłym Sandero

No więc zgłębiłem temat i jednak wszystkie dustery z bocznymi poduszkami mają zagłówki nowej generacji, takie jak sandero z pakietem bezpieczeństwa:


Ale tak naprawdę to pochodzą one z... Clio (:


Stare wyglądają natomiast tak:




mekintosz napisał/a:
Zauwazylisie dostateczna ochrone kregoslupa szyjnego w tescie "smagniecia biczem" ? Myslalem, ze nowe zaglowki beda co najmniej zadawalajace.

Ocena "Adequate" jest od 2,7 pkt (na 4 możliwe), a 2,5 pkt nowych w dusterze to jednak sporo lepiej niż 1,6 starych (również na 4 możliwe, ale wtedy ocena opisowa miała tylko 3 poziomy, więc w efekcie również dostały kolor pomarańczowy).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-20, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-20, 19:48   

Laisar - dzieki! - Jedna korekta - przynajmniej w specyfikacji pisze, ze te nowej generacji sa od wersji Ambience :)

btw - Wam tez ich opuszczenie wydaje sie kuriozalno trudne? (trzeba kluczykiem wbijac jeden z ogranicznikow?)
_________________
 
TD Pedro 



Marka: Dacia
Model: Duster 4WD
Silnik: 1,6 16V + LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate 5 os.
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 3457
Skąd: RP
Wysłany: 2011-03-20, 19:58   

RnR,
Cytat:
...Wam tez ich opuszczenie wydaje sie kuriozalno trudne? (trzeba kluczykiem wbijac jeden z ogranicznikow?..

u mnie nie ma tego problemu... :lol:
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-20, 20:36   

RnR napisał/a:
Jedna korekta - przynajmniej w specyfikacji pisze, ze te nowej generacji sa od wersji Ambience :)

Dyskusja cały czas dotyczyła wersji z bocznymi poduszkami, ale zasadniczo masz pełną słuszność, więc doprecyzuję swój poprzedni wpis - dzięki! (:



Cytat:
Wam tez ich opuszczenie wydaje sie kuriozalno trudne? (trzeba kluczykiem wbijac jeden z ogranicznikow?)

Co prawda macałem tylko w salonie, ale nie miałem większych problemów ze zrobieniem tego palcami. Aczkolwiek ich idea jest przecież taka, że są niby właśnie nieregulowane...
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-20, 20:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-20, 21:43   

Cytat:
Aczkolwiek ich idea jest przecież taka, że są niby właśnie nieregulowane...


A mozna gdzies o tej idei poczytac? Bo wydaje mi sie to ciut kuriozalne - to znaczy przypuszczam, ze pewnie znowu chodzi o to, ze glupie ludzie sie nie znaja i zle ustawiaja zaglowki ale... ze sprzedawca dopiero za 3'cim razem (raz na jezdzie pare miesiecy temu, potem ogladajac mojego a na koniec w ich demowce juz na sam koniec) udalo sie nam obizyc ten zaglowek... w porownaniu z "normalnymi" zaglowkami z tylu jest to naprawde dziwota nieziemska dla mnie - sa podobne patenty w innych markach na dzisiaj?
_________________
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-20, 22:49   

Cytat:
Cytat:
Wam tez ich opuszczenie wydaje sie kuriozalno trudne? (trzeba kluczykiem wbijac jeden z ogranicznikow?)

Co prawda macałem tylko w salonie, ale nie miałem większych problemów ze zrobieniem tego palcami. Aczkolwiek ich idea jest przecież taka, że są niby właśnie nieregulowane...

Ja też zrobiłem to bez problemów palcami...
Poleciałem sprawdzić, uff,z przodu mam zagłówki NG
BTW> Zastanawiam się czy ustawienie zagłówka na filmiku z crash-testu jest poprawne (1:40-1:50), tj czy w stosunku do wzrostu manekina nie jest on ustawiony jednak ciut za nisko.
Wiem, wiem, czepiam się dla własnego lepszego samopoczucia ;-)
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
Ostatnio zmieniony przez piotrres 2011-03-20, 22:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-21, 01:59   

RnR napisał/a:
A mozna gdzies o tej idei poczytac?

A nic nie znalazłem, ale szukając doszedłem do wniosku, że tak w ogóle to ona może być jednak inna, niż się wydaje na pierwszy rzut oka (:

Tzn.: nie, że stały jest lepszy od regulowanego, tylko że nowogeneracyjny - nawet stały - jest lepszy od starogeneracyjnego - nawet regulowanego.

Natomiast najlepszy byłby nowogeneracyjny regulowany - i jak się okazuje, takowy... istnieje, np w wyższych wersjach wyposażeniowych wspomnianego już Clio.

...I jakby ktoś chciał mieć jeszcze lepsze samopoczucie, to prawdopodobnie można go zamontować do Dacii - aczkolwiek tylko zamiast nowogeneracyjnego stałego, bo starogeneracyjny ma inny rozstaw i średnicę prętów.



piotrres napisał/a:
czy ustawienie zagłówka na filmiku z crash-testu jest poprawne

W sensie: "optymalne dla ochrony" - może być, może nie być, ale z punktu widzenia obsługi konstrukcji na pewno jest poprawne. Niejako z definicji: są w końcu stałe, więc raczej nikt ich nie w ogóle nie ustawiał.
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-23, 17:23   

laisar napisał/a:
prawdopodobnie można go [regulowany zagłówek nowej generacji] zamontować do Dacii

Nie prawdopodobnie, tylko na pewno - dziś sprawdziłem empirycznie w salonie, przekładając takowy z Megane (:

(Tylko fotka nie wyszła - ale poprawię się następnym razem).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-23, 17:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
piotrres 



Marka: Dacia
Model: Duster 4x2
Silnik: 1.6 16V LPG
Rocznik: 2010
Wersja: Laureate
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Wrz 2007
Posty: 2605
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2011-03-23, 20:13   

laisar napisał/a:
Nie prawdopodobnie, tylko na pewno - dziś sprawdziłem empirycznie w salonie, przekładając takowy z Megane (:


Tylko cena takiej operacji jest zaporowa. Nieprawdaż?
P.S>
Ja również wykonałem taki test, wykorzystując Megankę kolegi.
_________________
Czy chcesz, żeby Twoja pralka była inteligentniejsza od Ciebie?

Jest: Duster 1.6 16V 4x2 Laureate "Dragster":
Sageata Albastra Carpaţi Pentru Gaz ;)

Był: Logan 1.6 8V MPI Laureate "Rumburak"
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-23, 20:49   

piotrres napisał/a:
Tylko cena takiej operacji jest zaporowa. Nieprawdaż?

Oj, prawdaż, prawdaż. Bałem się sprawdzić, ale pro publico bono... Proszę: niemal 7 "Zygmuntów" :shock:
 
RnR 


Marka: Dacia
Model: Duster 4x4
Silnik: 1.5 dCi 110
Rocznik: 2011
Wersja: Laureate
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Paź 2010
Posty: 667
Skąd: POL/ŚL
Wysłany: 2011-03-23, 21:26   

A te by nie zapasowaly? http://allegro.pl/listing...category=0&sg=0 np: http://allegro.pl/renault...1518211894.html
_________________
 
laisar 
Moderator



Marka: Dacia
Model: Logan MCV
Silnik: 1.6 MPI
Rocznik: 2007
Wersja: Laureate 7 os.
Pomógł: 417 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Posty: 18024
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-23, 22:41   

Niektóre pewnie tak, a inne są zamiennikami starogeneracyjnych lub z jeszcze innego systemu - natomiast tak ogólnie to jak to z rzeczami używanymi: można rozważać, ale trzeba uważać... Jeżeli jednak źródło jest znane i godne zaufania, to oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie zakupowi - aczkolwiek rzecz dotyczy raczej osób o po prostu mocno niestandardowym wzroście, bo same z siebie zagłówki nie wyglądają na jakieś bezpieczniejsze (oto ich wynik np w Scenicu).
Ostatnio zmieniony przez laisar 2011-03-24, 10:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template FISubSilver v 0.3 modified by Nasedo. Done by Forum Wielotematyczne